Jaargang 4 | editie 17 | 19 april 2021
 

[Column] Willem-Albert Bol (Abovo): Investeren in marketing en communicatie is broodnodig voor commercieel succes

De grootste uitdaging van alle bureaus was en is nog steeds klanten helpen om het meeste effect uit hun marketinginvesteringen te halen. Actueel in 2021 is dat, ten onrechte, steeds meer CEO’s en CFO’s marketing en marketingcommunicatie als een kostenpost zien.

In deze coronatijden lijkt de focus op besparen logisch. Maar investeren in marketing en communicatie is broodnodig voor commercieel succes. Veel merken spelen een defensief spel, terwijl wij bij Abovo Maxlead vooral een offensieve aanpak...

Lees Meer

 

[Start-up] Opt Out Advertising, technologiepartner in het cookieloze tijdperk

Opt Out Advertising is een initiatief van oud-Ster- en Ortec-medewerkers. De initiatiefnemers waren bij Ster veelal bezig met het aanbieden van advertentieposities bij de NPO zonder dat daar persoonsgegevens aan te pas kwamen.

Met de veranderingen in de privacywetgeving en de komende veranderingen in de browsers (Chrome) is vaak de vraag binnengekomen in hoeverre andere publishers met dezelfde problematiek geholpen konden worden. In eerste instantie is gekeken om dit vanuit Ster op te pakken, maar al snel bleek dat dit wettelijk gezien niet mogelijk was. Vervolgens is...

Lees Meer

 

Frank & Fresh Coffee brandt koffie op bestelling

Nederlanders drinken oude koffie! Koffiebonen in de supermarkt zijn gemiddeld minimaal twee maanden oud. Terwijl koffie na vier weken de meeste aroma’s al kwijt is.

Het koffiemerk Frank & Fresh Coffee brengt hier verandering in met vier verse koffies, die speciaal op bestelling worden gebrand. Zo geniet jij van koffie op het moment dat-ie het allerlekkerst is...

Lees Meer

 

[Marketing Week] Bob Koigi: Brands invest in sustainability and green projects

Brands are increasingly investing in green projects and sustainability as they seek to cut down on emmissions and reduce their carbon footprint. Heineken has announced a new ambition to decarbonise its own production by 2030 and its full value chain by 2040.

This is the first in a series of refreshed Brew a Better World ambitions, which form an important part of the company’s new EverGreen balanced growth strategy. Looking ahead to 2040, the company will be the first global brewer to aim for carbon...

Lees Meer

 

 
 
[Marketing Report - 20 april 2021] Linda Worp | Titus van Dijk | Geert Frank | Alwin Snippe

Luister dinsdag 20 april om 18:30 uur naar de uitzending van Marketing Report op New Business Radio. Uw prettige gespreksleider is presentator Peter Wybenga, bijgestaan door zijn watervlugge sidekick Bas Vlugt. Vaste studiogast om het nieuws te duiden is de man die alles weet: René Zeedijk, Directeur Business Development bij mediabureau ZIGT....

Lees Meer

 

[Vacatures] Weber Shandwick zoekt een Medior PR Consultant Beauty & Lifestyle PR

Heb jij een passie voor PR, beauty & brands? En weet jij moeiteloos diverse projecten voor verschillende merken naast elkaar te managen? Dan zijn we op zoek naar jou!

Als Medior PR consultant Beauty & Lifestyle PR bij Weber Shandwick Nederland werk je – in geïntegreerde teams – voor meerdere merken aan de meest interessante PR & communicatieopdrachten en ben jij de dagelijkse contactpersoon voor jouw klanten. Voornamelijk voor beauty...

Lees Meer

 

[Vacatures] Weber Shandwick zoekt een Medior Corporate Communicatie Consultant Healthcare

De gezondheidszorg in Nederland staat voor grote uitdagingen.

Farmaceutische bedrijven en organisaties in de gezondheidzorg komen steeds meer onder druk te staan – aan de ene kant neemt het publieke en politieke debat over geneesmiddelenprijzen toe, terwijl aan de andere kant ontwikkelingen zoals kunstmatige intelligentie, digitale zorg, gentherapieën en een in toenemende mate betrokken patiëntengemeenschap de zorgsector dwingt om te blijven...

Lees Meer

 

[Vacatures] Weber Shandwick zoekt een Medior PR Consultant Food & Consumer Healthcare voor Brand & Lifestyle PR team

Heb jij een passie voor PR, brands, food & consumer healthcare? En weet jij moeiteloos diverse projecten voor verschillende merken naast elkaar te managen? Dan zijn we op zoek naar jou!

Als Medior PR Consultant in ons Brand & Lifestyle team bij Weber Shandwick Nederland werk je – in geïntegreerde teams – voor meerdere merken aan de meest interessante PR & communicatieopdrachten en ben jij de dagelijkse contactpersoon voor jouw klanten. Voornamelijk voor food...

Lees Meer

 


 
Overig nieuws

[Marketing Report Radio] Mette de Hoon (e-bike to go): Gorillas vroeg of we binnen 24 uur 500 elektrische fietsen konden leveren in Berlijn 05-12-2021 | 17:17:00
Mette de Hoon is sinds anderhalf jaar Marketing Manager bij e-bike-to-go. Het bedrijf groeide in die periode van 20 naar 70 werknemers


Kruidvat met kerscommercial: Merry eX-mas 03-12-2021 | 13:37:14
Kruidvat laat in haar kerstcommercial zien dat de mooiste dagen van het jaar niet duur hoeven te zijn. Zo slaagt de hoofdpersoon van de campagne, single moeder Lies, er met de hulp van Kruidvat in om zichzelf en haar kinderen een goede kerstlook te geven


De voordelen van het gebruik van een factuurprogramma 03-12-2021 | 12:25:00
Als bedrijfseigenaar weet je dat de facturatie een belangrijk onderdeel is binnen de dagelijkse bedrijfsvoering. Of het nu om klanten gaat die al een aankoop hebben gedaan of om klanten die op het punt staan een aankoop te doen


Patrick van Drongelen Managing Director bij Peek Creative Studios 03-12-2021 | 11:12:00
Patrick van Drongelen is per 1 december 2021 benoemd tot Managing Director bij Peek Creative Studios. Peek Creative Studios is onderdeel van de Wenneker Group


Anderzorg lanceert campagne Leef #Deleven 03-12-2021 | 10:48:06
Anderzorg heeft de campagne Leef #deleven gelanceerd. Met deze campagne richt Anderzorg zich op de milliennials als jongere doelgroep. De campagne is tot stand gekomen dankzij creative agency XXS Amsterdam en productiehuis Vigics


Lukkien produceert Domino’s tv-commercial 03-12-2021 | 09:32:00
Als productiepartner van Domino’s Nederland produceerde Lukkien een tv-commercial waarin Domino’s Choice & Variation-merkpijler centraal staat. De vrolijke spot is een eerste uiting van een bredere tv-campagne die voortvloeit uit een het brand fundament


Beeckestijn, Mediaflex en Inhousing.Agency richten Digiship op voor talentontwikkeling 03-12-2021 | 00:00:00
Beeckestijn Business School, Mediaflex en Inhousing.Agency gaan samenwerken om talent te werven, te toesten en op te leiden tot digital marketing specialisten via gespecialiseerde traineeships onder de naam Digiship


Sunweb Group kiest Dept 02-12-2021 | 15:16:00
Sunweb Group heeft digital agency Dept gekozen om het bedrijf te begeleiden op het vlak van media, technologie en data op strategisch en operationeel niveau. Het gaat daarbij om de zes vakantiemerken die onder Sunweg Group vallen


Viaplay kiest PHD 02-12-2021 | 12:55:39
Viaplay, de streamingdienst die onderdeel uitmaakt van de Nordic Entertainment Group (NENT) en vanaf maart 2022 actief gaat worden op de Nederlandse markt, brengt haar mediabelangen onder bij PHD


Mediapionier Evert Bronkhorst versterkt Abovo Maxlead 02-12-2021 | 09:35:00
Na een periode van ruim 24 jaar bij Medialand/Vizeum/dentsu stapt Evert Bronkhorst over naar Abovo Maxlead. Daar zal hij een centrale rol krijgen in het mediateam van Abovo Media in Hoorn


Ace agencies Born05 en Off The Record gaan Europese samenwerking aan met Steve Madden 02-12-2021 | 09:16:00
Digital Branding Agency Born05 is vanaf heden de lead agency voor Steve Madden. Het bureau gaat samen met growth agency Off The Record aan de slag met het creëren van de storyline van het lifestyle fashion merk voor de Europese markten


Lidl Nederland kiest opnieuw voor ZIGT 02-12-2021 | 00:00:00
Lidl Nederland heeft na een oriëntatie opnieuw gekozen voor ZIGT. Het mediabureau werkt sinds 2007 voor de discountsupermarkt


Logitech komt met Zone Wired Earbuds 01-12-2021 | 16:25:00
Logitech heeft de Zone Wired Earbuds  op de markt gebracht, bedrade earbuds voor de hybride werkomgeving. Deze bedrade earbuds beschikken over certificering voor Google Meet, Microsoft Teams en Zoom


CCV: stevige stijging van online transacties tijdens en voor Black Friday week 01-12-2021 | 10:41:00
CCV, leverancier van betaaloplossingen, heeft een stevige stijging gezien van het aantal online transacties in de twee weken voor en in het bijzonder in de Black Friday week. Dit komt door de coronacrisis, een vrees voor een tekort aan producten voor de feestdagen en de groei van e-commerce


[Marketing Report Radio] Barry van Ruiven (Seabass): Stop nóg meer geld in brand 01-12-2021 | 09:24:00
Barry van Ruiven is oprichter van SEABASS, een merk dat functional fashion op duurzame wijze creëert voor the next level kid en luxe kwaliteit toegankelijk maakt voor kids die zorgeloos plezier willen maken en geven om onze planeet



 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -