Jaargang 13 | editie 15 | 26 mei 2021
Campagne van Hooghoudt op het Exterion Media netwerk, hier in Groningen
 
Nederlands nieuwsmedia presteerden in 2020 boven verwachting

De Nederlandse nieuwsmedia hebben in het coronajaar 2020 boven verwachting gepresteerd. Dat blijkt uit het jaarverslag van NDP Nieuwsmedia over 2020. De nieuwsbedrijven speelden in op de sterke informatiebehoefte van de burger.

Onder de invloed van de pandemie gingen Nederlanders massaal bij de onafhankelijke media op zoek naar betrouwbare informatie en duiding. Als reactie op de niet geverifieerde berichten op social media, gaven zij de...


Lees Meer

 
[Interview] Roy Keijsers en Arjan Kropman: Op Autowereld.com vindt de lezer vaak antwoord op belangrijke vragen

Nederlands MediaNetwerk publiceert een serie interviews over special interest websites. Vandaag spreken wij Roy Keijsers (commercieel manager) en Arjan Kropman (directeur F&L Media) over Autowereld.com.

Kunnen jullie Autowereld.com introduceren?

Arjan: “Dat is een mooie binnenkomer, want vanaf het derde kwartaal 2021 zal Autowereld.com overgaan in Autoreview.nl. Autowereld is de oudste autowebsite van Nederland. Als uitgever van Auto Review vonden we dat...


Lees Meer

 
Nordic Entertainment Group lanceert Viaplay met Formule 1, films en series

Het Scandinavische Nordic Entertainment Group (NENT Group) lanceert in het eerste kwartaal van 2022 een Nederlandse versie van de streamingdienst Viaplay. Viaplay zal de Formule 1 en Duits Bundesliga-voetbal tot 2029 uitzenden. Ook zullen er films en series te zien zijn.

Zes races van de Formule 1, waaronder de Nederlandse Grand Prix zullen gratis te zien zijn. Het totale aanbod is exclusief voor Viaplay-abonnees beschikbaar. Daarnaast zullen meer dan 300 Bundesliga-wedstrijden live te zien...


Lees Meer

 
[Column] Bob Goulooze: Bitcoin

Over weinig munten is zoveel gecommuniceerd als over bitcoin. Je kunt bij wijze van spreken geen krant openslaan of nieuwswebsite bezoeken, of er staat wel iets in over bitcoin.

De cryptomunt houdt de gemoederen bezig. Een paar jaar geleden was dat ook zo. De koers van de digitale munt steeg van praktisch niets tot een kleine twintig mille. Om daarna weer in te storten. Sinds een jaartje is de valuta weer aan een opmars bezig. Niet alleen kranten schrijven...


Lees Meer

 
Mediahuis voegt online advertentienetwerk van NDC Mediagroep samen

Het online advertentienetwerk van NDC Mediagroep is samengevoegd met dat van Mediahuis. Het online bereik van NDC Mediagroep in de Noordelijke provincies (gerekend in aantal pageviews) wordt daarmee ruim drie keer zo groot.

Tegelijkertijd verlaagt NDC Mediagroep zijn tarieven. Maandelijks heeft NDC Mediagroep 18 miljoen pageviews op zijn websites. Naast de eigen merken van NDC Mediagoep, waaronder Dagblad van het Noorden, Leeuwarder...


Lees Meer

 
NRC Media ontwikkelt contentplatform voor Interpolis Zakelijk

NRC Branded Content heeft voor Interpolis Zakelijk een platform van en voor ondernemers ontwikkeld.

Het platform richt zich in de eerste plaats op ondernemers die verder kijken dan enkel financiële doelstellingen en ook een maatschappelijk relevant doel najagen, binnen actuele thema’s zoals bijvoorbeeld corona, bedrijfscontinuïteit, duurzaamheid en veiligheid en het steunen van lokale organisaties. De ondernemers en hun impactvolle...


Lees Meer

 
LINDA. en MENDO komen met L’HOMO. Le Book

Op de internationale dag tegen homo-, lesbo, bi-, trans- en interseksefobie is L’HOMO. Le Book uitgebracht. Het is een boek vol liefde en lef waar met een kritisch oog wordt gekeken naar de acceptatie en zichtbaarheid van de hele LHBTI-community.

L’HOMO. Le Book is samengesteld door hoofdredacteur Iebele van der Meulen en blikt terug op meer dan elf jaar vol liefde en kijkt vooruit richting een meer inclusievere samenleving waarin diversiteit gevierd wordt en iedereen...


Lees Meer

 
DPG Media verkoopt huis-aan-huiskranten aan Rodi Media, Kontakt Mediapartners en Em. de Jong/Telstar Mediagroep

DPG Media verkoopt het merendeel van haar huis-aan-huiskranten aan verschillende lokale uitgeverijen, waaronder Rodi Media, Kontakt Mediapartners, Em. de Jong/Telstar Mediagroep.

Vanuit de samenwerking binnen AdLocal zijn gesprekken gevoerd tussen DPG Media en deze uitgevers over wie het beste de lokale huis-aan-huiskranten kan exploiteren, zodat deze kranten hun rol in de maatschappij zo goed mogelijk kunnen blijven vervullen. De conclusie is dat de huis-aan...


Lees Meer

 
[Column] Erwin Fisser: Een vrije democratie stelt vaccinatie verplicht

Hoe lijken de films van David Lynch op het publieke debat? Je kan er op oneindige manieren naar kijken en telkens zie je wat anders. Ja, het is lachen, gieren en brullen tijdens de colleges media en communicatie.

Maar het maakt wel duidelijk wat het vak van media- of nieuwsprofessional zo interessant maakt. Er is altijd wel iets te duiden aan media, voor mensen die er nog niet op die manier naar hebben gekeken. Zo valt er ook iets op aan het publieke debat over het vaccinatiepaspoort. En dan vooral...


Lees Meer

 
Discovery en WarnerMedia fuseren: AT&T-aandeelhouders krijgen meerderheid

Discovery en WarnerMedia gaan fuseren. Daarmee krijgen de AT&T-aandeelhouders de controle over het gecombineerde bedrijf. WarnerMediadat bestaat uit merken als HBO, CNN, Warner Bros en Cartoon Network en is thans onderdeel van AT&T.

Het lanceerde in onder meer de Verenigde Staten de streamingdienst HBO Max. Discovery is bekend van merken als Discovery Channel, Eurosport, Animal Planet, Food Network, TLC, Investigation Discovery en Discovery...


Lees Meer

 

 

Incentro sluit zich aan bij MACH Alliance

Wayne Parker Kent ontwikkelt community platform voor Henkel Laundry & Homecare

Logitech Combo Touch beschikbaar voor nieuwe iPad Pro 12,9-inch en iPad Pro 11-inch

[Interview] Sanna Visser en Linda Janssen over UNPLUGGED

[Forum] Welke stappen zet jouw mediabureau in 2021?

Lukkien produceert Gezonde Generatie content voor 2Basics

MediaTest komt met MediaTestDag 2021

[Marketing Report Radio] Caroline Henneman (Squla): elk kind moet toegang hebben tot extra onderwijs

[Dokter Data] In drie stappen naar een naar een data-driven organisatie

MeMo2 met partners dominant bij IAB Research Awards 2021


 

[Marketing Week] Bob Koigi: Advancing partnerships across content, advertising and marketing

[eMarketer] US TV advertisers’ upfront commitments to reach nearly $20 billion this season

GroupM elevates Krystal Olivieri to global chief innovation officer role

Havas Media Group appoints Mike Bregman as Chief Data Officer for North America

ViacomCBS underscores power of partnership, content and capabilities

Clear Channel Europe and Broadsign extend partnership to transform the DOOH sales experience

[eMarketer] Striking a balance between crypto trading and environmental conservation

Jens Monsees steps down as CEO of WPP AUNZ

Amstel ULTRA launches “Choose Your Way to Live” campaign with tennis legend Rafa Nadal


 

Manufacturing AI startup ExLattice joins NVIDIA Inception

Aussie legaltech startup goes global wiith COVID-19 diagnosis tool

Mobility startup Beep secures $20m Series A investment for expansion

AI-driven SaaS startup Provus closes $1.16m in funding from angel investors

Payment facilitation startup Tilled raises $11m Series A to provide PayFac-as-a-Service infrastructure to software companies\

Wearable devices for brain analysis startup MindPortal raises 5m seed round financing

Israeli healthcare startup Lydus Medical raises $2.7m in seed round funding

Predictive analytics startup Gridware raises $5.3m seed round to curb catastrophic wildfires

Andrew Gilroy joins IGA startup SecurEnds as Director of Strategic Accounts

South Korean AI startup Riiid raises $175m from SoftBank Vision Fund 2 to accelerate growth



 
 

Outbrain Academy brengt Native Advertising Strategy Expert-training

Kun je, in een tijd waarin van marketeers wordt verwacht dat ze zo veel leveren met zo weinig, eerlijk zeggen dat je de beste oplossingen gebruikt om de aandacht van de klant te trekken? Is je antwoord geen volmondig Ja, dan dit de ideale cursus om je kennis bij te spijkeren en jezelf te onderscheiden.

De Outbrain Academy is speciaal ontworpen om jouw marketingvaardigheden uit te breiden in een gebied dat enorm groeit: Native Advertising. Aan het einde van de...


Lees Meer

 

Wie volgt Monique Pennings op als Cross Media Man/Vrouw van het Jaar 2021? Nog 3 dagen om iemand voor te dragen!

De Cross Media Awards komen eraan! Op dinsdag 14 september wordt in Amsterdam het beste in crossmedia bekroond. Een van de hoogtepunten is de bekendmaking van de Cross Media Man/Vrouw van het Jaar 2021.

Wie wordt de opvolger van Monique Pennings, Cross Media Vrouw van het Jaar 2020?  Draag nu iemand voor!


Lees Meer

 

Welk bedrijf volgt Albert Heijn op als Cross Media Adverteerder van het Jaar? Nog 3 dagen om jouw klanten voor te dragen!

De Cross Media Awards komen eraan! Op dinsdag 14 september wordt in Amsterdam het beste in crossmedia bekroond. Een van de hoogtepunten is de bekendmaking van de Cross Media Adverteerder van het Jaar 2021.

Welke bedrijf - of welke organisatie - wordt de opvolger van Albert Heijn, Cross Media Adverteerder van het Jaar 2020 - voorgedragen door Dentsu. Draag nu jouw klant of klanten voor!


Lees Meer

 

[Vacatures] NRC Media zoekt een Freelance Vormgever

NRC Webwinkel is op zoek naar een creatieve freelance vormgever met een commerciële blik. Herken jij jezelf in onderstaand profiel? Solliciteer dan direct.

De NRC Webwinkel wordt gerund door een klein maar enthousiast team. De webwinkel bestaat uit de volgende clusters: lifestyle, elektronica, boeken, wijn, academie en reizen & uitgaan. Binnen deze categorieën hebben we lezersaanbiedingen die van alles kunnen zijn: van een unieke designlamp tot duurzame kleding of een...


Lees Meer

 

[Vacatures] Kiesjefolders zoekt een Sales Manager

Kiesjefolders heeft zich ontwikkeld van een folder start up naar een data driven marketing scale up.

Als Sales Manager bij Kiesjefolders zorg je ervoor dat onze retailklanten de voor hen juiste consumenten bereiken met de juiste boodschap en door inzet van de juiste funnel. Ook weet je nieuwe retailklanten te enthousiasmeren voor de verschillende marketingoplossingen die wij off- en online...


Lees Meer

 

[Vacatures] Talpa Network zoekt een Producer Hart van Nederland / Shownieuws

Word jij helemaal gelukkig wanneer je draai- en montageplanningen maakt? Krijg je er een kick van om contact onderhouden met (eind)redactie en verslaggevers om zo efficiënt mogelijk alle beschikbare productiemiddelen optimaal in te zetten?

Heb je een goed financieel inzicht en ben je op de hoogte van de laatste facilitaire ontwikkelingen en technische snufjes? Weet je daarnaast ook online goed de weg, denk je cross mediaal en hebt ervaring met het produceren voor...


Lees Meer

 

[Vacatures] Lukkien zoekt een Projectmanager Digital

Als Projectmanager Digital ben je verantwoordelijk voor de uitvoering van diverse interactieve projecten binnen onze afdeling Digital. Deze projecten variëren van online campagnes en websites tot e-commerce platformen en tailormade applicaties, voor zowel grote A-merken als voor kleinere klanten.

Je bent in staat om deze grootschalige en kleinere projecten volledig zelfstandig uit te voeren. Hierbij werk je samen met een team van strategen, (interaction- en graphical...


Lees Meer

 

[Vacancy] Logitech is looking for a Consumer Marketing Manager Personal WorkSpace BENELUX

The Consumer Marketing Manager Personal Workspace will report to the country manager and will be responsible for the execution of logitech’s marketing strategy & vision for personal workspace in the BENELUX:

uphold and build logitech’s brand status with both channel partners and end-consumers, launch new products to the market, ensure full visibility of products online and in store as well as the pr and social media planning and execution. Current categories within personal workspace: mice...


Lees Meer

 

[Vacatures] DPG Media zoekt een Freelance Entertainmentredacteur

Je volgt op Instagram BN'ers als André Hazes en gravin Eloise, maar mist ook niets van Meghan Markle en prins Harry. Want wat de sterren meemaken, wil je als eerste weten! Herken jij je hierin? Dan is werken op de entertainmentredactie van NU.nl iets voor jou!

Wat ga je doen?

Je schrijft met je entertainmentcollega's artikelen voor de katernen Media en Cultuur en Achterklap. Dit nieuws zoek je bij persbureaus, online en op sociale media. Ook kijk je televisieprogramma's als RTL Boulevard, Beau en De...


Lees Meer

 

[Vacatures] DPG Media zoekt een Online eindredacteur Libelle.nl

Libelle is het vrouwen-mediamerk van Nederland, met uiteraard het grootste vrouwenweekblad en talloze print-specials, maar ook het grootste online bereik met Libelle.nl, Libelle.tv, Libelle Facebook, Instagram, Twitter, Pinterest, Youtube, Google Voice en nog veel meer.

Voor onze online redactie zoeken wij een creatieve eindredacteur (36 uur p/w).

Lees jij net zo lief een goed interview als een guilty pleasure nieuwtje? Ben je altijd nieuwsgierig naar de emotionele kant van een verhaal? Word je blij van een goed verhaal...


Lees Meer

 

[Vacatures] DPG Media zoekt een Stafmedewerker DPG Media Magazines

Voor de grootste magazinemerken van Nederland zijn wij op zoek naar een administratieve duizendpoot met liefde voor media (standplaats Hoofddorp)

Wat ga je doen?

Als stafmedewerker binnen team Operatie & Support werk je in een leuk team van gedreven collega’s voor de redacties van Libelle, Margriet, Flair, vtwonen en nog dertien andere mooie titels. Je zorgt dat informatie nodig voor planning en productie van onze magazines goed in alle systemen staat en medewerkers op de redactie alle...


Lees Meer

 

Trendship
 
 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

Nederlands MediaNieuws is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
Het Nederlands MediaNieuws publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -