Jaargang 4 | editie 21 | 21 mei 2021
 

[Colulmn] Magdalena Flick (Outbrain): 5 Redenen waarom het tijd is om Native Advertising een leidende rol te geven in jouw mediamix

Als het gaat om digitale marketing, zijn merken en bureaus altijd op zoek naar nieuwe manieren om hun publiek te bereiken en aan te spreken.

Echter, in een tijd waarin marketeers worden geacht meer te doen met minder, kan het toevoegen van een ander ingrediënt aan een marketingstrategie overweldigend lijken. Hoewel het misschien gemakkelijker is om vast te houden aan dezelfde oude tactieken, is het ook contraproductief wanneer het doel is om de concurrentie een stap voor te blijven. De meest...

Lees Meer

 

4orange breidt Customer Data Platform Connect uit met MAPS-module

Opnieuw breidt 4orange het Customer Data Platform Connect uit. Naast de bestaande modules die organisaties een breed scala geven om te starten met volledige omnichannel marketing automation of deze juist naar de next level te brengen, heeft 4orange nu ook een MAPS-module hieraan toegevoegd.

MAPS-module Connect

De specifiek ontwikkelde MAPS-module geeft een extra dimensie voor Connect-gebruikers om direct hun selectie(s) te visualiseren op kaartlagen. De toepassing kan voor legio...

Lees Meer

 

[Interview] Joep Donders: Marvia helpt sterke merken hun lokale marketingpotentieel te benutten

Joep Donders is eigenaar van Marvia, het bedrijf dat zich specialiseert in lokale Marketing Automation. Bij Nederlands MediaNetwerk TV vertelt hij over wat Marvia betekent voor lokale ondernemers en de merken die ze vertegenwoordigen.

Joep Donders: “De merken die wij bedienen zijn sterke merken die op het hoofdkantoor weten wat het merk is en waar het voor staat, maar die een complex achterland hebben. Naast de kanalen waar we allemaal mee te maken hebben...

Lees Meer

 

[Marketing Report Radio] René Zeedijk over de Formule 1, NPO, Hearst, Audax, Discovery en WarnerMedia

Iedere maand bespreekt René Zeedijk, Directeur Business Development bij Mediabureau ZIGT, in de uitzending van Marketing Report op New Business Radio actuele ontwikkelingen in de wereld van media en marketingcommunicatie.

In de uitzending van 18 mei vertelt hij over onder meer over Formule 1, NPO, Hearst, Audax, Discovery en WarnerMedia...

Lees Meer

 

Logitech komt met de contentcamera Logitech Scribe

Logitech introduceert de Logitech Scribe, een door kunstmatige intelligentie ondersteunde whiteboardcamera. Daarmee maakt de Logitech Scribe het speeveld gelijk voor iedereen een hybride meeting, door iedereen het perfecte beeld te bieden in hybride kantooromgevingen en klaslokalen.

Logitech Scribe, compatibel met toonaangevende services zoals Microsoft Teams, Zoom en Pexip, stuurt de inhoud van een whiteboard met ongelooflijke helderheid uit naar...

Lees Meer

 

 
 

Outbrain Academy brengt Native Advertising Strategy Expert-training

Kun je, in een tijd waarin van marketeers wordt verwacht dat ze zo veel leveren met zo weinig, eerlijk zeggen dat je de beste oplossingen gebruikt om de aandacht van de klant te trekken? Is je antwoord geen volmondig Ja, dan dit de ideale cursus om je kennis bij te spijkeren en jezelf te onderscheiden.

De Outbrain Academy is speciaal ontworpen om jouw marketingvaardigheden uit te breiden in een gebied dat enorm groeit: Native Advertising. Aan het einde van de cursus...

Lees Meer

 

[Vacatures] Kiesjefolders zoekt een Sales Manager

Kiesjefolders heeft zich ontwikkeld van een folder start up naar een data driven marketing scale up. Als Sales Manager bij Kiesjefolders zorg je ervoor dat onze retailklanten de voor hen juiste consumenten bereiken met de juiste boodschap en door inzet van de juiste funnel. Ook weet je nieuwe retailklanten te enthousiasmeren voor de verschillende marketingoplossingen die wij off- en online bieden.

Wat doet Kiesjefolders?

Je kunt als consument op www.kiesjefolders.nl zelf bepalen welke papieren folders je wilt ontvangen. Ideaal als je wel van aanbiedingen en folders houdt maar niet de folders wilt...

Lees Meer

 

[Vacatures] Talpa Network zoekt een Accountmanager New Business E-commerce

Jij bent een commerciële dealmaker. Je weet partners proactief te benaderen en een commerciële win-win situatie te creëren voor Talpa eCommerce en de partners.

Je werkt aan het opbouwen van een duurzame relatie met zowel bestaande als nieuwe partners zonder daarbij de commerciële korte termijn doelstellingen uit het oog te verliezen. Je gaat voor het benutten van kansen en bent target-gedreven, creatief, overtuigend en een echte...

Lees Meer

 

[Vacatures] Lukkien zoekt een Accountmanager Digital

Als Accountmanager ben je verantwoordelijk voor zowel het genereren van New Business als het beheren van bestaande accounts van de afdeling Digital. Je bent een ster in het onderhouden van je relaties en als sparringpartner weet je als geen ander hoe je je klanten tevreden kan stellen.

Je weet wat er in de markt speelt, welke kansen zich voordoen en hoe je hierop in moet spelen. Je adviseert je klanten op een overtuigende wijze om bestaande business binnen de accounts verder uit te bouwen. Je bent onderdeel van het...

Lees Meer

 

[Vacancy] Logitech is looking for a Consumer Marketing Manager Personal WorkSpace BENELUX

The Consumer Marketing Manager Personal Workspace will report to the country manager and will be responsible for the execution of logitech’s marketing strategy & vision for personal workspace in the BENELUX:

uphold and build logitech’s brand status with both channel partners and end-consumers, launch new products to the market, ensure full visibility of products online and in store as well as the pr and social media planning and execution. Current categories within personal workspace: mice...

Lees Meer

 

[Vacatures] DPG Media zoekt een Performance Marketeer

Een unieke kans om performance marketing te ervaren bij de grootste mediapartij van Nederland. Wij zoeken iemand die de basis van paid search kent en daar dus direct mee aan de slag kan.

We gaan je daarna opleiden tot een echte allround performance marketeer aan de hand van het T-shaped model. Een mooie kans om het vak te leren en jezelf echt door te...

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

XXS Amsterdam ontwikkelt merkcampagne Rode Kruis 20-09-2021 | 12:18:23
Het Rode Kruis heeft met XXS – onderdeel van Candid –  een merkpositionering en campagne ontwikkeld waarmee de hulporganisatie zich in Nederland nadrukkelijker op onvoorwaardelijke hulp positioneert


[Cross Media Congres] Antoinette Hoes over pitchen voor alles of niets 20-09-2021 | 11:28:00
Antoinette Hoes is Transformation Director bij INNOCEAN Worldwide Europe. Tijdens het Cross Media Congres was ze een van de sprekers en daarnaast was ze te gast bij  de thema-uitzending van Marketing Report Radio


Fama Volat helpt Plastic Soup Foundation met campagne 17-09-2021 | 14:28:00
Fama Volat gaat aan de slag voor Plastic Soup Foundation. Het pr- en communicatiebureau dat werkt voor partijen als ABN Amro, Bavaria en Engie doet enkele keren per jaar kosteloze projecten voor goede doelenorganisaties


Bruut Amsterdam en DPG Media maken 360º-campagne voor Donald Duck-app 17-09-2021 | 13:33:00
In opdracht van uitgever DPG Media produceerde Bruut Amsterdam de campagne voor de lancering van de Donald Duck-app. Bruut Amsterdam verzorgde een televisiecommercial, een radiocommercial, verschillende social video’s, fotografie en (digital) out of home


MIX en Elevator verzorgen duurzaamheidscampagne Boels Rental 17-09-2021 | 13:12:00
Het Nederlandse verhuurbedrijf Boels Rental voert de campagne Oranje is het nieuwe groen. De campagne presenteert Boels als duurzaamheidspartner van alle klanten. MIX (Creatie) en Elevator (Growth Marketing) ontwikkelden de campagne


S4Capital neemt Zemoga over 17-09-2021 | 12:06:00
S4Capital neemt het Colombiaanse product designbedrijf Zemoga over. Zemoga zal bij  Media.Monks worden ondergebracht. Hoeveel voor de overname wordt betaald, is niet bekendgemaakt


Blauw Gras social content bureau KWF Kankerbestrijding 17-09-2021 | 06:45:00
Social content bureau Blauw Gras neemt voortaan de social strategie en campagnes van KWF op zich. Blauw Gras gaat helpen het merk online beter op de kaart te zetten


Vertigo 6 Cross Media Bureau van het Jaar 2021 16-09-2021 | 19:26:00
Vertigo 6 werd tijdens het Cross Media Diner op 14 september uitgeroepen tot Cross Media Bureau van het jaar 2021.


Brenda Smith Cross Media Vrouw van het Jaar 2021 16-09-2021 | 15:46:00
Brenda Smith, Director Marketing & Customer Experience bij A.S. Watson, het moederbedrijf van onder meer Kruidvat, werd tijdens het Cross Media Diner op 14 september uitgeroepen tot Cross Media Vrouw van het jaar 2021


MPG.Group gaat verder als MMMatter 14-09-2021 | 10:00:00
Het netwerk van creatieve en strategische contentbureaus MPG.Group gaat verder onder de naam MMMatter. Het netwerk bestaat nu uit MPG Nederland, MPG.Concepts in New York, SOCIAL.INC, The Social Club en het Belgische Gicom


Edward Knol van Born05 naar Candid 14-09-2021 | 09:05:39
Edward Knol is per 13 september benoemd tot nieuwe Chief Operating Officer (COO) van Candid en zal toetreden tot het directieteam van Candid. In die functie zal hij zich richten op de verdere ontwikkeling van de bureaus


BK start campagne merkidentiteit Gemaakt voor het Leven 13-09-2021 | 11:08:32
Op dinsdag 14 september start BK met een grootschalige campagne om de merkidentiteit Gemaakt voor het Leven te presenteren aan het publiek, met onder andere een speciale website, online video’s, aangepast verpakkingsdesign, pr en een influencercampagne


Elise Schaap gezicht van HAK in meerjarige samenwerking 13-09-2021 | 09:34:17
Elise Schaap is de komende jaren het gezicht van groentefabrikant HAK, nadat eerder Martine Bijl en Herman den Blijker te zien waren in de reclames


Blammo, Logitech G en Blue Microphones presentereen Dutch Stream Awards 2021 10-09-2021 | 11:50:00
Blammo en hoofdsponsoren Logitech G en Blue Microphones hebben de derde editie van The Dutch Stream Awards (DSA) aangekondigd. De DSA honoreert streamers die volgens publiek en vakjury de beste livestreamproducties van 2021 maakten


Dennis van Vugt Managing Director Born05 10-09-2021 | 10:08:00
Mede-oprichter van Born05 Dennis van Vugt is per 10 september 2021 de Managing Director van Born05. Hij volgt Edward Knol op, die het bureau de afgelopen twee jaar door de coronacrisis heen leidde



 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -