Jaargang 14 | editie 23 | 24 september 2021 |
|
René Mioch maakt vanaf oktober 2021 zijn debuut als verteller in de theater- en bioscoopzalen van Nederland. De eerste voorstelling vindt plaats in Pathé Tuschinski in het kader van het 100-jarig bestaan van deze bioscoop.
Verder staan er ruim 35 voorstellingen gepland tot en met april 2022 en vervolgt de tour zich in het najaar van 2022. Al meer dan 35 jaar reist Mioch de wereld over om de sterren van het witte doek te ontmoeten, te ondervragen of te volgen. In zijn theaterprogramma spreekt Mioch over...
|
|
|
|
RTL Group en Talpa Network hebben hun handtekening gezet onder de overeenkomst die de overname van Talpa Network door RTL Group bevestigt.
Zoals eerder aangekondigd wordt Talpa Network daarbij ondergebracht bij RTL Nederland waarbij John de Mol een belang van 30 procent verkrijgt in RTL Nederland.RTL Group, een Bertelsmann-bedrijf, blijft met 70 procent de controlerende aandeelhouder van RTL Nederland. Talpa Entertainment Productions (van John de Mol) en...
|
|
|
|
Music Care heeft twee twee non-stop muziekzenders op JUKE gelanceerd, het gratis audioplatform van Talpa Network. De zenders bestaan uit nostalgische muziek, om zorgmedewerkers te ondersteunen in hun zorgtaken voor cliënten met dementie.
De muziekzenders Music Care Ontspannen en Music Care Activatie zijn een voorloper op een app wordt ontwikkeld door Media.Monks en waar crowdfunding voor is gestart. Met deze app wil Music Care de zorg op een snelle en...
|
|
|
|
Canal+ Group, dat onderdeel is van Vivendi, koopt 70 procent van SPI International. Dit hebben beide bedrijven bekendgemaakt. SPI International telt 42 televisiezenders die actief zijn in 6 continenten. Canal+ Group is in Europa vooral actief met televisizenders, streamin platforms en content in Frankrijk en Polen alsmede Nederland, België en Oost-Europa via M7 Group.
In Nederland is SPI Interantional actief met onder meer de zenders van Film1 en FilmBox. Ook worden FightBox en DocuBox in Nederland gedistribueerd. In Nederland...
|
|
|
|
Shula Rijxman is voorzitter van de Raad van Bestuur van de NPO. Op het Cross Media Congres 2021 werd ze geïnterviewd door Georgette Schlick. Shula was daarnaast te gast bij de speciale uitzending van Marketing Report op New Business Radio op locatie.
Shula Rijxman treedt over enkele maanden treedt terug uit de Raad van Bestuur en kijkt terug op wat ze allemaal heeft bereikt: “I’ve given all I got. Maar het is goed dat er iemand anders komt. Ik ben er trots op dat de NPO als merk...
|
|
|
|
Marscha Krouwel is Country Manager van Hearst Netherlands en key-note spreker op het Cross Media Congres 2021. Jelani Isaacs is eigenaar & Chief Executive Producer bij New Amsterdam Film Company. Samen met Karin de Groot (ITV) en Jeroen Koopman (NewBe) maakte hij deel uit van het Makers Forum.
Marscha en Jelani waren beide te gast bij de speciale uitzending van Marketing Report op New Business Radio op locatie. Marscha Krouwel ging onder meer in op de rol...
|
|
|
|
Opt Out Advertising gaat een samenwerking aan met muziekvideo platform XITE. Sinds begin dit jaar is het bedrijf actief met no-consent toepassingen voor de online advertising industrie.
Robby Kraai, Director of Advertising Technology bij XITE: “Tegenwoordig is het verplicht om consent te vragen binnen Smart TV, CTV- en OTT omgevingen. Ook XITE merkt dat er kijkersgroepen zijn die liever geen persoonsgegevens willen delen voor advertentiedoeleinden. Om de privacywens...
|
|
|
|
Mascha Colmans is Sales Manager bij Jean Mineur Mediavision, bekend van de verkoop van bioscoopreclames. Tijdens het Cross Media Congres 2021 werd ze geïnterviewd tijdens de locatie-uitzending van Marketing Report op New Business Radio.
Mascha Colmans: “Jean Mineur Mediavision is een verkoophuis dat reclames verkoopt voor 105 bioscopen. In Nederland werken we met 10 mensen, ik stuur het salesteam aan, maar werk zelf ook mee en ga naar...
|
|
|
|
Economen houden wel van een spelletje. De public goods game is er zo eentje. In het kort: 10 mensen krijgen elk 5 euro. Die 5 euro kun je houden, of in een pot stoppen. De totale opbrengst van die pot wordt verdubbeld en verdeeld onder de deelnemers.
Als iedereen de gehele 5 euro in de pot stopt, krijgt iedereen dus uiteindelijk 10 euro. Maar als één iemand zijn 5 euro houdt, dan houdt deze persoon 14 euro over. En de rest krijgt er nog maar 9. Als jij als enige de gehele 5...
|
|
|
|
Jeroen Koopman is oprichter en Creative Producer van het snel groeiende productiebedrijf NewBe. Tijdens het Cross Media Congres 2021 maakt hij maakte hij samen met Karin de Groot (ITV) en Jelani Isaacs (New Amsterdam Film Company) deel uit van het Makers Forum en was hij te gast tijdens de speciale radiouitzending van Marketing Report op New Business Radio op locatie.
Jeroen Koopman: “Ik ben NewBe tien jaar geleden begonnen. Ik had een idee voor een interactieve televisieserie met een online platform. Als producent was...
|
|
|
|
Er zijn feiten die iedereen kent. Zo is het een feit dat de jeugd bijna geen tv meer kijkt. Een ander feit is dat de ouderen wel graag tv kijken. Feitelijk vormen de 50-plussers de grootste bevolkingsgroep.
Mensen zijn feitelijk conformisten. De beste manier om het keuzegedrag van mensen te veranderen, is door te zeggen dat de meerderheid het gewenste gedrag al vertoont. Daarom verbaas ik mij erover dat de NPO de doelgroep 20-49-jarigen wil herwinnen. Bij de 40+-ers kan ik me nog...
|
|
|
|
Het is nog lekker aan het nazomeren maar aan de horizon gloort alweer het DeMedia100 Diner 2022, dat zal plaatsvinden op 1 december (2021 wel te verstaan), ook dit jaar weer het netwerkevent van het jaar voor de top van de Nederlandse media- en marketingwereld.
Het onderzoek dat ten grondslag ligt aan DeMedia100 | DeMarketing100 wordt uitgevoerd in de eerste week van oktober. Iedereen mag mensen voordragen voor DeMedia100 | DeMarketing100 en voor alle deellijsten...
|
|
|
|
Influencer marketing is niet meer weg te denken uit de mediamix. Talpa Social is dan ook in volle groei!
Hoe is de rol van influencer marketing en daarmee het vak van content creators veranderd en wat betekent dat voor adverteerders?
Tijdens deze online sessie laten we zien hoe Talpa Social merken, talenten en consumenten samenbrengt en laat groeien door mooie partnerships...
|
|
|
|
Het Content Team van Talpa Social is op zoek naar een enthousiaste en gedreven producer voor onze kanalen TV538 en Gierige Gasten. Binnen onze afdeling realiseren voor deze kanalen meerdere uploads per week die variëren van studio shows tot candid items.
Muziek en artiesten zijn uiteraard niet weg te denken bij onze 538 producties. Het kanaal van de Gierige Gasten zorgt ervoor dat je werkweek nooit hetzelfde is en je telkens voor een met humor gevulde uitdaging komt te...
|
|
|
|
NRC Media zoekt een talentvolle beeldredacteur voor een fulltime functie.Bij de fotoredactie van NRC ligt de focus op fotografie die de samenleving weerspiegelt en die eerlijk, controlerend en onderzoekend is.
We willen vanuit nieuwe perspectieven een verfrissende blik op het leven geven aan onze lezers. Om deze fotografie zo goed mogelijk onder de aandacht te brengen, zoeken we continue naar passende (online) vertelvormen en werken we niet alleen onderling veel samen, maar ook met de...
|
|
|
|
Met ijzersterke en creatieve content helpen wij merken de dialoog aan te gaan met consumenten of medewerkers. Relevante content voor het juiste moment, met juiste middel en voor de juiste persoon. Maar altijd vanuit de belevingswereld van de consument.
Het liefst zo persoonlijk mogelijk om een sterke en duurzame verbinding te maken. Wij werken voor de mooiste A-merken binnen meerdere sectoren, marktsegmenten, branches en niches. Van finance en...
|
|
|
|
Wil jij werken voor het meest talentvolle Online Marketingbureau van Nederland en werken aan de toekomst van merken als Basic-Fit, Webfleet Solutions, HG, WeFashion, Wolters Kluwer, Carglass of Q-Park? Kom dan werken bij Abovo Maxlead.
Wat is vereist?
- minimaal HBO werk- en denkniveau
- minimaal 4 jaar SEO-ervaring
- jij kunt SEO vertalen naar een klantstrategie
- jij ziet kansen op het gebied van content marketing...
|
|
|
|
Ben jij bekend met de mediabranche, commercieel gedreven en een echte netwerker? Word jij enthousiast van het genereren van new business maar ook het beheren en uitbouwen van onze relaties? Dan zijn wij bij Qmusic op zoek naar jou!
Wat ga je doen
Als Accountmanager Spot houd jij je bezig met het opbouwen, in stand houden en proactief bewerken van een (potentieel) adverteerders netwerk. Je bent van A tot Z verantwoordelijk voor jouw eigen business, een kleine...
|
|
|
|
Als Digital Sales/Media Support medewerker ga jij aan de slag om JCDecaux te versterken op het gebied van digitale buitenreclame.
Wat ga je doen?
Wij zoeken een nieuwe collega. In dit geval onze nieuwe Digitale Sales/Media support medewerker. Met een jaar aan werkervaring op het gebied van online marketing heb jij affiniteit met het analyseren van data en online advertenties. De waarde van campagnes door vertalen naar digitale buitenreclame begrijp jij helemaal en kan je...
|
|
|
|
|
|
|
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.
Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier |
Colofon:
Nederlands MediaNieuws is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl Het Nederlands MediaNieuws publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk
Hoofdredactie: Bas Vlugt www.twitter.com/basvlugt Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl
Hosting: 20NINE www.20nine.nl
In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden. |
|
|
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
|