Jaargang 4 | editie 28 | 2 september 2021
 

[Interview] Rogier Bruggeman: Als onafhankelijk bureau kan ZIGT zich 100 procent op de klant richten

Rogier Bruggeman is directeur van ZIGT, het onafhankelijke media- en performancebureau dat klanten in de Benelux helpt om hun groeidoelstellingen te realiseren. Bij Nederlands MediaNetwerk TV spreken we hem over de voordelen van onafhankelijk zijn.

Rogier Bruggeman: “De klanten die voor ons kiezen, doen dan lokaal. Dus voor Nederland en België of de hele Benelux. Daarbij kijken ze sterk naar bijvoorbeeld het team, naar alles eromheen. Bij internationale pitches wordt er elders wat...

Lees Meer

 

Wenneker Group neemt Volstok over

Wenneker Group heeft de in het Vlaamse Gent gevestigde animatiestudio Volk overgenomen. Het is de tweede overname binnen de buy & build-strategie van Wenneker Group, sinds private equity-maatschappij Capital A aan boord kwam.

Met het toetreden van Volstok telt de groep inmiddels 80 medewerkers, met kantoren en studios in Nederland en België, en met een gecombineerde omzet van 17 miljoen euro. Wenneker Group werkt voor klanten als Philips, Essity en...

Lees Meer

 

Holland Casino dankzij Kumpany met roulettewiel bij rotonde in Zandvoort

Holland Casino heeft als Official Event Supplier van de Formula 1 Heineken Dutch Grand Prix  een roulettewiel op de rotonde bij het circuit in Zandvoort laten plaatsen, met alle coureursnummers en een Oranje 33.

Het roulettewiel is een van de creatieve assets van de Holland Casino sportzomer campagne Alles op Oranje, ontwikkeld door Merkactivatiebureau Kumpany. Dankzij deze campagne omarmde Holland Casino de oranje sportzomer, bijvoorbeeld met inhakers tijdens het EK voetbal, Tour de France, de...

Lees Meer

 

[Interview] Joost Prikker (DPG Media) over Oktober-woonmaand

Door de pandemie zijn mensem meer thuis, en hechten ze meer aan de ruimtes om zich heen, en zijn ze ook eerder uitgekeken op spullen. Kortom de behoefte aan inspiratie van het interieur is groter dan ooit. DPG Grow-expert Kees Wilbrink gaat in gesprek met Joost Prikker, salesmanager Home Deco bij DPG Media. 

Joost, waarom is er juist in oktober zoveel communicatie over wonen en interieur?

De oktober woonmaand is een begrip en kun je zien als de start van het woonseizoen. Het is de tijd, tijdens de herfst en winterperiode dat mensen vooral veel binnen leven. Doordat...

Lees Meer

 

XXS maakt introductiecampagne flitsbezorger Flink

De recent gestarte flitsbezorger Flink heeft XXS (onderdeel van Candid), gevraagd te helpen bij de introductie van het merk, het opbouwen van de merkbekendheid en het creëren van merkvoorkeur.

Een geïntegreerde campagne is live gegaan met als kick-off een grootschalige inzet van outdoor uitingen in Amsterdam, Den Haag, Utrecht, Tilburg, Breda, Delft, Haarlem en Groningen. Flink wil de marktleider worden in de categorie flitsbezorgbedrijven.  Met die ambitie is gezocht naar een...

Lees Meer

 

[Cross Media Adverteerder 2021] Pieter Smeets over ASN Bank

ASN Bank is genomineerd voor Cross Media Adverteerder van het Jaar 2021, voorgedragen door Born05. Wij spreken met Pieter Smeets, hoofd marketing en communicatie bij ASN Bank.

Kun jij ASN Bank introduceren?

ASN Bank is de oudste en grootste duurzame bank van Nederland. Op het moment van spreken bedienen we vanuit Den Haag met 170 medewerkers meer dan 800.000 klanten. Al sinds onze oprichting in 1960 is onze missie om als bank de duurzaamheid van de samenleving te bevorderen. Daarbij...

Lees Meer

 

Logitech lanceert draadloze technologie Logi Bolt

Logitech breidt zijn zakelijke aanbod uit met verscheidene technologieën voor thuissetups naast de reeds bestaande videoconferentietechnologieën voor vergaderruimten. Op deze manier wil Logitech voldoen aan de veranderende behoeften van de hedendaagse zakelijke IT.

Deze uitbreiding wordt mogelijk gemaakt door de introductie van Logi Bolt, een draadloze technologie die een oplossing biedt voor de belangrijkste vereisten voor zakelijke IT. Logitech zorgt met Logi Bolt wereldwijd voor veilige...

Lees Meer

 

[Cross Media Adverteerder] Marjolein Lubberman over Asmodee

Marjolein Lubberman is CEO van Asmodee. Het spellenbedrijf is genomineerd als Cross Media Adverteerder van het jaar 2021. We spreken haar over de onderneming en de visie op crossmedia.

Kun jij Asmodee introduceren?

Asmodee The Netherlands is een uitgever en distributeur in bord- en kaartspellen in de Nederlandstalige markt. Met een uitgebreid assortiment van meer dan 6500 verschillende artikelen en meer dan 100 verschillende leveranciers, hebben wij voor iedere spellenspeler een mooi aanbod in onze...

Lees Meer

 

 
 

[Vacatures] Femmefab zoekt een Influencer Marketing Specialist

Femmefab is een influencer marketing agency. We zoeken dagelijks de match tussen merken en onze influencers en publishers. We richten ons op de doelgroep vrouwen met grote interesse in Lifestyle, Beauty & Fashion, Jonge Gezinnen en/of Sport & Health.

Denk hierbij aan influencers zoals Kelly Caresse, Wil & Tien en Michelle Bollen of titels als Girlscene.nl en Ze.nl. Bij Femmefab zal je verantwoordelijk zijn voor diverse klanten en bureaus. Daarnaast word je ook uitgedaagd om met jouw...

Lees Meer

 

[Vacatures] Talpa Network zoekt een Shopmanager e-commerce LINDA.nl

Voor LINDA.NL zoeken we een ervaren shopmanager e-commerce om ons team te komen versterken.

LINDA.nl is hét nieuwsplatform voor vrouwen. Met smaak en voorzien van een flinke dosis emotie. Zo bepaalt LINDA.nl met lef en liefde iedere dag het gesprek. Er zijn uitgebreide plannen om de bestaande shop op LINDA.nl te uit te breiden tot een plek waar je de mooiste aanbiedingen voor de magazines en de leukste producten kunt kopen. De shop moet een plek worden waar vrouwen geïnspireerd worden in de...

Lees Meer

 

[Vacatures] Reprise zoekt een SEO / SEA / SOCIAL Consultant

Het leukste digital marketingbureau van Nederland. Wij zijn een award winning agency en sinds 2014 onderdeel van IPG Mediabrands, een van de big six agencies ter wereld.

Dit betekent dat wij goede partnerships hebben met onder andere Google en Facebook, met vele opleidingsmogelijkheden en het behalen van certificaten. Al sinds de begindagen van online werken wij aan de beste digitale strategieën voor prachtige klanten als Coca-Cola, Jumbo, Landal Greenparks...

Lees Meer

 

[Vacatures] Dorst & Lesser zoekt een Creative Copywriter

Wij zoeken een ijzersterke creative copywriter die de eindverantwoordelijkheid draagt voor de ontwikkeling en consistente toepassing van de merktaal van onze klanten. Je schrijft vette teksten voor campagnes, bedenkt haakjes en concepten én werkt en denkt mee aan alles wat met tekst te maken heeft.

Als creative copywriter word je onderdeel van het creative team dat bestaat uit creative leads, social creatives en ga je aan de slag voor (internationale) A-merken zoals Alpro...

Lees Meer

 

[Vacatures] NRC Media zoekt een Freelance PR-Coördinator

Jij zorgt ervoor dat de podcasts van NRC bekend worden bij een groot publiek door middel van aandacht in de media. In samenwerking met je collega’s uit het audioteam zet je PR-campagnes op die aansluiten bij de redactionele en marketingkalender.

Je kunt ons helpen een strakke PR-strategie te formuleren die NRC neerzet als autoriteit in podcastland. Hoe moet echter niet bij een plan blijven, je kunt ook concrete resultaten halen in de vorm van diverse publicaties in relevante media...

Lees Meer

 

Cross Media Congres 2021 | 14 september | Kromhouthal Amsterdam

Na twee en half jaar organiseren wij weer een groot real live congres. En dat werd tijd! Het Cross Media Congres 2021 geeft podium aan tal van sprekers uit media en marketingcommunicatie.

Van grote exploitanten, adverteerders en bureaus die de gevestigde orde vertegenwoordigen tot startups die deze orde juist uitdagen. Wat hen bindt, is een continue zoektocht naar werkende businessmodellen in een razendsnel veranderend medialandschap waar kansen en bedreigingen elkaar...

Lees Meer

 

Cross Media Congres 2021 nodigt studenten uit voor gratis deelname

Ben jij een student in media of marketingcommunicatie - dat kan HBO of universitair zijn, je kunt net zijn begonnen, aan het afstuderen of iets daar tussen in - dan is dit wellicht iets voor jou.

Het is inmiddels traditie dat wij 25 studenten uitnodigen voor gratis deelname aan het Cross Media Congres. Media Meetings investeert graag in jong talent en daarom nodigen wij studenten van relevante opleidingen ook dit jaar uit om zich aan te melden voor gratis deelname aan het Cross Media...

Lees Meer

 

Cross Media Congres 2021 zoekt Startups!

Op dinsdag 14 september 2021 vindt het Cross Media Congres 2021 plaats in de Kromhouthal in Amsterdam.

De 5 beste media en marcom startups van dit moment in Nederland spreken op deze conferentie; zij zijn de winnaars van de Dutch Startup Competition 2021. Deze competitie wordt dit jaar voor de achtste keer georganiseerd...

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

XXS Amsterdam ontwikkelt merkcampagne Rode Kruis 20-09-2021 | 12:18:23
Het Rode Kruis heeft met XXS – onderdeel van Candid –  een merkpositionering en campagne ontwikkeld waarmee de hulporganisatie zich in Nederland nadrukkelijker op onvoorwaardelijke hulp positioneert


[Cross Media Congres] Antoinette Hoes over pitchen voor alles of niets 20-09-2021 | 11:28:00
Antoinette Hoes is Transformation Director bij INNOCEAN Worldwide Europe. Tijdens het Cross Media Congres was ze een van de sprekers en daarnaast was ze te gast bij  de thema-uitzending van Marketing Report Radio


Fama Volat helpt Plastic Soup Foundation met campagne 17-09-2021 | 14:28:00
Fama Volat gaat aan de slag voor Plastic Soup Foundation. Het pr- en communicatiebureau dat werkt voor partijen als ABN Amro, Bavaria en Engie doet enkele keren per jaar kosteloze projecten voor goede doelenorganisaties


Bruut Amsterdam en DPG Media maken 360º-campagne voor Donald Duck-app 17-09-2021 | 13:33:00
In opdracht van uitgever DPG Media produceerde Bruut Amsterdam de campagne voor de lancering van de Donald Duck-app. Bruut Amsterdam verzorgde een televisiecommercial, een radiocommercial, verschillende social video’s, fotografie en (digital) out of home


MIX en Elevator verzorgen duurzaamheidscampagne Boels Rental 17-09-2021 | 13:12:00
Het Nederlandse verhuurbedrijf Boels Rental voert de campagne Oranje is het nieuwe groen. De campagne presenteert Boels als duurzaamheidspartner van alle klanten. MIX (Creatie) en Elevator (Growth Marketing) ontwikkelden de campagne


S4Capital neemt Zemoga over 17-09-2021 | 12:06:00
S4Capital neemt het Colombiaanse product designbedrijf Zemoga over. Zemoga zal bij  Media.Monks worden ondergebracht. Hoeveel voor de overname wordt betaald, is niet bekendgemaakt


Blauw Gras social content bureau KWF Kankerbestrijding 17-09-2021 | 06:45:00
Social content bureau Blauw Gras neemt voortaan de social strategie en campagnes van KWF op zich. Blauw Gras gaat helpen het merk online beter op de kaart te zetten


Vertigo 6 Cross Media Bureau van het Jaar 2021 16-09-2021 | 19:26:00
Vertigo 6 werd tijdens het Cross Media Diner op 14 september uitgeroepen tot Cross Media Bureau van het jaar 2021.


Brenda Smith Cross Media Vrouw van het Jaar 2021 16-09-2021 | 15:46:00
Brenda Smith, Director Marketing & Customer Experience bij A.S. Watson, het moederbedrijf van onder meer Kruidvat, werd tijdens het Cross Media Diner op 14 september uitgeroepen tot Cross Media Vrouw van het jaar 2021


MPG.Group gaat verder als MMMatter 14-09-2021 | 10:00:00
Het netwerk van creatieve en strategische contentbureaus MPG.Group gaat verder onder de naam MMMatter. Het netwerk bestaat nu uit MPG Nederland, MPG.Concepts in New York, SOCIAL.INC, The Social Club en het Belgische Gicom


Edward Knol van Born05 naar Candid 14-09-2021 | 09:05:39
Edward Knol is per 13 september benoemd tot nieuwe Chief Operating Officer (COO) van Candid en zal toetreden tot het directieteam van Candid. In die functie zal hij zich richten op de verdere ontwikkeling van de bureaus


BK start campagne merkidentiteit Gemaakt voor het Leven 13-09-2021 | 11:08:32
Op dinsdag 14 september start BK met een grootschalige campagne om de merkidentiteit Gemaakt voor het Leven te presenteren aan het publiek, met onder andere een speciale website, online video’s, aangepast verpakkingsdesign, pr en een influencercampagne


Elise Schaap gezicht van HAK in meerjarige samenwerking 13-09-2021 | 09:34:17
Elise Schaap is de komende jaren het gezicht van groentefabrikant HAK, nadat eerder Martine Bijl en Herman den Blijker te zien waren in de reclames


Blammo, Logitech G en Blue Microphones presentereen Dutch Stream Awards 2021 10-09-2021 | 11:50:00
Blammo en hoofdsponsoren Logitech G en Blue Microphones hebben de derde editie van The Dutch Stream Awards (DSA) aangekondigd. De DSA honoreert streamers die volgens publiek en vakjury de beste livestreamproducties van 2021 maakten


Dennis van Vugt Managing Director Born05 10-09-2021 | 10:08:00
Mede-oprichter van Born05 Dennis van Vugt is per 10 september 2021 de Managing Director van Born05. Hij volgt Edward Knol op, die het bureau de afgelopen twee jaar door de coronacrisis heen leidde



 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -