Jaargang 4 | editie 29 | 21 september 2021
 

Vertigo 6 Cross Media Bureau van het Jaar 2021

Vertigo 6 werd tijdens het Cross Media Diner op 14 september uitgeroepen tot Cross Media Bureau van het jaar 2021.

De jury: "Vertigo 6 is een sympathieke challenger uit Arnhem. Begonnen met gaming en ontwikkeld tot allround bureau. De groei van Vertigo 6 is fenomenaal – dat trekt zelfs internationaal de aandacht. Dit bureau gaat van begin tot eind met de klant mee en doet daar alles voor. Vertigo 6 werkt met traditionele kanalen, maar ook heel veel met non...

Lees Meer

 

ASN Bank Cross Media Adverteerder van het Jaar 2021

ASN Bank is tijdens het Cross Media Diner op 14 september uitgeroepen tot Cross Media Adverteerder van het jaar 2021.

De jury: "ASN Bank, eerst een activistische speler, communiceert nu op een nieuwe, crossmediale manier terwijl duurzaamheid tegelijkertijd wel een centraal thema blijft. De impact is groot en je ziet de bank opeens overal. Heel knap hoe ASN Bank issues adresseert en over de juiste kanalen voor de juiste doelgroepen uitrolt. Daarmee wordt de...

Lees Meer

 

Winnaars Cross Media Awards 2021

Tijdens het Cross Media Diner 2021 de Kromhouthal in Amsterdam zijn dinsdag 14 september de winnaars van de Cross Media Awards 2021 bekendgemaakt. Brenda Smith van A.S. Watson is Cross Media Vrouw van het Jaar 2021, zij is de opvolger van Monique Pennings van Jumbo.

De prijzen werden uitgereikt door John Olivieira, voorzitter van de Cross Media Awards Jury. Twee deeljury's beoordeelden de inzendingen...

Lees Meer

 

XXS Amsterdam ontwikkelt merkcampagne Rode Kruis

Het Rode Kruis heeft met XXS – onderdeel van Candid –  een merkpositionering en campagne ontwikkeld waarmee de hulporganisatie zich in Nederland nadrukkelijker op onvoorwaardelijke hulp positioneert. De campagne wordt uitgerold in tv, radio, print en outdoor.

In die positionering van het Rode Kruis staat het onvoorwaardelijk verlenen van hulp aan wie dan ook en waar dan ook centraal. Bij het ontwikkelen van de campagne is bewust gekozen voor het inzetten van eigen vrijwilligers in...

Lees Meer

 

[Cross Media Congres 2021] Antoinette Hoes (Innocean) over pitchen voor alles of niets

Antoinette Hoes is Transformation Director bij INNOCEAN Worldwide Europe. Tijdens het Cross Media Congres was ze een van de sprekers en daarnaast was ze te gast bij de locatie-uitzending Marketing Report op New Business Radio.

Antoinette Hoes vertelt dat het traject van pitchen voor een klant lang kan duren en naar haar mening een andere insteek zou moeten hebben: “Maar als het dan tot pitchen komt, vind ik het heel leuk. Ik heb het type energie waarmee ik het...

Lees Meer

 

Soupalicious en Albert Heijn in actie voor de Voedselbank

Albert Heijn start de verkoop van Soupalicious in 700 winkels. Dit sociale soepmerk werkt met het one-for-one principe: met elke cup koelverse soep die de klant koopt, doneert hij automatisch evenveel soep aan de voedselbank.

Daarnaast gaan klanten met Soupalicious voedselverspilling tegen, doordat alle soepen voor de voedselbank worden bereid met hoogwaardige reststromen, geleverd door Albert Heijn. Deze samenwerking is een voorbeeld van circulair...

Lees Meer

 

[Cross Media Congres 2021] Joris van Heukelom over MakerStreet en SCHOKVAST

Joris van Heukelom is podcastmaker en partner bij MakerStreet. Tijdens het Cross Media Congres 2021 was hij moderator en daarnaast te gast bij de speciale uitzending van Marketing Report op New Business Radio op locatie.

Joris van Heukelom vertelt onder meer over zijn podcast SCHOKVAST en zijn rol bij MakerStreet, waar het na de verschillende lockdowns weer als vanouds druk is: “Het gaat supergoed. We zitten in het gebied van technologische ontwikkeling, innovatie en product development. Dat zijn...

Lees Meer

 

 
 

[Marketing Report - 21 september 2021] Anneke Veenendaal | Chris Out | Jurgen Surstedt | Gwenda van Vliet | René Mioch | Stefan Havik

Luister dinsdag 21 september om 18:30 uur naar de uitzending van Marketing Report op New Business Radio. Uw prettige gespreksleider is presentator Peter Wybenga bijgestaan door zijn razendsnelle sidekick Bas Vlugt.

Vaste studiogast om het nieuws te duiden is René Zeedijk, Directeur Business Development bij media en performance bureau ZIGT. Onze gasten zijn...

Lees Meer

 

Het onderzoek voor DeMarketing100 2022 komt eraan; stuur nu jouw voordrachten in!

Het DeMedia100 Diner 2022 zal plaatsvinden op 1 december (2021 wel te verstaan) in Amsterdam, ook dit jaar weer het netwerkevent van het jaar voor de top van de Nederlandse media- en marketingwereld.

Het onderzoek voor DeMarketing100 wordt uitgevoerd in de eerste week van oktober. Iedereen mag mensen voordragen. DeMarketing100 is de lijst van de meest invloedrijke marketeers, die jaarlijks wordt gepubliceerd. Even snel voor wie precies wil weten hoe het werkt. Voor DeMarketing100...

Lees Meer

 

[Vacatures] Ticketveiling zoekt een Medior Full Stack Developer

Ter uitbreiding van ons development team zoeken wij per direct een Medior Full Stack Developer voor 40 uur in de week.

Wie zoeken wij? Je bent iemand met een enorme drive! Je bent oplossingsgericht, denkt niet alleen in code, maar legt ook verbanden met de eindgebruiker. Daarnaast beschik je over een groot verantwoordelijkheidsgevoel...

Lees Meer

 

[Vacatures] Talpa Network zoekt een Branded content coördinator Koffietijd

Voor het dagelijkse tv-programma én platform Koffietijd zijn wij opzoek naar een Branded content coördinator. Als Branded content coördinator ben je verantwoordelijk voor de uitvoering van de afspraken die gemaakt zijn met adverteerders ten aanzien van gesponsorde onderdelen van Koffietijd.  

Koffietijd op TV

Televisie is en blijft het moederschip van dit platform. Het dagelijkse, live, goodmood ochtendmagazine van RTL4, elke werkdag van 10 tot 11 uur. We informeren, inspireren en verrassen met lekkere gesprekken, actuele informatie...

Lees Meer

 

[Vacatures] MPG. zoekt een Senior Content Manager Allerhande

Met ijzersterke en creatieve content helpen wij merken de dialoog aan te gaan met consumenten of medewerkers. Relevante content voor het juiste moment, met juiste middel en voor de juiste persoon. Maar altijd vanuit de belevingswereld van de consument.

Het liefst zo persoonlijk mogelijk om een sterke en duurzame verbinding te maken. Wij werken voor de mooiste A-merken binnen meerdere sectoren, marktsegmenten, branches en niches. Van finance en zorg tot semioverheid, retail en food...

Lees Meer

 

[Vacatures] Maxlead zoekt een Senior SEO Consultant

Wil jij werken voor het meest talentvolle Online Marketingbureau van Nederland en werken aan de toekomst van merken als Basic-Fit, Webfleet Solutions, HG, WeFashion, Wolters Kluwer, Carglass of Q-Park? Kom dan werken bij Abovo Maxlead.

Wat is vereist?

  • minimaal HBO werk- en denkniveau
  • minimaal 4 jaar SEO-ervaring
  • jij kunt SEO vertalen naar een klantstrategie
  • jij ziet kansen op het gebied van content marketing...

Lees Meer

 

[Vacatures] DPG Media zoekt een Accountmanager Spot - Qmusic

Ben jij bekend met de mediabranche, commercieel gedreven en een echte netwerker? Word jij enthousiast van het genereren van new business maar ook het beheren en uitbouwen van onze relaties? Dan zijn wij bij Qmusic op zoek naar jou!

Wat ga je doen

Als Accountmanager Spot houd jij je bezig met het opbouwen, in stand houden en proactief bewerken van een (potentieel) adverteerders netwerk. Je bent van A tot Z verantwoordelijk voor jouw eigen business, een kleine ondernemer onder ons...

Lees Meer

 

[Vacatures] Blauw Gras zoekt een Strateeg (medior)

We zoeken een Strateeg! Creatief werk met impact ontstaat vanuit een perfecte strategie, zowel op campagneniveau als over een geheel jaar. Jij bemoeit je maar al te graag met dit belangrijke denkwerk!

Denken vanuit funnels en frameworks zit in je natuur, waarbij structuur en feitelijke onderbouwing essentieel zijn. Je bezit een verfijnd gevoel voor diverse merken, doelgroepen en (social/digital) kanalen. Tijdens de executie van de strategie hou je doorlopend vinger aan de pols of de uitgezette koers...

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

[Marketing Report Radio] Gabriela Nouws (SuperRebel) over Hotel SuperRebel: Een smeltkroes van creativiteit 19-04-2024 | 11:51:00
Te gast bij Marketing Report Radio op New Business Radio spreken we haar over de keuze voor een hotel als kantoor en hoe dat de creativiteit stimuleert


Lemon Scented Tea ontwikkelt campagne met pratende spiegelhangers voor Sunny Cars 19-04-2024 | 11:22:00
Met de introductie van deze merkassets maakt Sunny Cars de eerste stap van een functioneel, naar een emotioneel merk


[Grow by DPG Media] Hoe Intertoys een sterker imago bouwde met de inzet van Ouders van Nu en Reclamefolder.nl 19-04-2024 | 10:48:00
Van het bouwen van blokken tot aan het bouwen van een sterk merk: Intertoys kan het allebei


[Interview] Job Jan Altena en Joris de Bruin (CPNB): met weinig budget veel bereiken voor het boek 19-04-2024 | 10:30:00
Job Jan Altena is persvoorlichter en Joris de Bruin is analist bij de Stichting Collectieve Propaganda van het Nederlandse Boek (CPNB). We spreken beiden over hoe CPNB met marketing en pr omgaat ter promotie van boeken


Fama Volat en Randstad introduceren het Inzendbureau 19-04-2024 | 10:18:00
Ondanks aanhoudende krapte op de arbeidsmarkt worden statushouders nog steeds massaal over het hoofd gezien


[Vacatures] Fremantle zoekt een Project Controller 19-04-2024 | 08:35:00
Fremantle is per direct op zoek naar een Project Controller


[Vacatures] Fremantle zoekt een Senior Business Controller 19-04-2024 | 08:05:00
Fremantle is per direct op zoek naar een Senior Business Controller


[Interview] Nicky Levinschi (ZIGT): consolidatie is eigenlijk altijd slecht nieuws voor de klant 19-04-2024 | 00:54:00
Nicky Levinschi is per 1 april 2024 benoemd tot CEO van ZIGT Nederland. We spreken haar over het vertrek van een aantal mangementsleden, haar visie op ZIGT en de mediamarkt


Michiel Marsman & Dion Holla (Sizzer): Sonic Branding, maar dan sexy: jouw merk als muziekfestival 18-04-2024 | 13:10:00
Tegenwoordig hebben merken steeds meer moeite om hun doelgroep te bereiken en relevant te blijven. Muziek is hiervoor een buitengewoon krachtige tool, echter - hoe werkt dit dan? 


SuperRebel en Kaaps Film ontwikkelen merkfilm voor Aartsen 18-04-2024 | 12:48:57
Na een vernieuwde website, was de uitdaging voor SuperRebel Agency om samen met Kaaps Film de nonstopfresh-belofte van Aartsen te vertalen naar een eigenzinnige en moderne film


Fusie OrangeValley, MvH Media, AdResults, Increase en NewPort Capital 18-04-2024 | 12:02:00
De digital marketingbureaus OrangeValley, MvH Media, AdResults en Increase slaan de handen ineen. NewPort Capital treedt toe als investeerder


team5pm produceert Prime Video-serie B&B Bankzitters 18-04-2024 | 11:46:00
In de show runnen YouTube-sterren Raoul, Koen, Matthy, Robbie en Milo elke week op hun beurt een B&B


[Marketing Report Radio] Dorkas Koenen (Rabobank) over de kracht van sportieve meditatie en verbinding 18-04-2024 | 11:30:00
Te gast bij Marketing Report Radio spreken we Dorkas Koenen over zijn boek Bergen liegen niet, de reis naar verbinding én zijn nieuwe boek Klantonvriendelijkheid


[Interview] Inês Bernardo (Scrambled) over de makeover van de foodafdeling van HEMA 18-04-2024 | 11:25:00
Inês Bernardo is creatief directeur bij Scrambled. In een interview vertelt ze over de makeover van Hema en The Food Content Agency Scrambled


[Vacatures] DPG Media zoekt een Marketing Specialist 18-04-2024 | 11:05:00
DPG Media is per direct op zoek naar een Marketing Specialist (Marketplace vtwonen) -Amsterdam



 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -