Jaargang 4 | editie 27 | 30 augustus 2021
 

[Marketing Report Radio] Ruurd Neurink over Porsche

Ruurd Neurink is hoofd communicatie en marketing bij Porsche in Nederland. Eerder werkte hij onder meer bij Nespresso in verschillende rollen en nu sinds 2,5 jaar bij het automerk.

Ruurd Neurink: “In Nederland zijn wij sinds 1949 als Porsche de eerste onafhankelijke Porsche-importeur wereldwijd, een jaar na het oprichten van Porsche. Dat geeft ons een goede band met het hoofdkantoor in Duitslands. We hebben dus de rijkdom van een krachtig en ondernemend bedrijf als Pon, in...

Lees Meer

 

Roorda maakt campagne over wensen en grenzen

Om jongeren te motiveren hun seksuele wensen en grenzen bespreekbaar te maken lanceren ministerie van VWS en Sense in samenwerking met Roorda Reclamebureau de campagne Zin? Lekker? Fijn? – Praat met elkaar over wat je wel en niet wil.

Door samen het gesprek te voeren over wat je wel en niet wilt, kun je ongewenst gedrag voorkomen. Maar jongeren weten soms niet hoe en wanneer ze erover moeten beginnen. De campagne wil jongeren stimuleren om zich...

Lees Meer

 

Intracto Group neemt Scandinavisch digital agency Awave over

Intracto Group heeft het in Stockholm gevestigde bureau Awave over. Eerder nam Intracto Group al het full-service bureau Stendahls over. Awave staat bekend om haar expertise op het gebied van web-development, UX, UI en digitale marketing.

Awave heeft een team van 55 strategische en technologische experts in onder andere Drupal, Umbraco, Episerver en WordPress. De overname van Awave is een logische volgende stap in de missie van Intracto Group om een echte end-to...

Lees Meer

 

 
 

Cross Media Congres 2021 | 14 september | Kromhouthal Amsterdam

Na twee en half jaar organiseren wij weer een groot real live congres. En dat werd tijd! Het Cross Media Congres 2021 geeft podium aan tal van sprekers uit media en marketingcommunicatie.

Van grote exploitanten, adverteerders en bureaus die de gevestigde orde vertegenwoordigen tot startups die deze orde juist uitdagen. Wat hen bindt, is een continue zoektocht naar werkende businessmodellen in een razendsnel veranderend medialandschap waar kansen en bedreigingen elkaar...

Lees Meer

 

Cross Media Congres 2021 zoekt Startups!

Op dinsdag 14 september 2021 vindt het Cross Media Congres 2021 plaats in de Kromhouthal in Amsterdam.

De 5 beste media en marcom startups van dit moment in Nederland spreken op deze conferentie; zij zijn de winnaars van de Dutch Startup Competition 2021. Deze competitie wordt dit jaar voor de achtste keer georganiseerd...

Lees Meer

 
[Vacatures] Familyblend zoekt een Senior Creative

Er komt een nieuwe, uitdagende en creatieve functie vrij bij Familyblend. Wij zoeken een Senior Creative die strategische skills heeft. Wat ga je doen? Je bent conceptontwikkelaar rondom content en socials, maar ook iemand die met de poten in de klei kan staan als vormgever.

Kortom; een Senior Creative met strategische vaardigheden, die een creatieve vertaling maakt van een briefing naar een strategie en verrassend concept voor...

Lees Meer

 
[Vacatures] ZIGT zoekt een Front-end Developer

ZIGT is per direct op zoek naar een Front-end Developer.

We zoeken een full service optimist die met liefde goede, herbruikbare en overzichtelijke HTML, SCSS en Javascript schrijft. Iemand die visual design pixel-perfect omzet naar code. Iemand die niet bang is voor GIT of Compony. Iemand die het beter weet dan iedereen, en ook nog kan vertellen waarom. Die zoeken we. Die willen we...

Lees Meer

 
[Vacatures] Reprise zoekt een SEO / SEA / SOCIAL Consultant

Krijg jij net als wij energie van online marketing en ben jij een ervaren marketeer met veel kennis over SEO?

En begrijp jij als geen ander dat een holistische search strategie bijdraagt aan het behalen van de organisatie doelstellingen en KPI’s? Dan zijn wij op zoek naar jou...

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

XXS Amsterdam ontwikkelt merkcampagne Rode Kruis 20-09-2021 | 12:18:23
Het Rode Kruis heeft met XXS – onderdeel van Candid –  een merkpositionering en campagne ontwikkeld waarmee de hulporganisatie zich in Nederland nadrukkelijker op onvoorwaardelijke hulp positioneert


[Cross Media Congres] Antoinette Hoes over pitchen voor alles of niets 20-09-2021 | 11:28:00
Antoinette Hoes is Transformation Director bij INNOCEAN Worldwide Europe. Tijdens het Cross Media Congres was ze een van de sprekers en daarnaast was ze te gast bij  de thema-uitzending van Marketing Report Radio


Fama Volat helpt Plastic Soup Foundation met campagne 17-09-2021 | 14:28:00
Fama Volat gaat aan de slag voor Plastic Soup Foundation. Het pr- en communicatiebureau dat werkt voor partijen als ABN Amro, Bavaria en Engie doet enkele keren per jaar kosteloze projecten voor goede doelenorganisaties


Bruut Amsterdam en DPG Media maken 360º-campagne voor Donald Duck-app 17-09-2021 | 13:33:00
In opdracht van uitgever DPG Media produceerde Bruut Amsterdam de campagne voor de lancering van de Donald Duck-app. Bruut Amsterdam verzorgde een televisiecommercial, een radiocommercial, verschillende social video’s, fotografie en (digital) out of home


MIX en Elevator verzorgen duurzaamheidscampagne Boels Rental 17-09-2021 | 13:12:00
Het Nederlandse verhuurbedrijf Boels Rental voert de campagne Oranje is het nieuwe groen. De campagne presenteert Boels als duurzaamheidspartner van alle klanten. MIX (Creatie) en Elevator (Growth Marketing) ontwikkelden de campagne


S4Capital neemt Zemoga over 17-09-2021 | 12:06:00
S4Capital neemt het Colombiaanse product designbedrijf Zemoga over. Zemoga zal bij  Media.Monks worden ondergebracht. Hoeveel voor de overname wordt betaald, is niet bekendgemaakt


Blauw Gras social content bureau KWF Kankerbestrijding 17-09-2021 | 06:45:00
Social content bureau Blauw Gras neemt voortaan de social strategie en campagnes van KWF op zich. Blauw Gras gaat helpen het merk online beter op de kaart te zetten


Vertigo 6 Cross Media Bureau van het Jaar 2021 16-09-2021 | 19:26:00
Vertigo 6 werd tijdens het Cross Media Diner op 14 september uitgeroepen tot Cross Media Bureau van het jaar 2021.


Brenda Smith Cross Media Vrouw van het Jaar 2021 16-09-2021 | 15:46:00
Brenda Smith, Director Marketing & Customer Experience bij A.S. Watson, het moederbedrijf van onder meer Kruidvat, werd tijdens het Cross Media Diner op 14 september uitgeroepen tot Cross Media Vrouw van het jaar 2021


MPG.Group gaat verder als MMMatter 14-09-2021 | 10:00:00
Het netwerk van creatieve en strategische contentbureaus MPG.Group gaat verder onder de naam MMMatter. Het netwerk bestaat nu uit MPG Nederland, MPG.Concepts in New York, SOCIAL.INC, The Social Club en het Belgische Gicom


Edward Knol van Born05 naar Candid 14-09-2021 | 09:05:39
Edward Knol is per 13 september benoemd tot nieuwe Chief Operating Officer (COO) van Candid en zal toetreden tot het directieteam van Candid. In die functie zal hij zich richten op de verdere ontwikkeling van de bureaus


BK start campagne merkidentiteit Gemaakt voor het Leven 13-09-2021 | 11:08:32
Op dinsdag 14 september start BK met een grootschalige campagne om de merkidentiteit Gemaakt voor het Leven te presenteren aan het publiek, met onder andere een speciale website, online video’s, aangepast verpakkingsdesign, pr en een influencercampagne


Elise Schaap gezicht van HAK in meerjarige samenwerking 13-09-2021 | 09:34:17
Elise Schaap is de komende jaren het gezicht van groentefabrikant HAK, nadat eerder Martine Bijl en Herman den Blijker te zien waren in de reclames


Blammo, Logitech G en Blue Microphones presentereen Dutch Stream Awards 2021 10-09-2021 | 11:50:00
Blammo en hoofdsponsoren Logitech G en Blue Microphones hebben de derde editie van The Dutch Stream Awards (DSA) aangekondigd. De DSA honoreert streamers die volgens publiek en vakjury de beste livestreamproducties van 2021 maakten


Dennis van Vugt Managing Director Born05 10-09-2021 | 10:08:00
Mede-oprichter van Born05 Dennis van Vugt is per 10 september 2021 de Managing Director van Born05. Hij volgt Edward Knol op, die het bureau de afgelopen twee jaar door de coronacrisis heen leidde



 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -