Jaargang 14 | editie 19 | 1 september 2021
 
[Interview] Bouke Lukkien: Lukkien maakt content die we toespitsen op land en kijker

Bouke Lukkien is CEO van Lukkien, het creatieve productiehuis uit Ede dat allerlei vormen van content maakt. Van tv-commercials tot augmented reality en van CGI-uitingen tot apps. Bij Nederlands MediaNetwerkTV vertelt hij over zijn bedrijf en hoe ze content maken die geschikt is voor verschillende markten.

Bouke Lukkien: “We werken zowel rechtstreeks voor klanten als voor bureaus, waarbij we ook een grote toename zien. We maken veel voor merken rondom Philips, zoals Philips Personal Health, zelf maar ook Signify. Voor...


Lees Meer

 
[Screenforce] Recordgroei met 32 procent groei naar 406 miljoen in H1 voor tv-markt

De televisiereclamemarkt heeft een groei van 32 procent gerealiseerd en is voor de spot- en non-spotbestedingen uitgekomen op 406 miljoen euro. Dit was in 2020 nog 307 miljoen; in 2019 bedroeg de omzet 398 miljoen. Sinds 2016 werd niet zo'n hoge omzet gerealiseerd

Screenforce is positief over de verwachtingen voor de spotmarkt voor heel 2021 en voorspelt een groei van 20 tot 25 procent. De totale televisieschermtijd is toegenomen van 206 naar 212 minuten; een groei van 3 procent...


Lees Meer

 
Mona Keijzer publiceert verlengingsprocedure FM-frequenties tot 31 augustus 2025.

Demissionair staatssecretaris Mona Keijzer (CDA) heeft de verlengingsprocedure voor de FM-frequenties van landelijke en niet-landelijke commerciële radiofrequenties tot 2025 gepubliceerd. Nadat ook het te betalen bedrag voor de verlenging is vastgesteld, kunnen de bestaande gebruikers van de frequenties een verlenging aanvragen.

De huidige vergunningen van onder meer Talpa Network (Radio 538, Sky Radio, Radio 10 en Radio Veronica), DPG Media (Qmusic), FD Mediagroep (BNR Nieuwsradio), NRC...


Lees Meer

 
[Cross Media Exploitant] Kees Wilbrink over DPG Media

Op 14 september worden de Cross Media Awards 2021 uitgereikt. DPG Media is genomineerd in de categorie Exploitant. We spreken met Kees Wilbrink, directeur Partnerships bij DPG Media.

Kun jij DPG Media introduceren?

DPG Media is actief in Nederland, België en Denemarken en we zijn het grootste mediabedrijf van Nederland. DPG Media beschikt in Nederland over een crossmediaal portfolio met vertrouwde nieuwsmerken als ADR Nieuwsmedia, NU.nl en de Volkskrant, toonaangevende magazinemerken als...


Lees Meer

 
NVBF: geen coronatoegangsbewijzen voor bioscopen

De Nederlandse Vereniging van Bioscopen en Filmtheaters (NVBF) heeft in een brief aan de Tweede Kamer en minister-president Mark Rutte gevraagd inperkingen voor de bioscopen terug te draaien.

Per 20 september 2021 mag in het kader van de versoepelingen als er meer dan 75 aanwezigen zijn, alleen toegang verleend worden met coronatoegangsbewijzen. Thans is het volgens de huidige regeling zo dat als er 1,5 meter kan worden gehanteerd bij een filmzaal van 420...


Lees Meer

 
[Cross Media Event] Jonathan Willmann over het F1 2020 Event

Op 14 september worden de Cross Media Awards 2021 uitgereikt. Koch Media Benelux dingt mee naar de award voor Cross Media Event van het Jaar. We spreken met Jonathan Willmann, Marketing Manager bij Koch Media Benelux.

Kun jij Koch Media Benelux introduceren?

Koch Media Benelux is marktleider in de Benelux op het gebied van gamedistributie en distribueert games van onder meer SEGA, Capcom, THQ Nordics, Activision en Giants Software. Bekende titels zijn onder meer Saints Row...


Lees Meer

 
DPG Media benoemt Rik Reijnen tot Entertainment Director bij Qmusic

DPG Media heeft Rik Reijnen benoemd tot Entertainment Director bij Qmusic. Per 1 september 2021 is hij bij de radiozender verantwoordelijk voor de (commerciële) partnerships met evenementen en artiesten.

Robert Bernink, algemeen directeur Qmusic en directeur entertainment bij DPG Media: "We hebben grote ambities op het gebied van evenementen en willen ons nog meer focussen op samenwerkingen met artiesten en events die bij ons mooie merk passen. Ook zal hij zich in gaan...


Lees Meer

 
Film by the Sea pakt uit met Drive-In, Drive-Uit en Filmconcert

Film by the Sea biedt ook dit jaar diverse filmspecials aan waarbij film beleefd kan worden op bijzondere locaties. De monumentale Sint Jacobskerk in Vlissingen is het decor voor het filmconcert.

De Drive-In wordt in de Machinefabriek in Vlissingen gehouden terwijl De Drive-Uit over de Westerschelde vaart, terwijl de klassieker The Navigator wordt vertoond. Ook heeft het filmfestival een groot aantal bijzondere documentaires geselecteerd. Film by the Sea vindt plaats...


Lees Meer

 
[Cross Media Innovatie] Floris Bruin over de in-flight deliveryservice van Transavia en Thuisbezorgd.nl

Op 14 september worden de Cross Media Awards 2021 uitgereikt. Dentsu zendt in-flight food delivery bij Transavia in als Innovatie. We spreken met Floris Bruin van iProspect, onderdeel van dentsu.

Kun jij dentsu introduceren?

Wij zijn dentsu. Wij weten dat integratie van kennis, middelen en executie cruciaal is voor effectieve cross-mediacampagnes. Hierbij gaan wij zelfs een stap verder: door de integratie van drie service lines: media, creatie en CXM, werken we in volledig geïntegreerde klantenteams, samen met onze klanten, op één unieke werkplek in de...


Lees Meer

 
Donald Duck lanceert app in samenwerking met 500 jonge DuckDenkers

Donald Duck Weekblad heeft een app gelanceerd. De Donald Duck app bevat niet alleen de laatste editie van de Donald Duck, maar ook meer dan 1.000 verhalen, moppen en extra strips zoals Mickey lost 't op.

In de app is nieuws te lezen uit Duckstad en er zijn elke dag nog niet eerder gepubliceerde strips te vinden. Ferdi Felderhof, hoofdredacteur van de Donald Duck: "Ook Donald Duck gaat met zijn tijd mee. We praten continu met onze trouwe fans: de DuckDenkers. Over strips, over uitgaven...


Lees Meer

 
Shula Rijxman (NPO): journalisten moeten onafhankelijk zijn en blijven

In haar jaarlijkse toespraak bij de opening van het nieuwe seizoen van de publieke omroep heeft Shula Rijxman laten weten pal te staan voor de onafhankelijkheid van de publieke omroep en haar programma's.

Dat is ons grootste goed, zei ze tijdens de NPO-presentatie vandaag in Instituut Beeld en Geluid. Het was haar laatste seizoensopening als voorzitter van de raad van bestuur, aangezien haar benoemingstermijn per 31 december 2021 verloopt. De NPO is op zoek naar een opvolger...


Lees Meer

 
[Cross Media Innovatie] Aldo Breed over Kiesjefolders.nl

Op 14 september worden de Cross Media Awards 2021 uitgereikt. Kiesjefolders.nl dingt mee naar de award in de categorie Innovatie. We spreken oprichter Aldo Breed.

Kun jij Kiesjefolders.nl introduceren?

Kiesjefolders.nl is in 2017 begonnen als startup in Amsterdam. De gemeenteraad Amsterdam had namelijk besloten om het nee-stickersysteem dat in heel Nederland gold voor het verspreiden van ongeadresseerd drukwerk te gaan verduurzamen en dit oude opt-out systeem om te gaan zetten in het ja-sticker systeem (opt-in)...


Lees Meer

 

 

XXS maakt introductiecampagne flitsbezorger Flink

KNVB lanceert campagne om amateurvoetballers voor te bereiden op komend seizoen

[Interview] Joost Prikker (DPG Media) over Oktober-woonmaand

Logitech lanceert draadloze technologie Logi Bolt

Inzicht in de customer journey van first time mums


 

IKEA joins 50L Home Coalition to accelerate action on water saving solutions

PRCA partners with ECI to confront global challenges in PR and business

Havas Group unveils sovereign technologies to tackle challenges of accelerated innovations

Smartly.io bolsters creative insights capabilities, embraces next wave of advertising engagement

[Marketing Week] Bob Koigi: Activating innovative ad solutions to grow brands portfolio, expand customer base


 

Veronica start najaar met thema-avonden en voetbal

Sky Radio en Radio 538 met vernieuwd jinglepakket

NPO werkt aan genreprogrammeren; NPO 2 Extra blijft breed beschikbaar

NPO gaat met breed aanbod seizoen 2021/2022 in

NLZiet meldt mijlpaal van 170.000 programma’s in aanbod


 

Sharp Alpha Advisors announces sports betting startup pitch competition in partnership with Sportradar

Videogame startup Nifty Games raises $38m capital to redefine mobile sports games

DLA Piper advises investment analytics platform Aumni in $50m Series B financing

Oddup raises $12.8m Series C funding to increase access to pre-eminent global startup ecosystem insights

Shuttle-hailing startup SWVL completes $35.5m pre-funding to accelerate growth strategy


 
 

[Vacatures] Femmefab zoekt een Influencer Marketing Specialist

Femmefab is een influencer marketing agency. We zoeken dagelijks de match tussen merken en onze influencers en publishers. We richten ons op de doelgroep vrouwen met grote interesse in Lifestyle, Beauty & Fashion, Jonge Gezinnen en/of Sport & Health.

Denk hierbij aan influencers zoals Kelly Caresse, Wil & Tien en Michelle Bollen of titels als Girlscene.nl en Ze.nl. Bij Femmefab zal je verantwoordelijk zijn voor diverse klanten en bureaus. Daarnaast word je ook uitgedaagd om met...


Lees Meer

 

[Vacatures] Talpa Network zoekt een Redacteur LINDA.nl (freelance)

Voor LINDA.nl zijn we opzoek naar ervaren freelance redacteuren om ons team te komen versterken.

Voor LINDA.nl zoeken we op korte termijn een ervaren freelance redacteur met een vlotte pen. LINDA.nl is dé nieuwssite voor vrouwen, met het nieuws dat je moet weten en nieuwtjes die je wil weten...


Lees Meer

 

[Vacatures] MPG. zoekt een Creatieve Video Producer

Met ijzersterke en creatieve content helpen wij merken de dialoog aan te gaan met consumenten of medewerkers. Relevante content voor het juiste moment, met juiste middel en voor de juiste persoon. Maar altijd vanuit de belevingswereld van de consument.

Het liefst zo persoonlijk mogelijk om een sterke en duurzame verbinding te maken. Wij werken voor de mooiste A-merken binnen meerdere sectoren, marktsegmenten, branches en niches. Van finance en...


Lees Meer

 

[Vacatures] Reprise zoekt een Product Manager Social

Ben jij een ervaren Social Advertising expert die toe is aan een volgende stap? Wil je graag werken binnen een jonge dynamische organisatie en heb je een grote passie voor digitale marketing? Dan is de functie van Product Manager Social wellicht op het lijf geschreven!

Wij zijn Reprise!

Het leukste digital marketingbureau van Nederland. Wij zijn een award winning agency en sinds 2014 onderdeel van IPG Mediabrands, een van de big six agencies ter wereld. Dit betekent dat wij goede partnerships hebben met onder...


Lees Meer

 

[Vacatures] DPG Media zoekt een Video Editor de Stentor

De Stentor is op zoek naar een creatieve, enthousiaste, flexibele video-editor.

Een collega die plezier heeft in het bewerken van beelden, het componeren van videoproducties die bezoekers van de Stentor, De Gelderlander en Tubantia, de drie ijzersterke, toonaangevende nieuwsmedia in Oost-Nederland, wel móeten uitkijken. Een editor die de kijker boeit met scherpe keuzes en verrassende montages. Een collega die indien...


Lees Meer

 

Cross Media Congres 2021 | 14 september | Kromhouthal Amsterdam

Na twee en half jaar organiseren wij weer een groot real live congres. En dat werd tijd! Het Cross Media Congres 2021 geeft podium aan tal van sprekers uit media en marketingcommunicatie.

Van grote exploitanten, adverteerders en bureaus die de gevestigde orde vertegenwoordigen tot startups die deze orde juist uitdagen. Wat hen bindt, is een continue zoektocht naar werkende businessmodellen in een razendsnel veranderend medialandschap waar kansen en...


Lees Meer

 

Cross Media Congres 2021 zoekt Startups!

Op dinsdag 14 september 2021 vindt het Cross Media Congres 2021 plaats in de Kromhouthal in Amsterdam.

De 5 beste media en marcom startups van dit moment in Nederland spreken op deze conferentie; zij zijn de winnaars van de Dutch Startup Competition 2021. Deze competitie wordt dit jaar voor de achtste keer georganiseerd...


Lees Meer

 

Trendship
 
 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

Nederlands MediaNieuws is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
Het Nederlands MediaNieuws publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -