Jaargang 4 | editie 17 | 19 april 2021
 

[Column] Willem-Albert Bol (Abovo): Investeren in marketing en communicatie is broodnodig voor commercieel succes

De grootste uitdaging van alle bureaus was en is nog steeds klanten helpen om het meeste effect uit hun marketinginvesteringen te halen. Actueel in 2021 is dat, ten onrechte, steeds meer CEO’s en CFO’s marketing en marketingcommunicatie als een kostenpost zien.

In deze coronatijden lijkt de focus op besparen logisch. Maar investeren in marketing en communicatie is broodnodig voor commercieel succes. Veel merken spelen een defensief spel, terwijl wij bij Abovo Maxlead vooral een offensieve aanpak...

Lees Meer

 

[Start-up] Opt Out Advertising, technologiepartner in het cookieloze tijdperk

Opt Out Advertising is een initiatief van oud-Ster- en Ortec-medewerkers. De initiatiefnemers waren bij Ster veelal bezig met het aanbieden van advertentieposities bij de NPO zonder dat daar persoonsgegevens aan te pas kwamen.

Met de veranderingen in de privacywetgeving en de komende veranderingen in de browsers (Chrome) is vaak de vraag binnengekomen in hoeverre andere publishers met dezelfde problematiek geholpen konden worden. In eerste instantie is gekeken om dit vanuit Ster op te pakken, maar al snel bleek dat dit wettelijk gezien niet mogelijk was. Vervolgens is...

Lees Meer

 

Frank & Fresh Coffee brandt koffie op bestelling

Nederlanders drinken oude koffie! Koffiebonen in de supermarkt zijn gemiddeld minimaal twee maanden oud. Terwijl koffie na vier weken de meeste aroma’s al kwijt is.

Het koffiemerk Frank & Fresh Coffee brengt hier verandering in met vier verse koffies, die speciaal op bestelling worden gebrand. Zo geniet jij van koffie op het moment dat-ie het allerlekkerst is...

Lees Meer

 

[Marketing Week] Bob Koigi: Brands invest in sustainability and green projects

Brands are increasingly investing in green projects and sustainability as they seek to cut down on emmissions and reduce their carbon footprint. Heineken has announced a new ambition to decarbonise its own production by 2030 and its full value chain by 2040.

This is the first in a series of refreshed Brew a Better World ambitions, which form an important part of the company’s new EverGreen balanced growth strategy. Looking ahead to 2040, the company will be the first global brewer to aim for carbon...

Lees Meer

 

 
 
[Marketing Report - 20 april 2021] Linda Worp | Titus van Dijk | Geert Frank | Alwin Snippe

Luister dinsdag 20 april om 18:30 uur naar de uitzending van Marketing Report op New Business Radio. Uw prettige gespreksleider is presentator Peter Wybenga, bijgestaan door zijn watervlugge sidekick Bas Vlugt. Vaste studiogast om het nieuws te duiden is de man die alles weet: René Zeedijk, Directeur Business Development bij mediabureau ZIGT....

Lees Meer

 

[Vacatures] Weber Shandwick zoekt een Medior PR Consultant Beauty & Lifestyle PR

Heb jij een passie voor PR, beauty & brands? En weet jij moeiteloos diverse projecten voor verschillende merken naast elkaar te managen? Dan zijn we op zoek naar jou!

Als Medior PR consultant Beauty & Lifestyle PR bij Weber Shandwick Nederland werk je – in geïntegreerde teams – voor meerdere merken aan de meest interessante PR & communicatieopdrachten en ben jij de dagelijkse contactpersoon voor jouw klanten. Voornamelijk voor beauty...

Lees Meer

 

[Vacatures] Weber Shandwick zoekt een Medior Corporate Communicatie Consultant Healthcare

De gezondheidszorg in Nederland staat voor grote uitdagingen.

Farmaceutische bedrijven en organisaties in de gezondheidzorg komen steeds meer onder druk te staan – aan de ene kant neemt het publieke en politieke debat over geneesmiddelenprijzen toe, terwijl aan de andere kant ontwikkelingen zoals kunstmatige intelligentie, digitale zorg, gentherapieën en een in toenemende mate betrokken patiëntengemeenschap de zorgsector dwingt om te blijven...

Lees Meer

 

[Vacatures] Weber Shandwick zoekt een Medior PR Consultant Food & Consumer Healthcare voor Brand & Lifestyle PR team

Heb jij een passie voor PR, brands, food & consumer healthcare? En weet jij moeiteloos diverse projecten voor verschillende merken naast elkaar te managen? Dan zijn we op zoek naar jou!

Als Medior PR Consultant in ons Brand & Lifestyle team bij Weber Shandwick Nederland werk je – in geïntegreerde teams – voor meerdere merken aan de meest interessante PR & communicatieopdrachten en ben jij de dagelijkse contactpersoon voor jouw klanten. Voornamelijk voor food...

Lees Meer

 


 
Overig nieuws

[Vacatures] Freemantle zoekt een Senior Business Controller 19-04-2024 | 08:05:00
Freemantle is per direct op zoek naar een Senior Business Controller


[Interview] Nicky Levinschi (ZIGT): consolidatie is eigenlijk altijd slecht nieuws voor de klant 19-04-2024 | 00:54:00
Nicky Levinschi is per 1 april 2024 benoemd tot CEO van ZIGT Nederland. We spreken haar over het vertrek van een aantal mangementsleden, haar visie op ZIGT en de mediamarkt


Michiel Marsman & Dion Holla (Sizzer): Sonic Branding, maar dan sexy: jouw merk als muziekfestival 18-04-2024 | 13:10:00
Tegenwoordig hebben merken steeds meer moeite om hun doelgroep te bereiken en relevant te blijven. Muziek is hiervoor een buitengewoon krachtige tool, echter - hoe werkt dit dan? 


SuperRebel en Kaaps Film ontwikkelen merkfilm voor Aartsen 18-04-2024 | 12:48:57
Na een vernieuwde website, was de uitdaging voor SuperRebel Agency om samen met Kaaps Film de nonstopfresh-belofte van Aartsen te vertalen naar een eigenzinnige en moderne film


Fusie OrangeValley, MvH Media, AdResults, Increase en NewPort Capital 18-04-2024 | 12:02:00
De digital marketingbureaus OrangeValley, MvH Media, AdResults en Increase slaan de handen ineen. NewPort Capital treedt toe als investeerder


team5pm produceert Prime Video-serie B&B Bankzitters 18-04-2024 | 11:46:00
In de show runnen YouTube-sterren Raoul, Koen, Matthy, Robbie en Milo elke week op hun beurt een B&B


[Marketing Report Radio] Dorkas Koenen (Rabobank) over de kracht van sportieve meditatie en verbinding 18-04-2024 | 11:30:00
Te gast bij Marketing Report Radio spreken we Dorkas Koenen over zijn boek Bergen liegen niet, de reis naar verbinding én zijn nieuwe boek Klantonvriendelijkheid


[Interview] Inês Bernardo (Scrambled) over de makeover van de foodafdeling van HEMA 18-04-2024 | 11:25:00
Inês Bernardo is creatief directeur bij Scrambled. In een interview vertelt ze over de makeover van Hema en The Food Content Agency Scrambled


[Vacatures] DPG Media zoekt een Marketing Specialist 18-04-2024 | 11:05:00
DPG Media is per direct op zoek naar een Marketing Specialist (Marketplace vtwonen) -Amsterdam


Scrambled onthult een frisse look voor de foodafdeling van HEMA 18-04-2024 | 10:55:00
Het doel? De take-away producten van HEMA laten opvallen en een breder publiek aanspreken, terwijl het authentieke HEMA-gevoel behouden blijft


[Vacatures] DPG Media zoekt een Seller Support Specialist 18-04-2024 | 10:42:00
DPG Media is per direct op zoek naar een Seller Support Specialist (Marketplace vtwonen) -Amsterdam


[Vacatures] DPG Media zoekt een Chef Nieuwsredactie AD & Regiotitels 18-04-2024 | 10:17:00
DPG Media is per direct op zoek naar een Chef Nieuwsredactie AD & Regiotitels -Rotterdam


fritz-kola introduceert vernieuwd design en is verkrijgbaar bij Albert Heijn 18-04-2024 | 10:16:00
Het Duitse indie-kola merk fritz-kola introduceert een gemoderniseerd ontwerp voor de glazen flessen


[Vacatures] De Combinatie van Factoren zoekt een Allround-DTP’ER 18-04-2024 | 09:58:00
De Combinatie van Factoren (DCVF) is per direct op zoek naar een Allround-DTP’ER


DPG Media ontwikkelt contentcampagne voor PLUS en Stichting Thuisgekookt 18-04-2024 | 09:18:00
PLUS kenmerkt zich al jaren door een sterke maatschappelijke verantwoordelijkheid en betrokkenheid in de buurten waarin ze gevestigd zijn



 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -