Jaargang 4 | editie 17 | 19 april 2021
 

[Column] Willem-Albert Bol (Abovo): Investeren in marketing en communicatie is broodnodig voor commercieel succes

De grootste uitdaging van alle bureaus was en is nog steeds klanten helpen om het meeste effect uit hun marketinginvesteringen te halen. Actueel in 2021 is dat, ten onrechte, steeds meer CEO’s en CFO’s marketing en marketingcommunicatie als een kostenpost zien.

In deze coronatijden lijkt de focus op besparen logisch. Maar investeren in marketing en communicatie is broodnodig voor commercieel succes. Veel merken spelen een defensief spel, terwijl wij bij Abovo Maxlead vooral een offensieve aanpak...

Lees Meer

 

[Start-up] Opt Out Advertising, technologiepartner in het cookieloze tijdperk

Opt Out Advertising is een initiatief van oud-Ster- en Ortec-medewerkers. De initiatiefnemers waren bij Ster veelal bezig met het aanbieden van advertentieposities bij de NPO zonder dat daar persoonsgegevens aan te pas kwamen.

Met de veranderingen in de privacywetgeving en de komende veranderingen in de browsers (Chrome) is vaak de vraag binnengekomen in hoeverre andere publishers met dezelfde problematiek geholpen konden worden. In eerste instantie is gekeken om dit vanuit Ster op te pakken, maar al snel bleek dat dit wettelijk gezien niet mogelijk was. Vervolgens is...

Lees Meer

 

Frank & Fresh Coffee brandt koffie op bestelling

Nederlanders drinken oude koffie! Koffiebonen in de supermarkt zijn gemiddeld minimaal twee maanden oud. Terwijl koffie na vier weken de meeste aroma’s al kwijt is.

Het koffiemerk Frank & Fresh Coffee brengt hier verandering in met vier verse koffies, die speciaal op bestelling worden gebrand. Zo geniet jij van koffie op het moment dat-ie het allerlekkerst is...

Lees Meer

 

[Marketing Week] Bob Koigi: Brands invest in sustainability and green projects

Brands are increasingly investing in green projects and sustainability as they seek to cut down on emmissions and reduce their carbon footprint. Heineken has announced a new ambition to decarbonise its own production by 2030 and its full value chain by 2040.

This is the first in a series of refreshed Brew a Better World ambitions, which form an important part of the company’s new EverGreen balanced growth strategy. Looking ahead to 2040, the company will be the first global brewer to aim for carbon...

Lees Meer

 

 
 
[Marketing Report - 20 april 2021] Linda Worp | Titus van Dijk | Geert Frank | Alwin Snippe

Luister dinsdag 20 april om 18:30 uur naar de uitzending van Marketing Report op New Business Radio. Uw prettige gespreksleider is presentator Peter Wybenga, bijgestaan door zijn watervlugge sidekick Bas Vlugt. Vaste studiogast om het nieuws te duiden is de man die alles weet: René Zeedijk, Directeur Business Development bij mediabureau ZIGT....

Lees Meer

 

[Vacatures] Weber Shandwick zoekt een Medior PR Consultant Beauty & Lifestyle PR

Heb jij een passie voor PR, beauty & brands? En weet jij moeiteloos diverse projecten voor verschillende merken naast elkaar te managen? Dan zijn we op zoek naar jou!

Als Medior PR consultant Beauty & Lifestyle PR bij Weber Shandwick Nederland werk je – in geïntegreerde teams – voor meerdere merken aan de meest interessante PR & communicatieopdrachten en ben jij de dagelijkse contactpersoon voor jouw klanten. Voornamelijk voor beauty...

Lees Meer

 

[Vacatures] Weber Shandwick zoekt een Medior Corporate Communicatie Consultant Healthcare

De gezondheidszorg in Nederland staat voor grote uitdagingen.

Farmaceutische bedrijven en organisaties in de gezondheidzorg komen steeds meer onder druk te staan – aan de ene kant neemt het publieke en politieke debat over geneesmiddelenprijzen toe, terwijl aan de andere kant ontwikkelingen zoals kunstmatige intelligentie, digitale zorg, gentherapieën en een in toenemende mate betrokken patiëntengemeenschap de zorgsector dwingt om te blijven...

Lees Meer

 

[Vacatures] Weber Shandwick zoekt een Medior PR Consultant Food & Consumer Healthcare voor Brand & Lifestyle PR team

Heb jij een passie voor PR, brands, food & consumer healthcare? En weet jij moeiteloos diverse projecten voor verschillende merken naast elkaar te managen? Dan zijn we op zoek naar jou!

Als Medior PR Consultant in ons Brand & Lifestyle team bij Weber Shandwick Nederland werk je – in geïntegreerde teams – voor meerdere merken aan de meest interessante PR & communicatieopdrachten en ben jij de dagelijkse contactpersoon voor jouw klanten. Voornamelijk voor food...

Lees Meer

 


 
Overig nieuws

[Vacatures] Somention zoekt een Videograaf / editor 24-04-2024 | 11:35:00
Somention is per direct op zoek naar een Videograaf / editor -Full-time / Part-time · Rotterdam


&MediaGroup stelt Jos Kel aan als Creative Director 24-04-2024 | 11:18:59
Jos Kel is per 1 april gestart als Creative Director bij &MediaGroup, een initiatief van Britt Hogenhuis en Sophie van der Schaft.


[Vacatures] Positive Digital zoekt een Medior Digital Project Manager 24-04-2024 | 11:04:00
Positive Digital is per direct op zoek naar een Medior Digital Project Manager -Full-time · Positive Rotterdam


[Merken100] Ron Adams (Allianz Direct): Onze kenwaarden zijn Direct, Positive, Loyal en Cool 24-04-2024 | 10:48:26
[Merken100] Ron Adams (Allianz Direct): Onze kenwaarden zijn Direct, Positive, Loyal en Cool.


[Vacatures] Pink Marketing zoekt een Social Media Specialist 24-04-2024 | 10:37:06
Pink Marketing is per direct op zoek naar Social Media Specialist


[DPG Media] Remon Buter en Dewi Tumbuan (GroupM) over de kracht van crossmedia 24-04-2024 | 10:25:00
Remon Buter, Chief Investment Officer, en Dewi Tumbuan, Trading Manager & Marketing medewerker bij GroupM


[Vacatures] Pink Marketing zoekt een Junior Social Media Specialist 24-04-2024 | 10:20:00
Pink Marketing is per direct op zoek naar Junior Social Media Specialist


[Vacatures] iO zoekt een Digital Marketing Operations Manager 24-04-2024 | 09:55:00
iO is per direct op zoek naar Digital Marketing Operations Manager


[Vacatures] iO zoekt een (Senior) Online Marketing Consultant 24-04-2024 | 09:40:00
iO is per direct op zoek naar(Senior) Online Marketing Consultant


[Vacatures] iO zoekt een Digital Marketing Specialist 24-04-2024 | 09:22:00
iO is per direct op zoek naar Digital Marketing Specialist


[Vacatures] iO zoekt een Service Delivery Manager Digital Marketing 24-04-2024 | 09:09:00
iO is per direct op zoek naar Service Delivery Manager Digital Marketing


[Merken100] Nicole van Gorp (Beemster Kaas): Onze kenwaarden zijn Echt, Lokaal, de Lekkerste en Uitgesproken 24-04-2024 | 08:50:00
[Merken100] Nicole van Gorp (Beemster Kaas): Onze kenwaarden zijn Echt, Lokaal, de Lekkerste en Uitgesproken


[Vacatures] iO zoekt een Senior Consultant Digital Marketing 24-04-2024 | 08:28:00
iO is per direct op zoek naar Senior Consultant Digital Marketing


Michel Palmen verlaat Just Another Network en begint voor zichzelf 23-04-2024 | 21:41:00
Michel Palmen is per 1 april 2024 vertrokken bij Just Another Network. Hij heeft zijn eigen adviesbureau Palmen Consultancy & Interim Solutions opgericht


[The List] The Invaders 23-04-2024 | 14:11:00
We are The Invaders. We help brands unlock the value of gaming



 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -