Jaargang 13 | editie 13 | 20 april 2021
 
[Column] Henri Lessing: Je niche op YouTube overtreffen met context targeting

Digitale marketing evolueert en verandert, net als mode, sneller dan de lichtsnelheid. YouTube-influencermarketing staat ook niet stil: videomakers omarmen hun niches en micro-influencers blijken een betere publieksbetrokkenheid te hebben dan macro-influencers. Wat betekent dit voor merken?

Het betekent dat, hoewel het bereik en de impact van macro-influencers relevant blijven, micro-influencers de manier zijn om een ​​langdurige relatie met fans op te...


Lees Meer

 
Jeroen Dontje start als senior creative director bij MPG

Het concept & creative team van MPG is uitgebreid met creatief zwaargewicht Jeroen Dontje. Nu merken hun rol als media-uitgever serieuzer oppakken, krijgen content marketingbureaus een steeds belangrijkere taak op het gebied van strategie en creativiteit.

Het aantrekken van Dontje past dan ook binnen de filosofie van MPG om merken te laten te groeien met behulp van écht creatieve en onderscheidende content. Jeroen heeft, onder andere, als chief creative officer bij Yune...


Lees Meer

 
Pathé Thuis vanaf 1 juli partner van KPN

Ruim twee miljoen huishoudens kunnen binnenkort via KPN TV films on-demand huren uit het filmaanbod van Pathé Thuis. Vanaf 1 juli 2021 is Pathé Thuis partner voor de levering van alle on-demand huurfilms voor de KPN-platforms. 

Door deze samenwerking kunnen KPN-klanten straks kiezen uit meer dan 3700 films. Jochem de Jong, director Partnerships bij KPN: “We willen dat onze klanten op de eerste rij zitten als het gaat om de beste en nieuwste...


Lees Meer

 
Samsung lanceert gratis streamingdienst in Nederland

Samsung lanceert de streamingsdienst Samsung TV Plus in Nederland. De service geeft gratis toegang tot een breed aanbod van live on-demand content. Het is een aanvulling op de streamingapps waar gebruikers van een Samsung Smart TV nu al gebruik van kunnen maken.

Tegelijkertijd met de lancering in ons land komt de service in acht andere Europese landen beschikbaar: Zweden, Finland, Noorwegen, Denemarken, België, Luxemburg, Ierland en Portugal. Na de recente uitrol in Australië...


Lees Meer

 
Value Zipper breidt digitale propositie uit

Value Zipper richt zich niet alleen op print, branded content via de aangesloten mediakanalen. Het bedrijf breidt nu uit met display advertising.

Value Zipper biedt biedt high impact- en IAB-formaten op desktop en mobile aan met een gegarandeerde uitlevering binnen een umfeld passend bij het merk en doelstellingen van de klant. Het netwerk bestaat uit kwalitatieve websites met een selecte, betrokken doelgroep. Het gaat onder meer om de sites van Happinez, Psycholgie Magazine, Vrij...


Lees Meer

 
Campagne Radio 10 draait om getal 10

In de merkcampagne van Radio 10, ontwikkeld samen met Talpa Networks in-house agency het Bureau, laat het station zien dat de 10 centraal staat in het leven van de luisteraar

De 1 uit het logo vormt samen met alledaagse momenten en ronde voorwerpen de herkenbare 10. In de tv-commercial zien we de 10 ontstaan in de ochtend, op de werkplek, een zonnig terras en op de pier van Scheveningen. In de online, print en outdoor uitingen...


Lees Meer

 
Jeroen Verkroost: Zeikschrift, Windowswap, Mac guy kiest PC, Prime naar 200 miljoen, Doghouse

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche.

How Madeleijn van den Nieuwenhuizen aims to change the Dutch media from within

Journalistiek vindt nieuwe vormen. Madeleijn begon haar Zeikschrift uit oprechte verontwaardiging over misstanden in de media. Inmiddels volgen 77.000 mensen haar - op Instagram, want dat is waar ze haar platform...


Lees Meer

 
[Interview] Michael Ras: Bezoekers waarderen de positief-kritische tone of voice van Autoblog.nl

Nederlands MediaNetwerk publiceert een serie interviews over special interest websites. Vandaag spreken wij Michael Ras, hoofdredacteur bij Autoblog.nl.

Dag Michael, kun jij Autoblog.nl introduceren?

Autoblog.nl is al ruim 16 jaar de plek waar je als autoliefhebber (petrolhead!) naartoe gaat om alles over auto’s te lezen. De kracht van Autoblog is dat we dat met een eigen tone of voice doen en dat we een goede keuze...


Lees Meer

 
Fremantle neemt belang in Tebbernekkel

Producent Fremantle Nederland is een samenwerking aangegaan met het jonge en snelgroeiende productiehuis Tebbernekkel. Het in 2016 opgerichte Tebbernekkel wordt gerund door Achmed Akkabi, Quintin Baker en Blue ter Burg. Fremantle heeft een minderheidsbelang genomen in het bedrijf.

Georgette Schlick, CEO Fremantle Nederland & België: “Ons drama-label Fiction Valley werkt al heel plezierig en succesvol samen met Achmed Akkabi, de showrunner en hoofdrolspeler van onder meer de succesvolle Videoland...


Lees Meer

 

 

Gardeners en Waterschap Amstel Gooi en Vecht lanceren dijkgedicht

Moederbedrijf Grolsch lanceert Viper Hard Seltzer met tv-commercial

Onderzoek Crossphase: Ondanks groter budget, worstelen contentteams met technologie

[Startups] Opt Out Advertising, technologiepartner in het cookieloze tijdperk

[Startups] Frank & Fresh Coffee brandt koffie op bestelling

Vinobox: wijn zoals wijn bedoeld is

[Column] Willem-Albert Bol (Abovo): Investeren in marketing en communicatie is broodnodig voor commercieel succes


 

Neeraj Khemlani and Endy Mcmahon named President and Co-Heads of CBS News and CBS Television stations

Amazon becomes Europe’s largest corporate buyer of renewable energy

Amstel ULTRA picks tennis player Rafael Nadal as global brand ambassador

BBJ&K and Yonder Media join IPA membership

PRCA unveils Creative Marketing Committee

Verizon Media partners with Kellogg Company, Snap and Spotify to address the global mental health crisis

TikTok launches commerce ad offerings to assist brands retarget users


 

Nigerian last-mile delivery startup Kwik Delivery releases Prestashop plugin

Ericsson launches Graduate Programme in Kenya

Twenty-two startups join second cohort of UNICEF StartUp Lab in Ghana

New York-based startup Andela announces global engineering talent expansion

Kenyan logistics startup Amitruck and Sky.Garden announce last mile goods pick-up and deliveries partnership

Grindstone accelerator programme opens applications for South African startups

InnovoEdge joins Microsoft for Startups program


 
 

[Vacancy] ViacomCBS is looking for a Project Manager

Why ViacomCBS Networks EMEAA? ViacomCBS Networks EMEAA is comprised of many of the world’s most iconic consumer brands.

Its portfolio includes Paramount+, Pluto TV, ViacomCBS International Studios, MTV, Nickelodeon, Comedy Central, Paramount Network, BET, Game One and J One, and the cluster spans Africa, Asia, Middle East and all European countries except UK & Ireland. In addition to offering innovative streaming services and digital video products...


Lees Meer

 

[Vacatures] Talpa Network zoekt een Eindredacteur Shownieuws

De leukste entertainmentredactie van Nederland is per direct op zoek naar een steengoede eindredacteur voor zowel de televisie-uitzendingen als het online platform van Shownieuws!

Waar kom je te werken?

Shownieuws is het dagelijkse entertainmentnieuwsprogramma van SBS6, waarbij het laatste nieuws op het gebied van entertainment, crime, royalty, politiek en sport voorbijkomt. Shownieuws bereikt met de tv-uitzending op SBS6 en online maandelijks...


Lees Meer

 

[Vacatures] Lukkien zoekt een Concept Visualizer

Als Concept Visualizer ben jij de eerste die samen met een regisseur of je collega creatieven een idee visueel tot leven brengt. Voordat jij aan het werk gaat bestaat het idee alleen nog maar uit tekst.

Jij zet je skills en fantasie in om de essentie van een filmproject op papier te krijgen zodat een opdrachtgever nog beter snapt wat we willen maken. Wat wordt de camerahoek? Welke kleuren domineren in het beeld? Wat gebeurt er binnen een bepaalde animatie? Welke sfeer...


Lees Meer

 

[Vacatures] Hearst Netherlands zoekt een Subscription Backoffice Specialist

Hearst Netherlands is per direct op zoek naar een Subscription Backoffice Specialist. In deze functie ben je samen met je collega verantwoordelijk voor alle abonnements- en logistieke processen op het gebied van abonnementenadministratie, campagnefulfilment, voorraadbeheer, digitaal lezen en klantenservice.

Werkzaamheden & verantwoordelijkheden

  • Verantwoordelijk voor logistieke en administratieve processen m.b.t. abonnementenwerving en losse verkoop zoals prijzenoverzicht en editieplanning
  • Contactpersoon voor alle operationele zaken m.b.t...

Lees Meer

 

[Vacatures] DPG Media zoekt een Ervaren onderzoeksjournalist NU.nl

Ben jij die ervaren onderzoeksjournalist die wil werken voor de grootste nieuwssite van Nederland? NU.nl is op zoek naar een fulltime onderzoeksjournalist, die elke week met eigen nieuws komt.

Wat ga je doen?

Je bent samen met collega Job van der Plicht verantwoordelijk voor de binnenlandverslaggeving op het grootste nieuwsplatform van Nederland. Je publiceert elke week nieuws dat niet bij andere media te vinden is. Ook...


Lees Meer

 

Trendship
 
 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

Nederlands MediaNieuws is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
Het Nederlands MediaNieuws publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -