Jaargang 4 | editie 23 | 26 mei 2021
 
[Interview] Sanna Visser en Linda Janssen over UNPLUGGED

Sanna Visser en Linda Janssen zijn sinds mei dit jaar partner bij service design bureau UNPLUGGED. Wij spreken hen.

Kunnen jullie UNPLUGGED introduceren?

UNPLUGGED is onderdeel van MakerStreet, waar digitalisering een grote rol speelt. En in de digitale wereld wordt de mens helaas vaak vergeten, terwijl ze juist centraal moeten staan - ook in digitalisering. Om daarvoor te zorgen, is UNPLUGGED vier jaar geleden in het leven geroepen. Mensen hebben steeds vaker te maken met services die niet goed werken...

Lees Meer

 

[Forum] Welke stappen zet jouw mediabureau in 2021?

In de rubriek [Forum] vragen wij bepalende spelers in media en marketingcommunicatie naar hun mening naar aanleiding van een actuele vraag. Ieder voorjaar vragen wij mediabureaus naar hun plannen.

Welke stappen zet jouw mediabureau in 2021?

Rogier Bruggeman, directeur van ZIGT Mediabureau: "2021 is voor ons een bijzonder jaar. Allereerst omdat we 1 april 20 jaar bestonden. Helaas konden we dat nog niet grootschalig doen, maar dat gaan we later in 2021 uiteraard wel inhalen...

Lees Meer

 

[Marketing Report Radio] Sophie van der Schaft (&.agency) over influencers, data en merken

Sophie van der Schaft is &.agency. Te gast bij Marketing Report op New Business Radio vertelt ze over de ontwikkeling van influencer marketing en de onstuimige groei van haar bureau.

Luister het volledige radio-interview met Sophie hier...

Lees Meer

 

Lukkien produceert Gezonde Generatie content voor 2Basics

Lukkien produceert content voor de campagne Supporter van de Gezonde Generatie de content voor 2Basics. Deze campagne is onderdeel van de samenwerking tussen Gezonde Generatie, NOC*NSF en Vereniging Samenwerkende Gezondheidsfondsen (SGF), die mogelijk is gemaakt door Nederlandse Loterij.

Een samenwerking die is geïnitieerd en wordt begeleid door 2Basics. Regisseur Ted Alkemade heeft vanuit het concept van 2Basics een brand statement gemaakt. De film wordt...

Lees Meer

 

[eMarketer] US TV advertisers’ upfront commitments to reach nearly $20 billion this season

At the height of the COVID-19 pandemic, US TV advertisers cancelled $3 billion of their upfront commitment around June as quoted by Media Dynamics as the pandemic ravaged economies.

However that grim situation is turning into promising prospects for the industry with the 2021-2022 TV season seeing upfront advertisement spending moving back to the pre-COVID rates according to estimates from eMarketer...

Lees Meer

 

[Marketing Week] Bob Koigi: Advancing partnerships across content, advertising and marketing

With increased competition in the media, marketing, PR and advertising space and evolving consumer demands, agencies and corporates are looking at new and innovative ways to stay afloat while looking at ways of meeting market needs with partnerships becoming an all too common strategy.

Indeed one of the world’s largest out-of-home advertising business Clear Channel Europe (CCE) and Broadsign a company that works with media owners, agencies and brands to harness the power of OOH and connect with audiences...

Lees Meer

 

 
 

MediaTest komt met MediaTestDag 2021

MediaTest komt binnenkort met de MediaTestDag 2021. Daarbij wordt een volledig onderzoek uitgevoerd voor een organisatie die daar normaal gesproken niet het budget voor heeft.

Iedereen kan een onderzoeksvraag inzenden. Uit de aanmeldingen kiest MediaTest een organisatie. De criteria maatschappelijk verantwoord en relevant, sympathiek en uitvoerbaar binnen 24 uur zijn daarbij van belang. De organisatie waarvoor het onderzoek uitgvoerd zal worden...

Lees Meer

 

Outbrain Academy brengt Native Advertising Strategy Expert-training

Kun je, in een tijd waarin van marketeers wordt verwacht dat ze zo veel leveren met zo weinig, eerlijk zeggen dat je de beste oplossingen gebruikt om de aandacht van de klant te trekken? Is je antwoord geen volmondig Ja, dan dit de ideale cursus om je kennis bij te spijkeren en jezelf te onderscheiden.

De Outbrain Academy is speciaal ontworpen om jouw marketingvaardigheden uit te breiden in een gebied dat enorm groeit: Native Advertising. Aan het einde van de cursus...

Lees Meer

 

Welk bedrijf volgt Albert Heijn op als Cross Media Adverteerder van het Jaar? Nog 3 dagen om jouw klanten voor te dragen!

De Cross Media Awards komen eraan! Op dinsdag 14 september wordt in Amsterdam het beste in crossmedia bekroond. Een van de hoogtepunten is de bekendmaking van de Cross Media Adverteerder van het Jaar 2021.

Welke bedrijf - of welke organisatie - wordt de opvolger van Albert Heijn, Cross Media Adverteerder van het Jaar 2020 - voorgedragen door Dentsu. Draag nu een adverteerder voor!

Lees Meer

 

Wie volgt Monique Pennings op als Cross Media Man/Vrouw van het Jaar 2021? Nog 3 dagen om iemand voor te dragen!

De Cross Media Awards komen eraan! Op dinsdag 14 september wordt in Amsterdam het beste in crossmedia bekroond. Een van de hoogtepunten is de bekendmaking van de Cross Media Man/Vrouw van het Jaar 2021.

Wie wordt de opvolger van Monique Pennings, Cross Media Vrouw van het Jaar 2020? Draag nu iemand voor!

Lees Meer

 

[Vacatures] ZIGT zoekt een Digital Media Planner

LET OP. Dit is -by far- de vetste baan die er voorlopig op je pad komt. Digital Media Planner bij ZIGT. Geen idee wat het is? Ga lekker zitten, dan leggen we het uit. Je gaat klanten adviseren over de optimale inzet van online advertenties. Ja, ook over die ‘irritante’ YouTube advertenties. Dan weet je een beetje welke kant het uitgaat.

Wat ga je dan precies doen?

Hou je vast, daar gaat ie. Je gaat media-adviezen opstellen waarbij voor jou de focus ligt op het optimaal plannen en inzetten van online reclamecampagnes. En nu denk jij: YES...

Lees Meer

 

[Vacatures] Talpa Network zoekt een Brand PR & Communicatie Adviseur Radio

Ben jij een bevlogen communicatieadviseur en teamspeler, met ‘oog’ voor PR-kansen en een passie voor muziek? Heb je ervaring in het medialandschap en gaat jouw hart sneller kloppen van het realiseren van positieve media-aandacht voor onze radiozenders?

Dan nodigen we je graag uit om te solliciteren op de functie van Brand PR & Communicatie Adviseur voor de merken 538, Radio 10, Radio Veronica, Sky Radio en JUKE! Is dit iets voor...

Lees Meer

 

[Vacatures] Lukkien zoekt een Projectmanager Digital

Als Projectmanager Digital ben je verantwoordelijk voor de uitvoering van diverse interactieve projecten binnen onze afdeling Digital. Deze projecten variëren van online campagnes en websites tot e-commerce platformen en tailormade applicaties, voor zowel grote A-merken als voor kleinere klanten.

Je bent in staat om deze grootschalige en kleinere projecten volledig zelfstandig uit te voeren. Hierbij werk je samen met een team van strategen, (interaction- en graphical...

Lees Meer

 

[Vacatures] DPG Media zoekt een Productmanager

Heb jij affiniteit met innovatie in serviceprocessen en klantcontact? Wil jij graag een succesvolle bijdrage te leveren aan de ontwikkeling van onze digitalisering? Ben jij die energieke persoonlijkheid die ervaring heeft met complexe processen? Dan is deze functie iets voor jou!

De rol

Als Product Manager ben je de trekker van digitalisering en innovatie op alle non-assisted channels (self service, service automation). Je zorgt ervoor dat de kanaalsturing conform...

Lees Meer

 

[Vacancy] Logitech is looking for a Key Account Manager B2B Channel

This role will be reporting to the Head of Benelux. The selected candidate will be responsible for developing and maintaining the strategic relationship between Logitech and some selected Channel Partner in the Benelux.

Your Contribution:

Be Yourself. Be Open. Stay Hungry and Humble. Collaborate. Challenge. Decide and just Do. These are the behaviors you will need for success at Logitech. In this role you will...

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

&.agency lanceert campagne huidbescherming Vichy 22-06-2021 | 16:14:00
&.agency lanceerde in aanloop naar de zomer voor Vichy een campagne om het belang van huidbescherming onder de aandacht te brengen. De campagne is afgetrapt met de online Vichy Sun Summer Masterclass


DPG Media eCommerce lanceert visuele identiteit voor 40 webshops 22-06-2021 | 15:48:00
DPG Media eCommerce heeft voor 40 webshops hun eigen visuele identiteit en architectuur gelanceerd. In plaats van één uniforme webshop heeft nu iedere mediatitel een webshop die zowel in uitstraling als in het (ticket)aanbod aansluit bij de titel en de doelgroep


Contentmarketingbureau YUNE lanceert herpositionering 22-06-2021 | 15:46:16
“Where science and creativity meet”. Dat is de pay-off van YUNE uit Amsterdam. Het contentmarketingbureau lanceert zijn herpositionering met onder meer een visuele identiteit, website, pay-off en brand movie


[Cross Media Event] Jonathan Willmann over het F1 2020 Event 21-06-2021 | 12:58:42
Op 14 september worden de Cross Media Awards 2021 uitgereikt. Koch Media Benelux dingt mee naar de award voor Cross Media Event van het Jaar. We spreken met Jonathan Willmann, Marketing Manager bij Koch Media Benelux


[Cross Media Bureau 2021] Rogier Bruggeman over ZIGT 21-06-2021 | 11:46:33
Op 14 september worden de Cross Media Awards 2021 uitgereikt. ZIGT dingt mee naar de award voor Cross Media Bureau van het Jaar. We spreken Rogier Bruggeman, directeur van ZIGT


[Cross Media Merk 2021] Robert van den Ham over De Ondernemer 21-06-2021 | 10:55:00
Op 14 september worden de Cross Media Awards 2021 uitgereikt. De Ondernemer dingt mee naar de award in de categorie Cross Media Merk van het Jaar. We spreken met Robert van den Ham, Director Content & Creatie van De Ondernemer


[Marketing Report Radio] Rutger Tuit van Google over merken online bouwen en experimenteren met marketing 21-06-2021 | 10:06:00
Rutger Tuit is Head of Brands and Marketing Partners bij Google Nederland. Hij beschrijft deze periode als een superleuke tijd vol veranderingen in het vak


Audi kiest Dept als lead agency 17-06-2021 | 16:42:00
Na een zorgvuldige en intensieve pitchperiode in het eerste kwartaal van 2021, heeft Audi voor Dept gekozen als lead agency voor de Nederlandse markt


Global economic recovery brings record ad market growth, Magna forecast 17-06-2021 | 13:15:00
Magna has released its advertising forecasts for June 2021 indicating that global advertising spending will grow by $78bn in 2021 (+14%) to $657 billion, a new all-time high, following a decline of -2.5% in 2020.


Lukkien ontwikkelt websites Sportfondsen Nederland 17-06-2021 | 12:09:23
Sporten en bewegen nóg toegankelijker maken. Dat is het idee achter het interactieve platform van Sportfondsen Nederland. Lukkien Digital ontwikkelde de ontwerpen en functionaliteiten voor de meer dan 75 websites


[Marketing Report Radio] Henri Lessing over Next Media en de taal van YouTube spreken 17-06-2021 | 12:01:00
Henri Lessing is Managing Partner bij AGE Media, het bureau dat gespecialiseerd is in het helpen van bedrijven om zich sterker te presenteren op YouTube, onder meer door goed na te denken over de effectiviteit van content op dat kanaal


[Marketing Report Radio] René Zeedijk over het EK in de media en de Media Futures Market 17-06-2021 | 11:21:49
Iedere maand bespreekt René Zeedijk, Directeur Business Development bij Mediabureau ZIGT, in de uitzending van Marketing Report op New Business Radio actuele ontwikkelingen in de wereld van media en marketingcommunicatie


Happy Horizon neemt e-commerce bureau Experius over 16-06-2021 | 11:50:57
De van oorsprong Eindhovense bureaugroep Happy Horizon gaat haar digital marketing agency uitbreiden. Het Utrechtse in e-commerce (Magento) gespecialiseerde bureau Experius wordt daartoe overgenomen


Online leerplatform Kahoot! met Nederlandse taalondersteuning 15-06-2021 | 17:48:00
Kahoot! voegt Nederlandse taalondersteuning toe aan zijn mobiele app, waardoor Nederlandstalige scholieren, leraren en docenten gebruik kunnen maken van het Kahoot!-leerplatform in hun eigen taal


Megawatt Digital wil grootste online community voor 3x3 basketball ontwikkelen 15-06-2021 | 16:58:41
Megawatt Digital wil samen met 3x3 Unites de grootste online community voor 3x3 basketball ontwikkelen



 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -