Jaargang 4 | editie 13 | 9 april 2021
 

[Interview] Joris van Heukelom (MakerStreet): Ondernemerschap is een geboorterecht

Tien jaar geleden verruilde Joris van Heukelom zijn corporate jasje als CEO van het toenmalige Sanoma Digital voor het fenomeen ondernemerschap.

Samen met vier partners startte hij MakerStreet. Tien jaar later is MakerStreet een netwerk van bijna 20 bedrijven en meer dan 20 ondernemers. Alleen al in 2021 zullen daar meer dan acht ondernemers bijkomen en Van Heukelom sluit zeker niet uit dat ook het aantal bedrijven in het netwerk zal groeien. Daarnaast werkt men bij MakerStreet aan een...

Lees Meer

 

ZIGT positioneert zich met Freedom to grow

ZIGT positioneert zich voortaan met Freedom to grow. Eerder had ZIGT Freedom of media als motto. De aanleiding van de herpositionering is de ontwikkeling van het bureau van een media-adviesbureau naar adviseur op media-, marketing-, onderzoeks- en businessvraagstukken voor marketeers en ondernemers in Nederland en België.

Rogier Bruggeman, directeur van ZIGT: "ZIGT verbreedt haar horizon steeds meer doordat onze klanten steeds complexere vraagstukken bij ons neerleggen. Omdat we daar natuurlijk...

Lees Meer

 

Cheil & Lukkien produceren Live Commerce voor Samsung

Afgelopen week was de eerste Live Commerce-stream voor Samsung Nederland een feit. Live Commerce is de combinatie van een live show, online interactie met consumenten en e-commerce.

De show werd vanuit een huiskamerdecor gepresenteerd door Veronica van Hoogdalem, met als speciale gast Bram Krikke. Daarnaast was Jaydee Lunes, product specialist bij Samsung, aanwezig voor de productuitleg. Centraal in de show stonden de nieuwe smartphones van Samsung, de Galaxy A52 en de...

Lees Meer

 

[Podcast] SCHOKVAST: Nikky Hofland, Cees Dingler, Janneke Niessen, Lucien Burm

In maart 2021 lanceerden Joris van Heukelom en Mark Schoones SCHOKVAST; een podcast over verandering in de wereld van technologie, innovatie en marketing. De eerste vier afleveringen zijn inmiddels klaar en kunnen onder meer op deze pagina worden beluisterd.

Schoones en Van Heukelom presenteren in duovorm het format en ontvangen een gast. Een klassieke interviewshow is SCHOKVAST echter niet. Mark Schoones: “We duiken een aantal thema’s in en de gast maakt deel uit van dat...

Lees Meer

 

Clarity Benelux aan de slag voor Businesspark Nieuw-Vennep Zuid

Businesspark Nieuw-Vennep Zuid heeft Clarity Benelux geselecteerd als communicatiepartner voor de pr- en social media-activiteiten.

Met haar lokale expertise en ervaring gaat Clarity aan de slag om de zichtbaarheid van het businesspark te verhogen voor zowel de bewoners. Achter de rode muur van het businesspark langs de N207 gonst het van de actieve, innovatieve ondernemers die op het businesspark gevestigd zijn.  Thomas Hendriksen, voorzitter van de Vereniging van Eigenaars van...

Lees Meer

 

 
 

[Marketing Report Radio] Remco Armee (ZorgDomein): 91 procent van de huisartsen gebruikt ons platform

Remco Armee is Chief Consumer Officer bij ZorgDomein, dat zorgverleners helpt met het vinden, kiezen en regelen van zorg. Bij Marketing Report Radio vertelt hij over het overzichtelijk maken van het beste zorgaanbod.

Remco Armee: “Wij zijn een specifiek platform voor de zorg. We geloven in een wereld waarin de best mogelijke zorg voor iedereen bereikbaar is. Dat klinkt misschien raar als je het over Nederland hebt, maar het is nog steeds zo dat als je naar de huisarts gaat, je niet de best mogelijke zorg krijgt, en...

Lees Meer

 

[Onderzoek] Mediabrands: Retail Buying Study toont grote verschuivingen shopgedrag aan

Het online shopgedrag is in bijna alle retail categorieën met 50 procent gestegen. Een en ander is een gevolg van de coronacrisis. De jaarlijkse Mediabrands Retail Buying Study toont dit aan.  

Uit de studie blijkt ook dat er opvallende verschuivingen binnen de categorieën zijn. Opvallend voor 2020 is dat de supermarkt in de top 5 van winkels binnen is gekomen binnen de categorieën Verzorging & gezondheid en Baby-verzorging. Te verklaren door het feit dat mensen nu liever zo veel...

Lees Meer

 

[Vacatures] Media Reverse zoekt een Online Campagne Manager

Media Reverse is een snel groeiend, transparant, full service mediabureau in Hilversum. Zij onderscheiden zich van andere mediabureaus door op een “no nonsense” manier écht samen te werken met klanten en door data, creatieve impact, transparantie en inkoopvoordeel centraal te stellen in hun aanpak.

Zij zorgen voor de verankering van marketingcommunicatie-doelstellingen in strategische mediaplannen, adviseren in keuze op mediumtype en titel niveau, verzorgen...

Lees Meer

 

John de Mol eregast bij tiende editie DeMedia100 Diner | 7 juli 2021

Het DeMedia100 Diner is de netwerkavond van het jaar voor de top van de Nederlandse media- en marketingcommunicatiewereld. De tiende - spectaculaire - editie van dit exclusieve diner vindt plaats op 7 juli in Amsterdam.

Tijdens het DeMedia100 Diner wordt traditiegetrouw de nieuwe editie van DeMedia100 bekendgemaakt, de lijst van de 100 meest invloedrijke mensen in de Nederlandse Media. Naast DeMedia100 wordt ook de tweede editie van DeMarketing100 bekendgemaakt...

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

[Marketing Report Radio] Mette de Hoon (e-bike to go): Gorillas vroeg of we binnen 24 uur 500 elektrische fietsen konden leveren in Berlijn 05-12-2021 | 17:17:00
Mette de Hoon is sinds anderhalf jaar Marketing Manager bij e-bike-to-go. Het bedrijf groeide in die periode van 20 naar 70 werknemers


Kruidvat met kerscommercial: Merry eX-mas 03-12-2021 | 13:37:14
Kruidvat laat in haar kerstcommercial zien dat de mooiste dagen van het jaar niet duur hoeven te zijn. Zo slaagt de hoofdpersoon van de campagne, single moeder Lies, er met de hulp van Kruidvat in om zichzelf en haar kinderen een goede kerstlook te geven


De voordelen van het gebruik van een factuurprogramma 03-12-2021 | 12:25:00
Als bedrijfseigenaar weet je dat de facturatie een belangrijk onderdeel is binnen de dagelijkse bedrijfsvoering. Of het nu om klanten gaat die al een aankoop hebben gedaan of om klanten die op het punt staan een aankoop te doen


Patrick van Drongelen Managing Director bij Peek Creative Studios 03-12-2021 | 11:12:00
Patrick van Drongelen is per 1 december 2021 benoemd tot Managing Director bij Peek Creative Studios. Peek Creative Studios is onderdeel van de Wenneker Group


Anderzorg lanceert campagne Leef #Deleven 03-12-2021 | 10:48:06
Anderzorg heeft de campagne Leef #deleven gelanceerd. Met deze campagne richt Anderzorg zich op de milliennials als jongere doelgroep. De campagne is tot stand gekomen dankzij creative agency XXS Amsterdam en productiehuis Vigics


Lukkien produceert Domino’s tv-commercial 03-12-2021 | 09:32:00
Als productiepartner van Domino’s Nederland produceerde Lukkien een tv-commercial waarin Domino’s Choice & Variation-merkpijler centraal staat. De vrolijke spot is een eerste uiting van een bredere tv-campagne die voortvloeit uit een het brand fundament


Beeckestijn, Mediaflex en Inhousing.Agency richten Digiship op voor talentontwikkeling 03-12-2021 | 00:00:00
Beeckestijn Business School, Mediaflex en Inhousing.Agency gaan samenwerken om talent te werven, te toesten en op te leiden tot digital marketing specialisten via gespecialiseerde traineeships onder de naam Digiship


Sunweb Group kiest Dept 02-12-2021 | 15:16:00
Sunweb Group heeft digital agency Dept gekozen om het bedrijf te begeleiden op het vlak van media, technologie en data op strategisch en operationeel niveau. Het gaat daarbij om de zes vakantiemerken die onder Sunweg Group vallen


Viaplay kiest PHD 02-12-2021 | 12:55:39
Viaplay, de streamingdienst die onderdeel uitmaakt van de Nordic Entertainment Group (NENT) en vanaf maart 2022 actief gaat worden op de Nederlandse markt, brengt haar mediabelangen onder bij PHD


Mediapionier Evert Bronkhorst versterkt Abovo Maxlead 02-12-2021 | 09:35:00
Na een periode van ruim 24 jaar bij Medialand/Vizeum/dentsu stapt Evert Bronkhorst over naar Abovo Maxlead. Daar zal hij een centrale rol krijgen in het mediateam van Abovo Media in Hoorn


Ace agencies Born05 en Off The Record gaan Europese samenwerking aan met Steve Madden 02-12-2021 | 09:16:00
Digital Branding Agency Born05 is vanaf heden de lead agency voor Steve Madden. Het bureau gaat samen met growth agency Off The Record aan de slag met het creëren van de storyline van het lifestyle fashion merk voor de Europese markten


Lidl Nederland kiest opnieuw voor ZIGT 02-12-2021 | 00:00:00
Lidl Nederland heeft na een oriëntatie opnieuw gekozen voor ZIGT. Het mediabureau werkt sinds 2007 voor de discountsupermarkt


Logitech komt met Zone Wired Earbuds 01-12-2021 | 16:25:00
Logitech heeft de Zone Wired Earbuds  op de markt gebracht, bedrade earbuds voor de hybride werkomgeving. Deze bedrade earbuds beschikken over certificering voor Google Meet, Microsoft Teams en Zoom


CCV: stevige stijging van online transacties tijdens en voor Black Friday week 01-12-2021 | 10:41:00
CCV, leverancier van betaaloplossingen, heeft een stevige stijging gezien van het aantal online transacties in de twee weken voor en in het bijzonder in de Black Friday week. Dit komt door de coronacrisis, een vrees voor een tekort aan producten voor de feestdagen en de groei van e-commerce


[Marketing Report Radio] Barry van Ruiven (Seabass): Stop nóg meer geld in brand 01-12-2021 | 09:24:00
Barry van Ruiven is oprichter van SEABASS, een merk dat functional fashion op duurzame wijze creëert voor the next level kid en luxe kwaliteit toegankelijk maakt voor kids die zorgeloos plezier willen maken en geven om onze planeet



 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -