Jaargang 4 | editie 23 | 26 mei 2021
 
[Interview] Sanna Visser en Linda Janssen over UNPLUGGED

Sanna Visser en Linda Janssen zijn sinds mei dit jaar partner bij service design bureau UNPLUGGED. Wij spreken hen.

Kunnen jullie UNPLUGGED introduceren?

UNPLUGGED is onderdeel van MakerStreet, waar digitalisering een grote rol speelt. En in de digitale wereld wordt de mens helaas vaak vergeten, terwijl ze juist centraal moeten staan - ook in digitalisering. Om daarvoor te zorgen, is UNPLUGGED vier jaar geleden in het leven geroepen. Mensen hebben steeds vaker te maken met services die niet goed werken...

Lees Meer

 

[Forum] Welke stappen zet jouw mediabureau in 2021?

In de rubriek [Forum] vragen wij bepalende spelers in media en marketingcommunicatie naar hun mening naar aanleiding van een actuele vraag. Ieder voorjaar vragen wij mediabureaus naar hun plannen.

Welke stappen zet jouw mediabureau in 2021?

Rogier Bruggeman, directeur van ZIGT Mediabureau: "2021 is voor ons een bijzonder jaar. Allereerst omdat we 1 april 20 jaar bestonden. Helaas konden we dat nog niet grootschalig doen, maar dat gaan we later in 2021 uiteraard wel inhalen...

Lees Meer

 

[Marketing Report Radio] Sophie van der Schaft (&.agency) over influencers, data en merken

Sophie van der Schaft is &.agency. Te gast bij Marketing Report op New Business Radio vertelt ze over de ontwikkeling van influencer marketing en de onstuimige groei van haar bureau.

Luister het volledige radio-interview met Sophie hier...

Lees Meer

 

Lukkien produceert Gezonde Generatie content voor 2Basics

Lukkien produceert content voor de campagne Supporter van de Gezonde Generatie de content voor 2Basics. Deze campagne is onderdeel van de samenwerking tussen Gezonde Generatie, NOC*NSF en Vereniging Samenwerkende Gezondheidsfondsen (SGF), die mogelijk is gemaakt door Nederlandse Loterij.

Een samenwerking die is geïnitieerd en wordt begeleid door 2Basics. Regisseur Ted Alkemade heeft vanuit het concept van 2Basics een brand statement gemaakt. De film wordt...

Lees Meer

 

[eMarketer] US TV advertisers’ upfront commitments to reach nearly $20 billion this season

At the height of the COVID-19 pandemic, US TV advertisers cancelled $3 billion of their upfront commitment around June as quoted by Media Dynamics as the pandemic ravaged economies.

However that grim situation is turning into promising prospects for the industry with the 2021-2022 TV season seeing upfront advertisement spending moving back to the pre-COVID rates according to estimates from eMarketer...

Lees Meer

 

[Marketing Week] Bob Koigi: Advancing partnerships across content, advertising and marketing

With increased competition in the media, marketing, PR and advertising space and evolving consumer demands, agencies and corporates are looking at new and innovative ways to stay afloat while looking at ways of meeting market needs with partnerships becoming an all too common strategy.

Indeed one of the world’s largest out-of-home advertising business Clear Channel Europe (CCE) and Broadsign a company that works with media owners, agencies and brands to harness the power of OOH and connect with audiences...

Lees Meer

 

 
 

MediaTest komt met MediaTestDag 2021

MediaTest komt binnenkort met de MediaTestDag 2021. Daarbij wordt een volledig onderzoek uitgevoerd voor een organisatie die daar normaal gesproken niet het budget voor heeft.

Iedereen kan een onderzoeksvraag inzenden. Uit de aanmeldingen kiest MediaTest een organisatie. De criteria maatschappelijk verantwoord en relevant, sympathiek en uitvoerbaar binnen 24 uur zijn daarbij van belang. De organisatie waarvoor het onderzoek uitgvoerd zal worden...

Lees Meer

 

Outbrain Academy brengt Native Advertising Strategy Expert-training

Kun je, in een tijd waarin van marketeers wordt verwacht dat ze zo veel leveren met zo weinig, eerlijk zeggen dat je de beste oplossingen gebruikt om de aandacht van de klant te trekken? Is je antwoord geen volmondig Ja, dan dit de ideale cursus om je kennis bij te spijkeren en jezelf te onderscheiden.

De Outbrain Academy is speciaal ontworpen om jouw marketingvaardigheden uit te breiden in een gebied dat enorm groeit: Native Advertising. Aan het einde van de cursus...

Lees Meer

 

Welk bedrijf volgt Albert Heijn op als Cross Media Adverteerder van het Jaar? Nog 3 dagen om jouw klanten voor te dragen!

De Cross Media Awards komen eraan! Op dinsdag 14 september wordt in Amsterdam het beste in crossmedia bekroond. Een van de hoogtepunten is de bekendmaking van de Cross Media Adverteerder van het Jaar 2021.

Welke bedrijf - of welke organisatie - wordt de opvolger van Albert Heijn, Cross Media Adverteerder van het Jaar 2020 - voorgedragen door Dentsu. Draag nu een adverteerder voor!

Lees Meer

 

Wie volgt Monique Pennings op als Cross Media Man/Vrouw van het Jaar 2021? Nog 3 dagen om iemand voor te dragen!

De Cross Media Awards komen eraan! Op dinsdag 14 september wordt in Amsterdam het beste in crossmedia bekroond. Een van de hoogtepunten is de bekendmaking van de Cross Media Man/Vrouw van het Jaar 2021.

Wie wordt de opvolger van Monique Pennings, Cross Media Vrouw van het Jaar 2020? Draag nu iemand voor!

Lees Meer

 

[Vacatures] ZIGT zoekt een Digital Media Planner

LET OP. Dit is -by far- de vetste baan die er voorlopig op je pad komt. Digital Media Planner bij ZIGT. Geen idee wat het is? Ga lekker zitten, dan leggen we het uit. Je gaat klanten adviseren over de optimale inzet van online advertenties. Ja, ook over die ‘irritante’ YouTube advertenties. Dan weet je een beetje welke kant het uitgaat.

Wat ga je dan precies doen?

Hou je vast, daar gaat ie. Je gaat media-adviezen opstellen waarbij voor jou de focus ligt op het optimaal plannen en inzetten van online reclamecampagnes. En nu denk jij: YES...

Lees Meer

 

[Vacatures] Talpa Network zoekt een Brand PR & Communicatie Adviseur Radio

Ben jij een bevlogen communicatieadviseur en teamspeler, met ‘oog’ voor PR-kansen en een passie voor muziek? Heb je ervaring in het medialandschap en gaat jouw hart sneller kloppen van het realiseren van positieve media-aandacht voor onze radiozenders?

Dan nodigen we je graag uit om te solliciteren op de functie van Brand PR & Communicatie Adviseur voor de merken 538, Radio 10, Radio Veronica, Sky Radio en JUKE! Is dit iets voor...

Lees Meer

 

[Vacatures] Lukkien zoekt een Projectmanager Digital

Als Projectmanager Digital ben je verantwoordelijk voor de uitvoering van diverse interactieve projecten binnen onze afdeling Digital. Deze projecten variëren van online campagnes en websites tot e-commerce platformen en tailormade applicaties, voor zowel grote A-merken als voor kleinere klanten.

Je bent in staat om deze grootschalige en kleinere projecten volledig zelfstandig uit te voeren. Hierbij werk je samen met een team van strategen, (interaction- en graphical...

Lees Meer

 

[Vacatures] DPG Media zoekt een Productmanager

Heb jij affiniteit met innovatie in serviceprocessen en klantcontact? Wil jij graag een succesvolle bijdrage te leveren aan de ontwikkeling van onze digitalisering? Ben jij die energieke persoonlijkheid die ervaring heeft met complexe processen? Dan is deze functie iets voor jou!

De rol

Als Product Manager ben je de trekker van digitalisering en innovatie op alle non-assisted channels (self service, service automation). Je zorgt ervoor dat de kanaalsturing conform...

Lees Meer

 

[Vacancy] Logitech is looking for a Key Account Manager B2B Channel

This role will be reporting to the Head of Benelux. The selected candidate will be responsible for developing and maintaining the strategic relationship between Logitech and some selected Channel Partner in the Benelux.

Your Contribution:

Be Yourself. Be Open. Stay Hungry and Humble. Collaborate. Challenge. Decide and just Do. These are the behaviors you will need for success at Logitech. In this role you will...

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

[Marketing Report Radio] Mette de Hoon (e-bike to go): Gorillas vroeg of we binnen 24 uur 500 elektrische fietsen konden leveren in Berlijn 05-12-2021 | 17:17:00
Mette de Hoon is sinds anderhalf jaar Marketing Manager bij e-bike-to-go. Het bedrijf groeide in die periode van 20 naar 70 werknemers


Kruidvat met kerscommercial: Merry eX-mas 03-12-2021 | 13:37:14
Kruidvat laat in haar kerstcommercial zien dat de mooiste dagen van het jaar niet duur hoeven te zijn. Zo slaagt de hoofdpersoon van de campagne, single moeder Lies, er met de hulp van Kruidvat in om zichzelf en haar kinderen een goede kerstlook te geven


De voordelen van het gebruik van een factuurprogramma 03-12-2021 | 12:25:00
Als bedrijfseigenaar weet je dat de facturatie een belangrijk onderdeel is binnen de dagelijkse bedrijfsvoering. Of het nu om klanten gaat die al een aankoop hebben gedaan of om klanten die op het punt staan een aankoop te doen


Patrick van Drongelen Managing Director bij Peek Creative Studios 03-12-2021 | 11:12:00
Patrick van Drongelen is per 1 december 2021 benoemd tot Managing Director bij Peek Creative Studios. Peek Creative Studios is onderdeel van de Wenneker Group


Anderzorg lanceert campagne Leef #Deleven 03-12-2021 | 10:48:06
Anderzorg heeft de campagne Leef #deleven gelanceerd. Met deze campagne richt Anderzorg zich op de milliennials als jongere doelgroep. De campagne is tot stand gekomen dankzij creative agency XXS Amsterdam en productiehuis Vigics


Lukkien produceert Domino’s tv-commercial 03-12-2021 | 09:32:00
Als productiepartner van Domino’s Nederland produceerde Lukkien een tv-commercial waarin Domino’s Choice & Variation-merkpijler centraal staat. De vrolijke spot is een eerste uiting van een bredere tv-campagne die voortvloeit uit een het brand fundament


Beeckestijn, Mediaflex en Inhousing.Agency richten Digiship op voor talentontwikkeling 03-12-2021 | 00:00:00
Beeckestijn Business School, Mediaflex en Inhousing.Agency gaan samenwerken om talent te werven, te toesten en op te leiden tot digital marketing specialisten via gespecialiseerde traineeships onder de naam Digiship


Sunweb Group kiest Dept 02-12-2021 | 15:16:00
Sunweb Group heeft digital agency Dept gekozen om het bedrijf te begeleiden op het vlak van media, technologie en data op strategisch en operationeel niveau. Het gaat daarbij om de zes vakantiemerken die onder Sunweg Group vallen


Viaplay kiest PHD 02-12-2021 | 12:55:39
Viaplay, de streamingdienst die onderdeel uitmaakt van de Nordic Entertainment Group (NENT) en vanaf maart 2022 actief gaat worden op de Nederlandse markt, brengt haar mediabelangen onder bij PHD


Mediapionier Evert Bronkhorst versterkt Abovo Maxlead 02-12-2021 | 09:35:00
Na een periode van ruim 24 jaar bij Medialand/Vizeum/dentsu stapt Evert Bronkhorst over naar Abovo Maxlead. Daar zal hij een centrale rol krijgen in het mediateam van Abovo Media in Hoorn


Ace agencies Born05 en Off The Record gaan Europese samenwerking aan met Steve Madden 02-12-2021 | 09:16:00
Digital Branding Agency Born05 is vanaf heden de lead agency voor Steve Madden. Het bureau gaat samen met growth agency Off The Record aan de slag met het creëren van de storyline van het lifestyle fashion merk voor de Europese markten


Lidl Nederland kiest opnieuw voor ZIGT 02-12-2021 | 00:00:00
Lidl Nederland heeft na een oriëntatie opnieuw gekozen voor ZIGT. Het mediabureau werkt sinds 2007 voor de discountsupermarkt


Logitech komt met Zone Wired Earbuds 01-12-2021 | 16:25:00
Logitech heeft de Zone Wired Earbuds  op de markt gebracht, bedrade earbuds voor de hybride werkomgeving. Deze bedrade earbuds beschikken over certificering voor Google Meet, Microsoft Teams en Zoom


CCV: stevige stijging van online transacties tijdens en voor Black Friday week 01-12-2021 | 10:41:00
CCV, leverancier van betaaloplossingen, heeft een stevige stijging gezien van het aantal online transacties in de twee weken voor en in het bijzonder in de Black Friday week. Dit komt door de coronacrisis, een vrees voor een tekort aan producten voor de feestdagen en de groei van e-commerce


[Marketing Report Radio] Barry van Ruiven (Seabass): Stop nóg meer geld in brand 01-12-2021 | 09:24:00
Barry van Ruiven is oprichter van SEABASS, een merk dat functional fashion op duurzame wijze creëert voor the next level kid en luxe kwaliteit toegankelijk maakt voor kids die zorgeloos plezier willen maken en geven om onze planeet



 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -