Jaargang 4 | editie 20 | 29 april 2021
 

[Column] Eva Hollander (Initiative): We hebben mensen en tools die beyond media gaan

Afgelopen jaar werd me meer dan ooit duidelijk waarin ons team knettergoed in is: veerkracht, lef, creativiteit en doorzettingsvermogen. En ook dit jaar hebben we veel van deze eigenschappen nodig.

Om de kwaliteit en service te blijven leveren die adverteerders van Initiative verwachten, maar ook om ons in onze continue veranderdrang te supporten. Verandering is onderdeel van ons DNA. Initiative verandert om voorop te blijven lopen in ons vakgebied, om zo relevant te blijven voor onze...

Lees Meer

 

[Dokter Data] Waar zitten jouw verborgen data en hoe kun je er geld mee verdienen?

Dokter Data van 4Orange duikt elke maand in de wereld van data en gegevensonderzoek. Deze maand: winst boeken met data die nu rondslingeren binnen je organisatie. Dat kan. Maar het gaat niet vanzelf.

Er zijn niet alleen technische hobbels te nemen, maar zeker ook organisatorische. Ieder data-analysetraject begint met de vraag: “Welke data hebben we nu eigenlijk?” Het antwoord daarop is bijna altijd: “Meer dan je denkt.” Maar dan moet je...

Lees Meer

 

[Marketing Report Radio] Linda Worp (Opt Out Advertising): Relevantie advertenties laten zien, zonder persoonsgegevens te vragen

Linda Worp is Business Development Manager bij het recent opgerichte Opt Out Advertising, een organisatie die voorkomt uit de Ster. Ze vertelt bij Marketing Report Radio over de problemen en oplossingen rondom consent verkrijgen op websites.

Linda Worp: “Je kunt ons zien als een techniekpartner in een cookieloos tijdperk. Wij richten ons op het opt out inventory-gedeelte van publishers. We komen bij Ster vandaan, waar we in 2018 te maken hadden met grote veranderingen in de...

Lees Meer

 

Chuck Studios ontwikkelt culinaire identiteit voor Unox

Chuck Studios heeft recentelijk een culinaire identiteit ontwikkeld voor Unox. Het merk heeft onlangs zijn positionering aangescherpt en had behoefte aan heldere en praktische richtlijnen over het in beeld brengen van zijn producten.

Chuck Studios beantwoordde deze vraag door onder meer een kleurenpalet te ontwikkelen dat koud van buiten en warmte van binnen representeert. Tevens werd er, geheel in lijn met de Unox-strategie - op weg naar minder en beter vlees...

Lees Meer

 

[Marketing Report Radio] Alwin Snippe: Greetz maakt Nederland attenter

Alwin Snippe is Head of Marketing bij Greetz. Bij Marketing Report Radio vertelt hij over de groei van het bedrijf in de afgelopen zeven jaar, hoe attent Nederlanders zijn, de recente campagne en meer.

Alwin Snippe: “In de afgelopen zeven jaar is Greetz enorm gegroeid. Toen ik begon waren de founders er nog en was de vraag hoe we verder zouden groeien. We hebben een bloemen geïntroduceerd, chocolade, drank, bloemen.. Alles bij elkaar hebben we ervoor gezorgd Nederland attenter te maken...

Lees Meer

 

 
 

[Vacatures] DPG Media zoekt een Salesforce Developer - Advertising Area

Als ondersteuning van onze squads in Amsterdam zijn we op zoek naar een Salesforce Developer. Je bent een expert in de configuratie van het Salesforce platform en hebt functionele kennis van CRM processen.

Je weet hoe je deze processen kan automatiseren gebruik makend van point and click development/configuratie, aangevuld met APEX en Lightning (web) components. Onze Salesforce omgeving omvat eigen customisaties, managed packages en integraties met andere systemen, allen...

Lees Meer

 

[Vacancy] Logitech is looking for a Key Account Manager B2B Education

Logitech is seeking an Key Account Manager education channel for the Benelux Region to implement and manage the go to market channel reseller strategy specific to the K12 and higher education market. 

The successful candidate will establish and maintain influential relationships with key resellers, enable and influence their selling behavior, track critical KPI's, and ensure partner compliance that leads to a substantial increase in year over year revenue throughout the region.  Logitech’s Education...

Lees Meer

 

[Vacatures] Dorst & Lesser zoekt een Senior Account Strateeg

Wij zoeken een Senior Account Strateeg die de strategische eindverantwoordelijkheid draagt over een aantal van onze klanten. Iemand die de business van onze klanten verder kan laten groeien én meewerkt aan pitches door het ontwikkelen van vernieuwende, effective social strategieën.

Als Senior Account Strateeg heb jij een aantal vaste klanten onder jouw hoede en pak jij de verantwoordelijkheid over het behalen van hun business goals door middel van de inzet van social media. Jij weet exact waar hun groei-uitdagingen en...

Lees Meer

 

[Vacatures] DPG Media zoekt een Marketing Automation Specialist

Word jij blij van het bedenken en maken van slimme campagnes? Het verleiden van de klant met dynamische content? En wil jij inzichten van klantgedrag geautomatiseerd doorspelen aan sales? Dan is dit jouw kans!

Wat ga je doen

Geen dag is hetzelfde in jouw rol als Marketing Automation Specialist. Jij neemt een proactieve en leidende rol in het ontwikkelen en formuleren van de marketing automation strategie voor alle (potentiële) adverteerders in Nederland...

Lees Meer

 

[Vacancy] Logitech is looking for a Distribution Account Manager - UK/Netherlands

At Logitech team means everything. We are looking for a great distribution account manager to join our high growth team. If you thrive in a collaborative, motivated and dynamic environment please reach out. We would love to hear from you! 

In the role of the Video Collaboration Account Manager, you will be responsible for driving the growth of our Video Collaboration business within our distribution partners in region. In this role, you will be responsible for driving...

Lees Meer

 

[Vacatures] Dorst & Lesser zoekt een Creative Copywriter

Wij zoeken een ijzersterke creative copywriter die de eindverantwoordelijkheid draagt voor de ontwikkeling en consistente toepassing van de merktaal van onze klanten. Je schrijft vette teksten voor campagnes, bedenkt haakjes en concepten én werkt en denkt mee aan alles wat met tekst te maken heeft.

Als creative copywriter word je onderdeel van het creative team dat bestaat uit creative leads, social creatives en ga je aan de slag voor (internationale) A-merken zoals Alpro...

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

[Colulmn] Magdalena Flick (Outbrain): 5 Redenen waarom het tijd is om Native Advertising een leidende rol te geven in jouw mediamix 18-05-2021 | 14:38:00
Hoewel sociale media het publiek op nieuwe en impactvolle manieren met elkaar hebben verbonden, worden merken die daar adverteren voortdurend geconfronteerd met zorgen over brand safety en vertrouwen


[Interview] Joep Donders: Marvia helpt sterke merken hun lokale marketingpotentieel te benutten 18-05-2021 | 13:11:00
Joep Donders is eigenaar van Marvia, het bedrijf dat zich specialiseert in lokale Marketing Automation. Bij Nederlands MediaNetwerk TV vertelt hij over wat Marvia betekent voor lokale ondernemers en de merken die ze vertegenwoordigen


[Marketing Report - 18 mei 2021] Sophie van der Schaft | Lars Evers | Caroline Henneman | Eduard Brenninkmeijer 18-05-2021 | 11:24:00
Luister dinsdag 18 mei om 18:30 uur naar de uitzending van Marketing Report op New Business Radio. Uw prettige gespreksleider is presentator Peter Wybenga, bijgestaan door zijn watervlugge sidekick Bas Vlugt


[Cross Media Case 2021] Monique Pennings over het Wat eten we?-platform 18-05-2021 | 10:39:55
Op 14 september worden de Cross Media Awards 2021 uitgereikt. Jumbo draagt het platform Wat eten we? voor als Cross Media Case 2021. We spreken Cross Media Vrouw van 2020 Monique Pennings over Wat Eten We?


[Cross Media Case 2021] Carolien de Bruyn over Ode aan Nederland 18-05-2021 | 10:10:00
Op 14 september worden de Cross Media Awards 2021 uitgereikt. MindShare.Greenhouse draagt de campagne Ode aan Nederland voor als Cross Media Case 2021. We spreken Carolien de Bruyn over deze campagne


McDonald’s lanceert de Crew over de leukste Crew campagne 17-05-2021 | 16:41:00
Werken bij McDonald’s betekent niet alleen het leren van nieuwe skills maar ook veel fun met collega’s. In een nieuwe campagne laat McDonald’s Crewleden zelf vertellen over de mooie vriendschappen die ontstaan op de werkvloer


Margriet de Kroon Managing Director HERC 17-05-2021 | 15:04:00
Margriet de Kroon, tot voor kort marketing director van recruitmentspecialist YoungCapital dat de afgelopen jaren explosief groeide, wordt managing director en lid van het MT van HERC


Wayne Parker Kent ontwikkelt positionering en campagne voor Ierlands grootste uitgever 17-05-2021 | 14:44:00
Vanaf heden gaat Ierlands grootste uitgever Independent News and Media (INM) verder als Mediahuis. Deze rebranding gaat gepaard met een nieuwe positionering en campagne, waarin de tagline ‘Moving Ideas Forward’ de hoofdrol speelt


Douglas en Dept maken virtuele tentoonstelling voor nieuwe merkcampagne 17-05-2021 | 14:22:00
Douglas’ nieuwste campagne Let’s Do Beautiful viert schoonheid in al haar diversiteit - weg van een eendimensionaal beeld en richting een modern holistisch idee. Douglas en Dept vertaalden dit concept naar digitaal


[eMarketer] China’s strategy to dominate the next generation of internet 17-05-2021 | 09:30:45
As internet technologies evolve and global superpowers compete to exert dominance in that space, there have been spirited efforts and investments to achieve that goal.


Virgil van Dijk speelt hoofdrol in UEFA Euro 2020-campagne Thuisbezorgd.nl 14-05-2021 | 16:52:00
Virgil van Dijk speelt de hoofdrol in de UEFA EURO 2020 campagne van Thuisbezorgd.nl. De aanvoerder van het Nederlands elftal is te zien in de televisiespot, out-of-home uitingen en op de social media-kanalen van Thuisbezorgd.nl


DEMO Design in Motion Festival reist naar Frankrijk en Italië  14-05-2021 | 15:32:00
Dit voorjaar reist DEMO - Design in Motion Festival naar Frankrijk en Italië. De International Biennale of Graphic Design 2021 heeft DEMO geselecteerd als onderdeel van de hoofdtentoonstelling in kunstinstelling Le Signe in Chaumont


Natwerk wint pitch fietsvoordeelshop.nl 14-05-2021 | 00:04:18
Natwerk is na een pitch met vijf andere bureaus verkozen tot reclamebureau van fietsvoordeelshop.nl. Het Amsterdamse creatieve bureau wordt verantwoordelijk voor de merkcampagne van de fietsenwinkel


Outbrain komt met Qualityrating om gepersonaliseerde feedervaringen te verbeteren 13-05-2021 | 23:03:00
Outbrain, een aanbevelingsplatform voor het open web, heeft QualityRating gelanceerd om gepersonaliseerde feedervaringen te verbeteren


[eMarketer] Digital video ad spending overtakes TV ad outlays in Canada 13-05-2021 | 09:23:58
Digital video ad spending in Canada reached a new milestone in 2020 when it overtook TV ad outlays for the first time.



 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -