Jaargang 4 | editie 30 | 24 september 2021
 
[Marketing Report Radio] Gwenda van Vliet, CMO van G-Star RAW over de Snoop Dogg campagne

Gwenda van Vliet is Chief Marketing Officer bij G-Star RAW.  We spraken tijdens de september uitzending met haar over de huidige campagne en de samenwerking met Snoop Dogg.

"De Verenigde Staten, Japan, Zuid-Afrika en een groot deel van de Europese markten daar focussen we ons op. We zijn met Snoop Dogg in zee gegaan omdat hij in deze markten heel groot is...

Lees Meer

 

Het Mauritshuis met website en multimediatour

Het Mauritshuis heeft een website en multimediatour in gewijzigde huisstijl gelanceerd. Het museum sloeg de handen ineen met digital agency Dept om samen de kunstwerken en kennis over de collectie op een laagdrempelige, complete manier en volledig digitaal te delen, om zo een breder publiek te inspireren en het museum voor iedereen digitaal toegankelijk te maken. 

De collectie van het Mauritshuis vormt de basis voor de website en multimediatour. Personalisatie en perspectief staan voorop en kern van de website zijn de verschillende...

Lees Meer

 

[Cross Media Congres 2021] Joyce Lopulalan over 4orange

Joyce Lopulalan is Business Development Consultant bij 4orange. Het bedrijf weet data voor bedrijven om te zetten in informatie waarmee ze uit de voeten kunnen om verder te groeien of hun processen te verbeteren.

Joyce is ook vaste columniste op Marketing Report en was tijdens het Cross Media Congres 2021 te gast bij de speciale uitzending van Marketing Report op New Business Radio op locatie. Joyce Lopulalan: “Wij zien al jaren dat als je veel data verzamelt, je daarmee goud in handen hebt. Momenteel is...

Lees Meer

 

&.agency ondersteunt lancering van CeraVe in Nederland

Het huidmerk CeraVe heeft het Amsterdamse bureau &.agency gevraagd te helpen met de merklancering. Daarbij is een influencerstrategie  via TikTok en Instagram ingezet om jongeren te bereiken. De focus is daarbij op de Generatie Z en millennials.

Met de slogan Laat je zien wil CeraVe uitdragen dat ieder mens zich mag laten zien. De ambassadeurs die zich in deze campagne laten zien zijn Shary-An Nivillac, Duncan Tromp, Sophie Ousri, Sophia Kruithof en Sterre van Woudenberg...

Lees Meer

 

[Marketing Report Radio] Jurgen Surstedt over Interpolis

Jurgen Surstedt is Senior Manager Merkmanagement bij Interpolis. We spraken tijdens de september-uitzending van Marketing Report Radio met hem over hoe deze verzekeraar zijn merk positioneert en omgaat met de slogan Interpolis, glashelder - een motto dat ondertussen net een merk lijkt te zijn geworden.

Jurgen Surstedt: "We hebben nog steeds 65 procent van de agrarische markt. Glashelder blijft nog een tijd te zien. Er zijn momenten dat we echt dachten dat we iets anders moeten...

Lees Meer

 

[Cross Media Congres 2021] Carolien van ’t Hek over UM

Carolien van ’t Hek is CEO van UM, het mediabureau dat als motto Better Science, Better Art, Better Outcomes voert. Tijdens het Cross Media Congres 2021 was ze te gast bij de speciale uitzending van Marketing Report op New Business Radio op locatie.

Carolien van ’t Hek: “Wij adviseren adverteerders in Nederland over wat ze hem hun reclamebudget moeten doen. Of ze dat het best op tv, radio of YouTube moeten uitgeven. Daarnaast kopen we dat ook in. We doen dus alles van advies tot aan...

Lees Meer

 

Van Gogh Museum lanceert merkcampagne

Het Van Gogh Museum komt met een merkcampagne waarin de mens achter Vincent van Gogh en het perspectief van de bezoeker het uitgangspunt vormen. Aan de lancering van de merkcampagne is een uitgebreid merkpositioneringtraject voorafgegaan.

De huidige missie en kernwaarden passen bij het karakter van het museum: een inclusief museum dat mensen wil inspireren met het leven en werk van Vincent van Gogh en zijn tijdgenoten. Deze merkpositionering, waarin de mens...

Lees Meer

 

 
 

Het onderzoek voor DeMarketing100 2022 komt eraan; stuur nu jouw voordrachten in!

Het DeMedia100 Diner 2022 zal plaatsvinden op 1 december (2021 wel te verstaan) in Amsterdam, ook dit jaar weer het netwerkevent van het jaar voor de top van de Nederlandse media- en marketingwereld.

Het onderzoek voor DeMarketing100 wordt uitgevoerd in de eerste week van oktober. Iedereen mag mensen voordragen. DeMarketing100 is de lijst van de meest invloedrijke marketeers, die jaarlijks wordt gepubliceerd. Even snel voor wie precies wil weten hoe het werkt. Voor DeMarketing100...

Lees Meer

 

[Online sessie] Talpa Social: Influencer marketing, de puberteit voorbij

Influencer marketing is niet meer weg te denken uit de mediamix. Talpa Social is dan ook in volle groei! Hoe is de rol van influencer marketing en daarmee het vak van content creators veranderd en wat betekent dat voor adverteerders?

Tijdens deze online sessie laten we zien hoe Talpa Social merken, talenten en consumenten samenbrengt en laat groeien door mooie partnerships. Aan de hand van gesprekken en cases laten we zien hoe je influencer marketing anno...

Lees Meer

 

[Vacatures] Talpa Network zoekt een Branded content coördinator Koffietijd

Voor het dagelijkse tv-programma én platform Koffietijd zijn wij opzoek naar een Branded content coördinator. Als Branded content coördinator ben je verantwoordelijk voor de uitvoering van de afspraken die gemaakt zijn met adverteerders ten aanzien van gesponsorde onderdelen van Koffietijd.  

Koffietijd op TV

Televisie is en blijft het moederschip van dit platform. Het dagelijkse, live, goodmood ochtendmagazine van RTL4, elke werkdag van 10 tot 11 uur. We informeren, inspireren en verrassen met lekkere gesprekken, actuele informatie...

Lees Meer

 

[Vacatures] MPG. zoekt een Senior Content Manager Allerhande

Met ijzersterke en creatieve content helpen wij merken de dialoog aan te gaan met consumenten of medewerkers. Relevante content voor het juiste moment, met juiste middel en voor de juiste persoon. Maar altijd vanuit de belevingswereld van de consument.

Het liefst zo persoonlijk mogelijk om een sterke en duurzame verbinding te maken. Wij werken voor de mooiste A-merken binnen meerdere sectoren, marktsegmenten, branches en niches. Van finance en zorg tot semioverheid, retail en food...

Lees Meer

 

[Vacatures] DPG Media zoekt een Accountmanager Spot - Qmusic

Ben jij bekend met de mediabranche, commercieel gedreven en een echte netwerker? Word jij enthousiast van het genereren van new business maar ook het beheren en uitbouwen van onze relaties? Dan zijn wij bij Qmusic op zoek naar jou!

Wat ga je doen

Als Accountmanager Spot houd jij je bezig met het opbouwen, in stand houden en proactief bewerken van een (potentieel) adverteerders netwerk. Je bent van A tot Z verantwoordelijk voor jouw eigen business, een kleine ondernemer onder ons...

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

Campagne van Bolsius toont magie en geur van kaars 22-10-2021 | 13:49:00
Onlangs ging de door KesselsKramer ontwikkelde campagne Het is niet alleen een kaars van Bolsius van start. In de campagne laat Bolsius zien dat – nu gezelligheid in huis belangrijker dan ooit is – het product al lang niet meer alleen de lichtbron is die het voorheen was


Dept verkrijgt titel gecertificeerde B Corporation 22-10-2021 | 13:26:00
Dept heeft de status van gecertificeerde B Corporation verkregen. B staat voor Benefit Corporation waarbij bedrijven die deze titel verkrijgen zich aantoonbaar inzetten voor een betere wereld. Daarbij gaat het om een gezonde bedrijfsvoering voor werknemers, klanten, maatschappij en milieu


ATL-campagne Film1 richt zich op gemak van lineaire tv 22-10-2021 | 11:06:00
Een groot deel van Nederlandse consumenten van videodiensten haakt af bij de zoektocht naar een film of serie. 21 procent ervaart keuzestress en 41 procent haakt regelmatig af. Superheroes heeft een ATL-1campagne voor Film1 ontwikkeld om het voordeel van het direct afstemmen op een goede film te benadrukken


ACM start marktverkenning naar de Platform-to-Business Verordening 22-10-2021 | 10:15:52
De Autoriteit Consument & Markt (ACM) gaat onderzoeken hoe online platformbedrijven omgaan met de regels uit de Platform-to-Business Verordening en tegen welke problemen ondernemers aanlopen die in deze markt actief zijn


[Marketing Report Radio] Maarit van Zalk van Earforce en Podcast Factory over podcasts 22-10-2021 | 10:04:00
Maarit van Zalk is eigenaar en Director van Earforce en Podcast Factory. Te gast bij Marketing Report Radio spreken we haar over de ontwikkelingen van podcasts en verdienmodellen


[Interview] Joost Jetten (Logitech) over het Nieuwe Werken 22-10-2021 | 09:31:00
Joost Jetten is Head of Enterprise Logitech Benelux bij Logitech. We spreken hem over hoe Logitech bijdraagt aan hybride werken en welke toepassingen daarbij komen kijken


DDMA: boycot advertentieplatforms is geen oplossing 21-10-2021 | 16:51:00
19 met name (centrum)linkse Europarlementariërs hebben in een brief Europa's grootste bedrijven opgeroepen om hun advertentie-uitgaven te heroverwegen als het gaat om digitale reclameactiviteiten die tracking gebruiken


[Marketing Report Radio] Nienke van de Streek over de marketing van Aldi 21-10-2021 | 12:42:00
Nienke van de Streek is Managing Director Marketing en Communicatie bij Aldi Nederland. Te gast bij Marketing Report Radio spreken we haar over het het opbouwen van een marketingafdeling bij Aldi Nederland en de campagnes die Aldi voert


[Marketing Report Radio] Ard Bossema over Grolsch als speler in de biermarkt 21-10-2021 | 12:19:25
Ard Bossema is Director Marketing & Strategy bij Royal Grolsch. Het is zijn taak inzichten te vergaren om consumenten ertoe te verleiden een van de merken van Grolsch te proberen en te proeven. Hij vertelt over de stand van zaken in de biermarkt


Grolsch komt met speciaalbier Liefde 21-10-2021 | 11:56:00
Grolsch heeft een speciaalbier op de markt gebracht onder de naam Liefde Eerder werden Geloof en Hoop gelanceerd, later dit jaar volgt Geluk. Met de vierdelige serie speciaalbieren wil Grolsch Nederlanders een hart onder de riem steken in een periode waarin het coronavirus nog steeds aanwezig is


[Marketing Report Radio] Brenda Smith over Kruidvat als crossmediaal merk 21-10-2021 | 11:26:00
Brenda Smith is Director Marketing & Customer Experience bij A.S. Watson, het moederbedrijf van onder meer Kruidvat en Trekpleister. Ze is ook Cross Media Vrouw van het jaar 2021. Te gast bij Marketing Report Radio spreken we haar over het crossmedial positioneren van haar merken


[Marketing Report Radio] René Zeedijk over het succes van Qmusic, de toekomst van FM en overname van Talpa 21-10-2021 | 10:24:00
Iedere maand bespreekt René Zeedijk, Directeur Business Development bij ZIGT media en performance bureau, in de uitzending van Marketing Report op New Business Radio actuele ontwikkelingen in de wereld van media en marketingcommunicatie


DDMA stelt Floris Slaghek aan als relatiemanager 21-10-2021 | 09:29:40
DDMA heeft Floris Slaghek, hiervoor werkzaam als Key Account Manager Mediabureaus bij DPG Media, aangesteld als relatiemanager


Jumbo komt met sinterklaas-editie BOZU 21-10-2021 | 00:15:00
BOZU Hard Seltzer heeft een Sinterklaas-editie op de markt gebracht in samenwerking met Jumbo, die het product exclusief verkoopt. De BOZU Pepernoot is verkrijgbaar in een gelimiteerde oplage bij geselecteerde filialen van Jumbo en op de website van Jumbo


Fitzroy komt met Zeitgeist in a box. Triggers for change 20-10-2021 | 13:58:00
Het creatief en strategisch bureau Fitzroy heeft een box ontwikkeld waarin 25 belangrijke shift voor marketeerst en 75 consumentenwaarden zijn verzameld. Met Zeitgeist in a box, Triggers for change wil Fitzroy klanten inzicht geven in de veranderingen in het gedrag van consumenten, media en technologie



 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -