Jaargang 13 | editie 15 | 26 mei 2021 |
|
De Nederlandse nieuwsmedia hebben in het coronajaar 2020 boven verwachting gepresteerd. Dat blijkt uit het jaarverslag van NDP Nieuwsmedia over 2020. De nieuwsbedrijven speelden in op de sterke informatiebehoefte van de burger.
Onder de invloed van de pandemie gingen Nederlanders massaal bij de onafhankelijke media op zoek naar betrouwbare informatie en duiding. Als reactie op de niet geverifieerde berichten op social media, gaven zij de...
|
|
|
|
Nederlands MediaNetwerk publiceert een serie interviews over special interest websites. Vandaag spreken wij Roy Keijsers (commercieel manager) en Arjan Kropman (directeur F&L Media) over Autowereld.com.
Kunnen jullie Autowereld.com introduceren?
Arjan: “Dat is een mooie binnenkomer, want vanaf het derde kwartaal 2021 zal Autowereld.com overgaan in Autoreview.nl. Autowereld is de oudste autowebsite van Nederland. Als uitgever van Auto Review vonden we dat...
|
|
|
|
Het Scandinavische Nordic Entertainment Group (NENT Group) lanceert in het eerste kwartaal van 2022 een Nederlandse versie van de streamingdienst Viaplay. Viaplay zal de Formule 1 en Duits Bundesliga-voetbal tot 2029 uitzenden. Ook zullen er films en series te zien zijn.
Zes races van de Formule 1, waaronder de Nederlandse Grand Prix zullen gratis te zien zijn. Het totale aanbod is exclusief voor Viaplay-abonnees beschikbaar. Daarnaast zullen meer dan 300 Bundesliga-wedstrijden live te zien...
|
|
|
|
Over weinig munten is zoveel gecommuniceerd als over bitcoin. Je kunt bij wijze van spreken geen krant openslaan of nieuwswebsite bezoeken, of er staat wel iets in over bitcoin.
De cryptomunt houdt de gemoederen bezig. Een paar jaar geleden was dat ook zo. De koers van de digitale munt steeg van praktisch niets tot een kleine twintig mille. Om daarna weer in te storten. Sinds een jaartje is de valuta weer aan een opmars bezig. Niet alleen kranten schrijven...
|
|
|
|
Het online advertentienetwerk van NDC Mediagroep is samengevoegd met dat van Mediahuis. Het online bereik van NDC Mediagroep in de Noordelijke provincies (gerekend in aantal pageviews) wordt daarmee ruim drie keer zo groot.
Tegelijkertijd verlaagt NDC Mediagroep zijn tarieven. Maandelijks heeft NDC Mediagroep 18 miljoen pageviews op zijn websites. Naast de eigen merken van NDC Mediagoep, waaronder Dagblad van het Noorden, Leeuwarder...
|
|
|
|
NRC Branded Content heeft voor Interpolis Zakelijk een platform van en voor ondernemers ontwikkeld.
Het platform richt zich in de eerste plaats op ondernemers die verder kijken dan enkel financiële doelstellingen en ook een maatschappelijk relevant doel najagen, binnen actuele thema’s zoals bijvoorbeeld corona, bedrijfscontinuïteit, duurzaamheid en veiligheid en het steunen van lokale organisaties. De ondernemers en hun impactvolle...
|
|
|
|
Op de internationale dag tegen homo-, lesbo, bi-, trans- en interseksefobie is L’HOMO. Le Book uitgebracht. Het is een boek vol liefde en lef waar met een kritisch oog wordt gekeken naar de acceptatie en zichtbaarheid van de hele LHBTI-community.
L’HOMO. Le Book is samengesteld door hoofdredacteur Iebele van der Meulen en blikt terug op meer dan elf jaar vol liefde en kijkt vooruit richting een meer inclusievere samenleving waarin diversiteit gevierd wordt en iedereen...
|
|
|
|
DPG Media verkoopt het merendeel van haar huis-aan-huiskranten aan verschillende lokale uitgeverijen, waaronder Rodi Media, Kontakt Mediapartners, Em. de Jong/Telstar Mediagroep.
Vanuit de samenwerking binnen AdLocal zijn gesprekken gevoerd tussen DPG Media en deze uitgevers over wie het beste de lokale huis-aan-huiskranten kan exploiteren, zodat deze kranten hun rol in de maatschappij zo goed mogelijk kunnen blijven vervullen. De conclusie is dat de huis-aan...
|
|
|
|
Hoe lijken de films van David Lynch op het publieke debat? Je kan er op oneindige manieren naar kijken en telkens zie je wat anders. Ja, het is lachen, gieren en brullen tijdens de colleges media en communicatie.
Maar het maakt wel duidelijk wat het vak van media- of nieuwsprofessional zo interessant maakt. Er is altijd wel iets te duiden aan media, voor mensen die er nog niet op die manier naar hebben gekeken. Zo valt er ook iets op aan het publieke debat over het vaccinatiepaspoort. En dan vooral...
|
|
|
|
Discovery en WarnerMedia gaan fuseren. Daarmee krijgen de AT&T-aandeelhouders de controle over het gecombineerde bedrijf. WarnerMediadat bestaat uit merken als HBO, CNN, Warner Bros en Cartoon Network en is thans onderdeel van AT&T.
Het lanceerde in onder meer de Verenigde Staten de streamingdienst HBO Max. Discovery is bekend van merken als Discovery Channel, Eurosport, Animal Planet, Food Network, TLC, Investigation Discovery en Discovery...
|
|
|
|
Kun je, in een tijd waarin van marketeers wordt verwacht dat ze zo veel leveren met zo weinig, eerlijk zeggen dat je de beste oplossingen gebruikt om de aandacht van de klant te trekken? Is je antwoord geen volmondig Ja, dan dit de ideale cursus om je kennis bij te spijkeren en jezelf te onderscheiden.
De Outbrain Academy is speciaal ontworpen om jouw marketingvaardigheden uit te breiden in een gebied dat enorm groeit: Native Advertising. Aan het einde van de...
|
|
|
|
De Cross Media Awards komen eraan! Op dinsdag 14 september wordt in Amsterdam het beste in crossmedia bekroond. Een van de hoogtepunten is de bekendmaking van de Cross Media Man/Vrouw van het Jaar 2021.
Wie wordt de opvolger van Monique Pennings, Cross Media Vrouw van het Jaar 2020? Draag nu iemand voor!
|
|
|
|
De Cross Media Awards komen eraan! Op dinsdag 14 september wordt in Amsterdam het beste in crossmedia bekroond. Een van de hoogtepunten is de bekendmaking van de Cross Media Adverteerder van het Jaar 2021.
Welke bedrijf - of welke organisatie - wordt de opvolger van Albert Heijn, Cross Media Adverteerder van het Jaar 2020 - voorgedragen door Dentsu. Draag nu jouw klant of klanten voor!
|
|
|
|
NRC Webwinkel is op zoek naar een creatieve freelance vormgever met een commerciële blik. Herken jij jezelf in onderstaand profiel? Solliciteer dan direct.
De NRC Webwinkel wordt gerund door een klein maar enthousiast team. De webwinkel bestaat uit de volgende clusters: lifestyle, elektronica, boeken, wijn, academie en reizen & uitgaan. Binnen deze categorieën hebben we lezersaanbiedingen die van alles kunnen zijn: van een unieke designlamp tot duurzame kleding of een...
|
|
|
|
Kiesjefolders heeft zich ontwikkeld van een folder start up naar een data driven marketing scale up.
Als Sales Manager bij Kiesjefolders zorg je ervoor dat onze retailklanten de voor hen juiste consumenten bereiken met de juiste boodschap en door inzet van de juiste funnel. Ook weet je nieuwe retailklanten te enthousiasmeren voor de verschillende marketingoplossingen die wij off- en online...
|
|
|
|
Word jij helemaal gelukkig wanneer je draai- en montageplanningen maakt? Krijg je er een kick van om contact onderhouden met (eind)redactie en verslaggevers om zo efficiënt mogelijk alle beschikbare productiemiddelen optimaal in te zetten?
Heb je een goed financieel inzicht en ben je op de hoogte van de laatste facilitaire ontwikkelingen en technische snufjes? Weet je daarnaast ook online goed de weg, denk je cross mediaal en hebt ervaring met het produceren voor...
|
|
|
|
Als Projectmanager Digital ben je verantwoordelijk voor de uitvoering van diverse interactieve projecten binnen onze afdeling Digital. Deze projecten variëren van online campagnes en websites tot e-commerce platformen en tailormade applicaties, voor zowel grote A-merken als voor kleinere klanten.
Je bent in staat om deze grootschalige en kleinere projecten volledig zelfstandig uit te voeren. Hierbij werk je samen met een team van strategen, (interaction- en graphical...
|
|
|
|
The Consumer Marketing Manager Personal Workspace will report to the country manager and will be responsible for the execution of logitech’s marketing strategy & vision for personal workspace in the BENELUX:
uphold and build logitech’s brand status with both channel partners and end-consumers, launch new products to the market, ensure full visibility of products online and in store as well as the pr and social media planning and execution. Current categories within personal workspace: mice...
|
|
|
|
Je volgt op Instagram BN'ers als André Hazes en gravin Eloise, maar mist ook niets van Meghan Markle en prins Harry. Want wat de sterren meemaken, wil je als eerste weten! Herken jij je hierin? Dan is werken op de entertainmentredactie van NU.nl iets voor jou!
Wat ga je doen?
Je schrijft met je entertainmentcollega's artikelen voor de katernen Media en Cultuur en Achterklap. Dit nieuws zoek je bij persbureaus, online en op sociale media. Ook kijk je televisieprogramma's als RTL Boulevard, Beau en De...
|
|
|
|
Libelle is het vrouwen-mediamerk van Nederland, met uiteraard het grootste vrouwenweekblad en talloze print-specials, maar ook het grootste online bereik met Libelle.nl, Libelle.tv, Libelle Facebook, Instagram, Twitter, Pinterest, Youtube, Google Voice en nog veel meer.
Voor onze online redactie zoeken wij een creatieve eindredacteur (36 uur p/w).
Lees jij net zo lief een goed interview als een guilty pleasure nieuwtje? Ben je altijd nieuwsgierig naar de emotionele kant van een verhaal? Word je blij van een goed verhaal...
|
|
|
|
Voor de grootste magazinemerken van Nederland zijn wij op zoek naar een administratieve duizendpoot met liefde voor media (standplaats Hoofddorp)
Wat ga je doen?
Als stafmedewerker binnen team Operatie & Support werk je in een leuk team van gedreven collega’s voor de redacties van Libelle, Margriet, Flair, vtwonen en nog dertien andere mooie titels. Je zorgt dat informatie nodig voor planning en productie van onze magazines goed in alle systemen staat en medewerkers op de redactie alle...
|
|
|
|
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.
Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier |
Colofon:
Nederlands MediaNieuws is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl Het Nederlands MediaNieuws publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk
Hoofdredactie: Bas Vlugt www.twitter.com/basvlugt Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl
Hosting: 20NINE www.20nine.nl
In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden. |
|
|
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
|