Jaargang 4 | editie 18 | 21 april 2021
 

[Interview] Joyce Lopulalan: 4orange maakt de vertaalslag van data naar informatie en praktische oplossingen

Joyce Lopulalan is Business Development Consultant bij 4orange. Het bedrijf helpt ondernemingen interactie met de doelgroepen te verbeteren om onder meer conversies te verhogen. Bij Nederlands MediaNetwerk TV vertelt ze over de rol binnen de UmbrellaBrands Group, data praktisch inzetten en meer succes met campagnes behalen.

“Organisaties verzamelen heel veel data, zeker met corona is dat sterk gegroeid. Het stokt alleen vaak bij de vertaalslag naar campagnes en praktische oplossingen omdat ze daar...

Lees Meer

 

HERC stelt Levi Rijper, Vincent Sapthu en Cherise Basiran aan

Reclamebureau HERC heeft onlangs drie talenten benoemd om de ambities verder invulling te geven. Levi Rijper is benoemd tot Head of Production, Vincent Sapthu is benoemd tot Head of Design en Cherise Basiran Queen of Office.

Emilio de Haan, Founder & Creative Director HERC en Partner Ace: “We zijn druk bezig om HERC uit te breiden. Van een creative cell naar een creative force. Waarbij we makkelijker onze eigen blik en ambities op het gebied van advertising & brand culture kunnen vergroten. HERC moet een melting pot...

Lees Meer

 

Gardeners en Waterschap Amstel Gooi en Vecht lanceren dijkgedicht

De komende twee weken prijkt op de Ringdijk in Amsterdam-Oost een dijkgedicht. Het 500 meter lange gedicht is een ode aan de Amsterdamse dijken, geschreven door artiest Sef. Hiermee maakt Waterschap Amstel, Gooi en Vecht iedereen in de regio bewust van de dijken, het onderhoud ervan en de waterveiligheid.

Als iets goed geregeld is, zijn mensen zich daar vaak niet bewust van. Een niet-overstromend Nederland is nou eenmaal (gelukkig) de normaalste zaak van de wereld. Maar er komt...

Lees Meer

 

Merendeel bureauprofessionals wenst overstap naar klantzijde

Uit onderzoek van Inhousing.agency en Post&Kornet wordt duidelijk dat bijna twee derde van de ondervraagden in 2021 van baan wil wisselen of dit overweegt. Opvallend daarbij is dat 60 procent hierbij de voorkeur geeft aan een baan aan klantzijde.

Het onderzoek vond plaats onder ruim 160 professionals werkzaam aan bureauzijde om inzicht te krijgen in hun huidige werksituatie en toekomstverwachting. Het onderzoek vond plaats in december 2020 en januari 2021 bij professionals...

Lees Meer

 

 
 

[Vacatures] Dorst & Lesser zoekt een Social Creative

Omdat Dorst & Lesser snel groeit, zijn wij op zoek naar social creative! Specifiek? Iemand die concepten & copy kan bedenken voor social content en precies weet hoe je van idee naar uitvoering gaat.

Als social creative word je onderdeel van het content team dat bestaat uit creative leads, social creatives, editors, graphic designers en fotografen, en ga je aan de slag voor (internationale) A-merken zoals Alpro, Renault, Jägermeister, Schweppes, en Lidl. Je creativiteit, digital knowledge en...

Lees Meer

 

[Vacatures] Dorst & Lesser zoekt een Senior Account Strateeg

Wij zoeken een Senior Account Strateeg die de strategische eindverantwoordelijkheid draagt over een aantal van onze klanten. Iemand die de business van onze klanten verder kan laten groeien én meewerkt aan pitches door het ontwikkelen van vernieuwende, effective social strategieën.

Als Senior Account Strateeg heb jij een aantal vaste klanten onder jouw hoede en pak jij de verantwoordelijkheid over het behalen van hun business goals door middel van de inzet van social media. Jij weet exact waar hun groei-uitdagingen en...

Lees Meer

 

[Vacancy] Lukkien is looking for a Client Service Manager

The Philips Dedicated Executive Producer manages, supervises and oversees the total workload of all Philips audio visual, photographic and CGI productions. Supervising and managing the pool of producers.

The Executive Producer is primary point of contact for the Asset Leads and Asset Producers, Creative Leads or Project Leads at Philips Personal Health. More specifically: the EP is co-creator the PAPEO (Philips Asset Creation Efficiency Operation), in close collaboration with the PAPEO Program...

Lees Meer

 

[Vacatures] Lukkien zoekt een Concept Visualizer

Als Concept Visualizer ben jij de eerste die samen met een regisseur of je collega creatieven een idee visueel tot leven brengt. Voordat jij aan het werk gaat bestaat het idee alleen nog maar uit tekst.

Jij zet je skills en fantasie in om de essentie van een filmproject op papier te krijgen zodat een opdrachtgever nog beter snapt wat we willen maken. Wat wordt de camerahoek? Welke kleuren domineren in het beeld? Wat gebeurt er binnen een bepaalde animatie? Welke sfeer willen we creëren met...

Lees Meer

 

[Vacatures] Blauw Gras zoekt een Creative Director

We zoeken een Creative Director die ons creatieve niveau verder laat stijgen! Jouw roots liggen in art, maar over copy praat je uiteraard mee op niveau. Een Creative Director bij Blauw Gras is een meewerkend voorman/-vrouw die in staat is grote concepten, (video)formats en campagne ideeën op te zetten en uit te werken.

En op zijn tijd natuurlijk de uitwerking hiervan in vlotte social content. Rationales schrijven heb je als kunst verheven en de wisselende werkzaamheden tussen bestaande ...

Lees Meer

 

[Vacatures] Weber Shandwick zoekt een Medior PR Consultant Food & Consumer Healthcare voor Brand & Lifestyle PR team

Heb jij een passie voor PR, brands, food & consumer healthcare? En weet jij moeiteloos diverse projecten voor verschillende merken naast elkaar te managen?

Dan zijn we op zoek naar jou! Als Medior PR Consultant in ons Brand & Lifestyle team bij Weber Shandwick Nederland werk je – in geïntegreerde teams – voor meerdere merken aan de meest interessante PR & communicatieopdrachten en ben jij de dagelijkse contactpersoon voor jouw klanten. Voornamelijk voor food en consumer healthcare merken, maar ook voor...

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

[Colulmn] Magdalena Flick (Outbrain): 5 Redenen waarom het tijd is om Native Advertising een leidende rol te geven in jouw mediamix 18-05-2021 | 14:38:00
Hoewel sociale media het publiek op nieuwe en impactvolle manieren met elkaar hebben verbonden, worden merken die daar adverteren voortdurend geconfronteerd met zorgen over brand safety en vertrouwen


[Interview] Joep Donders: Marvia helpt sterke merken hun lokale marketingpotentieel te benutten 18-05-2021 | 13:11:00
Joep Donders is eigenaar van Marvia, het bedrijf dat zich specialiseert in lokale Marketing Automation. Bij Nederlands MediaNetwerk TV vertelt hij over wat Marvia betekent voor lokale ondernemers en de merken die ze vertegenwoordigen


[Marketing Report - 18 mei 2021] Sophie van der Schaft | Lars Evers | Caroline Henneman | Eduard Brenninkmeijer 18-05-2021 | 11:24:00
Luister dinsdag 18 mei om 18:30 uur naar de uitzending van Marketing Report op New Business Radio. Uw prettige gespreksleider is presentator Peter Wybenga, bijgestaan door zijn watervlugge sidekick Bas Vlugt


[Cross Media Case 2021] Monique Pennings over het Wat eten we?-platform 18-05-2021 | 10:39:55
Op 14 september worden de Cross Media Awards 2021 uitgereikt. Jumbo draagt het platform Wat eten we? voor als Cross Media Case 2021. We spreken Cross Media Vrouw van 2020 Monique Pennings over Wat Eten We?


[Cross Media Case 2021] Carolien de Bruyn over Ode aan Nederland 18-05-2021 | 10:10:00
Op 14 september worden de Cross Media Awards 2021 uitgereikt. MindShare.Greenhouse draagt de campagne Ode aan Nederland voor als Cross Media Case 2021. We spreken Carolien de Bruyn over deze campagne


McDonald’s lanceert de Crew over de leukste Crew campagne 17-05-2021 | 16:41:00
Werken bij McDonald’s betekent niet alleen het leren van nieuwe skills maar ook veel fun met collega’s. In een nieuwe campagne laat McDonald’s Crewleden zelf vertellen over de mooie vriendschappen die ontstaan op de werkvloer


Margriet de Kroon Managing Director HERC 17-05-2021 | 15:04:00
Margriet de Kroon, tot voor kort marketing director van recruitmentspecialist YoungCapital dat de afgelopen jaren explosief groeide, wordt managing director en lid van het MT van HERC


Wayne Parker Kent ontwikkelt positionering en campagne voor Ierlands grootste uitgever 17-05-2021 | 14:44:00
Vanaf heden gaat Ierlands grootste uitgever Independent News and Media (INM) verder als Mediahuis. Deze rebranding gaat gepaard met een nieuwe positionering en campagne, waarin de tagline ‘Moving Ideas Forward’ de hoofdrol speelt


Douglas en Dept maken virtuele tentoonstelling voor nieuwe merkcampagne 17-05-2021 | 14:22:00
Douglas’ nieuwste campagne Let’s Do Beautiful viert schoonheid in al haar diversiteit - weg van een eendimensionaal beeld en richting een modern holistisch idee. Douglas en Dept vertaalden dit concept naar digitaal


[eMarketer] China’s strategy to dominate the next generation of internet 17-05-2021 | 09:30:45
As internet technologies evolve and global superpowers compete to exert dominance in that space, there have been spirited efforts and investments to achieve that goal.


Virgil van Dijk speelt hoofdrol in UEFA Euro 2020-campagne Thuisbezorgd.nl 14-05-2021 | 16:52:00
Virgil van Dijk speelt de hoofdrol in de UEFA EURO 2020 campagne van Thuisbezorgd.nl. De aanvoerder van het Nederlands elftal is te zien in de televisiespot, out-of-home uitingen en op de social media-kanalen van Thuisbezorgd.nl


DEMO Design in Motion Festival reist naar Frankrijk en Italië  14-05-2021 | 15:32:00
Dit voorjaar reist DEMO - Design in Motion Festival naar Frankrijk en Italië. De International Biennale of Graphic Design 2021 heeft DEMO geselecteerd als onderdeel van de hoofdtentoonstelling in kunstinstelling Le Signe in Chaumont


Natwerk wint pitch fietsvoordeelshop.nl 14-05-2021 | 00:04:18
Natwerk is na een pitch met vijf andere bureaus verkozen tot reclamebureau van fietsvoordeelshop.nl. Het Amsterdamse creatieve bureau wordt verantwoordelijk voor de merkcampagne van de fietsenwinkel


Outbrain komt met Qualityrating om gepersonaliseerde feedervaringen te verbeteren 13-05-2021 | 23:03:00
Outbrain, een aanbevelingsplatform voor het open web, heeft QualityRating gelanceerd om gepersonaliseerde feedervaringen te verbeteren


[eMarketer] Digital video ad spending overtakes TV ad outlays in Canada 13-05-2021 | 09:23:58
Digital video ad spending in Canada reached a new milestone in 2020 when it overtook TV ad outlays for the first time.



 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -