Jaargang 4 | editie 25 | 15 juni 2021
 

Tilburg University wint met Learn Anywhere award voor innovatie in onderwijs

Tilburg University is met haar Innovation Room de winnaar van de EUNIS Award, een internationale award voor innovatief gebruik van audiovisuele technologie in het hoger onderwijs.

In de Innovation Room wordt gebruik gemaakt van Learn Anywhere, een speciaal voor het onderwijs ontwikkelde technologische oplossing, waardoor lesgeven aan studenten mogelijk is ongeacht of zij fysiek of digitaal aanwezig zijn. De EDUiLAB Innovation Room op de campus van Tilburg...

Lees Meer

 

[Marketing Report - 15 juni 2021] Rutger Tuit | Martijn van Lieshout | Marloes Derks | Henri Lessing

Luister dinsdag 15 juni om 18:30 uur naar de uitzending van Marketing Report op New Business Radio. Uw prettige gespreksleider is presentator Peter Wybenga, bijgestaan door zijn watervlugge sidekick Bas Vlugt.

Vaste studiogast om het nieuws te duiden is de man die alles weet: René Zeedijk, Directeur Business Development bij media en performance bureau ZIGT. Onze gasten zijn...

Lees Meer

 

Media Futures Market van start als transparant inkoop- en verkoopplatform advertenties

Media Futures Market is gelanceerd als volledig transparant inkoop- en verkoopplatform van media. Het doel van het platform is om vertrouwen, gemak en efficiëntie in het media-ecosysteem te brengen door adverteerders en on- en offline media-exploitanten direct met elkaar te laten handelen, zonder de tussenkomst van intermediairs.

De bètaversie van het Media Futures Market-platform is getest door zeven media-exploitanten, waaronder New Skool Media, Ocean Outdoor en Sports Exposure en een twintigtal...

Lees Meer

 

HERC benoemt Annabelle Klop, Maarten Nefkens en Timo Ter Braak

HERC heeft Maarten Nefkens benoemd tot Strategy Director. Annabelle Klop is benoemd tot Client Service Director. Timo ter Braak is benoemd tot Art Director. Daarmee heeft HERC zich de afgelopen tijd versterkt.

Emilio de Haan, Founder & Executive Creative Director HERC, Partner Ace en Cannes Lions-jurylid: “Timo ter Braak kennen we al van voor zijn tijd bij INDIE, van Vice. Hij is een design gedreven Art Director, met een heel goede smaak. Heeft één been in de skatewereld, één been in de reclamewereld, en is...

Lees Meer

 

[Podcast] SCHOKVAST: Bert Hagendoorn, Martijn Aslander, Erik Hensel, Pieter Paul van Oerle

In maart 2021 lanceerden Joris van Heukelom en Mark Schoones SCHOKVAST; een podcast over verandering in de wereld van technologie, innovatie en marketing. De afleveringen vijf tot en met acht zijn klaar en kunnen onder meer op deze pagina worden beluisterd.

Schoones en Van Heukelom presenteren in duovorm het format en ontvangen een gast. Een klassieke interviewshow is SCHOKVAST echter niet. Mark Schoones: “We duiken een aantal thema’s in en de gast maakt deel uit van dat...

Lees Meer

 

 
 

Funda kiest ZIGT als mediabureau

Funda heeft ZIGT op basis van eerdere ervaringen verkozen als mediabureau. De samenwerking is eind maart 2021 van start gegaan. ZIGT is daarbij verantwoordelijk voor de mediastrategie, mediaplanning en media-executie van zowel de off- als online kanalen.

Onlangs is een campagne van Funda gestart waarin het thema meer over de buurt centraal staat. Het overkoepelend campagneconcept is afkomstig van XXS en zal heel 2021 doorlopen. Funda heeft de intentie langdurig met ZIGT...

Lees Meer

 

[eMarketer] Virtual Reality and consumer marketing in China

Even as companies in China invest in Virtual Reality to engage with consumers, the adoption of the emerging technology has failed to pick up as anticipated in recent years.

According to a study by HTC conducted in March 2021, six out of 10 users of VR in China have used the tech more during the pandemic with video viewing, gaming and fitness being among reasons that have seen an upsurge in use. Chinese brands have also tapped into the technology to reach out to consumers pointing to the growing role of the technology in...

Lees Meer

 


 
Overig nieuws

Campagne van Bolsius toont magie en geur van kaars 22-10-2021 | 13:49:00
Onlangs ging de door KesselsKramer ontwikkelde campagne Het is niet alleen een kaars van Bolsius van start. In de campagne laat Bolsius zien dat – nu gezelligheid in huis belangrijker dan ooit is – het product al lang niet meer alleen de lichtbron is die het voorheen was


Dept verkrijgt titel gecertificeerde B Corporation 22-10-2021 | 13:26:00
Dept heeft de status van gecertificeerde B Corporation verkregen. B staat voor Benefit Corporation waarbij bedrijven die deze titel verkrijgen zich aantoonbaar inzetten voor een betere wereld. Daarbij gaat het om een gezonde bedrijfsvoering voor werknemers, klanten, maatschappij en milieu


ATL-campagne Film1 richt zich op gemak van lineaire tv 22-10-2021 | 11:06:00
Een groot deel van Nederlandse consumenten van videodiensten haakt af bij de zoektocht naar een film of serie. 21 procent ervaart keuzestress en 41 procent haakt regelmatig af. Superheroes heeft een ATL-1campagne voor Film1 ontwikkeld om het voordeel van het direct afstemmen op een goede film te benadrukken


ACM start marktverkenning naar de Platform-to-Business Verordening 22-10-2021 | 10:15:52
De Autoriteit Consument & Markt (ACM) gaat onderzoeken hoe online platformbedrijven omgaan met de regels uit de Platform-to-Business Verordening en tegen welke problemen ondernemers aanlopen die in deze markt actief zijn


[Marketing Report Radio] Maarit van Zalk van Earforce en Podcast Factory over podcasts 22-10-2021 | 10:04:00
Maarit van Zalk is eigenaar en Director van Earforce en Podcast Factory. Te gast bij Marketing Report Radio spreken we haar over de ontwikkelingen van podcasts en verdienmodellen


[Interview] Joost Jetten (Logitech) over het Nieuwe Werken 22-10-2021 | 09:31:00
Joost Jetten is Head of Enterprise Logitech Benelux bij Logitech. We spreken hem over hoe Logitech bijdraagt aan hybride werken en welke toepassingen daarbij komen kijken


DDMA: boycot advertentieplatforms is geen oplossing 21-10-2021 | 16:51:00
19 met name (centrum)linkse Europarlementariërs hebben in een brief Europa's grootste bedrijven opgeroepen om hun advertentie-uitgaven te heroverwegen als het gaat om digitale reclameactiviteiten die tracking gebruiken


[Marketing Report Radio] Nienke van de Streek over de marketing van Aldi 21-10-2021 | 12:42:00
Nienke van de Streek is Managing Director Marketing en Communicatie bij Aldi Nederland. Te gast bij Marketing Report Radio spreken we haar over het het opbouwen van een marketingafdeling bij Aldi Nederland en de campagnes die Aldi voert


[Marketing Report Radio] Ard Bossema over Grolsch als speler in de biermarkt 21-10-2021 | 12:19:25
Ard Bossema is Director Marketing & Strategy bij Royal Grolsch. Het is zijn taak inzichten te vergaren om consumenten ertoe te verleiden een van de merken van Grolsch te proberen en te proeven. Hij vertelt over de stand van zaken in de biermarkt


Grolsch komt met speciaalbier Liefde 21-10-2021 | 11:56:00
Grolsch heeft een speciaalbier op de markt gebracht onder de naam Liefde Eerder werden Geloof en Hoop gelanceerd, later dit jaar volgt Geluk. Met de vierdelige serie speciaalbieren wil Grolsch Nederlanders een hart onder de riem steken in een periode waarin het coronavirus nog steeds aanwezig is


[Marketing Report Radio] Brenda Smith over Kruidvat als crossmediaal merk 21-10-2021 | 11:26:00
Brenda Smith is Director Marketing & Customer Experience bij A.S. Watson, het moederbedrijf van onder meer Kruidvat en Trekpleister. Ze is ook Cross Media Vrouw van het jaar 2021. Te gast bij Marketing Report Radio spreken we haar over het crossmedial positioneren van haar merken


[Marketing Report Radio] René Zeedijk over het succes van Qmusic, de toekomst van FM en overname van Talpa 21-10-2021 | 10:24:00
Iedere maand bespreekt René Zeedijk, Directeur Business Development bij ZIGT media en performance bureau, in de uitzending van Marketing Report op New Business Radio actuele ontwikkelingen in de wereld van media en marketingcommunicatie


DDMA stelt Floris Slaghek aan als relatiemanager 21-10-2021 | 09:29:40
DDMA heeft Floris Slaghek, hiervoor werkzaam als Key Account Manager Mediabureaus bij DPG Media, aangesteld als relatiemanager


Jumbo komt met sinterklaas-editie BOZU 21-10-2021 | 00:15:00
BOZU Hard Seltzer heeft een Sinterklaas-editie op de markt gebracht in samenwerking met Jumbo, die het product exclusief verkoopt. De BOZU Pepernoot is verkrijgbaar in een gelimiteerde oplage bij geselecteerde filialen van Jumbo en op de website van Jumbo


Fitzroy komt met Zeitgeist in a box. Triggers for change 20-10-2021 | 13:58:00
Het creatief en strategisch bureau Fitzroy heeft een box ontwikkeld waarin 25 belangrijke shift voor marketeerst en 75 consumentenwaarden zijn verzameld. Met Zeitgeist in a box, Triggers for change wil Fitzroy klanten inzicht geven in de veranderingen in het gedrag van consumenten, media en technologie



 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -