Jaargang 4 | editie 24 | 27 mei 2021
 

[Marketing Report Radio] Eduard Brenninkmeijer over AGU, innovatie en marketing

Eduard Brenninkmeijer is Head of Marketing, eCommerce & ICT bij AGU. Te gast bij Marketing Report op New Business Radio vertelt hij het belang van innovatie bij merk voor fietskleding en -accessoires, sponsoring van onder meer de JumboVisma wielerploeg en zijn visie op marketing.

Luister het volledige radio-interview met Eduard hier...

Lees Meer

 

Talpa Network: Campagne FF lekker op VakantieVeilingen

Het Bureau van Talpa Network heeft de campagne FF lekker op VakantieVeilingen gelanceerd. Het veilingplatform biedt sinds 2016 naast veilingen in het vrijetijdssegment ook een assortiment fysieke producten aan. De bedoeling is om VakantieVeilingen met de campagne breder op de kaart te zetten.

VakantieVeilingen is in 10 jaar tijd uitgegroeid tot een volwassen e-commerceplatform. Om de groei verder voort te zetten is er, midden in de coronacrisis, geïnvesteerd in een...

Lees Meer

 

[Onderzoek] BankGiroloterij: merkpositie dankzij podcasts vergroot

De merkpositie van de BankGiro Loterij is dankzij podcasts vergroot. Audio agency Airborne en onderzoeksbureau MediaTest onderzochten voor het eerst in Nederland de merkeffecten van verhalende podcasts aan de hand van de podcast-reeks Topstukken van de BankGiro Loterij.

De BankGiro Loterij lanceerde vorig jaar Topstukken. Het doel hierbij was om een inhoudelijke laag aan het merk toe te voegen en te onderstrepen dat de organisatie de cultuur in Nederland structureel ondersteunt. Voor het onderzoek naar...

Lees Meer

 

Incentro sluit zich aan bij MACH Alliance

Incentro sluit zich aan bij de MACH Alliance, de groep van onafhankelijke technologiebedrijven die zich inzetten voor open, best-of-breed technologische ecosystemen. Incentro is een digitale dienstverlener die in 1996 is opgericht met meer dan 400 medewerkers verspreid over Nederland, Spanje en Kenia.

Onder de teams voor digital commerce en digitale ervaring zijn MACH-technologieën een must en daarom heeft het besloten zich bij de vereniging aan te sluiten om deze...

Lees Meer

 

[eMarketer] Proximity mobile payments redefine commerce

As the pandemic-induced social distancing and sanitizing measures drive everyday interactions, consumers are embracing contactless payments for both online and offline platforms which have seen e-commerce retailers adopt innovative methods to respond to these customer needs.

Such practices are poised to grow especially in the US from 101.2 million in 2021 to 125 million in 2025 marking the first year that more than 50 per cent of US smartphone users will embrace this mode of payment according to a forecast...

Lees Meer

 

 
 

Outbrain Academy brengt Native Advertising Strategy Expert-training

Kun je, in een tijd waarin van marketeers wordt verwacht dat ze zo veel leveren met zo weinig, eerlijk zeggen dat je de beste oplossingen gebruikt om de aandacht van de klant te trekken? Is je antwoord geen volmondig Ja, dan dit de ideale cursus om je kennis bij te spijkeren en jezelf te onderscheiden.

De Outbrain Academy is speciaal ontworpen om jouw marketingvaardigheden uit te breiden in een gebied dat enorm groeit: Native Advertising. Aan het einde van de cursus...

Lees Meer

 

Wie volgt Monique Pennings op als Cross Media Man/Vrouw van het Jaar 2021? Nog 2 dagen om iemand voor te dragen!

De Cross Media Awards komen eraan! Op dinsdag 14 september wordt in Amsterdam het beste in crossmedia bekroond. Een van de hoogtepunten is de bekendmaking van de Cross Media Man/Vrouw van het Jaar 2021.

Wie wordt de opvolger van Monique Pennings, Cross Media Vrouw van het Jaar 2020? Draag nu iemand voor!

Lees Meer

 

Welk bedrijf volgt Albert Heijn op als Cross Media Adverteerder van het Jaar? Nog 2 dagen om jouw klanten voor te dragen!

De Cross Media Awards komen eraan! Op dinsdag 14 september wordt in Amsterdam het beste in crossmedia bekroond. Een van de hoogtepunten is de bekendmaking van de Cross Media Adverteerder van het Jaar 2021.

Welke bedrijf - of welke organisatie - wordt de opvolger van Albert Heijn, Cross Media Adverteerder van het Jaar 2020 - voorgedragen door Dentsu. Draag nu een adverteerder voor!

Lees Meer

 

[Vacatures] Elevator zoekt een Web analyst

Ben jij ondernemend en barst je van ambitie? Kan jij bedrijven maximaal laten groeien door hun data strategie te ontwikkelen en executeren? Dan zoeken we jou! Elevator helpt klanten als KPN, CheapTickets, Essent, scale-ups en corporate start-ups om hun ambities te verwezenlijken d.m.v. data driven growth marketing.

We combineren data met onze jarenlange marketing ervaring zodat de beste keuzes gemaakt kunnen worden om de klantbeleving in campagnes, product, site en app te...

Lees Meer

 

[Vacatures] Elevator zoekt een Senior Data Scientist

Ben jij ondernemend en barst je van ambitie? Kan jij bedrijven maximaal laten groeien door hun data strategie te ontwikkelen en executeren? Dan zoeken we jou! Elevator helpt klanten als KPN, CheapTickets, Essent, scale-ups en corporate startups om hun ambities te verwezenlijken d.m.v. data driven marketing.

We combineren data met onze jarenlange marketing ervaring zodat de beste keuzes gemaakt kunnen worden om de klantbeleving in campagnes, product, site en app te...

Lees Meer

 

[Vacatures] Elevator zoekt een Senior Online Marketeer

Ben jij ondernemend en barst je van ambitie? Weet jij alles van performance kanalen en kan jij bedrijven hier maximaal mee laten groeien? Dan zoeken we jou!

Elevator helpt klanten als KPN, CheapTickets, Essent, scale-ups en corporate startups om hun ambities te verwezenlijken d.m.v. data driven marketing. We combineren data met onze jarenlange marketing ervaring zodat de beste keuzes gemaakt kunnen worden om de klantbeleving in campagnes, product, site en app te verbeteren. Alles staat bij ons in het teken...

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

&.agency lanceert campagne huidbescherming Vichy 22-06-2021 | 16:14:00
&.agency lanceerde in aanloop naar de zomer voor Vichy een campagne om het belang van huidbescherming onder de aandacht te brengen. De campagne is afgetrapt met de online Vichy Sun Summer Masterclass


DPG Media eCommerce lanceert visuele identiteit voor 40 webshops 22-06-2021 | 15:48:00
DPG Media eCommerce heeft voor 40 webshops hun eigen visuele identiteit en architectuur gelanceerd. In plaats van één uniforme webshop heeft nu iedere mediatitel een webshop die zowel in uitstraling als in het (ticket)aanbod aansluit bij de titel en de doelgroep


Contentmarketingbureau YUNE lanceert herpositionering 22-06-2021 | 15:46:16
“Where science and creativity meet”. Dat is de pay-off van YUNE uit Amsterdam. Het contentmarketingbureau lanceert zijn herpositionering met onder meer een visuele identiteit, website, pay-off en brand movie


[Cross Media Event] Jonathan Willmann over het F1 2020 Event 21-06-2021 | 12:58:42
Op 14 september worden de Cross Media Awards 2021 uitgereikt. Koch Media Benelux dingt mee naar de award voor Cross Media Event van het Jaar. We spreken met Jonathan Willmann, Marketing Manager bij Koch Media Benelux


[Cross Media Bureau 2021] Rogier Bruggeman over ZIGT 21-06-2021 | 11:46:33
Op 14 september worden de Cross Media Awards 2021 uitgereikt. ZIGT dingt mee naar de award voor Cross Media Bureau van het Jaar. We spreken Rogier Bruggeman, directeur van ZIGT


[Cross Media Merk 2021] Robert van den Ham over De Ondernemer 21-06-2021 | 10:55:00
Op 14 september worden de Cross Media Awards 2021 uitgereikt. De Ondernemer dingt mee naar de award in de categorie Cross Media Merk van het Jaar. We spreken met Robert van den Ham, Director Content & Creatie van De Ondernemer


[Marketing Report Radio] Rutger Tuit van Google over merken online bouwen en experimenteren met marketing 21-06-2021 | 10:06:00
Rutger Tuit is Head of Brands and Marketing Partners bij Google Nederland. Hij beschrijft deze periode als een superleuke tijd vol veranderingen in het vak


Audi kiest Dept als lead agency 17-06-2021 | 16:42:00
Na een zorgvuldige en intensieve pitchperiode in het eerste kwartaal van 2021, heeft Audi voor Dept gekozen als lead agency voor de Nederlandse markt


Global economic recovery brings record ad market growth, Magna forecast 17-06-2021 | 13:15:00
Magna has released its advertising forecasts for June 2021 indicating that global advertising spending will grow by $78bn in 2021 (+14%) to $657 billion, a new all-time high, following a decline of -2.5% in 2020.


Lukkien ontwikkelt websites Sportfondsen Nederland 17-06-2021 | 12:09:23
Sporten en bewegen nóg toegankelijker maken. Dat is het idee achter het interactieve platform van Sportfondsen Nederland. Lukkien Digital ontwikkelde de ontwerpen en functionaliteiten voor de meer dan 75 websites


[Marketing Report Radio] Henri Lessing over Next Media en de taal van YouTube spreken 17-06-2021 | 12:01:00
Henri Lessing is Managing Partner bij AGE Media, het bureau dat gespecialiseerd is in het helpen van bedrijven om zich sterker te presenteren op YouTube, onder meer door goed na te denken over de effectiviteit van content op dat kanaal


[Marketing Report Radio] René Zeedijk over het EK in de media en de Media Futures Market 17-06-2021 | 11:21:49
Iedere maand bespreekt René Zeedijk, Directeur Business Development bij Mediabureau ZIGT, in de uitzending van Marketing Report op New Business Radio actuele ontwikkelingen in de wereld van media en marketingcommunicatie


Happy Horizon neemt e-commerce bureau Experius over 16-06-2021 | 11:50:57
De van oorsprong Eindhovense bureaugroep Happy Horizon gaat haar digital marketing agency uitbreiden. Het Utrechtse in e-commerce (Magento) gespecialiseerde bureau Experius wordt daartoe overgenomen


Online leerplatform Kahoot! met Nederlandse taalondersteuning 15-06-2021 | 17:48:00
Kahoot! voegt Nederlandse taalondersteuning toe aan zijn mobiele app, waardoor Nederlandstalige scholieren, leraren en docenten gebruik kunnen maken van het Kahoot!-leerplatform in hun eigen taal


Megawatt Digital wil grootste online community voor 3x3 basketball ontwikkelen 15-06-2021 | 16:58:41
Megawatt Digital wil samen met 3x3 Unites de grootste online community voor 3x3 basketball ontwikkelen



 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -