Jaargang 13 | editie 14 | 23 april 2021 |
|
|
"Met het openen van de terrassen tot 18:00 uur schrap je de bitterbal", zei demissionair premier Rutte dinsdagavond tijdens de persconferentie over de coronamaatregelen. De bitterbal schrappen? Daar dacht heel Nederland en in het bijzonder Van Dobben anders over. Want waar biertjes worden getapt, wordt dé bitterbal nooit geschrapt!
De creatie komt van Brand & Performance agency Fightclub uit Breda en is vanaf nu te zien op het landelijke DOOH-netwerk van Exterion Media, dat bestaat...
|
|
|
|
De Vlaamse krant De Tijd meldt dat er behoorlijke interesse is voor de overname van RTL Belgium, waar de Franstalig Belgische activiteiten van RTL Group in zijn ondergebracht. De eerste biedingsronde zou eind april aflopen.
De Franstalig Belgische zenders van RTL hebben praktisch gezien concurrentie van de publieke omroep RTBF en vervder vooral van de Franse zenders TF1, France 2 en France 3 en online vooral van content uit Frankrijk....
|
|
|
|
Per 1 mei wordt Bert van Grieken aangesteld als directeur strategie bij OOHA Media. Van Grieken zal samen met Erik-jan van den Berg (algemeen directeur) de directie vormen van OOHA Media.
Bert van Grieken; een man met ervaring
Bert van Grieken is de afgelopen vijftien jaar eigenaar van M2 Media geweest. Hiervoor was hij verantwoordelijk voor het opzetten en uitbouwen van de inkoopunits van onder andere Kobalt, Wavemaker/Group M en Denstu/Aegis...
|
|
|
|
Ad Alliance, het saleshuis van RTL Nederland stelt met een succesvol eerste kwartaal te zijn gestart. Er werd meer lineaire televisie gekeken. Ook is meer on demand gekeken. Bij de zenders waar Ad Alliance de reclameverkoop voor doet, was het gezamenlijke marktaandeel in het eerste kwartaal van 2021, 54,4 procent in de doelgroep 25 tot 54-jarigen.
Dat is 5,6 procent meer dan het eerste kwartaal van 2020. Ad Alliance verkoopt de reclamezendtijd van RTL4, RTL5, RTL7, RTL8, RTL Z, RTL Telekids, RTL Crime, RTL...
|
|
|
|
Titus van Dijk is oprichter van Tonny Media, het bedrijf achter bekende en populaire podcasts zoals de Zelfspodcast en Marc-Marie en Aaf vinden iets. Bij Marketing Report vertelt hij over het ontstaan van het bedrijf en verbreden door het neerzetten van podcasts als een merk.
Titus van Dijk: “Ik had hiervoor ook een podcastproductiebedrijf en werkte veel voor de bladen van Hearst, zoals Quote. Daar ontmoette ik Sander Schimmelpenninck en samen met zijn jeugdvriend Jaap Reesema begonnen we de Zelfspodcast. Dat was zo’n...
|
|
|
|
De 13 Regionale Publieke Omroepen (RPO) gaan bij het vermarkten van hun digitale advertentievoorraad een nauwe samenwerking aan met de startup Opt Out Advertising, gespecialiseerd in cookieless advertising.
ORN, dat namens de RPO reeds radio en tv-reclame verkoopt, is nauw betrokken bij de samenwerking en biedt sinds maart 2021 eveneens de digitale advertentiemogelijkheden aan...
|
|
|
|
Het concept & creative team van MPG is uitgebreid met creatief zwaargewicht Jeroen Dontje. Nu merken hun rol als media-uitgever serieuzer oppakken, krijgen content marketingbureaus een steeds belangrijkere taak op het gebied van strategie en creativiteit.
Het aantrekken van Dontje past dan ook binnen de filosofie van MPG om merken te laten te groeien met behulp van écht creatieve en onderscheidende content. Jeroen heeft, onder andere, als chief creative officer bij Yune...
|
|
|
|
Een jaar nadat het Eurovisie Songfestival werd uitgesteld, slaan NEP en United opnieuw de handen ineen voor de meercameraregistratie van het Eurovisie Songfestival 2021.
In opdracht van de NOS (NPO) verzorgen beide bedrijven de registratie, inclusief alle technische faciliteiten, crew en materieel, van de drie liveshows vanuit Ahoy in Rotterdam. Een samenwerking die dit internationale muziekspektakel mogelijk maakt en zo kan voldoen aan alle technische...
|
|
|
|
Why ViacomCBS Networks EMEAA? ViacomCBS Networks EMEAA is comprised of many of the world’s most iconic consumer brands.
Its portfolio includes Paramount+, Pluto TV, ViacomCBS International Studios, MTV, Nickelodeon, Comedy Central, Paramount Network, BET, Game One and J One, and the cluster spans Africa, Asia, Middle East and all European countries except UK & Ireland. In addition to offering innovative streaming services and digital video products...
|
|
|
|
De leukste entertainmentredactie van Nederland is per direct op zoek naar een steengoede eindredacteur voor zowel de televisie-uitzendingen als het online platform van Shownieuws!
Waar kom je te werken?
Shownieuws is het dagelijkse entertainmentnieuwsprogramma van SBS6, waarbij het laatste nieuws op het gebied van entertainment, crime, royalty, politiek en sport voorbijkomt. Shownieuws bereikt met de tv-uitzending op SBS6 en online maandelijks...
|
|
|
|
Als Concept Visualizer ben jij de eerste die samen met een regisseur of je collega creatieven een idee visueel tot leven brengt. Voordat jij aan het werk gaat bestaat het idee alleen nog maar uit tekst.
Jij zet je skills en fantasie in om de essentie van een filmproject op papier te krijgen zodat een opdrachtgever nog beter snapt wat we willen maken. Wat wordt de camerahoek? Welke kleuren domineren in het beeld? Wat gebeurt er binnen een bepaalde animatie? Welke sfeer...
|
|
|
|
Hearst Netherlands is per direct op zoek naar een Subscription Backoffice Specialist. In deze functie ben je samen met je collega verantwoordelijk voor alle abonnements- en logistieke processen op het gebied van abonnementenadministratie, campagnefulfilment, voorraadbeheer, digitaal lezen en klantenservice.
Werkzaamheden & verantwoordelijkheden
- Verantwoordelijk voor logistieke en administratieve processen m.b.t. abonnementenwerving en losse verkoop zoals prijzenoverzicht en editieplanning
- Contactpersoon voor alle operationele zaken m.b.t...
|
|
|
|
Ben jij die ervaren onderzoeksjournalist die wil werken voor de grootste nieuwssite van Nederland? NU.nl is op zoek naar een fulltime onderzoeksjournalist, die elke week met eigen nieuws komt.
Wat ga je doen?
Je bent samen met collega Job van der Plicht verantwoordelijk voor de binnenlandverslaggeving op het grootste nieuwsplatform van Nederland. Je publiceert elke week nieuws dat niet bij andere media te vinden is. Ook...
|
|
|
|
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.
Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier |
Colofon:
Nederlands MediaNieuws is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl Het Nederlands MediaNieuws publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk
Hoofdredactie: Bas Vlugt www.twitter.com/basvlugt Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl
Hosting: 20NINE www.20nine.nl
In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden. |
|
|
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
|