Jaargang 4 | editie 16 | 16 april 2021 |
|
Melle Bos is Head of Brand & Business Consultancy bij Ace. We spreken hem bij Nederlands MediaNetwerk TV over connected brands en het bouwen van merken.
Melle Bos: “Wij ontwikkelen connected brands. Dat zijn de merken van de toekomst. Wij kijken naar het bouwen van merken op een nieuwe manier. In de afgelopen tien, vijftien jaar hebben veel merken de focus gelegd op de digitale transformatie, meer performance activiteiten, veel lower funnel-activiteiten. Het echt bouwen aan een...
|
|
|
|
Webwinkel bol.com lanceert het derde seizoen van de Goedmaker. Willie Wartaal kruipt in de huid van de Amerikaanse rapper en tv-presentator Xzibit (Alvin Nathaniel Joiner). In de geest van het populaire MTV-programma Pimp My Ride wordt er dit keer geen auto, maar een fiets gepimpt.
De bol.com Goedmaker, een samenwerking tussen bol.com en contentmarketingbureau YUNE, is een branded format in Nederland en België. In de video’s worden klanten bij wie recent iets is misgegaan met hun bestelling op een wel heel...
|
|
|
|
Dentsu heeft aangekondigd dat de Nederlandse en Belgische organisatie in de loop van 2021 fuseren tot een Benelux-organisatie. In de praktijk zal de Belgische tak opgaan in de Nederlandse tak, waarbij de Belgische divisie zich zal focussen op internationale klanten, waaronder ook de Benelux-klanten.
Alle klanten worden binnen de organisatie op een geïntegreerde manier bediend en krijgen toegang tot de gehele Benelux infrastructuur. Dat betekent dat er volgens Dentsu meer competenties en talent beschikbaar zijn in de...
|
|
|
|
In 2020 is 2,34 miljard euro van het marketingbudget besteed aan digital advertising. Dit heeft brancheplatform VIA bekend gemaakt die daarbij aangaf dat dit ten koste ging van het budget van andere mediatypes als radio, televisie en print die een daling lieten zien.
In tegenstelling tot de negatieve groeiverwachtingen van een jaar geleden is het marktaandeel van digital advertising in 2020 gegroeid. Search blijft de grootste categorie in online advertising en groeide met zeven procent. De cijfers zijn gebundeld in de Online Ad Spend Study 2020 die Deloitte in...
|
|
|
|
Radio 538 is gestart met een merkencampagne waarin het leven gevierd wordt. Radio 538 profileert zich als de zender met de hits van nu en morgen, met de grootste en de nieuwste artiesten. Radio 538 wil zich daarmee aangeven alles uit de dag gehaald wordt, hoe jong of oud je ook bent.
Coco Hermans, Radio Director Radio 538: “Herinneringen maak je altijd en overal. Dat laten we in deze campagne zien. Samen lachen, samen huilen, maar vooral: het leven vieren. Dat doen we samen met onze luisteraars...
|
|
|
|
Bedrijven staan op een lastige tweesprong: enerzijds willen ze meer van de consument weten om zo hun aanbiedingen scherper in te kunnen steken. Anderzijds wil je zo ver mogelijk wegblijven van het registreren van persoonsgegevens. Want dat gooit veel bedrijfsprocessen overhoop.
En het verplicht je om aan een fiks aantal voorwaarden te voldoen, die per definitie niet in je core business passen. Maar wat als de consument ze juist graag achterlaat voor jou om te gebruiken? Zo verbaas ik mij al jaar en dag over de mails...
|
|
|
|
Het DeMedia100 Diner is de netwerkavond van het jaar voor de top van de Nederlandse media- en marketingcommunicatiewereld. De tiende - spectaculaire - editie van dit exclusieve diner vindt plaats op 7 juli in Amsterdam.
Tijdens het DeMedia100 Diner wordt traditiegetrouw de nieuwe editie van DeMedia100 bekendgemaakt, de lijst van de 100 meest invloedrijke mensen in de Nederlandse Media. Naast DeMedia100 wordt ook de tweede editie van DeMarketing100 bekendgemaakt. Voor het vierde jaar...
|
|
|
|
Overig nieuws
[The List] Vandevorm
28-03-2024 | 11:34:00
Wij zijn Vandevorm, jouw one-stop-shop voor visuele communicatie. Wat je verhaal ook is, wij visualiseren het voor je.
[The List] Springbok
28-03-2024 | 11:11:45
Springbok is een digitaal & creatief bureau voor positieve groei, met 6 kantoren verspreid over België en Nederland
Nespresso introduceert videoserie: Mandy tot op de bodem
27-03-2024 | 11:56:00
Met de serie wil Nespresso belangrijke, zij het soms minder openlijk besproken, thema’s die Nederlanders en bedrijven bezighouden aan het licht brengen. Met als doel om uiteindelijk samen een positieve impact voor onze wereld en samenleving te realiseren
|
|
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.
Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier |
Colofon:
MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk
Hoofdredactie: Bas Vlugt www.twitter.com/basvlugt Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl
Hosting: 20NINE www.20nine.nl
In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden. |
|
|
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
|