Jaargang 13 | editie 11 | 10 april 2021 |
|
Campagne van Zalando in Den Haag, netwerk Exterion Media |
Technologische ontwikkelingen maken het mogelijk om televisiereclame getarget in te zetten.
De Belgische kabelexploitant Telenet, zijn Vlaamse televisiedochter en de Vlerick Business School hebben een whitepaper gemaakt met de achtergronden van adressable advertising, een overzicht van onderzoek naar hoe deze technologie werkt, wat de impact zal zijn op het huidige televisie advertising systeem en welke spelers hiervan zullen gaan profiteren. Het medialandschap in België...
|
|
|
|
Outbrain heeft Ugur Elbasan als Senior Sales Manager aangesteld voor het salesteam in de Benelux. Zij zal Outbrains adverteerders- en mediabureau-portfolio in de Benelux verder uitbreiden na het recordjaar 2020.
Outbrain is actief als aanbevelingsplatform voor het open web. Het bedrijf bereikt een derde van de internetters en stelt ze in staat om nieuwe dingen te ontdekken via aanbevelingsfeeds op hun favoriete media. Daarnaast...
|
|
|
|
Onder de naam Nationaal Media Onderzoek (NMO) start een bereiksonderzoek op het vlak van televisie, radio, print en online.
Stichting Kijkonderzoek (SKO), Nationaal Luisteronderzoek (NLO), Nationaal Onderzoek Multimedia (NOM) en Verenigde Internet Exploitanten (VINEX) hebben daartoe na een tenderproces Kantar en Ipsos geselecteerd om dit geïntegreerde bereiksonderzoek op te zetten. Op 2 juli 2018 werd de tender met een eerste Request for Proposal...
|
|
|
|
Ik was jong tijdens de piek van de Koude Oorlog in de jaren zeventig. In Italië had de communistische partij toen 30 procent van de stemmen, wat van Italië – op z’n zachtst gezegd – een zeer levendig cultureel laboratorium maakte.
De stelling dat privébezit een achterhaald concept is, is mij daarom helemaal niet vreemd. Wat ik nooit had verwacht, is dat dit concept nieuw leven ingeblazen zou worden door de extreme ontwikkeling van kapitalisme. Ik kreeg al een...
|
|
|
|
Het Financieele Dagblad, RTV Horizon en LINDA., Mediafin (De Tijd, L’Echo), Brussels Times, Editions de L’Avenir Presse, La Libre Belgique, Le Soir en GM Group (Newsmonkey, Business AM) uit België alsmede Editpress/LuMedia (Tageblatt en Le Quotidien) uit Luxemburg doen mee als Benelux-deelnemers aan het Facebook Accelerator-programma.
Facebook ondersteunt daarbij negen maanden lang deelnemende uitgeverijen bij het genereren vn online omzet en bij het werven en behouden van nieuwe lezers...
|
|
|
|
Gerard van den Broek is directeur van De Ondernemer. We spraken met hem over de laatste ontwikkelingen bij De Ondernemer, trends, De Ondernemer Academy en de zakelijke doelgroep als adverteerder.
Dag Gerard, hoe gaat het met De Ondernemer?
Erg goed. Ik ben er trots op om te zien hoe we door deze moeilijke periode heen komen als medium en vooral als team. Zou zelfs durven beweren dat we sterker uit de crisis komen. Het is indrukwekkend hoe onze mensen blijven...
|
|
|
|
Black Entertainment Television (BET) en Vice stoppen in het Verenigd Koninkrijk met hun lineaire uitzendingen. De bedoeling is dat de content van deze matig bekeken lineaire zenders voortaan via de on demand-platforms beschikbaar zal komen.
BET startte op 27 februari 2008 met zijn Britse uitzendingen en wordt ook in Ierland gedistribueerd. De zender kent ook distributie in het Midden-Oosten, Afrika en Zuid-Korea. BET bestaat sinds 1983 in de Verenigde Staten en Canada en...
|
|
|
|
Kijk.nl zal in de nacht van 10 op 11 april en 11 op 12 april 2021 WrestleMania van WWE uitzenden als pay-per-view evenement. Ook zullen enkele WWE-gerelateerde programma's worden uitgezonden via Kijk en Veronica. Kijk is het on-demandplatform van Talpa Network.
De kosten om één nacht naar het evenement te kijken bedragen 9,99 euro; de prijs voor beide evenementen bedraagt 15 euro. Met een ticket voor WrestleMania is het ook mogelijk het volledige event tot zeven dagen terug te...
|
|
|
|
Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche.
A newspaper has a novel strategy for covering politician’s falsehoods: Don’t
De regels voor journalistiek zijn de afgelopen vier jaar eenzijdig veranderd. Door politici als Trump, die constant liegen en simpelweg weigeren daarvoor verantwoording af te leggen. Het Playbook is even simpel als geniaal; je roept iets dat populair klinkt en controversieel is, zodat je...
|
|
|
|
Per 1 april 2021 heeft Tom Klerkx, Managing Director Radio en Audio bij Mediahuis de directietaken bij radiozender Sublime overgenomen.
Hij is sinds maart 2018 verantwoordelijk voor de radio-activiteiten bij Mediahuis, die naast Sublime en Audiohuis, de Vlaamse zenders Nostalgie en NRJ omvatten, een 50 procents-deelneming in het Belgisch Franstalige Nostalgie en de Luxemburgse zender Radio Latina. We spraken hem over de ambities van Mediahuis op het vlak van radio en...
|
|
|
|
Jahááááá, net als iedereen heb ik het inmiddels hé-le-maal gehad met die corona. Omdat ik te veel mensen om me heen heb gezien die er echt heel erg veel last van hebben of hebben gehad.
En ook vanwege dat wat wij inmiddels kennen als de coronamaatregelen. Maar ik heb dus geen moeite met die maatregelen op zichzelf. En ook vanuit communicatief oogpunt is het onderscheid tussen die dingen belangrijk. Er zijn door het land heel veel protesten geweest tegen de...
|
|
|
|
Why ViacomCBS Networks EMEAA? ViacomCBS Networks EMEAA is comprised of many of the world’s most iconic consumer brands.
Its portfolio includes Paramount+, Pluto TV, ViacomCBS International Studios, MTV, Nickelodeon, Comedy Central, Paramount Network, BET, Game One and J One, and the cluster spans Africa, Asia, Middle East and all European countries except UK & Ireland. In addition to offering innovative streaming services and digital video products...
|
|
|
|
Als Content Producer bij Lukkien ben je van begin tot eind verantwoordelijk voor het begeleiden van diverse producties op het gebied van Audio Visueel (AV) en Fotografie (PHGD).
De projecten variëren van product foto shoots, fashion shoots, bewegend beeld tot webcontent, voor zowel A-merken als voor diverse uiteenlopende klanten. Als content producer ben je te allen tijde het centrale aanspreekpunt, zowel voor de klant als voor je collega’s. Je verzorgt het...
|
|
|
|
Werken bij het leukste bureau van Nederland? You’re in luck! We bieden een zeer veelzijdige en uitdagende baan als Business Controller.
Ben jij resultaat gericht, kan jij goed plannen en organiseren, en word jij blij van het opbouwen van interne relaties? Lees dan verder..
|
|
|
|
Media Reverse is een snel groeiend, transparant, full service mediabureau in Hilversum. Zij onderscheiden zich van andere mediabureaus door op een “no nonsense” manier écht samen te werken met klanten en door data, creatieve impact, transparantie en inkoopvoordeel centraal te stellen in hun aanpak.
Zij zorgen voor de verankering van marketingcommunicatie-doelstellingen in strategische mediaplannen, adviseren in keuze op mediumtype en titel...
|
|
|
|
Voor LINDA.nl zoeken we een ervaren contentredacteur met een vlotte pen. LINDA.nl is het nieuwsplatform voor vrouwen. Met smaak en voorzien van een flinke dosis emotie. Zo bepaalt LINDA.nl met lef en liefde iedere dag het gesprek.
Functie:
Als contentredacteur LINDA.nl ben je verantwoordelijk voor de geschreven branded content op LINDA.nl en de social platformen van LINDA. Je schrijft o.a. gesponsorde artikelen over lifestyle, testresultaten van LINDA.lab (testpanel van...
|
|
|
|
Wil jij elke dag het verschil maken? Werken voor de grootste merken in de Benelux? Wil jij dat heel Nederland praat over een creatief concept wat jij met een team hebt bedacht voor grote merken?
Zoals een pop-up restaurant waar de mensen voor in de rij staan, de Magnum Mansion of haaien die in virtual reality onder water tot leven komen? Of maak jij nieuws op basis van data, wat dan door alle media wordt overgenomen en hijack je daarmee een nieuwsmoment...
|
|
|
|
Meebouwen aan de winkels van de 32 mooie merken van DPG Media en Reclamefolder.nl. Dat is wat jij als E-mail Marketeer gaat doen! Met jouw kennis van E-mail marketing weet je exact hoe we dit kanaal optimaal kunnen inzetten.
Wat ga je doen
In deze functie ben jij dé autoriteit op het gebied van E-Mail. Samen met de Manager Traffic & Optimalisatie formuleer je de richting en strategie voor onze E-Mail marketing. Jij weet als geen ander hoe we onze...
|
|
|
|
Wij werken voor de mooiste A-merken binnen meerdere sectoren, marktsegmenten, branches en niches. Van finance en zorg tot semioverheid, retail en food.
Wij ondersteunen hen in het hele crossmedia-communicatietraject: van strategie en concept tot creatie, uitvoering en de evaluatie. We produceren en onderhouden tientallen magazines, websites, apps, events en video’s. Samen met SOCIAL.INC en The Social Club is MPG. onderdeel van de MPG.Group: een fullservice...
|
|
|
|
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.
Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier |
Colofon:
Nederlands MediaNieuws is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl Het Nederlands MediaNieuws publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk
Hoofdredactie: Bas Vlugt www.twitter.com/basvlugt Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl
Hosting: 20NINE www.20nine.nl
In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden. |
|
|
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
|