Jaargang 4 | editie 24 | 27 mei 2021
 

[Marketing Report Radio] Eduard Brenninkmeijer over AGU, innovatie en marketing

Eduard Brenninkmeijer is Head of Marketing, eCommerce & ICT bij AGU. Te gast bij Marketing Report op New Business Radio vertelt hij het belang van innovatie bij merk voor fietskleding en -accessoires, sponsoring van onder meer de JumboVisma wielerploeg en zijn visie op marketing.

Luister het volledige radio-interview met Eduard hier...

Lees Meer

 

Talpa Network: Campagne FF lekker op VakantieVeilingen

Het Bureau van Talpa Network heeft de campagne FF lekker op VakantieVeilingen gelanceerd. Het veilingplatform biedt sinds 2016 naast veilingen in het vrijetijdssegment ook een assortiment fysieke producten aan. De bedoeling is om VakantieVeilingen met de campagne breder op de kaart te zetten.

VakantieVeilingen is in 10 jaar tijd uitgegroeid tot een volwassen e-commerceplatform. Om de groei verder voort te zetten is er, midden in de coronacrisis, geïnvesteerd in een...

Lees Meer

 

[Onderzoek] BankGiroloterij: merkpositie dankzij podcasts vergroot

De merkpositie van de BankGiro Loterij is dankzij podcasts vergroot. Audio agency Airborne en onderzoeksbureau MediaTest onderzochten voor het eerst in Nederland de merkeffecten van verhalende podcasts aan de hand van de podcast-reeks Topstukken van de BankGiro Loterij.

De BankGiro Loterij lanceerde vorig jaar Topstukken. Het doel hierbij was om een inhoudelijke laag aan het merk toe te voegen en te onderstrepen dat de organisatie de cultuur in Nederland structureel ondersteunt. Voor het onderzoek naar...

Lees Meer

 

Incentro sluit zich aan bij MACH Alliance

Incentro sluit zich aan bij de MACH Alliance, de groep van onafhankelijke technologiebedrijven die zich inzetten voor open, best-of-breed technologische ecosystemen. Incentro is een digitale dienstverlener die in 1996 is opgericht met meer dan 400 medewerkers verspreid over Nederland, Spanje en Kenia.

Onder de teams voor digital commerce en digitale ervaring zijn MACH-technologieën een must en daarom heeft het besloten zich bij de vereniging aan te sluiten om deze...

Lees Meer

 

[eMarketer] Proximity mobile payments redefine commerce

As the pandemic-induced social distancing and sanitizing measures drive everyday interactions, consumers are embracing contactless payments for both online and offline platforms which have seen e-commerce retailers adopt innovative methods to respond to these customer needs.

Such practices are poised to grow especially in the US from 101.2 million in 2021 to 125 million in 2025 marking the first year that more than 50 per cent of US smartphone users will embrace this mode of payment according to a forecast...

Lees Meer

 

 
 

Outbrain Academy brengt Native Advertising Strategy Expert-training

Kun je, in een tijd waarin van marketeers wordt verwacht dat ze zo veel leveren met zo weinig, eerlijk zeggen dat je de beste oplossingen gebruikt om de aandacht van de klant te trekken? Is je antwoord geen volmondig Ja, dan dit de ideale cursus om je kennis bij te spijkeren en jezelf te onderscheiden.

De Outbrain Academy is speciaal ontworpen om jouw marketingvaardigheden uit te breiden in een gebied dat enorm groeit: Native Advertising. Aan het einde van de cursus...

Lees Meer

 

Wie volgt Monique Pennings op als Cross Media Man/Vrouw van het Jaar 2021? Nog 2 dagen om iemand voor te dragen!

De Cross Media Awards komen eraan! Op dinsdag 14 september wordt in Amsterdam het beste in crossmedia bekroond. Een van de hoogtepunten is de bekendmaking van de Cross Media Man/Vrouw van het Jaar 2021.

Wie wordt de opvolger van Monique Pennings, Cross Media Vrouw van het Jaar 2020? Draag nu iemand voor!

Lees Meer

 

Welk bedrijf volgt Albert Heijn op als Cross Media Adverteerder van het Jaar? Nog 2 dagen om jouw klanten voor te dragen!

De Cross Media Awards komen eraan! Op dinsdag 14 september wordt in Amsterdam het beste in crossmedia bekroond. Een van de hoogtepunten is de bekendmaking van de Cross Media Adverteerder van het Jaar 2021.

Welke bedrijf - of welke organisatie - wordt de opvolger van Albert Heijn, Cross Media Adverteerder van het Jaar 2020 - voorgedragen door Dentsu. Draag nu een adverteerder voor!

Lees Meer

 

[Vacatures] Elevator zoekt een Web analyst

Ben jij ondernemend en barst je van ambitie? Kan jij bedrijven maximaal laten groeien door hun data strategie te ontwikkelen en executeren? Dan zoeken we jou! Elevator helpt klanten als KPN, CheapTickets, Essent, scale-ups en corporate start-ups om hun ambities te verwezenlijken d.m.v. data driven growth marketing.

We combineren data met onze jarenlange marketing ervaring zodat de beste keuzes gemaakt kunnen worden om de klantbeleving in campagnes, product, site en app te...

Lees Meer

 

[Vacatures] Elevator zoekt een Senior Data Scientist

Ben jij ondernemend en barst je van ambitie? Kan jij bedrijven maximaal laten groeien door hun data strategie te ontwikkelen en executeren? Dan zoeken we jou! Elevator helpt klanten als KPN, CheapTickets, Essent, scale-ups en corporate startups om hun ambities te verwezenlijken d.m.v. data driven marketing.

We combineren data met onze jarenlange marketing ervaring zodat de beste keuzes gemaakt kunnen worden om de klantbeleving in campagnes, product, site en app te...

Lees Meer

 

[Vacatures] Elevator zoekt een Senior Online Marketeer

Ben jij ondernemend en barst je van ambitie? Weet jij alles van performance kanalen en kan jij bedrijven hier maximaal mee laten groeien? Dan zoeken we jou!

Elevator helpt klanten als KPN, CheapTickets, Essent, scale-ups en corporate startups om hun ambities te verwezenlijken d.m.v. data driven marketing. We combineren data met onze jarenlange marketing ervaring zodat de beste keuzes gemaakt kunnen worden om de klantbeleving in campagnes, product, site en app te verbeteren. Alles staat bij ons in het teken...

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

XXS Amsterdam ontwikkelt merkcampagne Rode Kruis 20-09-2021 | 12:18:23
Het Rode Kruis heeft met XXS – onderdeel van Candid –  een merkpositionering en campagne ontwikkeld waarmee de hulporganisatie zich in Nederland nadrukkelijker op onvoorwaardelijke hulp positioneert


[Cross Media Congres] Antoinette Hoes over pitchen voor alles of niets 20-09-2021 | 11:28:00
Antoinette Hoes is Transformation Director bij INNOCEAN Worldwide Europe. Tijdens het Cross Media Congres was ze een van de sprekers en daarnaast was ze te gast bij  de thema-uitzending van Marketing Report Radio


Fama Volat helpt Plastic Soup Foundation met campagne 17-09-2021 | 14:28:00
Fama Volat gaat aan de slag voor Plastic Soup Foundation. Het pr- en communicatiebureau dat werkt voor partijen als ABN Amro, Bavaria en Engie doet enkele keren per jaar kosteloze projecten voor goede doelenorganisaties


Bruut Amsterdam en DPG Media maken 360º-campagne voor Donald Duck-app 17-09-2021 | 13:33:00
In opdracht van uitgever DPG Media produceerde Bruut Amsterdam de campagne voor de lancering van de Donald Duck-app. Bruut Amsterdam verzorgde een televisiecommercial, een radiocommercial, verschillende social video’s, fotografie en (digital) out of home


MIX en Elevator verzorgen duurzaamheidscampagne Boels Rental 17-09-2021 | 13:12:00
Het Nederlandse verhuurbedrijf Boels Rental voert de campagne Oranje is het nieuwe groen. De campagne presenteert Boels als duurzaamheidspartner van alle klanten. MIX (Creatie) en Elevator (Growth Marketing) ontwikkelden de campagne


S4Capital neemt Zemoga over 17-09-2021 | 12:06:00
S4Capital neemt het Colombiaanse product designbedrijf Zemoga over. Zemoga zal bij  Media.Monks worden ondergebracht. Hoeveel voor de overname wordt betaald, is niet bekendgemaakt


Blauw Gras social content bureau KWF Kankerbestrijding 17-09-2021 | 06:45:00
Social content bureau Blauw Gras neemt voortaan de social strategie en campagnes van KWF op zich. Blauw Gras gaat helpen het merk online beter op de kaart te zetten


Vertigo 6 Cross Media Bureau van het Jaar 2021 16-09-2021 | 19:26:00
Vertigo 6 werd tijdens het Cross Media Diner op 14 september uitgeroepen tot Cross Media Bureau van het jaar 2021.


Brenda Smith Cross Media Vrouw van het Jaar 2021 16-09-2021 | 15:46:00
Brenda Smith, Director Marketing & Customer Experience bij A.S. Watson, het moederbedrijf van onder meer Kruidvat, werd tijdens het Cross Media Diner op 14 september uitgeroepen tot Cross Media Vrouw van het jaar 2021


MPG.Group gaat verder als MMMatter 14-09-2021 | 10:00:00
Het netwerk van creatieve en strategische contentbureaus MPG.Group gaat verder onder de naam MMMatter. Het netwerk bestaat nu uit MPG Nederland, MPG.Concepts in New York, SOCIAL.INC, The Social Club en het Belgische Gicom


Edward Knol van Born05 naar Candid 14-09-2021 | 09:05:39
Edward Knol is per 13 september benoemd tot nieuwe Chief Operating Officer (COO) van Candid en zal toetreden tot het directieteam van Candid. In die functie zal hij zich richten op de verdere ontwikkeling van de bureaus


BK start campagne merkidentiteit Gemaakt voor het Leven 13-09-2021 | 11:08:32
Op dinsdag 14 september start BK met een grootschalige campagne om de merkidentiteit Gemaakt voor het Leven te presenteren aan het publiek, met onder andere een speciale website, online video’s, aangepast verpakkingsdesign, pr en een influencercampagne


Elise Schaap gezicht van HAK in meerjarige samenwerking 13-09-2021 | 09:34:17
Elise Schaap is de komende jaren het gezicht van groentefabrikant HAK, nadat eerder Martine Bijl en Herman den Blijker te zien waren in de reclames


Blammo, Logitech G en Blue Microphones presentereen Dutch Stream Awards 2021 10-09-2021 | 11:50:00
Blammo en hoofdsponsoren Logitech G en Blue Microphones hebben de derde editie van The Dutch Stream Awards (DSA) aangekondigd. De DSA honoreert streamers die volgens publiek en vakjury de beste livestreamproducties van 2021 maakten


Dennis van Vugt Managing Director Born05 10-09-2021 | 10:08:00
Mede-oprichter van Born05 Dennis van Vugt is per 10 september 2021 de Managing Director van Born05. Hij volgt Edward Knol op, die het bureau de afgelopen twee jaar door de coronacrisis heen leidde



 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -