Jaargang 4 | editie 27 | 30 augustus 2021
 

[Marketing Report Radio] Ruurd Neurink over Porsche

Ruurd Neurink is hoofd communicatie en marketing bij Porsche in Nederland. Eerder werkte hij onder meer bij Nespresso in verschillende rollen en nu sinds 2,5 jaar bij het automerk.

Ruurd Neurink: “In Nederland zijn wij sinds 1949 als Porsche de eerste onafhankelijke Porsche-importeur wereldwijd, een jaar na het oprichten van Porsche. Dat geeft ons een goede band met het hoofdkantoor in Duitslands. We hebben dus de rijkdom van een krachtig en ondernemend bedrijf als Pon, in...

Lees Meer

 

Roorda maakt campagne over wensen en grenzen

Om jongeren te motiveren hun seksuele wensen en grenzen bespreekbaar te maken lanceren ministerie van VWS en Sense in samenwerking met Roorda Reclamebureau de campagne Zin? Lekker? Fijn? – Praat met elkaar over wat je wel en niet wil.

Door samen het gesprek te voeren over wat je wel en niet wilt, kun je ongewenst gedrag voorkomen. Maar jongeren weten soms niet hoe en wanneer ze erover moeten beginnen. De campagne wil jongeren stimuleren om zich...

Lees Meer

 

Intracto Group neemt Scandinavisch digital agency Awave over

Intracto Group heeft het in Stockholm gevestigde bureau Awave over. Eerder nam Intracto Group al het full-service bureau Stendahls over. Awave staat bekend om haar expertise op het gebied van web-development, UX, UI en digitale marketing.

Awave heeft een team van 55 strategische en technologische experts in onder andere Drupal, Umbraco, Episerver en WordPress. De overname van Awave is een logische volgende stap in de missie van Intracto Group om een echte end-to...

Lees Meer

 

 
 

Cross Media Congres 2021 | 14 september | Kromhouthal Amsterdam

Na twee en half jaar organiseren wij weer een groot real live congres. En dat werd tijd! Het Cross Media Congres 2021 geeft podium aan tal van sprekers uit media en marketingcommunicatie.

Van grote exploitanten, adverteerders en bureaus die de gevestigde orde vertegenwoordigen tot startups die deze orde juist uitdagen. Wat hen bindt, is een continue zoektocht naar werkende businessmodellen in een razendsnel veranderend medialandschap waar kansen en bedreigingen elkaar...

Lees Meer

 

Cross Media Congres 2021 zoekt Startups!

Op dinsdag 14 september 2021 vindt het Cross Media Congres 2021 plaats in de Kromhouthal in Amsterdam.

De 5 beste media en marcom startups van dit moment in Nederland spreken op deze conferentie; zij zijn de winnaars van de Dutch Startup Competition 2021. Deze competitie wordt dit jaar voor de achtste keer georganiseerd...

Lees Meer

 
[Vacatures] Familyblend zoekt een Senior Creative

Er komt een nieuwe, uitdagende en creatieve functie vrij bij Familyblend. Wij zoeken een Senior Creative die strategische skills heeft. Wat ga je doen? Je bent conceptontwikkelaar rondom content en socials, maar ook iemand die met de poten in de klei kan staan als vormgever.

Kortom; een Senior Creative met strategische vaardigheden, die een creatieve vertaling maakt van een briefing naar een strategie en verrassend concept voor...

Lees Meer

 
[Vacatures] ZIGT zoekt een Front-end Developer

ZIGT is per direct op zoek naar een Front-end Developer.

We zoeken een full service optimist die met liefde goede, herbruikbare en overzichtelijke HTML, SCSS en Javascript schrijft. Iemand die visual design pixel-perfect omzet naar code. Iemand die niet bang is voor GIT of Compony. Iemand die het beter weet dan iedereen, en ook nog kan vertellen waarom. Die zoeken we. Die willen we...

Lees Meer

 
[Vacatures] Reprise zoekt een SEO / SEA / SOCIAL Consultant

Krijg jij net als wij energie van online marketing en ben jij een ervaren marketeer met veel kennis over SEO?

En begrijp jij als geen ander dat een holistische search strategie bijdraagt aan het behalen van de organisatie doelstellingen en KPI’s? Dan zijn wij op zoek naar jou...

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

[Marketing Report Radio] Mette de Hoon (e-bike to go): Gorillas vroeg of we binnen 24 uur 500 elektrische fietsen konden leveren in Berlijn 05-12-2021 | 17:17:00
Mette de Hoon is sinds anderhalf jaar Marketing Manager bij e-bike-to-go. Het bedrijf groeide in die periode van 20 naar 70 werknemers


Kruidvat met kerscommercial: Merry eX-mas 03-12-2021 | 13:37:14
Kruidvat laat in haar kerstcommercial zien dat de mooiste dagen van het jaar niet duur hoeven te zijn. Zo slaagt de hoofdpersoon van de campagne, single moeder Lies, er met de hulp van Kruidvat in om zichzelf en haar kinderen een goede kerstlook te geven


De voordelen van het gebruik van een factuurprogramma 03-12-2021 | 12:25:00
Als bedrijfseigenaar weet je dat de facturatie een belangrijk onderdeel is binnen de dagelijkse bedrijfsvoering. Of het nu om klanten gaat die al een aankoop hebben gedaan of om klanten die op het punt staan een aankoop te doen


Patrick van Drongelen Managing Director bij Peek Creative Studios 03-12-2021 | 11:12:00
Patrick van Drongelen is per 1 december 2021 benoemd tot Managing Director bij Peek Creative Studios. Peek Creative Studios is onderdeel van de Wenneker Group


Anderzorg lanceert campagne Leef #Deleven 03-12-2021 | 10:48:06
Anderzorg heeft de campagne Leef #deleven gelanceerd. Met deze campagne richt Anderzorg zich op de milliennials als jongere doelgroep. De campagne is tot stand gekomen dankzij creative agency XXS Amsterdam en productiehuis Vigics


Lukkien produceert Domino’s tv-commercial 03-12-2021 | 09:32:00
Als productiepartner van Domino’s Nederland produceerde Lukkien een tv-commercial waarin Domino’s Choice & Variation-merkpijler centraal staat. De vrolijke spot is een eerste uiting van een bredere tv-campagne die voortvloeit uit een het brand fundament


Beeckestijn, Mediaflex en Inhousing.Agency richten Digiship op voor talentontwikkeling 03-12-2021 | 00:00:00
Beeckestijn Business School, Mediaflex en Inhousing.Agency gaan samenwerken om talent te werven, te toesten en op te leiden tot digital marketing specialisten via gespecialiseerde traineeships onder de naam Digiship


Sunweb Group kiest Dept 02-12-2021 | 15:16:00
Sunweb Group heeft digital agency Dept gekozen om het bedrijf te begeleiden op het vlak van media, technologie en data op strategisch en operationeel niveau. Het gaat daarbij om de zes vakantiemerken die onder Sunweg Group vallen


Viaplay kiest PHD 02-12-2021 | 12:55:39
Viaplay, de streamingdienst die onderdeel uitmaakt van de Nordic Entertainment Group (NENT) en vanaf maart 2022 actief gaat worden op de Nederlandse markt, brengt haar mediabelangen onder bij PHD


Mediapionier Evert Bronkhorst versterkt Abovo Maxlead 02-12-2021 | 09:35:00
Na een periode van ruim 24 jaar bij Medialand/Vizeum/dentsu stapt Evert Bronkhorst over naar Abovo Maxlead. Daar zal hij een centrale rol krijgen in het mediateam van Abovo Media in Hoorn


Ace agencies Born05 en Off The Record gaan Europese samenwerking aan met Steve Madden 02-12-2021 | 09:16:00
Digital Branding Agency Born05 is vanaf heden de lead agency voor Steve Madden. Het bureau gaat samen met growth agency Off The Record aan de slag met het creëren van de storyline van het lifestyle fashion merk voor de Europese markten


Lidl Nederland kiest opnieuw voor ZIGT 02-12-2021 | 00:00:00
Lidl Nederland heeft na een oriëntatie opnieuw gekozen voor ZIGT. Het mediabureau werkt sinds 2007 voor de discountsupermarkt


Logitech komt met Zone Wired Earbuds 01-12-2021 | 16:25:00
Logitech heeft de Zone Wired Earbuds  op de markt gebracht, bedrade earbuds voor de hybride werkomgeving. Deze bedrade earbuds beschikken over certificering voor Google Meet, Microsoft Teams en Zoom


CCV: stevige stijging van online transacties tijdens en voor Black Friday week 01-12-2021 | 10:41:00
CCV, leverancier van betaaloplossingen, heeft een stevige stijging gezien van het aantal online transacties in de twee weken voor en in het bijzonder in de Black Friday week. Dit komt door de coronacrisis, een vrees voor een tekort aan producten voor de feestdagen en de groei van e-commerce


[Marketing Report Radio] Barry van Ruiven (Seabass): Stop nóg meer geld in brand 01-12-2021 | 09:24:00
Barry van Ruiven is oprichter van SEABASS, een merk dat functional fashion op duurzame wijze creëert voor the next level kid en luxe kwaliteit toegankelijk maakt voor kids die zorgeloos plezier willen maken en geven om onze planeet



 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -