Jaargang 4 | editie 29 | 21 september 2021
 

Vertigo 6 Cross Media Bureau van het Jaar 2021

Vertigo 6 werd tijdens het Cross Media Diner op 14 september uitgeroepen tot Cross Media Bureau van het jaar 2021.

De jury: "Vertigo 6 is een sympathieke challenger uit Arnhem. Begonnen met gaming en ontwikkeld tot allround bureau. De groei van Vertigo 6 is fenomenaal – dat trekt zelfs internationaal de aandacht. Dit bureau gaat van begin tot eind met de klant mee en doet daar alles voor. Vertigo 6 werkt met traditionele kanalen, maar ook heel veel met non...

Lees Meer

 

ASN Bank Cross Media Adverteerder van het Jaar 2021

ASN Bank is tijdens het Cross Media Diner op 14 september uitgeroepen tot Cross Media Adverteerder van het jaar 2021.

De jury: "ASN Bank, eerst een activistische speler, communiceert nu op een nieuwe, crossmediale manier terwijl duurzaamheid tegelijkertijd wel een centraal thema blijft. De impact is groot en je ziet de bank opeens overal. Heel knap hoe ASN Bank issues adresseert en over de juiste kanalen voor de juiste doelgroepen uitrolt. Daarmee wordt de...

Lees Meer

 

Winnaars Cross Media Awards 2021

Tijdens het Cross Media Diner 2021 de Kromhouthal in Amsterdam zijn dinsdag 14 september de winnaars van de Cross Media Awards 2021 bekendgemaakt. Brenda Smith van A.S. Watson is Cross Media Vrouw van het Jaar 2021, zij is de opvolger van Monique Pennings van Jumbo.

De prijzen werden uitgereikt door John Olivieira, voorzitter van de Cross Media Awards Jury. Twee deeljury's beoordeelden de inzendingen...

Lees Meer

 

XXS Amsterdam ontwikkelt merkcampagne Rode Kruis

Het Rode Kruis heeft met XXS – onderdeel van Candid –  een merkpositionering en campagne ontwikkeld waarmee de hulporganisatie zich in Nederland nadrukkelijker op onvoorwaardelijke hulp positioneert. De campagne wordt uitgerold in tv, radio, print en outdoor.

In die positionering van het Rode Kruis staat het onvoorwaardelijk verlenen van hulp aan wie dan ook en waar dan ook centraal. Bij het ontwikkelen van de campagne is bewust gekozen voor het inzetten van eigen vrijwilligers in...

Lees Meer

 

[Cross Media Congres 2021] Antoinette Hoes (Innocean) over pitchen voor alles of niets

Antoinette Hoes is Transformation Director bij INNOCEAN Worldwide Europe. Tijdens het Cross Media Congres was ze een van de sprekers en daarnaast was ze te gast bij de locatie-uitzending Marketing Report op New Business Radio.

Antoinette Hoes vertelt dat het traject van pitchen voor een klant lang kan duren en naar haar mening een andere insteek zou moeten hebben: “Maar als het dan tot pitchen komt, vind ik het heel leuk. Ik heb het type energie waarmee ik het...

Lees Meer

 

Soupalicious en Albert Heijn in actie voor de Voedselbank

Albert Heijn start de verkoop van Soupalicious in 700 winkels. Dit sociale soepmerk werkt met het one-for-one principe: met elke cup koelverse soep die de klant koopt, doneert hij automatisch evenveel soep aan de voedselbank.

Daarnaast gaan klanten met Soupalicious voedselverspilling tegen, doordat alle soepen voor de voedselbank worden bereid met hoogwaardige reststromen, geleverd door Albert Heijn. Deze samenwerking is een voorbeeld van circulair...

Lees Meer

 

[Cross Media Congres 2021] Joris van Heukelom over MakerStreet en SCHOKVAST

Joris van Heukelom is podcastmaker en partner bij MakerStreet. Tijdens het Cross Media Congres 2021 was hij moderator en daarnaast te gast bij de speciale uitzending van Marketing Report op New Business Radio op locatie.

Joris van Heukelom vertelt onder meer over zijn podcast SCHOKVAST en zijn rol bij MakerStreet, waar het na de verschillende lockdowns weer als vanouds druk is: “Het gaat supergoed. We zitten in het gebied van technologische ontwikkeling, innovatie en product development. Dat zijn...

Lees Meer

 

 
 

[Marketing Report - 21 september 2021] Anneke Veenendaal | Chris Out | Jurgen Surstedt | Gwenda van Vliet | René Mioch | Stefan Havik

Luister dinsdag 21 september om 18:30 uur naar de uitzending van Marketing Report op New Business Radio. Uw prettige gespreksleider is presentator Peter Wybenga bijgestaan door zijn razendsnelle sidekick Bas Vlugt.

Vaste studiogast om het nieuws te duiden is René Zeedijk, Directeur Business Development bij media en performance bureau ZIGT. Onze gasten zijn...

Lees Meer

 

Het onderzoek voor DeMarketing100 2022 komt eraan; stuur nu jouw voordrachten in!

Het DeMedia100 Diner 2022 zal plaatsvinden op 1 december (2021 wel te verstaan) in Amsterdam, ook dit jaar weer het netwerkevent van het jaar voor de top van de Nederlandse media- en marketingwereld.

Het onderzoek voor DeMarketing100 wordt uitgevoerd in de eerste week van oktober. Iedereen mag mensen voordragen. DeMarketing100 is de lijst van de meest invloedrijke marketeers, die jaarlijks wordt gepubliceerd. Even snel voor wie precies wil weten hoe het werkt. Voor DeMarketing100...

Lees Meer

 

[Vacatures] Ticketveiling zoekt een Medior Full Stack Developer

Ter uitbreiding van ons development team zoeken wij per direct een Medior Full Stack Developer voor 40 uur in de week.

Wie zoeken wij? Je bent iemand met een enorme drive! Je bent oplossingsgericht, denkt niet alleen in code, maar legt ook verbanden met de eindgebruiker. Daarnaast beschik je over een groot verantwoordelijkheidsgevoel...

Lees Meer

 

[Vacatures] Talpa Network zoekt een Branded content coördinator Koffietijd

Voor het dagelijkse tv-programma én platform Koffietijd zijn wij opzoek naar een Branded content coördinator. Als Branded content coördinator ben je verantwoordelijk voor de uitvoering van de afspraken die gemaakt zijn met adverteerders ten aanzien van gesponsorde onderdelen van Koffietijd.  

Koffietijd op TV

Televisie is en blijft het moederschip van dit platform. Het dagelijkse, live, goodmood ochtendmagazine van RTL4, elke werkdag van 10 tot 11 uur. We informeren, inspireren en verrassen met lekkere gesprekken, actuele informatie...

Lees Meer

 

[Vacatures] MPG. zoekt een Senior Content Manager Allerhande

Met ijzersterke en creatieve content helpen wij merken de dialoog aan te gaan met consumenten of medewerkers. Relevante content voor het juiste moment, met juiste middel en voor de juiste persoon. Maar altijd vanuit de belevingswereld van de consument.

Het liefst zo persoonlijk mogelijk om een sterke en duurzame verbinding te maken. Wij werken voor de mooiste A-merken binnen meerdere sectoren, marktsegmenten, branches en niches. Van finance en zorg tot semioverheid, retail en food...

Lees Meer

 

[Vacatures] Maxlead zoekt een Senior SEO Consultant

Wil jij werken voor het meest talentvolle Online Marketingbureau van Nederland en werken aan de toekomst van merken als Basic-Fit, Webfleet Solutions, HG, WeFashion, Wolters Kluwer, Carglass of Q-Park? Kom dan werken bij Abovo Maxlead.

Wat is vereist?

  • minimaal HBO werk- en denkniveau
  • minimaal 4 jaar SEO-ervaring
  • jij kunt SEO vertalen naar een klantstrategie
  • jij ziet kansen op het gebied van content marketing...

Lees Meer

 

[Vacatures] DPG Media zoekt een Accountmanager Spot - Qmusic

Ben jij bekend met de mediabranche, commercieel gedreven en een echte netwerker? Word jij enthousiast van het genereren van new business maar ook het beheren en uitbouwen van onze relaties? Dan zijn wij bij Qmusic op zoek naar jou!

Wat ga je doen

Als Accountmanager Spot houd jij je bezig met het opbouwen, in stand houden en proactief bewerken van een (potentieel) adverteerders netwerk. Je bent van A tot Z verantwoordelijk voor jouw eigen business, een kleine ondernemer onder ons...

Lees Meer

 

[Vacatures] Blauw Gras zoekt een Strateeg (medior)

We zoeken een Strateeg! Creatief werk met impact ontstaat vanuit een perfecte strategie, zowel op campagneniveau als over een geheel jaar. Jij bemoeit je maar al te graag met dit belangrijke denkwerk!

Denken vanuit funnels en frameworks zit in je natuur, waarbij structuur en feitelijke onderbouwing essentieel zijn. Je bezit een verfijnd gevoel voor diverse merken, doelgroepen en (social/digital) kanalen. Tijdens de executie van de strategie hou je doorlopend vinger aan de pols of de uitgezette koers...

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

Campagne van Bolsius toont magie en geur van kaars 22-10-2021 | 13:49:00
Onlangs ging de door KesselsKramer ontwikkelde campagne Het is niet alleen een kaars van Bolsius van start. In de campagne laat Bolsius zien dat – nu gezelligheid in huis belangrijker dan ooit is – het product al lang niet meer alleen de lichtbron is die het voorheen was


Dept verkrijgt titel gecertificeerde B Corporation 22-10-2021 | 13:26:00
Dept heeft de status van gecertificeerde B Corporation verkregen. B staat voor Benefit Corporation waarbij bedrijven die deze titel verkrijgen zich aantoonbaar inzetten voor een betere wereld. Daarbij gaat het om een gezonde bedrijfsvoering voor werknemers, klanten, maatschappij en milieu


ATL-campagne Film1 richt zich op gemak van lineaire tv 22-10-2021 | 11:06:00
Een groot deel van Nederlandse consumenten van videodiensten haakt af bij de zoektocht naar een film of serie. 21 procent ervaart keuzestress en 41 procent haakt regelmatig af. Superheroes heeft een ATL-1campagne voor Film1 ontwikkeld om het voordeel van het direct afstemmen op een goede film te benadrukken


ACM start marktverkenning naar de Platform-to-Business Verordening 22-10-2021 | 10:15:52
De Autoriteit Consument & Markt (ACM) gaat onderzoeken hoe online platformbedrijven omgaan met de regels uit de Platform-to-Business Verordening en tegen welke problemen ondernemers aanlopen die in deze markt actief zijn


[Marketing Report Radio] Maarit van Zalk van Earforce en Podcast Factory over podcasts 22-10-2021 | 10:04:00
Maarit van Zalk is eigenaar en Director van Earforce en Podcast Factory. Te gast bij Marketing Report Radio spreken we haar over de ontwikkelingen van podcasts en verdienmodellen


[Interview] Joost Jetten (Logitech) over het Nieuwe Werken 22-10-2021 | 09:31:00
Joost Jetten is Head of Enterprise Logitech Benelux bij Logitech. We spreken hem over hoe Logitech bijdraagt aan hybride werken en welke toepassingen daarbij komen kijken


DDMA: boycot advertentieplatforms is geen oplossing 21-10-2021 | 16:51:00
19 met name (centrum)linkse Europarlementariërs hebben in een brief Europa's grootste bedrijven opgeroepen om hun advertentie-uitgaven te heroverwegen als het gaat om digitale reclameactiviteiten die tracking gebruiken


[Marketing Report Radio] Nienke van de Streek over de marketing van Aldi 21-10-2021 | 12:42:00
Nienke van de Streek is Managing Director Marketing en Communicatie bij Aldi Nederland. Te gast bij Marketing Report Radio spreken we haar over het het opbouwen van een marketingafdeling bij Aldi Nederland en de campagnes die Aldi voert


[Marketing Report Radio] Ard Bossema over Grolsch als speler in de biermarkt 21-10-2021 | 12:19:25
Ard Bossema is Director Marketing & Strategy bij Royal Grolsch. Het is zijn taak inzichten te vergaren om consumenten ertoe te verleiden een van de merken van Grolsch te proberen en te proeven. Hij vertelt over de stand van zaken in de biermarkt


Grolsch komt met speciaalbier Liefde 21-10-2021 | 11:56:00
Grolsch heeft een speciaalbier op de markt gebracht onder de naam Liefde Eerder werden Geloof en Hoop gelanceerd, later dit jaar volgt Geluk. Met de vierdelige serie speciaalbieren wil Grolsch Nederlanders een hart onder de riem steken in een periode waarin het coronavirus nog steeds aanwezig is


[Marketing Report Radio] Brenda Smith over Kruidvat als crossmediaal merk 21-10-2021 | 11:26:00
Brenda Smith is Director Marketing & Customer Experience bij A.S. Watson, het moederbedrijf van onder meer Kruidvat en Trekpleister. Ze is ook Cross Media Vrouw van het jaar 2021. Te gast bij Marketing Report Radio spreken we haar over het crossmedial positioneren van haar merken


[Marketing Report Radio] René Zeedijk over het succes van Qmusic, de toekomst van FM en overname van Talpa 21-10-2021 | 10:24:00
Iedere maand bespreekt René Zeedijk, Directeur Business Development bij ZIGT media en performance bureau, in de uitzending van Marketing Report op New Business Radio actuele ontwikkelingen in de wereld van media en marketingcommunicatie


DDMA stelt Floris Slaghek aan als relatiemanager 21-10-2021 | 09:29:40
DDMA heeft Floris Slaghek, hiervoor werkzaam als Key Account Manager Mediabureaus bij DPG Media, aangesteld als relatiemanager


Jumbo komt met sinterklaas-editie BOZU 21-10-2021 | 00:15:00
BOZU Hard Seltzer heeft een Sinterklaas-editie op de markt gebracht in samenwerking met Jumbo, die het product exclusief verkoopt. De BOZU Pepernoot is verkrijgbaar in een gelimiteerde oplage bij geselecteerde filialen van Jumbo en op de website van Jumbo


Fitzroy komt met Zeitgeist in a box. Triggers for change 20-10-2021 | 13:58:00
Het creatief en strategisch bureau Fitzroy heeft een box ontwikkeld waarin 25 belangrijke shift voor marketeerst en 75 consumentenwaarden zijn verzameld. Met Zeitgeist in a box, Triggers for change wil Fitzroy klanten inzicht geven in de veranderingen in het gedrag van consumenten, media en technologie



 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -