Jaargang 4 | editie 19 | 23 april 2021
 

[Interview] Bas Prass en Rogier IJzermans over de overname van Off The Record door Ace

Off The Record is onlangs overgenomen door Ace. We spreken met Bas Prass, oprichter en verkopend eigenaar van Off The Record en Rogier IJzermans, CEO van Ace. Bas Prass legt uit dat hij nog 100 procent betrokken blijft.

In 2016 zijn jullie (jij en Dusty van Steekelenburg) Off The Record gestart als data & growth agency en waren 4,5 jaar zelfstandig. Waarom wilden jullie overgenomen worden?

Onze goede relatie met Born05 (Ace) gaat al ver terug en de culturele klik met Ace heeft echt het verschil gemaakt om deze stap te nemen. We geloven heilig in de combinatie tussen...

Lees Meer

 

Clarity breidt uit met Amy Grimshaw als Asociate Director Venture Capital

Clarity heeft Amy Grimshaw aangesteld als Associate Director & Early Stage Consultant voor Venture Capital. Zij zal vanuit Londen werkzaam zijn en rapporteren aan Rachel Gilley, President EMEA bij Clarity.

Amy Grimshaw was tot voor kort Director of Communications and Public Relations bij de Founders Factory, waar ze verantwoordelijk was voor de internationale corporate communicatie en pr-ondersteuning van een uitgebreid portfolio aan startups in diverse sectoren. Rachel Gilley...

Lees Meer

 

[Marketing Report Radio] Titus van Dijk: Met Tonny Media zet je een podcast neer als een merk

Titus van Dijk is oprichter van Tonny Media, het bedrijf achter bekende en populaire podcasts zoals de Zelfspodcast en Marc-Marie en Aaf vinden iets. Bij Marketing Report vertelt hij over het ontstaan van het bedrijf en verbreden door het neerzetten van podcasts als een merk.

Titus van Dijk: “Ik had hiervoor ook een podcastproductiebedrijf en werkte veel voor de bladen van Hearst, zoals Quote. Daar ontmoette ik Sander Schimmelpenninck en samen met zijn jeugdvriend Jaap...

Lees Meer

 

[Marketing Report Radio] René Zeedijk over onderzoeken: Digital Ad Spend, online audiomarkt en bereikscijfers

edere maand bespreekt René Zeedijk, Directeur Business Development bij Mediabureau ZIGT, in de uitzending van Marketing Report op New Business Radio actuele ontwikkelingen in de wereld van media en marketingcommunicatie. In de uitzending van 20 april vertelt hij over onder meer het Digital Ad Spend-onderzoek.

René Zeedijk: “Twee keer per jaar wordt de Digital Ad Spend bekendgemaakt. Digital is het enige mediumtype dat het afgelopen jaar is gestegen, 6 procent om precies te zijn...

Lees Meer

 

HERC stelt Levi Rijper, Vincent Sapthu en Cherise Basiran aan

Reclamebureau HERC heeft onlangs drie talenten benoemd om de ambities verder invulling te geven. Levi Rijper is Head of Production, Vincent Sapthu is aangesteld alst Head of Design en Cherise Basiran Queen of Office.

Emilio de Haan, Founder & Creative Director HERC en Partner Ace: “We zijn druk bezig om HERC uit te breiden. Van een creative cell naar een creative force. Waarbij we makkelijker onze eigen blik en ambities op het gebied van advertising en brand culture kunnen vergroten. HERC moet een melting pot...

Lees Meer

 


 
 

[Vacatures] Dorst & Lesser zoekt een Social Creative

Omdat Dorst & Lesser snel groeit, zijn wij op zoek naar social creative! Specifiek? Iemand die concepten & copy kan bedenken voor social content en precies weet hoe je van idee naar uitvoering gaat.

Als social creative word je onderdeel van het content team dat bestaat uit creative leads, social creatives, editors, graphic designers en fotografen, en ga je aan de slag voor (internationale) A-merken zoals Alpro, Renault, Jägermeister, Schweppes, en Lidl. Je creativiteit, digital knowledge en...

Lees Meer

 

[Vacatures] Dorst & Lesser zoekt een Senior Account Strateeg

Wij zoeken een Senior Account Strateeg die de strategische eindverantwoordelijkheid draagt over een aantal van onze klanten. Iemand die de business van onze klanten verder kan laten groeien én meewerkt aan pitches door het ontwikkelen van vernieuwende, effective social strategieën.

Als Senior Account Strateeg heb jij een aantal vaste klanten onder jouw hoede en pak jij de verantwoordelijkheid over het behalen van hun business goals door middel van de inzet van social media. Jij weet exact waar hun groei-uitdagingen en...

Lees Meer

 

[Vacancy] Lukkien is looking for a Client Service Manager

The Philips Dedicated Executive Producer manages, supervises and oversees the total workload of all Philips audio visual, photographic and CGI productions. Supervising and managing the pool of producers.

The Executive Producer is primary point of contact for the Asset Leads and Asset Producers, Creative Leads or Project Leads at Philips Personal Health. More specifically: the EP is co-creator the PAPEO (Philips Asset Creation Efficiency Operation), in close collaboration with the PAPEO Program...

Lees Meer

 

[Vacatures] Lukkien zoekt een Concept Visualizer

Als Concept Visualizer ben jij de eerste die samen met een regisseur of je collega creatieven een idee visueel tot leven brengt. Voordat jij aan het werk gaat bestaat het idee alleen nog maar uit tekst.

Jij zet je skills en fantasie in om de essentie van een filmproject op papier te krijgen zodat een opdrachtgever nog beter snapt wat we willen maken. Wat wordt de camerahoek? Welke kleuren domineren in het beeld? Wat gebeurt er binnen een bepaalde animatie? Welke sfeer willen we creëren met...

Lees Meer

 

[Vacatures] Blauw Gras zoekt een Creative Director

We zoeken een Creative Director die ons creatieve niveau verder laat stijgen! Jouw roots liggen in art, maar over copy praat je uiteraard mee op niveau. Een Creative Director bij Blauw Gras is een meewerkend voorman/-vrouw die in staat is grote concepten, (video)formats en campagne ideeën op te zetten en uit te werken.

En op zijn tijd natuurlijk de uitwerking hiervan in vlotte social content. Rationales schrijven heb je als kunst verheven en de wisselende werkzaamheden tussen bestaande...

Lees Meer

 

[Vacatures] Weber Shandwick zoekt een Medior PR Consultant Food & Consumer Healthcare voor Brand & Lifestyle PR team

Heb jij een passie voor PR, brands, food & consumer healthcare? En weet jij moeiteloos diverse projecten voor verschillende merken naast elkaar te managen?

Dan zijn we op zoek naar jou! Als Medior PR Consultant in ons Brand & Lifestyle team bij Weber Shandwick Nederland werk je – in geïntegreerde teams – voor meerdere merken aan de meest interessante PR & communicatieopdrachten en ben jij de dagelijkse contactpersoon voor jouw klanten. Voornamelijk voor food en consumer healthcare merken, maar ook voor...

Lees Meer

 


 
Overig nieuws

[Marketing Report Radio] Mette de Hoon (e-bike to go): Gorillas vroeg of we binnen 24 uur 500 elektrische fietsen konden leveren in Berlijn 05-12-2021 | 17:17:00
Mette de Hoon is sinds anderhalf jaar Marketing Manager bij e-bike-to-go. Het bedrijf groeide in die periode van 20 naar 70 werknemers


Kruidvat met kerscommercial: Merry eX-mas 03-12-2021 | 13:37:14
Kruidvat laat in haar kerstcommercial zien dat de mooiste dagen van het jaar niet duur hoeven te zijn. Zo slaagt de hoofdpersoon van de campagne, single moeder Lies, er met de hulp van Kruidvat in om zichzelf en haar kinderen een goede kerstlook te geven


De voordelen van het gebruik van een factuurprogramma 03-12-2021 | 12:25:00
Als bedrijfseigenaar weet je dat de facturatie een belangrijk onderdeel is binnen de dagelijkse bedrijfsvoering. Of het nu om klanten gaat die al een aankoop hebben gedaan of om klanten die op het punt staan een aankoop te doen


Patrick van Drongelen Managing Director bij Peek Creative Studios 03-12-2021 | 11:12:00
Patrick van Drongelen is per 1 december 2021 benoemd tot Managing Director bij Peek Creative Studios. Peek Creative Studios is onderdeel van de Wenneker Group


Anderzorg lanceert campagne Leef #Deleven 03-12-2021 | 10:48:06
Anderzorg heeft de campagne Leef #deleven gelanceerd. Met deze campagne richt Anderzorg zich op de milliennials als jongere doelgroep. De campagne is tot stand gekomen dankzij creative agency XXS Amsterdam en productiehuis Vigics


Lukkien produceert Domino’s tv-commercial 03-12-2021 | 09:32:00
Als productiepartner van Domino’s Nederland produceerde Lukkien een tv-commercial waarin Domino’s Choice & Variation-merkpijler centraal staat. De vrolijke spot is een eerste uiting van een bredere tv-campagne die voortvloeit uit een het brand fundament


Beeckestijn, Mediaflex en Inhousing.Agency richten Digiship op voor talentontwikkeling 03-12-2021 | 00:00:00
Beeckestijn Business School, Mediaflex en Inhousing.Agency gaan samenwerken om talent te werven, te toesten en op te leiden tot digital marketing specialisten via gespecialiseerde traineeships onder de naam Digiship


Sunweb Group kiest Dept 02-12-2021 | 15:16:00
Sunweb Group heeft digital agency Dept gekozen om het bedrijf te begeleiden op het vlak van media, technologie en data op strategisch en operationeel niveau. Het gaat daarbij om de zes vakantiemerken die onder Sunweg Group vallen


Viaplay kiest PHD 02-12-2021 | 12:55:39
Viaplay, de streamingdienst die onderdeel uitmaakt van de Nordic Entertainment Group (NENT) en vanaf maart 2022 actief gaat worden op de Nederlandse markt, brengt haar mediabelangen onder bij PHD


Mediapionier Evert Bronkhorst versterkt Abovo Maxlead 02-12-2021 | 09:35:00
Na een periode van ruim 24 jaar bij Medialand/Vizeum/dentsu stapt Evert Bronkhorst over naar Abovo Maxlead. Daar zal hij een centrale rol krijgen in het mediateam van Abovo Media in Hoorn


Ace agencies Born05 en Off The Record gaan Europese samenwerking aan met Steve Madden 02-12-2021 | 09:16:00
Digital Branding Agency Born05 is vanaf heden de lead agency voor Steve Madden. Het bureau gaat samen met growth agency Off The Record aan de slag met het creëren van de storyline van het lifestyle fashion merk voor de Europese markten


Lidl Nederland kiest opnieuw voor ZIGT 02-12-2021 | 00:00:00
Lidl Nederland heeft na een oriëntatie opnieuw gekozen voor ZIGT. Het mediabureau werkt sinds 2007 voor de discountsupermarkt


Logitech komt met Zone Wired Earbuds 01-12-2021 | 16:25:00
Logitech heeft de Zone Wired Earbuds  op de markt gebracht, bedrade earbuds voor de hybride werkomgeving. Deze bedrade earbuds beschikken over certificering voor Google Meet, Microsoft Teams en Zoom


CCV: stevige stijging van online transacties tijdens en voor Black Friday week 01-12-2021 | 10:41:00
CCV, leverancier van betaaloplossingen, heeft een stevige stijging gezien van het aantal online transacties in de twee weken voor en in het bijzonder in de Black Friday week. Dit komt door de coronacrisis, een vrees voor een tekort aan producten voor de feestdagen en de groei van e-commerce


[Marketing Report Radio] Barry van Ruiven (Seabass): Stop nóg meer geld in brand 01-12-2021 | 09:24:00
Barry van Ruiven is oprichter van SEABASS, een merk dat functional fashion op duurzame wijze creëert voor the next level kid en luxe kwaliteit toegankelijk maakt voor kids die zorgeloos plezier willen maken en geven om onze planeet



 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -