Jaargang 13 | editie 16 | 4 juni 2021 |
|
Na lange tijd gaan de bioscopen weer open. Wij spreken Marlene Wickel, managing director van Jean Mineur Mediavision.
Dag Marlene, wat een geweldig nieuws. Hoe is de stemming in de bioscoopbranche?
De stemming is bij iedereen in de branche opgetogen, bij de bioscoopexploitanten, de distributeurs en producenten en vanzelfsprekend ook bij Jean Mineur. We hebben hier allemaal zo lang naar uit gekeken en nu kunnen we eindelijk los. De bioscopen kunnen niet wachten om aanstaande zaterdag de eerste bezoekers weer te ontvangen. En de filmliefhebbers kijken er ook naar uit om weer een film op het grote witte doek te zien en beleven.
|
|
|
|
Pathé heeft UM X Reprise verkozen voor het volledige media-account. Na een bureauoriëntatie heeft Pathé gekozen om haar on- en offline media-activiteiten volledig bij UM X Reprise onder te brengen. De samenwerking omvat de communicatie en mediastrategie, -planning en -distributie voor alle paid kanalen in Nederland.
|
|
|
|
Amazon heeft aangekondigd voor 8,45 miljard dollar Metro-Goldwyn-Mayer (MGM) over te nemen. Daarmee neemt het een bibliotheek van 4000 films en 17.000 tv-series over alsmede de filmstudio en televisiekanalen en on demand diensten.
Amazon is actief met de streamingdienst Prime Video en Amazon Studios. Mike Hopkins, Senior Vice President van Prime Video en Amazon Studios: "De echte financiele waarde van deze overeenkomst is de schat aan rechten in...
|
|
|
|
De ondernemingsraad van Hearst Netherlands heeft positief geadviseerd over een voorgenomen reorganisatie. Als gevolg van de coronacrisis heeft het bedrijf gemerkt dat de behoeften van adverteerders en mediaconsumpties zijn gewijzigd
In de gewijzigde opzet is het doel voortaan meer brand focus. Hearst Netherlands stopt met zeven merken. Condé Nast, rechtenhouder van de merken Vogue, Vogue Living en Glamour is van plan met een andere partner deze uitgaves voort te zetten...
|
|
|
|
De merkpositie van de BankGiro Loterij is dankzij podcasts vergroot. Audio agency Airborne en onderzoeksbureau MediaTest onderzochten voor het eerst in Nederland de merkeffecten van verhalende podcasts aan de hand van de podcast-reeks Topstukken van de BankGiro Loterij.
De BankGiro Loterij lanceerde vorig jaar Topstukken. Het doel hierbij was om een inhoudelijke laag aan het merk toe te voegen en te onderstrepen dat de organisatie de cultuur in Nederland structureel ondersteunt. Voor het onderzoek...
|
|
|
|
Na meer dan 200 dagen (noodgedwongen) thuis films kijken vanuit bed, komt er met de heropening van bioscopen en theaters iets bijzonders aan. Want op 7 juni opent de allereerste beddenbioscoop van Nederland de deuren in de Houthavens van Amsterdam.
Filmfans kunnen hier tot 23 juni hun grootste droom uit laten komen; languit liggend de beste films kijken in een bioscoop met het grootste scherm van Nederland. En eten en drinken krijg je gewoon op jouw luxe boxspring geserveerd...
|
|
|
|
Mediabrands organiseerde op dinsdag 24 mei 2021 een webinar onder de noemer Emerging Media Event in het kader van de Emerging Media maand. Emerging was het zeker, aangezien Nederland met het terugtreden van KPN uit een pilot voor connected tv, achterloopt.
KPN en VodafoneZiggo kregen zowel een veeg uit de pan als de oproep er toch echt werk van te maken. Ontwikkelingen gaan echter ook door op het vlak van Digital Out-of-Home (DOOH), social media en digital audio (radio). Een verslag van het webinar...
|
|
|
|
New Skool Media heeft in 2020 met 43 miljoen euro een omzetdaling van 12 procent gerealiseerd met een bedrijfsresultaat van 1,2 miljoen euro. Dat is een stijging van 15 procent. De genormiseerde ebitda-winst kwam uit op 5 miljoen euro, een stijging van 4 procent.
De omzetdaling werd volgens de uitgever vooral veroorzaakt door het wegvallen van grootschalige events zoals het Truckstar Festival, een lagere losse verkoop vanwege de lockdown en druk op de advertentiemarkten...
|
|
|
|
Ja, we zijn er bijna. Of het nu 5 of 9 juni wordt, of de kroegen nog moeten wachten of niet, de langste lockdown van onze geschiedenis na de Tweede Wereldoorlog wordt langzaam maar zeker opgeheven.
Gebaseerd op de taferelen die ik heb gezien in de afgelopen weken, met volle terrassen en lange rijen ook in de meest ongunstige weeromstandigheden, zal de heropening van restaurants, bioscopen, theaters en zelfs musea een ongekend succes zijn...
|
|
|
|
Op 1 juni hebben het Nederlands Film Festival (NFF), de Nederlandse Beroepsvereniging van Film- en tv-makers (NBF) en FilmFoward een gezamenlijke evenementenagenda gelancered onder de naam AV-Agenda.nl
De bedoeling is daarmee één overzicht te creëren van alle Nederlandse activiteiten voor zowel audiovisuele professionals als organisaties...
|
|
|
|
De apps van Cinetree en Hayu zijn voortaan ook beschikbaar voor Ziggo klanten met de Mediabox Next of de Mediabox XL. Cinetree biedt op abonnementsbasis een gevarieerd en kwalitatief aanbod van inspirerende films.
Wekelijks worden samen met makers, liefhebbers en experts nieuwe titels geselecteerd en toegevoegd. Hayu biedt – eveneens op abonnementsbasis - meer dan 300 reality tv shows, zoals Keeping Up With the Kardashians...
|
|
|
|
Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche.
Waarom je zomaar je coronapaspoort kunt mislopen
Al geprikt? Goed nieuws, het coronapaspoort komt eraan, waardoor we hopelijk deze zomer redelijk vrij kunnen bewegen naar de vakantiebestemming. Er is alleen wel een catch…
|
|
|
|
Kun je, in een tijd waarin van marketeers wordt verwacht dat ze zo veel leveren met zo weinig, eerlijk zeggen dat je de beste oplossingen gebruikt om de aandacht van de klant te trekken? Is je antwoord geen volmondig Ja, dan dit de ideale cursus om je kennis bij te spijkeren en jezelf te onderscheiden.
De Outbrain Academy is speciaal ontworpen om jouw marketingvaardigheden uit te breiden in een gebied dat enorm groeit: Native Advertising. Aan het einde van de cursus ontvang je je certificering als Native Advertising...
|
|
|
|
Ben jij ondernemend en barst je van ambitie? Geloof jij in de kracht van data driven marketing en kan jij bedrijven hier maximaal mee laten groeien? Dan zoeken we jou! Elevator helpt klanten als KPN, CheapTickets, Essent, scale-ups en corporate startups om hun ambities te verwezenlijken d.m.v. data driven marketing.
We combineren data met onze jarenlange marketing ervaring zodat de beste keuzes gemaakt kunnen worden om de klantbeleving in campagnes, product, site en app te...
|
|
|
|
Ben jij ondernemend en barst je van ambitie? Kan jij bedrijven maximaal laten groeien door hun data strategie te ontwikkelen en executeren? Dan zoeken we jou! Elevator helpt klanten als KPN, CheapTickets, Essent, scale-ups en corporate startups om hun ambities te verwezenlijken d.m.v. data driven marketing.
We combineren data met onze jarenlange marketing ervaring zodat de beste keuzes gemaakt kunnen worden om de klantbeleving in campagnes, product, site en app te...
|
|
|
|
Ben jij ondernemend en barst je van ambitie? Kan jij bedrijven maximaal laten groeien door hun data strategie te ontwikkelen en executeren? Dan zoeken we jou! Elevator helpt klanten als KPN, CheapTickets, Essent, scale-ups en corporate start-ups om hun ambities te verwezenlijken d.m.v. data driven growth marketing.
We combineren data met onze jarenlange marketing ervaring zodat de beste keuzes gemaakt kunnen worden om de klantbeleving in campagnes, product, site en app te...
|
|
|
|
Is editen jouw tweede natuur, je grote passie en is je droom om te werken voor grote (online) merken als Stuk TV, Gierige Gasten en TV 538? Zou je graag in een jong, creatief en enthousiast team willen werken en breng jij iedere montage tot een visueel sterk eindresultaat?
Lees dan snel verder, want dan zijn wij op zoek naar jou en maken we heel graag binnenkort kennis met je...
|
|
|
|
For the Global Media Operations team in Amsterdam, the Netherlands, we are looking for a Media Coordinator.
Media Operations is responsible for all automated and manual ingested content, as well as sourcing and registering all commercials and all required (editorial) metadata, making it available in time for publication on the by the ATP teams desired publication date/time and platform...
|
|
|
|
Ben jij commercieel, op de hoogte van de laatste digital trends en programmatic ontwikkelingen en wil jij werken voor de mooiste nieuws- en mediamerken van Nederland? Dan ben jij de Demand Manager Programmatic Advertising waar wij naar op zoek zijn...
|
|
|
|
Born05 is looking for you, a graphic designer with motion skills to bolster our design team.
As a graphic designer, you’re passionate about design, on as well as offline, and know how to bring your design to life with your animation skills. You know how to communicate in design, you’re pragmatic and work clean. You will work within a team of 6+ designers and in close collaboration with other motion designers and copy creatives on a broad scale of projects for a variety of big clients in the Netherlands...
|
|
|
|
Laten we eerlijk zijn: werkelijk niemand houdt echt van advertenties op Facebook en Instagram. Jij telt liever de likes op je recent gedeelde foto. Waar wij (en jij binnenkort ook) wel blij van worden: het werkt! Kies je voor een collection ad, video ad of instant experience?
Deze keuzes zal je dagelijks maken voor je klanten. Maar binnen ZIGT gaan we nog een stap verder. Zo zetten wij de gaafste influencer samenwerkingen op met onder andere Lizet Greve, Edith Dohmen en Yasmine Berrag. Ben je al...
|
|
|
|
Als Editor kan je niet wachten tot al het materiaal jouw kant op komt. Jij bent namelijk degene die alle assets samenvoegt en vormt tot het eindproduct; de edit. Jouw moment om te shinen en het concept tot leven te laten komen dus.
Dit is immers jouw passie en doe je al jaren. Naast dat je toch wel de hoofdrol speelt in het post-productie traject, ben je ook inzetbaar op set. Met een camera of mengpaneel in de podcast studio kun je namelijk prima overweg. Dat...
|
|
|
|
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.
Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier |
Colofon:
Nederlands MediaNieuws is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl Het Nederlands MediaNieuws publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk
Hoofdredactie: Bas Vlugt www.twitter.com/basvlugt Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl
Hosting: 20NINE www.20nine.nl
In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden. |
|
|
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
|