Jaargang 4 | editie 21 | 21 mei 2021
 

[Colulmn] Magdalena Flick (Outbrain): 5 Redenen waarom het tijd is om Native Advertising een leidende rol te geven in jouw mediamix

Als het gaat om digitale marketing, zijn merken en bureaus altijd op zoek naar nieuwe manieren om hun publiek te bereiken en aan te spreken.

Echter, in een tijd waarin marketeers worden geacht meer te doen met minder, kan het toevoegen van een ander ingrediënt aan een marketingstrategie overweldigend lijken. Hoewel het misschien gemakkelijker is om vast te houden aan dezelfde oude tactieken, is het ook contraproductief wanneer het doel is om de concurrentie een stap voor te blijven. De meest...

Lees Meer

 

4orange breidt Customer Data Platform Connect uit met MAPS-module

Opnieuw breidt 4orange het Customer Data Platform Connect uit. Naast de bestaande modules die organisaties een breed scala geven om te starten met volledige omnichannel marketing automation of deze juist naar de next level te brengen, heeft 4orange nu ook een MAPS-module hieraan toegevoegd.

MAPS-module Connect

De specifiek ontwikkelde MAPS-module geeft een extra dimensie voor Connect-gebruikers om direct hun selectie(s) te visualiseren op kaartlagen. De toepassing kan voor legio...

Lees Meer

 

[Interview] Joep Donders: Marvia helpt sterke merken hun lokale marketingpotentieel te benutten

Joep Donders is eigenaar van Marvia, het bedrijf dat zich specialiseert in lokale Marketing Automation. Bij Nederlands MediaNetwerk TV vertelt hij over wat Marvia betekent voor lokale ondernemers en de merken die ze vertegenwoordigen.

Joep Donders: “De merken die wij bedienen zijn sterke merken die op het hoofdkantoor weten wat het merk is en waar het voor staat, maar die een complex achterland hebben. Naast de kanalen waar we allemaal mee te maken hebben...

Lees Meer

 

[Marketing Report Radio] René Zeedijk over de Formule 1, NPO, Hearst, Audax, Discovery en WarnerMedia

Iedere maand bespreekt René Zeedijk, Directeur Business Development bij Mediabureau ZIGT, in de uitzending van Marketing Report op New Business Radio actuele ontwikkelingen in de wereld van media en marketingcommunicatie.

In de uitzending van 18 mei vertelt hij over onder meer over Formule 1, NPO, Hearst, Audax, Discovery en WarnerMedia...

Lees Meer

 

Logitech komt met de contentcamera Logitech Scribe

Logitech introduceert de Logitech Scribe, een door kunstmatige intelligentie ondersteunde whiteboardcamera. Daarmee maakt de Logitech Scribe het speeveld gelijk voor iedereen een hybride meeting, door iedereen het perfecte beeld te bieden in hybride kantooromgevingen en klaslokalen.

Logitech Scribe, compatibel met toonaangevende services zoals Microsoft Teams, Zoom en Pexip, stuurt de inhoud van een whiteboard met ongelooflijke helderheid uit naar...

Lees Meer

 

 
 

Outbrain Academy brengt Native Advertising Strategy Expert-training

Kun je, in een tijd waarin van marketeers wordt verwacht dat ze zo veel leveren met zo weinig, eerlijk zeggen dat je de beste oplossingen gebruikt om de aandacht van de klant te trekken? Is je antwoord geen volmondig Ja, dan dit de ideale cursus om je kennis bij te spijkeren en jezelf te onderscheiden.

De Outbrain Academy is speciaal ontworpen om jouw marketingvaardigheden uit te breiden in een gebied dat enorm groeit: Native Advertising. Aan het einde van de cursus...

Lees Meer

 

[Vacatures] Kiesjefolders zoekt een Sales Manager

Kiesjefolders heeft zich ontwikkeld van een folder start up naar een data driven marketing scale up. Als Sales Manager bij Kiesjefolders zorg je ervoor dat onze retailklanten de voor hen juiste consumenten bereiken met de juiste boodschap en door inzet van de juiste funnel. Ook weet je nieuwe retailklanten te enthousiasmeren voor de verschillende marketingoplossingen die wij off- en online bieden.

Wat doet Kiesjefolders?

Je kunt als consument op www.kiesjefolders.nl zelf bepalen welke papieren folders je wilt ontvangen. Ideaal als je wel van aanbiedingen en folders houdt maar niet de folders wilt...

Lees Meer

 

[Vacatures] Talpa Network zoekt een Accountmanager New Business E-commerce

Jij bent een commerciële dealmaker. Je weet partners proactief te benaderen en een commerciële win-win situatie te creëren voor Talpa eCommerce en de partners.

Je werkt aan het opbouwen van een duurzame relatie met zowel bestaande als nieuwe partners zonder daarbij de commerciële korte termijn doelstellingen uit het oog te verliezen. Je gaat voor het benutten van kansen en bent target-gedreven, creatief, overtuigend en een echte...

Lees Meer

 

[Vacatures] Lukkien zoekt een Accountmanager Digital

Als Accountmanager ben je verantwoordelijk voor zowel het genereren van New Business als het beheren van bestaande accounts van de afdeling Digital. Je bent een ster in het onderhouden van je relaties en als sparringpartner weet je als geen ander hoe je je klanten tevreden kan stellen.

Je weet wat er in de markt speelt, welke kansen zich voordoen en hoe je hierop in moet spelen. Je adviseert je klanten op een overtuigende wijze om bestaande business binnen de accounts verder uit te bouwen. Je bent onderdeel van het...

Lees Meer

 

[Vacancy] Logitech is looking for a Consumer Marketing Manager Personal WorkSpace BENELUX

The Consumer Marketing Manager Personal Workspace will report to the country manager and will be responsible for the execution of logitech’s marketing strategy & vision for personal workspace in the BENELUX:

uphold and build logitech’s brand status with both channel partners and end-consumers, launch new products to the market, ensure full visibility of products online and in store as well as the pr and social media planning and execution. Current categories within personal workspace: mice...

Lees Meer

 

[Vacatures] DPG Media zoekt een Performance Marketeer

Een unieke kans om performance marketing te ervaren bij de grootste mediapartij van Nederland. Wij zoeken iemand die de basis van paid search kent en daar dus direct mee aan de slag kan.

We gaan je daarna opleiden tot een echte allround performance marketeer aan de hand van het T-shaped model. Een mooie kans om het vak te leren en jezelf echt door te...

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

Dept officieel partner van RefugeeForce en verdiept zijn Salesforce-programma 27-01-2022 | 15:59:00
RefugeeForce wil een wereldwijde beweging creëren om voormalig vluchtelingen te helpen hun carrière te starten in het Salesforce-ecosysteem. Dept is zich bewust van de achtergestelde positie van nieuwkomers in Nederland en ziet het talent van deze groep


DPG Grow-podcast Brandkast! 5: Femke Furnee (Fest): Een het kan wel-mentaliteit is essentieel 27-01-2022 | 15:58:00
Femke Furnée is de jonge, energieke oprichtster van interieurmerk FEST, een betaalbaar designmerk. In Brandkast gaan Dominique Henskens en Roger Verdurmen in gesprek met Femke over ondernemen, positioneren en doelgroepdenken


[Marketing Report Radio] Dorkas Koenen (Rabobank) over de marketinglessen die hij leerde op weg naar Rome 27-01-2022 | 10:47:00
Dorkas Koenen is Chief Marketing Officer bij de Rabobank Groep. Bij Marketing Report Radio spreken we hem onder meer over zijn aankomende boek Bergen liegen niet, dat ontstond uit de marketinglessen die hij trok na een fietstocht naar Rome in de zomer van 2021.


Mediaxplain verder onder de naam Mediaplus 27-01-2022 | 08:32:00
Marketing- & mediabureau Mediaxplain gaat, anderhalf jaar na de samensmelting met de Serviceplan Group, voor één merk voor de media-activiteiten en lanceert een verenigde propositie onder de naam Mediaplus


Frank Bitter Managing Director Media bij Candid 27-01-2022 | 08:19:00
Candid heeft Frank Bitter aangesteld als de nieuwe leider van de mediatak binnen de platformorganisatie. Met die stap laat Candid de groeiambitie zien dat het platform heeft in het mediaspecialisme


[Interview] Ard Bossema (Grolsch): Media-exploitanten maken mij in 2022 blij met creativiteit en impact 26-01-2022 | 22:08:00
In aanloop naar de bekendmaking van DeMarketing100 op 9 maart 2022, publiceert Marketing Report een serie interviews met genomineerde marketeers. Vandaag spreken wij met Ard Bossema, Director Marketing & Strategy bij Koninklijke Grolsch


Jordi van den Bussche (Kwebbelkop) lanceert LaunchMyNFT 25-01-2022 | 13:47:00
Jordi van den Bussche, als Kwebbelkop één van de grootste YouTubers van Nederland, heeft LaunchMyNFT gelanceerd. Samen met twee businesspartners, Suraj Patel en Christopher R. Dawe, lanceert hij een NFT-generator


Brand New Live en Creative Animal lanceren The Show Room voor digital brand & product display 25-01-2022 | 12:11:00
Met The Show Room is het de bedoeling merken tot leven te brengen in een 3D-wereld met high-quality content, interactieve brand experience en wereldwijde livestreaming


[Interview] Christiaan van Betuw over menselijke marketing bij Mediaplus 25-01-2022 | 07:00:00
Christiaan van Betuw is Strategic Managing Partner bij Mediaplus, het bedrijf dat ontstond na de fusie tussen Mediaxplain en Serviceplan Group Netherlands. Te gast bij Nederlands MediaNetwerk TV vertelt hij over zijn bedrijf en het belang van menselijkheid in de contactmomenten met klanten en duurzaamheid


Zestien jaar groei voor Incentro 25-01-2022 | 06:00:00
Voor het zestiende jaar op rij rapporteert Incentro groei. De voorlopige cijfers laten zien dat in 2021 de omzet van de IT-dienstverlener uitkwam op ruim 60 miljoen euro, een groei van 7,3 procent ten opzichte van 2020. Het verwachte resultaat komt uit op 3,2 miljoen euro voor belastingen


[Marketing Report Radio] Charlotte Zelders: In tijden van crisis hebben mensen behoefte aan zekerheid, en dat biedt de ANWB 24-01-2022 | 10:21:00
Charlotte Zelders is Chief Marketing Officer bij de ANWB, waar ze leiding geeft aan 80 mensen. Ze begon er in mei 2020, dus moest improviserend haar weg vinden tijdens de pandemie


[Marketing Report Radio] Marscha Krouwel over de transformatie van Hearst 24-01-2022 | 09:45:00
Marscha Krouwel is Country Manager van Hearst Netherlands. De afgelopen tijd loodste ze het crossmediale tijdschriftenbedrijf door een flinke reorganisatie, waardoor er nu een onderneming staat die klaar is voor de toekomst. Bij Marketing Report Radio vertelt ze over de veranderingen


Jurgen Verstegen (Abovo Media): The Voice Gate zorgt voor hoge kijkdichtheden op lineaire televisie 22-01-2022 | 10:11:00
De aanstaande onthullingen over de misstanden in The Voice in het online programma BOOS van Tim Hofman zorgden ervoor dat Nederland het massaal over iets anders dan corona had


[Interview] Ana Henriques (TUI): Impact maken wordt steeds ingewikkelder 21-01-2022 | 16:27:00
In aanloop naar de bekendmaking van DeMarketing100, publiceert Marketing Report een serie interviews met genomineerde marketeers. Vandaag spreken wij met Ana Henriques, manager marketing en reclame bij TUI


Rijksoverheid komt met Hackbattle 21-01-2022 | 12:50:00
Het Ministerie van Economische Zaken en Klimaat (EZK) lanceert een campagne met als doel de consument aan te zetten slimme apparaten te updaten. Is Nederland zich bewust van de mogelijke gevolgen wanneer updates niet automatisch worden uitgevoerd



 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -