Jaargang 4 | editie 25 | 15 juni 2021
 

Tilburg University wint met Learn Anywhere award voor innovatie in onderwijs

Tilburg University is met haar Innovation Room de winnaar van de EUNIS Award, een internationale award voor innovatief gebruik van audiovisuele technologie in het hoger onderwijs.

In de Innovation Room wordt gebruik gemaakt van Learn Anywhere, een speciaal voor het onderwijs ontwikkelde technologische oplossing, waardoor lesgeven aan studenten mogelijk is ongeacht of zij fysiek of digitaal aanwezig zijn. De EDUiLAB Innovation Room op de campus van Tilburg...

Lees Meer

 

[Marketing Report - 15 juni 2021] Rutger Tuit | Martijn van Lieshout | Marloes Derks | Henri Lessing

Luister dinsdag 15 juni om 18:30 uur naar de uitzending van Marketing Report op New Business Radio. Uw prettige gespreksleider is presentator Peter Wybenga, bijgestaan door zijn watervlugge sidekick Bas Vlugt.

Vaste studiogast om het nieuws te duiden is de man die alles weet: René Zeedijk, Directeur Business Development bij media en performance bureau ZIGT. Onze gasten zijn...

Lees Meer

 

Media Futures Market van start als transparant inkoop- en verkoopplatform advertenties

Media Futures Market is gelanceerd als volledig transparant inkoop- en verkoopplatform van media. Het doel van het platform is om vertrouwen, gemak en efficiëntie in het media-ecosysteem te brengen door adverteerders en on- en offline media-exploitanten direct met elkaar te laten handelen, zonder de tussenkomst van intermediairs.

De bètaversie van het Media Futures Market-platform is getest door zeven media-exploitanten, waaronder New Skool Media, Ocean Outdoor en Sports Exposure en een twintigtal...

Lees Meer

 

HERC benoemt Annabelle Klop, Maarten Nefkens en Timo Ter Braak

HERC heeft Maarten Nefkens benoemd tot Strategy Director. Annabelle Klop is benoemd tot Client Service Director. Timo ter Braak is benoemd tot Art Director. Daarmee heeft HERC zich de afgelopen tijd versterkt.

Emilio de Haan, Founder & Executive Creative Director HERC, Partner Ace en Cannes Lions-jurylid: “Timo ter Braak kennen we al van voor zijn tijd bij INDIE, van Vice. Hij is een design gedreven Art Director, met een heel goede smaak. Heeft één been in de skatewereld, één been in de reclamewereld, en is...

Lees Meer

 

[Podcast] SCHOKVAST: Bert Hagendoorn, Martijn Aslander, Erik Hensel, Pieter Paul van Oerle

In maart 2021 lanceerden Joris van Heukelom en Mark Schoones SCHOKVAST; een podcast over verandering in de wereld van technologie, innovatie en marketing. De afleveringen vijf tot en met acht zijn klaar en kunnen onder meer op deze pagina worden beluisterd.

Schoones en Van Heukelom presenteren in duovorm het format en ontvangen een gast. Een klassieke interviewshow is SCHOKVAST echter niet. Mark Schoones: “We duiken een aantal thema’s in en de gast maakt deel uit van dat...

Lees Meer

 

 
 

Funda kiest ZIGT als mediabureau

Funda heeft ZIGT op basis van eerdere ervaringen verkozen als mediabureau. De samenwerking is eind maart 2021 van start gegaan. ZIGT is daarbij verantwoordelijk voor de mediastrategie, mediaplanning en media-executie van zowel de off- als online kanalen.

Onlangs is een campagne van Funda gestart waarin het thema meer over de buurt centraal staat. Het overkoepelend campagneconcept is afkomstig van XXS en zal heel 2021 doorlopen. Funda heeft de intentie langdurig met ZIGT...

Lees Meer

 

[eMarketer] Virtual Reality and consumer marketing in China

Even as companies in China invest in Virtual Reality to engage with consumers, the adoption of the emerging technology has failed to pick up as anticipated in recent years.

According to a study by HTC conducted in March 2021, six out of 10 users of VR in China have used the tech more during the pandemic with video viewing, gaming and fitness being among reasons that have seen an upsurge in use. Chinese brands have also tapped into the technology to reach out to consumers pointing to the growing role of the technology in...

Lees Meer

 


 
Overig nieuws

Designstudio ShopTalk sluit zich aan bij DEPT 11-08-2022 | 13:25:10
Brand en experience designstudio ShopTalk heeft zich aangesloten bij DEPT. ShopTalk is gespecialiseerd in het creëren van impactvolle merkervaringen door het samenbrengen van talent en technologie, en doet dat voor klanten zoals Heinz en Innocent


Gorillas benoemt Anastasia Dellis tot General Manager Nederland 11-08-2022 | 11:00:27
Gorillas benoemt Anastasia Dellis tot General Manager Nederland. Anastasia Dellis is bijna anderhalf jaar werkzaam geweest als Commercieel Directeur, waarbij zij verantwoordelijk was voor de samenstelling van het Nederlandse assortiment en daarnaast de inkoopmarges heeft laten groeien


Alchemy.amsterdam ontwikkelt merkidentiteit voor taxi-app DEXTR in Nederland 11-08-2022 | 10:11:20
Taxi-app DEXTR is vanaf nu beschikbaar in Nederland in de App Store en Google Play Store. DEXTR verbindt op landelijke schaal vervoersbehoefte aan lokale taxibedrijven. Vraag en aanbod komen samen in één overzichtelijke app waar zowel de reiziger als de vervoerder van profiteert


[Interview] Robert van der Lans (Media.Monks): (digitale) overheidscommunicatie met inzet gedragswetenschap 10-08-2022 | 17:03:00
Media.Monks won samen met Roorda, DOT (TBWA), Havas Lemz en Noise de aanbesteding om de overheidscommunicatie te gaan doen voor DPC. Daarbij hebben ze een raamovereenkomst gekregen voor de campagne dienstverlening. We spraken met Robert van der Lans, Creative Director van Government.Monks bij Media.Monks


Deliveroo stopt in Nederland 10-08-2022 | 11:17:00
Deliveroo heeft aangekondigd dat het eind november 2022 zal stoppen met zijn Nederlandse operatie. Het in het Verenigd Koninkrijk gevestigde bedrijf stelt dat het altijd ernaar streeft om in markten actief te zijn waar er een duidelijk pad bestaat om een leidende positie te kunnen hebben


[Rumoer] Talpa Network | MPG.today | SuperRebel | DDB Unlimited | Corendon [M]media | GoSpooky 10-08-2022 | 10:01:00
Om een sfeerimpressie te geven van het onvergetelijke Talpa Network event vorige maand in Cannes deel ik graag deze aftermovie met jullie


Fiverr lanceert B2B-campagne Team Up 09-08-2022 | 14:00:00
Het freelance platform Fiverr richt zich met de lancering van de campagne Team Up voor het eerst op middelgrote en grote bedrijven. Team Up viert de verhoogde productiviteit en groei van bedrijven die steevast en herhaaldelijk werken met freelancers


DEPT legt de regie in de handen van de werknemer 09-08-2022 | 11:51:13
Een negen-tot-vijf baan met standaard vakantiegeldregeling en een vijfdaagse kantooraanwezigheid is niet langer de opzet waar het hart van iedere werknemer sneller van gaat kloppen. Flexibiliteit en vrijheid in je baan wordt steeds belangrijker


[Column] Thomas Mak: Vergeten we geen copywriters op te leiden? 09-08-2022 | 09:38:00
Je kent dat gevoel wel. Dat je alles al drie keer hebt gecheckt, maar toch blijft denken dat je iets vergeet. Waarschijnlijk had je het toen je laatst op vakantie ging. Ik heb de laatste tijd een werkgerelateerde variant. Kijk ik om me heen, op kantoor of op LinkedIn. Talent zat. Net afgestudeerd, klaar om te starten


[Column] Marc Stubbé (Bisbrick): Waar het uitgeefmodel nieuwe kansen biedt aan professionele dienstverleners 08-08-2022 | 13:58:00
Het bedrijfsmodel in de professionele dienstverlening heeft diepe wortels in het model van bestede tijd maal uurtarief. De consultant, jurist of expert schrijft haar tijd en het uurtarief is vervolgens bepalend voor de te betalen dienst


[DCVF Case] De beste merkintroductie van 2021 overtreffen? That’s a graze idea! 08-08-2022 | 07:18:00
Vorig jaar koos Unilever al voor De Combinatie van Factoren (DCVF) uit Amsterdam om ook Nederland kennis te laten maken met graze. En ook dit jaar ligt de campagne weer in handen van DCVF


[Column] Rolf van Oostrum (0930): Lastige tijden 05-08-2022 | 11:31:00
Het zijn lastige tijden in onze branche. En niet omdat we de nasleep van corona nog iedere dag ervaren. Ook niet omdat goed personeel op het moment moeilijk te vinden is


Ceci n’est pas un bureau ontwikkelt ledenwervingscampagne De Correspondent 05-08-2022 | 09:44:00
Om de ledenwerving een nieuwe impuls te geven heeft De Correspondent aan Ceci n’est pas un bureau gevraagd een campagne te ontwikkelen


DentsuACHTUNG! ontwikkelt vervolg campagne 'kom maar op met het leven’ Nationale-Nederlanden 04-08-2022 | 11:02:00
DentsuACHTUNG! ontwikkelt het vervolg op de campagne 'kom maar op met het leven’ van de Nationale-Nederlanden, waarin de financiële dienstverlener laat zien dat je - met de support van Nationale-Nederlanden - jouw ideale later zelf in de hand hebt


Media.Monks en vier andere bureaus verantwoordelijk voor creatieve campagnes Rijksoverheid 04-08-2022 | 10:12:28
Na een aanbesteding heeft de Dienst Publiek en Communicatie (DPC) van de Rijksoverheid Media.Monks, DOT (Open Now met TBWA\Neboko en D&B), Havas Lemz, Noise en reclamebureau Roorda gekozen als partners en sluit met hen een raamovereenkomst voor campagne dienstverlening



 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -