Jaargang 13 | editie 12 | 14 april 2021
 
[Interview] Madelon Fortuin (NRC): Podcast geeft een ongekend engagement

Madelon Fortuin is Commercieel Directeur bij NRC. De nieuwsuitgever manifesteert zich naast online en in print nu ook nadrukkelijk in audio met NRC Audio app, de overname van de radiozender Sublime en de lancering  van audio-uitgeeftak Audiohuis.

Madelon Fortuin: "Bijna de helft van de Nederlanders luistert regelmatig podcast en dat aandeel is sterk groeiend. NRC wil daarom in podcast investeren. Wij maken onze eigen podcast maar gaan ook podcast maken voor...


Lees Meer

 
[Screenforce] Tv in mediaplan jaagt sitebezoek en omzetgroei aan

Uit groot Amerikaanse onderzoek naar de data van televisiecampagnes en websitebezoek is iets opvallends naar voren gekomen. Bedrijven profiteren enorm van het opnemen van televisie als medium in het mediaplan. Zowel de omzet als de websitebezoeken stijgen, voor bedrijven binnen en buiten de e-commerce.

De Amerikaanse tv-marketingorganisatie VAB liet een analyse uitvoeren naar de data van tv-campagnes en internetsitebezoeken van 190 Amerikaanse adverteerders...


Lees Meer

 
[Interview] Ruud Dimmers: RacingNews365 heeft de meeste exclusieve content over de Formule 1

Nederlands MediaNetwerk publiceert een serie interviews over special interest websites. Vandaag spreken wij met Ruud Dimmers, eigenaar van RacingNews365.

Dag Ruud, kun jij RacingNews365 introduceren?

RacingNews365 is het grootste autosportplatform van Nederland, waarop de Formule 1 centraal staat. We zijn sinds onze start in 2015 razendsnel gegroeid en die groei zet nog altijd door en ook dit jaar verwachten we alle records te gaan verbreken. Sinds medio januari hebben...


Lees Meer

 
[Column] Bob Goulooze: Het imago van de autoverkoper

Uit onderzoek blijkt dat slechts 7 procent van de mensen de praatjes van autoverkopers gelooft. Men kijkt liever naar wat andere consumenten zeggen. Dat betekent dat 93 procent van de autokopers geen enkele waarde hecht aan wat de verkoper vertelt.

De overgrote meerderheid denkt dus dat autoverkopers liegen. En ik denk dat die wisdom of the crowd terecht is. Voor woordvoerders moge het Gij zult niet liegen-adagium gelden, voor de autobranche geldt dat niet, op een paar...


Lees Meer

 
Helene van Santen hoofdredacteur van Margriet

Helene van Santen start half mei 2021 als hoofdredacteur van Margriet, een van de grootste vrouwenmerken van DPG Media én Nederland. Zij volgt daarmee Leontine van den Bos op. Helene is op dit moment hoofdredacteur van Kek Mama en was daarvoor actief als redactiemanager Libelle.nl en Libelle TV.

Joyce Nieuwenhuijs, directeur Magazines: “Helene heeft naast haar digitale en journalistieke kracht, een tomeloze energie, gedrevenheid en passie: de ingrediënten voor...


Lees Meer

 
[Case] DPG Media en LensOnline: grip op het effectief bereiken en bewegen van klanten

DPG Media zette CRM-data onboarding in om LensOnline te helpen om andere doelgroepen te bereiken.

Wat is LensOnline?

LensOnline is één van de grootste online aanbieders van contactlenzen. Een relatief nieuw merk in Nederland dat zijn oorsprong in België heeft. LensOnline maakt het mogelijk om lenzen zowel online als via de eigen opticien te kopen. Een uniek concept dat het gemak van online en de service van opticiens verenigt. LensOnline wil de Nederlandse markt verder veroveren en vroeg DPG Media hierbij te helpen...


Lees Meer

 
Jeroen Verkroost: Nieuwe tracks van Jimi Hendrix, Kurt Cobain, Amy Winehouse, The Doors, Magazines voor 2 cent per jaar

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche.

Lost Tapes of the 27 Club

Het is misschien wat persoonlijke vraag maar heb jij toevallig veel last van paniek aanvallen, angst aanvallen, serieuze depressies of suïcidale gedachten? Als dat zo is, dan ben je waarschijnlijk eigenlijk diep van binnen een...


Lees Meer

 
Europese primeur: Kromhouthal & Clean Air Europe realiseren Covid19-vrij binnenklimaat voor evenementenlocaties

Sinds begin april 2021 beschikt De Kromhouthal, de industriële evenementenlocatie gelegen aan het IJ in Amsterdam, als eerste evenementenlocatie in Europa over een geavanceerd luchtreinigingssysteem van Clean Air Europe.

Dit revolutionaire systeem, dat geïntegreerd is in de luchtbehandelingsinstallatie van de locatie, combineert meerdere bewezen technieken die de lucht zowel actief als passief behandelen...


Lees Meer

 
[Column] Joyce Lopulalan: Personalisatie als moeilijk dingetje

Bedrijven staan op een lastige tweesprong: enerzijds willen ze meer van de consument weten om zo hun aanbiedingen scherper in te kunnen steken. Anderzijds wil je zo ver mogelijk wegblijven van het registreren van persoonsgegevens. Want dat gooit veel bedrijfsprocessen overhoop.

En het verplicht je om aan een fiks aantal voorwaarden te voldoen, die per definitie niet in je core business passen. Maar wat als de consument ze juist graag achterlaat voor...


Lees Meer

 
John de Mol eregast bij tiende editie DeMedia100 Diner | 7 juli 2021

Het DeMedia100 Diner is de netwerkavond van het jaar voor de top van de Nederlandse media- en marketingcommunicatiewereld. De tiende - spectaculaire - editie van dit exclusieve diner vindt plaats op 7 juli in Amsterdam.

Tijdens het DeMedia100 Diner wordt traditiegetrouw de nieuwe editie van DeMedia100 bekendgemaakt, de lijst van de 100 meest invloedrijke mensen in de Nederlandse Media. Naast DeMedia100 wordt ook de tweede editie...


Lees Meer

 

 

ID&T en Monica Geuze nemen belang in drank-start-up STËLZ

Swiss Sense kiest LEWIS voor pr en influencermarketing

Fitzroy ontwikkelt 0.0-campagne voor Grolsch

[Column] Samantha Catsburg (STROOM): Energie voor groei

[Forum] Welke stappen zet jouw mediabureau in 2021?

[Column] Rogier Bruggeman (ZIGT): Freedom to grow

Auke Boersma CEO Adcombi

[Interview] Joris van Heukelom (MakerStreet): Ondernemerschap is een geboorterecht



 

EdCraft startup raises $1m pre-seed round to expand its edtech platform in the U.S.

Fintech startup Wage secures $5m to scale credential-less payroll data API

Grow-NY startup business competition kicks off year 3

Plug and Play Cleveland selects six startups into the Spring 2021 Health Program

Cincinnati startups Abre and Pay Theory partner to transform education

Chicago-based venture capital firm Starting Line closes $30m second fund to continue funding consumer startups

HawkEye 360 secures $55m Series C funding round to support expansion of satellite startup's infrastructure

Energy Transition Ventures launches first venture capital fund in Texas dedicated to energy transition

Indian fintech startup Avanti raises $26m in Series A funding round to further invest in its digital tech platform


 

Nielsen Market Lift offers marketers in over 30 new markets accountability for their Ad investments

Dorst & Lesser: Let’s get Reel

Interactive ad formats engage hard-to-convince audiences, MAGNA, IPG Media Lab and Verizon Media study

Logitech and Baidu Brian partner to transform working with AI and voice 

Global digital-out-of-home advertising market to reach $ 50 billion by 2026, report

Slaven Mandic joins CASA International

Bertelsmann reorganizes its Corporate Communications department

Granvia launches  campaigns to promote road safety in Slovakia

Inter IKEA Group gathers its global marketing and communication unit to reach more people

Auke Boersma appointed CEO of Adcombi


 
 

[Vacancy] ViacomCBS is looking for a Sr. Programming Manager

Why ViacomCBS Networks EMEAA? ViacomCBS Networks EMEAA is comprised of many of the world’s most iconic consumer brands.

Its portfolio includes Paramount+, Pluto TV, ViacomCBS International Studios, MTV, Nickelodeon, Comedy Central, Paramount Network, BET, Game One and J One, and the cluster spans Africa, Asia, Middle East and all European countries except UK & Ireland. In addition to offering innovative streaming services and digital video products...


Lees Meer

 

[Vacatures] Talpa Network zoekt een Client Lead / Accountmanager Business Development

Talpa Media Solutions is de verkooporganisatie voor vier Nederlandse commerciële televisiezenders SBS6, Net5, Veronica, SBS9, Vice en het VOD-platform KIJK, Radiozenders Radio538, SkyRadio, Radio Veronica, Radio10, 100%NL, SLAM!, SublimeFM en de digitale platforms van Talpa e-commerce en Social Influencers.

Voor Talpa Media Solutions zijn wij per direct op zoek naar een Accountmanager Business Development...


Lees Meer

 

[Vacancy] Logitech is looking for a Technical Manager Quality Improvement Project and Data Analytics, 1 Year Contract

Project Manager Quality Improvement and Data Analytics for Global Consumer and DC Quality is a new and pivotal role within the Global Quality Organization.

You collaborate directly with various key stakeholders like Business Group Product QA (BG PQA), Supply Chain Collaboration & Operations (SCC/OPS), In-house & Joint Design Manufacturing QA, Customer Experiences (CX), 3rd Party Logistics (3PL = Outsourced partner), etc to drive the quality improvement projects based on data and...


Lees Meer

 

[Vacatures] DPG Media zoekt een Accountmanager Retail en Uitgeverijen

Voor deze nieuwe functie zijn wij op zoek naar een ervaren accountmanager.  Vind jij het leuk om te laveren tussen de belangen van uitgevers en retailers, met daarbij een mooi resultaat voor Aldipress?

Dan zijn we op zoek naar jou! Door jouw durf, innovatieve manier van werken en denken in kansen zorg jij er straks voor dat onze uitgeef- en retail klanten soepel meegaan in de verandering van het servicemodel van Aldipress...


Lees Meer

 

[Vacatures] Media Reverse zoekt een Online Campagne Manager

Media Reverse is een snel groeiend, transparant, full service mediabureau in Hilversum. Zij onderscheiden zich van andere mediabureaus door op een “no nonsense” manier écht samen te werken met klanten en door data, creatieve impact, transparantie en inkoopvoordeel centraal te stellen in hun aanpak.

Zij zorgen voor de verankering van marketingcommunicatie-doelstellingen in strategische mediaplannen, adviseren in keuze op mediumtype en titel...


Lees Meer

 

Trendship
 
 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

Nederlands MediaNieuws is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
Het Nederlands MediaNieuws publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -