Jaargang 4 | editie 23 | 26 mei 2021
 
[Interview] Sanna Visser en Linda Janssen over UNPLUGGED

Sanna Visser en Linda Janssen zijn sinds mei dit jaar partner bij service design bureau UNPLUGGED. Wij spreken hen.

Kunnen jullie UNPLUGGED introduceren?

UNPLUGGED is onderdeel van MakerStreet, waar digitalisering een grote rol speelt. En in de digitale wereld wordt de mens helaas vaak vergeten, terwijl ze juist centraal moeten staan - ook in digitalisering. Om daarvoor te zorgen, is UNPLUGGED vier jaar geleden in het leven geroepen. Mensen hebben steeds vaker te maken met services die niet goed werken...

Lees Meer

 

[Forum] Welke stappen zet jouw mediabureau in 2021?

In de rubriek [Forum] vragen wij bepalende spelers in media en marketingcommunicatie naar hun mening naar aanleiding van een actuele vraag. Ieder voorjaar vragen wij mediabureaus naar hun plannen.

Welke stappen zet jouw mediabureau in 2021?

Rogier Bruggeman, directeur van ZIGT Mediabureau: "2021 is voor ons een bijzonder jaar. Allereerst omdat we 1 april 20 jaar bestonden. Helaas konden we dat nog niet grootschalig doen, maar dat gaan we later in 2021 uiteraard wel inhalen...

Lees Meer

 

[Marketing Report Radio] Sophie van der Schaft (&.agency) over influencers, data en merken

Sophie van der Schaft is &.agency. Te gast bij Marketing Report op New Business Radio vertelt ze over de ontwikkeling van influencer marketing en de onstuimige groei van haar bureau.

Luister het volledige radio-interview met Sophie hier...

Lees Meer

 

Lukkien produceert Gezonde Generatie content voor 2Basics

Lukkien produceert content voor de campagne Supporter van de Gezonde Generatie de content voor 2Basics. Deze campagne is onderdeel van de samenwerking tussen Gezonde Generatie, NOC*NSF en Vereniging Samenwerkende Gezondheidsfondsen (SGF), die mogelijk is gemaakt door Nederlandse Loterij.

Een samenwerking die is geïnitieerd en wordt begeleid door 2Basics. Regisseur Ted Alkemade heeft vanuit het concept van 2Basics een brand statement gemaakt. De film wordt...

Lees Meer

 

[eMarketer] US TV advertisers’ upfront commitments to reach nearly $20 billion this season

At the height of the COVID-19 pandemic, US TV advertisers cancelled $3 billion of their upfront commitment around June as quoted by Media Dynamics as the pandemic ravaged economies.

However that grim situation is turning into promising prospects for the industry with the 2021-2022 TV season seeing upfront advertisement spending moving back to the pre-COVID rates according to estimates from eMarketer...

Lees Meer

 

[Marketing Week] Bob Koigi: Advancing partnerships across content, advertising and marketing

With increased competition in the media, marketing, PR and advertising space and evolving consumer demands, agencies and corporates are looking at new and innovative ways to stay afloat while looking at ways of meeting market needs with partnerships becoming an all too common strategy.

Indeed one of the world’s largest out-of-home advertising business Clear Channel Europe (CCE) and Broadsign a company that works with media owners, agencies and brands to harness the power of OOH and connect with audiences...

Lees Meer

 

 
 

MediaTest komt met MediaTestDag 2021

MediaTest komt binnenkort met de MediaTestDag 2021. Daarbij wordt een volledig onderzoek uitgevoerd voor een organisatie die daar normaal gesproken niet het budget voor heeft.

Iedereen kan een onderzoeksvraag inzenden. Uit de aanmeldingen kiest MediaTest een organisatie. De criteria maatschappelijk verantwoord en relevant, sympathiek en uitvoerbaar binnen 24 uur zijn daarbij van belang. De organisatie waarvoor het onderzoek uitgvoerd zal worden...

Lees Meer

 

Outbrain Academy brengt Native Advertising Strategy Expert-training

Kun je, in een tijd waarin van marketeers wordt verwacht dat ze zo veel leveren met zo weinig, eerlijk zeggen dat je de beste oplossingen gebruikt om de aandacht van de klant te trekken? Is je antwoord geen volmondig Ja, dan dit de ideale cursus om je kennis bij te spijkeren en jezelf te onderscheiden.

De Outbrain Academy is speciaal ontworpen om jouw marketingvaardigheden uit te breiden in een gebied dat enorm groeit: Native Advertising. Aan het einde van de cursus...

Lees Meer

 

Welk bedrijf volgt Albert Heijn op als Cross Media Adverteerder van het Jaar? Nog 3 dagen om jouw klanten voor te dragen!

De Cross Media Awards komen eraan! Op dinsdag 14 september wordt in Amsterdam het beste in crossmedia bekroond. Een van de hoogtepunten is de bekendmaking van de Cross Media Adverteerder van het Jaar 2021.

Welke bedrijf - of welke organisatie - wordt de opvolger van Albert Heijn, Cross Media Adverteerder van het Jaar 2020 - voorgedragen door Dentsu. Draag nu een adverteerder voor!

Lees Meer

 

Wie volgt Monique Pennings op als Cross Media Man/Vrouw van het Jaar 2021? Nog 3 dagen om iemand voor te dragen!

De Cross Media Awards komen eraan! Op dinsdag 14 september wordt in Amsterdam het beste in crossmedia bekroond. Een van de hoogtepunten is de bekendmaking van de Cross Media Man/Vrouw van het Jaar 2021.

Wie wordt de opvolger van Monique Pennings, Cross Media Vrouw van het Jaar 2020? Draag nu iemand voor!

Lees Meer

 

[Vacatures] ZIGT zoekt een Digital Media Planner

LET OP. Dit is -by far- de vetste baan die er voorlopig op je pad komt. Digital Media Planner bij ZIGT. Geen idee wat het is? Ga lekker zitten, dan leggen we het uit. Je gaat klanten adviseren over de optimale inzet van online advertenties. Ja, ook over die ‘irritante’ YouTube advertenties. Dan weet je een beetje welke kant het uitgaat.

Wat ga je dan precies doen?

Hou je vast, daar gaat ie. Je gaat media-adviezen opstellen waarbij voor jou de focus ligt op het optimaal plannen en inzetten van online reclamecampagnes. En nu denk jij: YES...

Lees Meer

 

[Vacatures] Talpa Network zoekt een Brand PR & Communicatie Adviseur Radio

Ben jij een bevlogen communicatieadviseur en teamspeler, met ‘oog’ voor PR-kansen en een passie voor muziek? Heb je ervaring in het medialandschap en gaat jouw hart sneller kloppen van het realiseren van positieve media-aandacht voor onze radiozenders?

Dan nodigen we je graag uit om te solliciteren op de functie van Brand PR & Communicatie Adviseur voor de merken 538, Radio 10, Radio Veronica, Sky Radio en JUKE! Is dit iets voor...

Lees Meer

 

[Vacatures] Lukkien zoekt een Projectmanager Digital

Als Projectmanager Digital ben je verantwoordelijk voor de uitvoering van diverse interactieve projecten binnen onze afdeling Digital. Deze projecten variëren van online campagnes en websites tot e-commerce platformen en tailormade applicaties, voor zowel grote A-merken als voor kleinere klanten.

Je bent in staat om deze grootschalige en kleinere projecten volledig zelfstandig uit te voeren. Hierbij werk je samen met een team van strategen, (interaction- en graphical...

Lees Meer

 

[Vacatures] DPG Media zoekt een Productmanager

Heb jij affiniteit met innovatie in serviceprocessen en klantcontact? Wil jij graag een succesvolle bijdrage te leveren aan de ontwikkeling van onze digitalisering? Ben jij die energieke persoonlijkheid die ervaring heeft met complexe processen? Dan is deze functie iets voor jou!

De rol

Als Product Manager ben je de trekker van digitalisering en innovatie op alle non-assisted channels (self service, service automation). Je zorgt ervoor dat de kanaalsturing conform...

Lees Meer

 

[Vacancy] Logitech is looking for a Key Account Manager B2B Channel

This role will be reporting to the Head of Benelux. The selected candidate will be responsible for developing and maintaining the strategic relationship between Logitech and some selected Channel Partner in the Benelux.

Your Contribution:

Be Yourself. Be Open. Stay Hungry and Humble. Collaborate. Challenge. Decide and just Do. These are the behaviors you will need for success at Logitech. In this role you will...

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

Publicis, Le Pub en Boomerang organiseren samen met ADCN ADsterdam 24-04-2024 | 19:06:41
Publicis Groupe Nederland, Le Pub en Boomerang organiseren op 5 juli 2024 bij LIEF Amsterdam in samenwerking met ADCN | Club for Creativity ADsterdam


[Vacatures] Somention zoekt een Videograaf / editor 24-04-2024 | 11:35:00
Somention is per direct op zoek naar een Videograaf / editor -Full-time / Part-time · Rotterdam


&MediaGroup stelt Jos Kel aan als Creative Director 24-04-2024 | 11:18:59
Jos Kel is per 1 april gestart als Creative Director bij &MediaGroup, een initiatief van Britt Hogenhuis en Sophie van der Schaft.


[Vacatures] Positive Digital zoekt een Medior Digital Project Manager 24-04-2024 | 11:04:00
Positive Digital is per direct op zoek naar een Medior Digital Project Manager -Full-time · Positive Rotterdam


[Merken100] Ron Adams (Allianz Direct): Onze kenwaarden zijn Direct, Positive, Loyal en Cool 24-04-2024 | 10:48:26
[Merken100] Ron Adams (Allianz Direct): Onze kenwaarden zijn Direct, Positive, Loyal en Cool.


[Vacatures] Pink Marketing zoekt een Social Media Specialist 24-04-2024 | 10:37:06
Pink Marketing is per direct op zoek naar Social Media Specialist


[DPG Media] Remon Buter en Dewi Tumbuan (GroupM) over de kracht van crossmedia 24-04-2024 | 10:25:00
Remon Buter, Chief Investment Officer, en Dewi Tumbuan, Trading Manager & Marketing medewerker bij GroupM


[Vacatures] Pink Marketing zoekt een Junior Social Media Specialist 24-04-2024 | 10:20:00
Pink Marketing is per direct op zoek naar Junior Social Media Specialist


[Vacatures] iO zoekt een Digital Marketing Operations Manager 24-04-2024 | 09:55:00
iO is per direct op zoek naar Digital Marketing Operations Manager


[Vacatures] iO zoekt een (Senior) Online Marketing Consultant 24-04-2024 | 09:40:00
iO is per direct op zoek naar(Senior) Online Marketing Consultant


[Vacatures] iO zoekt een Digital Marketing Specialist 24-04-2024 | 09:22:00
iO is per direct op zoek naar Digital Marketing Specialist


[Vacatures] iO zoekt een Service Delivery Manager Digital Marketing 24-04-2024 | 09:09:00
iO is per direct op zoek naar Service Delivery Manager Digital Marketing


[Merken100] Nicole van Gorp (Beemster Kaas): Onze kenwaarden zijn Echt, Lokaal, de Lekkerste en Uitgesproken 24-04-2024 | 08:50:00
[Merken100] Nicole van Gorp (Beemster Kaas): Onze kenwaarden zijn Echt, Lokaal, de Lekkerste en Uitgesproken


[Vacatures] iO zoekt een Senior Consultant Digital Marketing 24-04-2024 | 08:28:00
iO is per direct op zoek naar Senior Consultant Digital Marketing


Michel Palmen verlaat Just Another Network en begint voor zichzelf 23-04-2024 | 21:41:00
Michel Palmen is per 1 april 2024 vertrokken bij Just Another Network. Hij heeft zijn eigen adviesbureau Palmen Consultancy & Interim Solutions opgericht



 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -