Jaargang 4 | editie 25 | 15 juni 2021
 

Tilburg University wint met Learn Anywhere award voor innovatie in onderwijs

Tilburg University is met haar Innovation Room de winnaar van de EUNIS Award, een internationale award voor innovatief gebruik van audiovisuele technologie in het hoger onderwijs.

In de Innovation Room wordt gebruik gemaakt van Learn Anywhere, een speciaal voor het onderwijs ontwikkelde technologische oplossing, waardoor lesgeven aan studenten mogelijk is ongeacht of zij fysiek of digitaal aanwezig zijn. De EDUiLAB Innovation Room op de campus van Tilburg...

Lees Meer

 

[Marketing Report - 15 juni 2021] Rutger Tuit | Martijn van Lieshout | Marloes Derks | Henri Lessing

Luister dinsdag 15 juni om 18:30 uur naar de uitzending van Marketing Report op New Business Radio. Uw prettige gespreksleider is presentator Peter Wybenga, bijgestaan door zijn watervlugge sidekick Bas Vlugt.

Vaste studiogast om het nieuws te duiden is de man die alles weet: René Zeedijk, Directeur Business Development bij media en performance bureau ZIGT. Onze gasten zijn...

Lees Meer

 

Media Futures Market van start als transparant inkoop- en verkoopplatform advertenties

Media Futures Market is gelanceerd als volledig transparant inkoop- en verkoopplatform van media. Het doel van het platform is om vertrouwen, gemak en efficiëntie in het media-ecosysteem te brengen door adverteerders en on- en offline media-exploitanten direct met elkaar te laten handelen, zonder de tussenkomst van intermediairs.

De bètaversie van het Media Futures Market-platform is getest door zeven media-exploitanten, waaronder New Skool Media, Ocean Outdoor en Sports Exposure en een twintigtal...

Lees Meer

 

HERC benoemt Annabelle Klop, Maarten Nefkens en Timo Ter Braak

HERC heeft Maarten Nefkens benoemd tot Strategy Director. Annabelle Klop is benoemd tot Client Service Director. Timo ter Braak is benoemd tot Art Director. Daarmee heeft HERC zich de afgelopen tijd versterkt.

Emilio de Haan, Founder & Executive Creative Director HERC, Partner Ace en Cannes Lions-jurylid: “Timo ter Braak kennen we al van voor zijn tijd bij INDIE, van Vice. Hij is een design gedreven Art Director, met een heel goede smaak. Heeft één been in de skatewereld, één been in de reclamewereld, en is...

Lees Meer

 

[Podcast] SCHOKVAST: Bert Hagendoorn, Martijn Aslander, Erik Hensel, Pieter Paul van Oerle

In maart 2021 lanceerden Joris van Heukelom en Mark Schoones SCHOKVAST; een podcast over verandering in de wereld van technologie, innovatie en marketing. De afleveringen vijf tot en met acht zijn klaar en kunnen onder meer op deze pagina worden beluisterd.

Schoones en Van Heukelom presenteren in duovorm het format en ontvangen een gast. Een klassieke interviewshow is SCHOKVAST echter niet. Mark Schoones: “We duiken een aantal thema’s in en de gast maakt deel uit van dat...

Lees Meer

 

 
 

Funda kiest ZIGT als mediabureau

Funda heeft ZIGT op basis van eerdere ervaringen verkozen als mediabureau. De samenwerking is eind maart 2021 van start gegaan. ZIGT is daarbij verantwoordelijk voor de mediastrategie, mediaplanning en media-executie van zowel de off- als online kanalen.

Onlangs is een campagne van Funda gestart waarin het thema meer over de buurt centraal staat. Het overkoepelend campagneconcept is afkomstig van XXS en zal heel 2021 doorlopen. Funda heeft de intentie langdurig met ZIGT...

Lees Meer

 

[eMarketer] Virtual Reality and consumer marketing in China

Even as companies in China invest in Virtual Reality to engage with consumers, the adoption of the emerging technology has failed to pick up as anticipated in recent years.

According to a study by HTC conducted in March 2021, six out of 10 users of VR in China have used the tech more during the pandemic with video viewing, gaming and fitness being among reasons that have seen an upsurge in use. Chinese brands have also tapped into the technology to reach out to consumers pointing to the growing role of the technology in...

Lees Meer

 


 
Overig nieuws

KPN en KNVB verlengen partnership tot 2023 30-07-2021 | 17:13:59
KNVB en KPN hebben de jarenlange samenwerking opnieuw verlengd tot 2023.


Plus geeft duizenden clubs en verenigingen steuntje in de rug 29-07-2021 | 21:02:00
Plus komt na de zomervakantie 2021 met een spaaractie om het verenigingsleven in Nederland een steuntje in de rug te geven. Bijna 6200 clubs en verenigingen doen mee aan de spaaractie verdeeld over 268 winkels van Plus


Zalando komt met sportcampagne Supporters van Sporters 28-07-2021 | 17:05:00
Zalando lanceert de sportcampagne Supporter van Sporters. In deze campagne staan drie inspirerende verhalen van sporters centraal, bijgestaan door Arie Boomsma en Inge de Bruijn


Opleiding SintLucas kiest voor de Megawatt Group als nieuwe partner 28-07-2021 | 15:29:00
SintLucas, een onderwijsinstelling met onder meer VMBO en MBO in Eindhoven en Boxtel heeft via een openbare aanbestedingsprocedure, Megawatt Group geselecteerd


[Marketing Week] Bob Koigi: UN picks top small businesses investing in “Good Food for All” 28-07-2021 | 12:45:00
Fifty small- and medium-sized enterprises around the world have been announced as the Best Small Businesses of the “Good Food for All” competition, held in conjunction with the UN Food Systems Summit.


Style de Vie brengt inspiratie via Marvia 28-07-2021 | 00:20:00
Style de Vie, een groothandel in keukengerei, heeft het lokale marketing automation platform Marvia uitgekozen als partner voor resellers. Style de Vie wil met deze samenwerking de groeiambities vormgeven en de marketingactiviteiten uitbreiden


Sportfondsen in zee met Marvia 28-07-2021 | 00:04:00
Sportfondsen, dat zich inzet voor een vitaal Nederland, heeft voor de brandportal van Marvia gekozen om een betere digitale service te gaan leveren aan alle aangesloten accommodaties


Léonie Koning President Initiative EMEA, Eva Hollander Managing Director Nederland 27-07-2021 | 12:16:00
Léonie Koning is benoemd tot President van Initiative voor de EMEA-regio (Europe, Middle East & Africa). Zij blijft daarbij ook CEO van Initiative Nederland. Eva Hollander is benoemd tot Managing Director van Initiative Nederland en neemt deel van de taken en verantwoordelijkheden over


[Marketing Report Radio] Annette Reijersen van Buuren over het Oranjefonds 27-07-2021 | 11:26:27
Annette Reijersen van Buuren is sinds een paar maanden hoofd Communicatie bij het Oranjefonds, de organisatie die contact en verbinding tussen de verschillende groepen mensen ondersteunt


[Marketing Report Radio] Michel Palmen over Just Another Network 27-07-2021 | 10:15:41
Michel Palmen werkt sinds 1 juli als Agency Director bij Just Another Media Company en dan specifiek bij het jongerenonderdeel Just Another Network


[Marketing Report Radio] Journalist Ton Verlind over 50 jaar journalistiek 26-07-2021 | 11:59:43
Journalist, auteur en voormalig KRO-boegbeeld Ton Verlind schreef het boek Een Schitterende Slangenkuil, over 50 jaar journalistiek


Vertigo 6 aan de slag voor UEFA Futsal EURO 2022 26-07-2021 | 10:58:58
Na een uitgebreide pitch kiest de organisatie van UEFA Futsal EURO 2022 voor Vertigo 6 als pr- en marketingbureau voor het Europees kampioenschap zaalvoetbal in Nederland. Vertigo 6 versterkt de organisatie met digital marketing, influencermarketing en pr voor het toernooi


[Marketing Report Radio] René Zeedijk over het DeMedia100-event, Whitepaper Sessions en de kijkcijfers in de sportzomer 26-07-2021 | 10:27:00
Iedere maand bespreekt René Zeedijk, Directeur Business Development bij Mediabureau ZIGT, in de uitzending van Marketing Report op New Business Radio actuele ontwikkelingen in de wereld van media en marketingcommunicatie. Vanaf zijn vakantieadres in Zuid-Frankrijk gaat het deze keer over DeMedia100


Olympische skaters en Incentro gaan voor goud 22-07-2021 | 19:53:08
Digitale dienstverlener Incentro verbindt zich bij de Olympische Spelen in Tokyo aan skateboarden. Incentro verbindt zich sinds augustus 2016 aan skateboarden sinds de sport de olympische status had verworven


Jellow Go: instapmodel om freelancers te vinden 22-07-2021 | 14:02:00
On demand freelance platform Jellow lanceert Jellow GO, een instapmodel voor onder andere startups of scale-ups. Jellow GO is een no cure no pay-model waardoor kleinere organisaties makkelijker gebruik kunnen maken van het enorme freelancenetwerk van Jellow, maar geen abonnementskosten hoeven te betalen



 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -