Jaargang 14 | editie 19 | 1 september 2021 |
|
Bouke Lukkien is CEO van Lukkien, het creatieve productiehuis uit Ede dat allerlei vormen van content maakt. Van tv-commercials tot augmented reality en van CGI-uitingen tot apps. Bij Nederlands MediaNetwerkTV vertelt hij over zijn bedrijf en hoe ze content maken die geschikt is voor verschillende markten.
Bouke Lukkien: “We werken zowel rechtstreeks voor klanten als voor bureaus, waarbij we ook een grote toename zien. We maken veel voor merken rondom Philips, zoals Philips Personal Health, zelf maar ook Signify. Voor...
|
|
|
|
De televisiereclamemarkt heeft een groei van 32 procent gerealiseerd en is voor de spot- en non-spotbestedingen uitgekomen op 406 miljoen euro. Dit was in 2020 nog 307 miljoen; in 2019 bedroeg de omzet 398 miljoen. Sinds 2016 werd niet zo'n hoge omzet gerealiseerd
Screenforce is positief over de verwachtingen voor de spotmarkt voor heel 2021 en voorspelt een groei van 20 tot 25 procent. De totale televisieschermtijd is toegenomen van 206 naar 212 minuten; een groei van 3 procent...
|
|
|
|
Demissionair staatssecretaris Mona Keijzer (CDA) heeft de verlengingsprocedure voor de FM-frequenties van landelijke en niet-landelijke commerciële radiofrequenties tot 2025 gepubliceerd. Nadat ook het te betalen bedrag voor de verlenging is vastgesteld, kunnen de bestaande gebruikers van de frequenties een verlenging aanvragen.
De huidige vergunningen van onder meer Talpa Network (Radio 538, Sky Radio, Radio 10 en Radio Veronica), DPG Media (Qmusic), FD Mediagroep (BNR Nieuwsradio), NRC...
|
|
|
|
Op 14 september worden de Cross Media Awards 2021 uitgereikt. DPG Media is genomineerd in de categorie Exploitant. We spreken met Kees Wilbrink, directeur Partnerships bij DPG Media.
Kun jij DPG Media introduceren?
DPG Media is actief in Nederland, België en Denemarken en we zijn het grootste mediabedrijf van Nederland. DPG Media beschikt in Nederland over een crossmediaal portfolio met vertrouwde nieuwsmerken als ADR Nieuwsmedia, NU.nl en de Volkskrant, toonaangevende magazinemerken als...
|
|
|
|
De Nederlandse Vereniging van Bioscopen en Filmtheaters (NVBF) heeft in een brief aan de Tweede Kamer en minister-president Mark Rutte gevraagd inperkingen voor de bioscopen terug te draaien.
Per 20 september 2021 mag in het kader van de versoepelingen als er meer dan 75 aanwezigen zijn, alleen toegang verleend worden met coronatoegangsbewijzen. Thans is het volgens de huidige regeling zo dat als er 1,5 meter kan worden gehanteerd bij een filmzaal van 420...
|
|
|
|
Op 14 september worden de Cross Media Awards 2021 uitgereikt. Koch Media Benelux dingt mee naar de award voor Cross Media Event van het Jaar. We spreken met Jonathan Willmann, Marketing Manager bij Koch Media Benelux.
Kun jij Koch Media Benelux introduceren?
Koch Media Benelux is marktleider in de Benelux op het gebied van gamedistributie en distribueert games van onder meer SEGA, Capcom, THQ Nordics, Activision en Giants Software. Bekende titels zijn onder meer Saints Row...
|
|
|
|
DPG Media heeft Rik Reijnen benoemd tot Entertainment Director bij Qmusic. Per 1 september 2021 is hij bij de radiozender verantwoordelijk voor de (commerciële) partnerships met evenementen en artiesten.
Robert Bernink, algemeen directeur Qmusic en directeur entertainment bij DPG Media: "We hebben grote ambities op het gebied van evenementen en willen ons nog meer focussen op samenwerkingen met artiesten en events die bij ons mooie merk passen. Ook zal hij zich in gaan...
|
|
|
|
Film by the Sea biedt ook dit jaar diverse filmspecials aan waarbij film beleefd kan worden op bijzondere locaties. De monumentale Sint Jacobskerk in Vlissingen is het decor voor het filmconcert.
De Drive-In wordt in de Machinefabriek in Vlissingen gehouden terwijl De Drive-Uit over de Westerschelde vaart, terwijl de klassieker The Navigator wordt vertoond. Ook heeft het filmfestival een groot aantal bijzondere documentaires geselecteerd. Film by the Sea vindt plaats...
|
|
|
|
Op 14 september worden de Cross Media Awards 2021 uitgereikt. Dentsu zendt in-flight food delivery bij Transavia in als Innovatie. We spreken met Floris Bruin van iProspect, onderdeel van dentsu.
Kun jij dentsu introduceren?
Wij zijn dentsu. Wij weten dat integratie van kennis, middelen en executie cruciaal is voor effectieve cross-mediacampagnes. Hierbij gaan wij zelfs een stap verder: door de integratie van drie service lines: media, creatie en CXM, werken we in volledig geïntegreerde klantenteams, samen met onze klanten, op één unieke werkplek in de...
|
|
|
|
Donald Duck Weekblad heeft een app gelanceerd. De Donald Duck app bevat niet alleen de laatste editie van de Donald Duck, maar ook meer dan 1.000 verhalen, moppen en extra strips zoals Mickey lost 't op.
In de app is nieuws te lezen uit Duckstad en er zijn elke dag nog niet eerder gepubliceerde strips te vinden. Ferdi Felderhof, hoofdredacteur van de Donald Duck: "Ook Donald Duck gaat met zijn tijd mee. We praten continu met onze trouwe fans: de DuckDenkers. Over strips, over uitgaven...
|
|
|
|
In haar jaarlijkse toespraak bij de opening van het nieuwe seizoen van de publieke omroep heeft Shula Rijxman laten weten pal te staan voor de onafhankelijkheid van de publieke omroep en haar programma's.
Dat is ons grootste goed, zei ze tijdens de NPO-presentatie vandaag in Instituut Beeld en Geluid. Het was haar laatste seizoensopening als voorzitter van de raad van bestuur, aangezien haar benoemingstermijn per 31 december 2021 verloopt. De NPO is op zoek naar een opvolger...
|
|
|
|
Op 14 september worden de Cross Media Awards 2021 uitgereikt. Kiesjefolders.nl dingt mee naar de award in de categorie Innovatie. We spreken oprichter Aldo Breed.
Kun jij Kiesjefolders.nl introduceren?
Kiesjefolders.nl is in 2017 begonnen als startup in Amsterdam. De gemeenteraad Amsterdam had namelijk besloten om het nee-stickersysteem dat in heel Nederland gold voor het verspreiden van ongeadresseerd drukwerk te gaan verduurzamen en dit oude opt-out systeem om te gaan zetten in het ja-sticker systeem (opt-in)...
|
|
|
|
Femmefab is een influencer marketing agency. We zoeken dagelijks de match tussen merken en onze influencers en publishers. We richten ons op de doelgroep vrouwen met grote interesse in Lifestyle, Beauty & Fashion, Jonge Gezinnen en/of Sport & Health.
Denk hierbij aan influencers zoals Kelly Caresse, Wil & Tien en Michelle Bollen of titels als Girlscene.nl en Ze.nl. Bij Femmefab zal je verantwoordelijk zijn voor diverse klanten en bureaus. Daarnaast word je ook uitgedaagd om met...
|
|
|
|
Voor LINDA.nl zijn we opzoek naar ervaren freelance redacteuren om ons team te komen versterken.
Voor LINDA.nl zoeken we op korte termijn een ervaren freelance redacteur met een vlotte pen. LINDA.nl is dé nieuwssite voor vrouwen, met het nieuws dat je moet weten en nieuwtjes die je wil weten...
|
|
|
|
Met ijzersterke en creatieve content helpen wij merken de dialoog aan te gaan met consumenten of medewerkers. Relevante content voor het juiste moment, met juiste middel en voor de juiste persoon. Maar altijd vanuit de belevingswereld van de consument.
Het liefst zo persoonlijk mogelijk om een sterke en duurzame verbinding te maken. Wij werken voor de mooiste A-merken binnen meerdere sectoren, marktsegmenten, branches en niches. Van finance en...
|
|
|
|
Ben jij een ervaren Social Advertising expert die toe is aan een volgende stap? Wil je graag werken binnen een jonge dynamische organisatie en heb je een grote passie voor digitale marketing? Dan is de functie van Product Manager Social wellicht op het lijf geschreven!
Wij zijn Reprise!
Het leukste digital marketingbureau van Nederland. Wij zijn een award winning agency en sinds 2014 onderdeel van IPG Mediabrands, een van de big six agencies ter wereld. Dit betekent dat wij goede partnerships hebben met onder...
|
|
|
|
De Stentor is op zoek naar een creatieve, enthousiaste, flexibele video-editor.
Een collega die plezier heeft in het bewerken van beelden, het componeren van videoproducties die bezoekers van de Stentor, De Gelderlander en Tubantia, de drie ijzersterke, toonaangevende nieuwsmedia in Oost-Nederland, wel móeten uitkijken. Een editor die de kijker boeit met scherpe keuzes en verrassende montages. Een collega die indien...
|
|
|
|
Na twee en half jaar organiseren wij weer een groot real live congres. En dat werd tijd! Het Cross Media Congres 2021 geeft podium aan tal van sprekers uit media en marketingcommunicatie.
Van grote exploitanten, adverteerders en bureaus die de gevestigde orde vertegenwoordigen tot startups die deze orde juist uitdagen. Wat hen bindt, is een continue zoektocht naar werkende businessmodellen in een razendsnel veranderend medialandschap waar kansen en...
|
|
|
|
Op dinsdag 14 september 2021 vindt het Cross Media Congres 2021 plaats in de Kromhouthal in Amsterdam.
De 5 beste media en marcom startups van dit moment in Nederland spreken op deze conferentie; zij zijn de winnaars van de Dutch Startup Competition 2021. Deze competitie wordt dit jaar voor de achtste keer georganiseerd...
|
|
|
|
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.
Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier |
Colofon:
Nederlands MediaNieuws is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl Het Nederlands MediaNieuws publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk
Hoofdredactie: Bas Vlugt www.twitter.com/basvlugt Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl
Hosting: 20NINE www.20nine.nl
In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden. |
|
|
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
|