Jaargang 4 | editie 22 | 25 mei 2021
 

[Marketing Report Radio] Caroline Henneman (Squla): elk kind moet toegang hebben tot extra onderwijs

Caroline Henneman is Head of Marketing & Growth bij Squla. Te gast bij Marketing Report op New Business Radio vertelt ze over de onstuimige groei van het bedrijf het afgelopen jaar en de internationale ambities.

Luister het volledige radio-optreden van Caroline hier...

Lees Meer

 

MeMo2 met partners dominant bij IAB Research Awards 2021

De organisatie rondom de IAB Europe Research Awards bekend gemaakt dat de Nederlandse Crossmedia meetspecialist MeMo2 in samenwerking met Publicis, Albert Heijn, Duracell en Iglo voor 6 van de 8 categorieën is genomineerd.

De categorieën waar Publicis en MeMo2 namens het IAB Europe voor is genomineerd betreft Audience Measurement, Best Use of Research Budget, Brand Advertising Effectiveness, Crossmedia Research, Digital Advertising and Marketing...

Lees Meer

 

[Dokter Data] In drie stappen naar een naar een data-driven organisatie

Dokter Data van 4Orange duikt elke maand in de wereld van data en gegevensonderzoek. Dit keer lees je hoe je in drie stappen transformeert van statische data naar een data-drive organisatie.

Bijna ieder bedrijf wil inmiddels meer doen met data. Maar wat dan precies? En vooral: hoe? De bestaande systemen bieden niet genoeg mogelijkheden en integreren niet goed genoeg, dus heb je nieuwe systemen en een nieuwe manier van kijken nodig. Je gaat niet zomaar van statische procesdata naar...

Lees Meer

 

[eMarketer] Striking a balance between crypto trading and environmental conservation

Cryptocurrency continues to enjoy impressive by both retail and institutional investors with 2021 recording record adoption.

eToro hosted 61% more unique Bitcoin holders in January year-on-year while Robinhood Crypto onboarded 6 million customers in the first two months of 2021 according to eMarketer. However as crypto trading is mainstreamed, there are concerns about their carbon footprint and the...

Lees Meer

 

Jeroen Verkroost: De wilde groeiplannen van de Autoriteit Persoonsgegevens, Dood van een iconische merk is het van een tijdperk, Snakeware levert automatische boswachter

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche.

Groei AP noodzakelijk voor digitaliserende samenleving

Misschien herinner je je nog dat we het een paar weken geleden hadden over de Autoriteit Persoonsgegevens? Het was begin april en we hebben ons toen vrolijk gemaakt om het feit dat Aleid Wolfsen, de groeigrage baas van de autoriteit persoonsgegevens, zijn budget nogal spectaculair wilde...

Lees Meer

 

 
 

Wie volgt Monique Pennings op als Cross Media Man/Vrouw van het Jaar 2021? Nog 4 dagen om iemand voor te dragen!

De Cross Media Awards komen eraan! Op dinsdag 14 september wordt in Amsterdam het beste in crossmedia bekroond.

Een van de hoogtepunten is de bekendmaking van de Cross Media Man/Vrouw van het Jaar 2021.

Wie wordt de opvolger van Monique Pennings, Cross Media Vrouw van het Jaar 2020?

Draag nu iemand voor!

Lees Meer

 
Welk bedrijf volgt Albert Heijn op als Cross Media Adverteerder van het Jaar? Nog 4 dagen om jouw klanten voor te dragen!

De Cross Media Awards komen eraan! Op dinsdag 14 september wordt in Amsterdam het beste in crossmedia bekroond.

Een van de hoogtepunten is de bekendmaking van de Cross Media Adverteerder van het Jaar 2021.

Welke bedrijf - of welke organisatie - wordt de opvolger van Albert Heijn, Cross Media Adverteerder van het Jaar 2020 - voorgedragen door Dentsu.

Draag nu een adverteerder voor!

Lees Meer

 

Outbrain Academy brengt Native Advertising Strategy Expert-training

Kun je, in een tijd waarin van marketeers wordt verwacht dat ze zo veel leveren met zo weinig, eerlijk zeggen dat je de beste oplossingen gebruikt om de aandacht van de klant te trekken? Is je antwoord geen volmondig Ja, dan dit de ideale cursus om je kennis bij te spijkeren en jezelf te onderscheiden.

De Outbrain Academy is speciaal ontworpen om jouw marketingvaardigheden uit te breiden in een gebied dat enorm groeit: Native Advertising. Aan het einde van de cursus...

Lees Meer

 

[Vacatures] ZIGT zoekt een Social en Content Specialist

Laten we eerlijk zijn: werkelijk niemand houdt echt van advertenties op Facebook en Instagram. Jij telt liever de likes op je recent gedeelde foto. Waar wij (en jij binnenkort ook) wel blij van worden: het werkt! Kies je voor een collection ad, video ad of instant experience?

Deze keuzes zal je dagelijks maken voor je klanten. Maar binnen ZIGT gaan we nog een stap verder. Zo zetten wij de gaafste influencer samenwerkingen op met onder andere Lizet Greve, Edith Dohmen en Yasmine Berrag. Ben je al..

Lees Meer

 

[Vacatures] Talpa Network zoekt een Brand PR & Communicatie Adviseur Radio

Ben jij een bevlogen communicatieadviseur en teamspeler, met ‘oog’ voor PR-kansen en een passie voor muziek? Heb je ervaring in het medialandschap en gaat jouw hart sneller kloppen van het realiseren van positieve media-aandacht voor onze radiozenders?

Dan nodigen we je graag uit om te solliciteren op de functie van Brand PR & Communicatie Adviseur voor de merken 538, Radio 10, Radio Veronica, Sky Radio en JUKE! Is dit iets voor...

Lees Meer

 

[Vacatures] DPG Media zoekt een Online Marketeer Reclamefolder.nl

Ben jij een echte allround Online Marketeer, weet jij precies wat de toegevoegde waarde is van elk kanaal en hoe dezen elkaar versterken? Dan kan jij zomaar degene zijn die wij zoeken voor Reclamefolder.nl.

Wat ga je doen

Als Online Marketeer weet jij precies hoe je onze doelgroep moet bereiken. Je denk mee over de optimale en creatieve media-inzet rondom de marketingcampagnes van Reclamefolder.nl. Hiervoor werk je nauw samen met de...

Lees Meer

 

[Vacatures] DPG Media zoekt een E-mail Marketeer

De afdeling Circulation, verantwoordelijk voor de abonnementenverkoop voor meerdere kranten- en tijdschriftentitels van DPG Media, is op zoek naar een E-mail Marketeer met CRO focus.

Wat ga je doen?

Jij als CRO E-mail Marketeer weet precies hoe je iemand triggert abonnee te worden! Je verplaatst je graag in de positie van jouw doelgroep en weet wat er speelt. Op deze manier weet jij precies hoe je hen, via e-mail, doelgericht...

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

&.agency lanceert campagne huidbescherming Vichy 22-06-2021 | 16:14:00
&.agency lanceerde in aanloop naar de zomer voor Vichy een campagne om het belang van huidbescherming onder de aandacht te brengen. De campagne is afgetrapt met de online Vichy Sun Summer Masterclass


DPG Media eCommerce lanceert visuele identiteit voor 40 webshops 22-06-2021 | 15:48:00
DPG Media eCommerce heeft voor 40 webshops hun eigen visuele identiteit en architectuur gelanceerd. In plaats van één uniforme webshop heeft nu iedere mediatitel een webshop die zowel in uitstraling als in het (ticket)aanbod aansluit bij de titel en de doelgroep


Contentmarketingbureau YUNE lanceert herpositionering 22-06-2021 | 15:46:16
“Where science and creativity meet”. Dat is de pay-off van YUNE uit Amsterdam. Het contentmarketingbureau lanceert zijn herpositionering met onder meer een visuele identiteit, website, pay-off en brand movie


[Cross Media Event] Jonathan Willmann over het F1 2020 Event 21-06-2021 | 12:58:42
Op 14 september worden de Cross Media Awards 2021 uitgereikt. Koch Media Benelux dingt mee naar de award voor Cross Media Event van het Jaar. We spreken met Jonathan Willmann, Marketing Manager bij Koch Media Benelux


[Cross Media Bureau 2021] Rogier Bruggeman over ZIGT 21-06-2021 | 11:46:33
Op 14 september worden de Cross Media Awards 2021 uitgereikt. ZIGT dingt mee naar de award voor Cross Media Bureau van het Jaar. We spreken Rogier Bruggeman, directeur van ZIGT


[Cross Media Merk 2021] Robert van den Ham over De Ondernemer 21-06-2021 | 10:55:00
Op 14 september worden de Cross Media Awards 2021 uitgereikt. De Ondernemer dingt mee naar de award in de categorie Cross Media Merk van het Jaar. We spreken met Robert van den Ham, Director Content & Creatie van De Ondernemer


[Marketing Report Radio] Rutger Tuit van Google over merken online bouwen en experimenteren met marketing 21-06-2021 | 10:06:00
Rutger Tuit is Head of Brands and Marketing Partners bij Google Nederland. Hij beschrijft deze periode als een superleuke tijd vol veranderingen in het vak


Audi kiest Dept als lead agency 17-06-2021 | 16:42:00
Na een zorgvuldige en intensieve pitchperiode in het eerste kwartaal van 2021, heeft Audi voor Dept gekozen als lead agency voor de Nederlandse markt


Global economic recovery brings record ad market growth, Magna forecast 17-06-2021 | 13:15:00
Magna has released its advertising forecasts for June 2021 indicating that global advertising spending will grow by $78bn in 2021 (+14%) to $657 billion, a new all-time high, following a decline of -2.5% in 2020.


Lukkien ontwikkelt websites Sportfondsen Nederland 17-06-2021 | 12:09:23
Sporten en bewegen nóg toegankelijker maken. Dat is het idee achter het interactieve platform van Sportfondsen Nederland. Lukkien Digital ontwikkelde de ontwerpen en functionaliteiten voor de meer dan 75 websites


[Marketing Report Radio] Henri Lessing over Next Media en de taal van YouTube spreken 17-06-2021 | 12:01:00
Henri Lessing is Managing Partner bij AGE Media, het bureau dat gespecialiseerd is in het helpen van bedrijven om zich sterker te presenteren op YouTube, onder meer door goed na te denken over de effectiviteit van content op dat kanaal


[Marketing Report Radio] René Zeedijk over het EK in de media en de Media Futures Market 17-06-2021 | 11:21:49
Iedere maand bespreekt René Zeedijk, Directeur Business Development bij Mediabureau ZIGT, in de uitzending van Marketing Report op New Business Radio actuele ontwikkelingen in de wereld van media en marketingcommunicatie


Happy Horizon neemt e-commerce bureau Experius over 16-06-2021 | 11:50:57
De van oorsprong Eindhovense bureaugroep Happy Horizon gaat haar digital marketing agency uitbreiden. Het Utrechtse in e-commerce (Magento) gespecialiseerde bureau Experius wordt daartoe overgenomen


Online leerplatform Kahoot! met Nederlandse taalondersteuning 15-06-2021 | 17:48:00
Kahoot! voegt Nederlandse taalondersteuning toe aan zijn mobiele app, waardoor Nederlandstalige scholieren, leraren en docenten gebruik kunnen maken van het Kahoot!-leerplatform in hun eigen taal


Megawatt Digital wil grootste online community voor 3x3 basketball ontwikkelen 15-06-2021 | 16:58:41
Megawatt Digital wil samen met 3x3 Unites de grootste online community voor 3x3 basketball ontwikkelen



 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -