Jaargang 4 | editie 16 | 16 april 2021
 

[Interview] Melle Bos (Ace): Wij vinden dat het merk aan zet moet zijn, op een nieuwe manier

Melle Bos is Head of Brand & Business Consultancy bij Ace. We spreken hem bij Nederlands MediaNetwerk TV over connected brands en het bouwen van merken.

Melle Bos: “Wij ontwikkelen connected brands. Dat zijn de merken van de toekomst. Wij kijken  naar het bouwen van merken op een nieuwe manier. In de afgelopen tien, vijftien jaar hebben veel merken de focus gelegd op de digitale transformatie, meer performance activiteiten, veel lower funnel-activiteiten. Het echt bouwen aan een...

Lees Meer

 

YUNE maakt derde seizoen Goedmaker van Bol.com: eerbetoon aan Pimp My Ride

Webwinkel bol.com lanceert het derde seizoen van de Goedmaker. Willie Wartaal kruipt in de huid van de Amerikaanse rapper en tv-presentator Xzibit (Alvin Nathaniel Joiner). In de geest van het populaire MTV-programma Pimp My Ride wordt er dit keer geen auto, maar een fiets gepimpt.

De bol.com Goedmaker, een samenwerking tussen bol.com en contentmarketingbureau YUNE, is een branded format in Nederland en België. In de video’s worden klanten bij wie recent iets is misgegaan met hun bestelling op een wel heel...

Lees Meer

 

Dentsu Nederland en België fuseren tot Benelux-organisatie

Dentsu heeft aangekondigd dat de Nederlandse en Belgische organisatie in de loop van 2021 fuseren tot een Benelux-organisatie. In de praktijk zal de Belgische tak opgaan in de Nederlandse tak, waarbij de Belgische divisie zich zal focussen op internationale klanten, waaronder ook de Benelux-klanten.

Alle klanten worden binnen de organisatie op een geïntegreerde manier bediend en krijgen toegang tot de gehele Benelux infrastructuur. Dat betekent dat er volgens Dentsu meer competenties en talent beschikbaar zijn in de...

Lees Meer

 

Digital advertising groeit door in crisisjaar 2020 naar 2,34 miljard euro

In 2020 is 2,34 miljard euro van het marketingbudget besteed aan digital advertising. Dit heeft brancheplatform VIA bekend gemaakt die daarbij aangaf dat dit ten koste ging van het budget van andere mediatypes als radio, televisie en print die een daling lieten zien.

In tegenstelling tot de negatieve groeiverwachtingen van een jaar geleden is het marktaandeel van digital advertising in 2020 gegroeid. Search blijft de grootste categorie in online advertising en groeide met zeven procent. De cijfers zijn gebundeld in de Online Ad Spend Study 2020 die Deloitte in...

Lees Meer

 

Radio 538 viert het leven in merkencampagne

Radio 538 is gestart met een merkencampagne waarin het leven gevierd wordt. Radio 538 profileert zich als de zender met de hits van nu en morgen, met de grootste en de nieuwste artiesten. Radio 538 wil zich daarmee aangeven alles uit de dag gehaald wordt, hoe jong of oud je ook bent. 

Coco Hermans, Radio Director Radio 538: “Herinneringen maak je altijd en overal. Dat laten we in deze campagne zien. Samen lachen, samen huilen, maar vooral: het leven vieren. Dat doen we samen met onze luisteraars...

Lees Meer

 


 
 

[Column] Joyce Lopulalan: Personalisatie is een dingetje...

Bedrijven staan op een lastige tweesprong: enerzijds willen ze meer van de consument weten om zo hun aanbiedingen scherper in te kunnen steken. Anderzijds wil je zo ver mogelijk wegblijven van het registreren van persoonsgegevens. Want dat gooit veel bedrijfsprocessen overhoop.

En het verplicht je om aan een fiks aantal voorwaarden te voldoen, die per definitie niet in je core business passen. Maar wat als de consument ze juist graag achterlaat voor jou om te gebruiken? Zo verbaas ik mij al jaar en dag over de mails...

Lees Meer

 

John de Mol eregast bij tiende editie DeMedia100 Diner | 7 juli 2021

Het DeMedia100 Diner is de netwerkavond van het jaar voor de top van de Nederlandse media- en marketingcommunicatiewereld. De tiende - spectaculaire - editie van dit exclusieve diner vindt plaats op 7 juli in Amsterdam.

Tijdens het DeMedia100 Diner wordt traditiegetrouw de nieuwe editie van DeMedia100 bekendgemaakt, de lijst van de 100 meest invloedrijke mensen in de Nederlandse Media. Naast DeMedia100 wordt ook de tweede editie van DeMarketing100 bekendgemaakt. Voor het vierde jaar...

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

[The List] Vandevorm 28-03-2024 | 11:34:00
Wij zijn Vandevorm, jouw one-stop-shop voor visuele communicatie. Wat je verhaal ook is, wij visualiseren het voor je.


Dit zijn de 28 beste werkgevers voor vrouwen in Nederland 28-03-2024 | 11:26:54
Voor het eerst heeft Great Place To Work, naast de jaarlijkse lijst van beste werkgevers van Nederland, de Best Workplaces for Women bekend gemaakt


[The List] Springbok 28-03-2024 | 11:11:45
Springbok is een digitaal & creatief bureau voor positieve groei, met 6 kantoren verspreid over België en Nederland


Artemis Academie komt in handen van Danielle Robben en Martijn Feringa 28-03-2024 | 09:33:00
Artemis, het particuliere opleidingsinstituut voor Trend Forecasting, Styling en Art Direction, is in handen gekomen van Danielle Robben en Martijn Feringa


Somention: Gen Z heeft de marketing funnel totaal veranderd 28-03-2024 | 09:07:00
Gen Z kijkt anders naar consumentisme dan alle generaties hiervoor. Ze laten zich niet meer inspireren door advertenties, maar platforms zoals TikTok, Youtube en Instagram


CheapTickets.nl start eerste volledig AI-gestuurde vlucht 28-03-2024 | 08:45:00
AI(R)-vluchten maken tickets spotgoedkoop dankzij wegbezuinigen bemanning


[Vacatures] ZIGT zoekt een Backend Developer 28-03-2024 | 08:26:22
ZIGT is per direct op zoek naar Backend Developer – Hoofddorp


[Vacancies] Serviceplan has a position for a Customer Journey Director 28-03-2024 | 07:16:00
Serviceplan Group Netherlands on behalf of The Marcom Engine is looking for a Customer Journey Director -Fulltime


[Column] Niels Bruinsma (Abovo Maxlead): De kunst van Performance Marketing 27-03-2024 | 12:56:00
Performance marketing was, is en blijft hot en iedereen lijkt het te kunnen. Direct resultaat met minimale investeringen en dus een hoge ROI of ROAS. Zeggen ze...


Shortlist SAN New Kids on the Block 2023 bekend 27-03-2024 | 12:00:00
Aigency, Arfected, Happiness Amsterdam, Prosper & Bloom, Roots Network en Tonny Media zijn genomineerd voor de SAN New Kids on the Block 2023


Nespresso introduceert videoserie: Mandy tot op de bodem 27-03-2024 | 11:56:00
Met de serie wil Nespresso belangrijke, zij het soms minder openlijk besproken, thema’s die Nederlanders en bedrijven bezighouden aan het licht brengen. Met als doel om uiteindelijk samen een positieve impact voor onze wereld en samenleving te realiseren


Pim Kiffen Country Manager Nederland Circula 27-03-2024 | 11:26:00
Circula, aanbieder van employee benefits en onkostenbeheer, heeft Pim Kiffen aangesteld tot Country Manager Nederland


Sizzer ontwikkelt Typisch Deutsch-campagne voor Adidas EM 2024 27-03-2024 | 11:23:56
Voor de Adidas EM 2024 campagne Typisch Deutsch en A Fashion Piece haalde Sizzer de oude Duitse cult hit Major Tom van Peter Schilling onder het stof vandaan en maakte een nieuwe versie


[Vacatures] Mediahuis zoekt een Accountmanager B2B 27-03-2024 | 10:32:00
Mediahuis is per direct op zoek naar Accountmanager B2B -Fulltime


[Vacatures] Mediahuis zoekt een Medewerker Inside Sales 27-03-2024 | 10:19:00
Mediahuis is per direct op zoek naar Medewerker Inside Sales -Fulltime



 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -