Jaargang 4 | editie 15 | 15 april 2021
 

[Interview] Sonja Loth (SOCIAL.INC): Als wat je binnen doet niet klopt buiten, heb je geen verhaal

Sonja Loth is oprichter van SOCIAL.INC en directeur strategie en innovatie van MPG.Group. Te gast bij Nederlands MediaNetwerk TV praten we met haar over nut en noodzaak van interne communicatie.

Sonja Loth: “Interne communicatie heeft het afgelopen jaar aan kracht gewonnen, misschien omdat de board ineens het boegbeeld moest worden voor de eigen organisatie en erbuiten. Als wat je binnen je bedrijf doet niet klopt met het beeld naar buiten, heb je geen verhaal. Familiebedrijven...

Lees Meer

 

Ace neemt data & growth agency Off the Record over

Data & growth agency Off The Record is overgenomen door Ace. Met de overname voegt de bureaugroep data- en growth marketing toe aan haar dienstverlening. Bas Prass en Dusty van Steekelenburg blijven werkzaam bij Off the Record onder het eigenaarschap van Ace.

Rogier IJzermans, CEO van Ace: “We hebben met Ace de afgelopen periode hard gebouwd aan het verstevigen van onze merk dienstverlening. Met de overname van Off The Record zetten we de belangrijke stap naar een meer performance...

Lees Meer

 

[Onderzoek] MPG: Content is juist nu dé verbinder tussen werkgever en werknemer

Uit eigen onderzoek van contentmarketingbureau MPG blijkt dat meer dan 80 procent van de werknemers interne communicatie in deze coronaperiode extra belangrijk vindt. Medewerkers hechten veel waarde aan contact met collega’s en de werkgever en willen betrokken worden bij de koers van het bedrijf.

Meer dan 35 procent van de ondervraagden verwacht na de pandemie vaker thuis te blijven werken. Bedrijven moeten zich dan ook realiseren dat de informatiebehoefte van...

Lees Meer

 

Lukkien produceert eerste tv-commercial Fijn Wonen voor Junction

Een jaar na de online introductie van het merk is Fijn Wonen toe aan landelijke naamsbekendheid. Junction bedacht het campagne-idee Niet Normaal, dat zich richt op de innovatieve woonoplossingen die het bedrijf claimt en waarmee Fijn Wonen de druk op de woningmarkt helpt op te lossen.

Jos Leene, Creative Director bij Lukkien: “Een eerste landelijke tv-commercial is voor bijna alle adverteerders een grote stap. We zijn trots dat we uit een pitch bij vier productiemaatschappijen zijn gekozen om deze productie...

Lees Meer

 

Intracto Group neem mediabureau Zoekhelden over

Het mediabureau Zoekhelden sluit zich aan bij Intracto Group. Het Amsterdamse bureau is onder meer sterk in media-advies en -inkoop, marketing en detachering door bij klanten op kantoor advies te verstrekken.

Het bureau telt 15 experts en groeide de laatste tien jaar van search advertising agency door naar een full-service media agency. Intracto Group bouwt continu aan de verdere ontwikkeling van een geïntegreerd full-servicebureau. Een end-to-end partner voor klanten, die hen laat excelleren in...

Lees Meer

 

[Onderzoek] Jongeren verwachten dit jaar weer naar evenementen te gaan

Het vertrouwen stijgt onder jongeren dat ze dit jaar weer een festival kunnen bezoeken. Dit blijkt uit een representatief onderzoek van studentenplatform StudeerSnel.nl in samenwerking met CM.com, leverancier van evenementensoftware en hoofdsponsor van Circuit Zandvoort, onder 502 studenten van circa 18 tot 25 jaar.

Ruim twee derde van de jongeren zegt dan ook vertrouwen te hebben in de testevenementen van Fieldlab. Een derde is zelfs zo positief dat verwacht wordt in juni, juli of augustus weer...

Lees Meer

 

 
 

Let’s get Reel

Ask anyone which social media platform boomed in 2020, they’ll say TikTok. Ask us which platform responded the fastest, we’ll say Instagram.

Within months of TikTok seeing its numbers explode, Instagram launched Reels. Whether or not Reels will outgrow TikTok remains to be seen, but we’ve certainly seen its potential in the last months. So it’s time to get real about Reels and tell you what we’ve learned so far..

Lees Meer

 

[Vacancy] Scircula is looking for a Digital Marketing Strategist

Scircula is a fit intelligence company that exists to make fashion circular by 2030. Using data-driven fit technology, we help the most progressive sustainable fashion brands and retailers eliminate fit problems across their entire value chain, enabling them to be build the most profitable and sustainable fashion businesses.

We are on a mission to empower responsible consumption and production in the fashion industry (SDG 12). Our aim; to create a future in which the fashion industry has an equally...

Lees Meer

 

John de Mol eregast bij tiende editie DeMedia100 Diner | 7 juli 2021

Het DeMedia100 Diner is de netwerkavond van het jaar voor de top van de Nederlandse media- en marketingcommunicatiewereld. De tiende - spectaculaire - editie van dit exclusieve diner vindt plaats op 7 juli in Amsterdam.

Tijdens het DeMedia100 Diner wordt traditiegetrouw de nieuwe editie van DeMedia100 bekendgemaakt, de lijst van de 100 meest invloedrijke mensen in de Nederlandse Media. Naast DeMedia100 wordt ook de tweede editie van DeMarketing100 bekendgemaakt. Voor het vierde jaar...

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

Aad Kuijper vaste adviseur van Hotel L'Amour 28-03-2024 | 14:59:00
Aad Kuijper heeft zijn dienstverband bij Hotel L’Amour per 1 maart 2024 omgewisseld voor een vast adviseurschap. Peter van Rij heeft aangegeven dat de aandelen van Aad Kuijper in Hotel L’Amour zullen worden verkocht aan mede-oprichters Martijn van Marle en Peter van Rij


Dit zijn de genomineerden voor de AMMA Awards 2024 28-03-2024 | 13:08:00
Met een lijst van 39 genomineerden verspreid over 13 categorieën, belooft de uitreiking op 16 mei een onvergetelijke viering te worden


[The List] Vandevorm 28-03-2024 | 11:34:00
Wij zijn Vandevorm, jouw one-stop-shop voor visuele communicatie. Wat je verhaal ook is, wij visualiseren het voor je.


Dit zijn de 28 beste werkgevers voor vrouwen in Nederland 28-03-2024 | 11:26:00
Voor het eerst heeft Great Place To Work, naast de jaarlijkse lijst van beste werkgevers van Nederland, de Best Workplaces for Women bekend gemaakt


[The List] Springbok 28-03-2024 | 11:11:45
Springbok is een digitaal & creatief bureau voor positieve groei, met 6 kantoren verspreid over België en Nederland


Artemis Academie komt in handen van Danielle Robben en Martijn Feringa 28-03-2024 | 09:33:00
Martijn Feringa als Managing Director en Danielle Robben als Business Consultant. Samen hebben zij de koers van Artemis ontwikkeld en het plan opgevat om dit tot uitvoer te brengen


Somention: Gen Z heeft de marketing funnel totaal veranderd 28-03-2024 | 09:07:00
Gen Z kijkt anders naar consumentisme dan alle generaties hiervoor. Ze laten zich niet meer inspireren door advertenties, maar platforms zoals TikTok, Youtube en Instagram


CheapTickets.nl start eerste volledig AI-gestuurde vlucht 28-03-2024 | 08:45:00
AI(R)-vluchten maken tickets spotgoedkoop dankzij wegbezuinigen bemanning


[Vacatures] ZIGT zoekt een Backend Developer 28-03-2024 | 08:26:22
ZIGT is per direct op zoek naar Backend Developer – Hoofddorp


[Vacancies] Serviceplan has a position for a Customer Journey Director 28-03-2024 | 07:16:00
Serviceplan Group Netherlands on behalf of The Marcom Engine is looking for a Customer Journey Director -Fulltime


[Column] Niels Bruinsma (Abovo Maxlead): De kunst van Performance Marketing 27-03-2024 | 12:56:00
Performance marketing was, is en blijft hot en iedereen lijkt het te kunnen. Direct resultaat met minimale investeringen en dus een hoge ROI of ROAS. Zeggen ze...


Shortlist SAN New Kids on the Block 2023 bekend 27-03-2024 | 12:00:00
Aigency, Arfected, Happiness Amsterdam, Prosper & Bloom, Roots Network en Tonny Media zijn genomineerd voor de SAN New Kids on the Block 2023


Nespresso introduceert videoserie: Mandy tot op de bodem 27-03-2024 | 11:56:00
Met de serie wil Nespresso belangrijke, zij het soms minder openlijk besproken, thema’s die Nederlanders en bedrijven bezighouden aan het licht brengen. Met als doel om uiteindelijk samen een positieve impact voor onze wereld en samenleving te realiseren


Pim Kiffen Country Manager Nederland Circula 27-03-2024 | 11:26:00
Circula, aanbieder van employee benefits en onkostenbeheer, heeft Pim Kiffen aangesteld tot Country Manager Nederland


Sizzer ontwikkelt Typisch Deutsch-campagne voor Adidas EM 2024 27-03-2024 | 11:23:56
Voor de Adidas EM 2024 campagne Typisch Deutsch en A Fashion Piece haalde Sizzer de oude Duitse cult hit Major Tom van Peter Schilling onder het stof vandaan en maakte een nieuwe versie



 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -