Jaargang 4 | editie 32 | 1 oktober 2021
 

[Interview] Karin van Geelen: Clarity helpt klanten bij het vinden en vertellen van hun verhaal

Karin van Geelen is Managing Director Benelux van pr-bureau Clarity. Ze begon als zelfstandig ondernemer met Yellow Communications, dat op is gegaan in Clarity.

Karin van Geelen: “Na zestien jaar ondernemen merkte ik dat ik het toch wel fijn vond om onderdeel te worden van een groep. We wilden verder groeien en internationaliseren en andere disciplines in het pakket opnemen. Het klikte enorm met Clarity qua cultuur, ik wilde dicht bij mij legacy blijven: het samenwerken vanuit interesse en verbinding met...

Lees Meer

 

Don Diablo en Media.Monks lanceren videoclip om aarde te vergroenen

Don Diablo en Justdiggit brengen de Too Much To Ask uit met de gezamenlijke missie om de aarde te vergroenen en af te koelen. De clip is gemaakt in samenwerking met Media.Monks en Ty Dolla $ign.

De video is onderdeel van het initiatief Stream to Regreen: wanneer het nummer wordt afgespeeld via streamingdiensten zoals Spotify, YouTube en XITE wordt de opbrengst aan Justdiggit gedoneerd. Elke 25 streams van het nummer staat gelijk aan één vierkante meter vergroening. Sinds het...

Lees Meer

 

[Cross Media Congres] Paul Alberts over BrandBase

Paul Alberts is CEO van BrandBase. Hij was key-note spreker tijdens het het Cross Media Congres 2021. Daarnaast spraken we hem in de speciale uitzending van Marketing Report op New Business Radio op locatie.

BrandBase is wereldwijd actief en ziet zichzelf als ‘the comeback company’. Het richt zich op het ontwikkelen van acties en producten die mensen stimuleren tot herhalingsaankopen.e Paul Alberts: “Marketeers willen het liefst dat klanten terugkomen. Het mooie is, dat dat kan door..

Lees Meer

 

Mariëlle Krouwel Head of Branding NN Group

Per 1 oktober dit jaar is Mariëlle Krouwel Head of Branding bij NN Group. Hiervoor was zij Director of Communications bij PwC Nederland. Eerder vervulde zij marketingfuncties bij onder meer Philips, TUI, Aegon, KPN, Randstad en de Volksbank.

Op 8 december spreekt Mariëlle Krouwel tijdens het DeMedia100 | DeMarketing100 Diner in Amsterdam. Mariëlle Krouwel: "Ik weet vanuit mijn ervaring bij onder meer KPN en de Volksbank hoe leuk het is om te werken voor een...

Lees Meer

 

[Marketing Week] Bob Koigi: Social media giants redefine future of content, e-commerce

Global social media powerhouses continue to evolve by tapping into opportunities that the tech space presents and are moving from being content platforms to digital commerce giants. This has been necessitated by partnerships and strategies that are bolstering their followership and bottom lines.

This week, TikTok announced that it had surpassed more than 1 billion monthly users and unveiled three major marketing customization and commerce tools. The new tools also put a...

Lees Meer

 

Thuisgekookt en UM lanceren #kookmeer-campagne

Stichting Thuisgekookt en strategisch partner UM lanceren concept #kookmeer, een geïntegreerde campagne waar met diverse middelen, content en brand-partnerships tijdens de Kook Voor Je Buur 10-daagse mensen worden aangemoedigd een maaltijd met een buur te delen.

De campagne is ontwikkeld tijdens een hackaton op UM-Impactday 2021, een dag waarop UM wereldwijd tijd en kennis teruggeeft aan de samenleving. Tot en met 3 oktober 2021 organiseert Stichting Thuisgekookt de Kook Voor Je Buur 10...

Lees Meer

 

DeMarketing100 2022 | De Genomineerden

DeMarketing100 2022 komt eraan. De lijst met de 100 meest invloedrijke mensen in de Nederlandse marketingwereld wordt bekendgemaakt tijdens het DeMedia100 Diner, 8 december 2021 in de Kromhouthal Amsterdam.

Het DeMedia100 Diner wordt voorafgegaan door een speciaal, marketeers-only event - Whitepaper Sessions - waaraan genomineerde marketeers kosteloos kunnen deelnemen. Deelname aan het DeMedia100 Diner is alleen op uitnodiging. Alle genomineerden ontvangen een uitnodiging om een...

Lees Meer

 

Team5pm benoemt psycholoog Lara Herpers als Director of People and Culture

Lara Herpers is aangesteld tot Director of People & Culture van Team5pm. Zij is van origine psycholoog en organisatieadviseur. In haar rol bewaakt zij het DNA en de cultuur van Team5pm.

Zij zorgt dat iedere medewerker ondanks de snelle groei die het bureau ondergaat gezien blijft worden, autonomie ervaart en teamleden onderling in een optimale relatie met elkaar kunnen blijven samenwerken. Lara Herpers heeft voorheen gewerkt bij Wayne Parker Kent, Mediahuis en jongeren...

Lees Meer

 

Logitech MX Keys Mini: minimalistisch draadloos toetsenbord

Logitech heeft de MX Keys Mini en MX Keys Mini voor Mac geïntroduceerd, toetsenborden die zijn ontworpen voor creators die meer kracht in een minimalistisch draadloos toetsenbord willen.

Tolya Polyanker, hoofd van de MX Master Series voor creativiteit en productiviteit bij Logitech: "Onze nieuwe kleinere vormfactor is het resultaat van de input en verzoeken voor een kleinere versie van onze populaire MX Keys van de creatieve gemeenschap. Met MX Keys Mini krijg je weer...

Lees Meer

 

 
 

DeMedia100 | DeMarketing100 Diner | 8 december 2021

Het DeMedia100 | DeMarketing100 Diner is dé netwerkavond van het jaar voor de top van de Nederlandse media- en marketingcommunicatiewereld. De elfde editie van dit exclusieve diner vindt plaats op 8 december 2021 in Amsterdam.

Tijdens het diner worden traditiegetrouw de nieuwe editie van DeMedia100 en DeMarketing100 bekendgemaakt. Voor het vijfde jaar geven wij het DeMedia100 Magazine uit. We hebben ieder jaar één spreker. Afgelopen jaren waren dat...

Lees Meer

 

[Vacancy] Logitech is looking for a Business to Business Lead Benelux

The Role:

Reporting to the Country Manager Benelux, the selected candidate will be responsible for developing and maintaining the strategic relationship between Logitech and B2B business in the Benelux.       

Your Contribution:

Be Yourself. Be Open. Stay Hungry and Humble. Collaborate. Challenge. Decide and just Do. These are the behaviors you’ll need for success at Logitech. In this role you will...

Lees Meer

 

[Vacatures] Glasnost zoekt een Jr. Creative

Glasnost is op zoek naar een magiër. Een startende creatief die revolutionair werk wil bedenken én maken.

Glasnost (onderdeel van het ACE netwerk) is een creatief communicatiebureau, gespecialiseerd in spraakmakende campagnes en PR. Ons creatief gedachtegoed valt onder de noemer ‘earned concept thinking’ — campagnes die de aandacht trekken, mensen aan het denken zetten én diezelfde mensen aan het praten krijgen. Onze campagnes vliegen...

Lees Meer

 

[Vacatures] NRC Media zoekt een UI Designer

Ontwerp je liever een mooie en bruikbare user interface dan dat je een sollicitatiebrief schrijft? En werk je graag bij een ambitieus mediabedrijf? Dan ben jij degene die we zoeken. Binnen het Digitale Media Team (DMT) van NRC zoeken we een ervaren UI designer, die ons helpt te bouwen aan ons digitale platform.

We werken in een klein, hecht team, dat in nauwe samenwerking met de redactie en het marketingteam van NRC zorgt dat de digitale uitgaven van NRC (nrc.nl en de apps)...

Lees Meer

 
Iemand nog een baan?

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

Designstudio ShopTalk sluit zich aan bij DEPT 11-08-2022 | 13:25:10
Brand en experience designstudio ShopTalk heeft zich aangesloten bij DEPT. ShopTalk is gespecialiseerd in het creëren van impactvolle merkervaringen door het samenbrengen van talent en technologie, en doet dat voor klanten zoals Heinz en Innocent


Gorillas benoemt Anastasia Dellis tot General Manager Nederland 11-08-2022 | 11:00:27
Gorillas benoemt Anastasia Dellis tot General Manager Nederland. Anastasia Dellis is bijna anderhalf jaar werkzaam geweest als Commercieel Directeur, waarbij zij verantwoordelijk was voor de samenstelling van het Nederlandse assortiment en daarnaast de inkoopmarges heeft laten groeien


Alchemy.amsterdam ontwikkelt merkidentiteit voor taxi-app DEXTR in Nederland 11-08-2022 | 10:11:20
Taxi-app DEXTR is vanaf nu beschikbaar in Nederland in de App Store en Google Play Store. DEXTR verbindt op landelijke schaal vervoersbehoefte aan lokale taxibedrijven. Vraag en aanbod komen samen in één overzichtelijke app waar zowel de reiziger als de vervoerder van profiteert


[Interview] Robert van der Lans (Media.Monks): (digitale) overheidscommunicatie met inzet gedragswetenschap 10-08-2022 | 17:03:00
Media.Monks won samen met Roorda, DOT (TBWA), Havas Lemz en Noise de aanbesteding om de overheidscommunicatie te gaan doen voor DPC. Daarbij hebben ze een raamovereenkomst gekregen voor de campagne dienstverlening. We spraken met Robert van der Lans, Creative Director van Government.Monks bij Media.Monks


Deliveroo stopt in Nederland 10-08-2022 | 11:17:00
Deliveroo heeft aangekondigd dat het eind november 2022 zal stoppen met zijn Nederlandse operatie. Het in het Verenigd Koninkrijk gevestigde bedrijf stelt dat het altijd ernaar streeft om in markten actief te zijn waar er een duidelijk pad bestaat om een leidende positie te kunnen hebben


[Rumoer] Talpa Network | MPG.today | SuperRebel | DDB Unlimited | Corendon [M]media | GoSpooky 10-08-2022 | 10:01:00
Om een sfeerimpressie te geven van het onvergetelijke Talpa Network event vorige maand in Cannes deel ik graag deze aftermovie met jullie


Fiverr lanceert B2B-campagne Team Up 09-08-2022 | 14:00:00
Het freelance platform Fiverr richt zich met de lancering van de campagne Team Up voor het eerst op middelgrote en grote bedrijven. Team Up viert de verhoogde productiviteit en groei van bedrijven die steevast en herhaaldelijk werken met freelancers


DEPT legt de regie in de handen van de werknemer 09-08-2022 | 11:51:13
Een negen-tot-vijf baan met standaard vakantiegeldregeling en een vijfdaagse kantooraanwezigheid is niet langer de opzet waar het hart van iedere werknemer sneller van gaat kloppen. Flexibiliteit en vrijheid in je baan wordt steeds belangrijker


[Column] Thomas Mak: Vergeten we geen copywriters op te leiden? 09-08-2022 | 09:38:00
Je kent dat gevoel wel. Dat je alles al drie keer hebt gecheckt, maar toch blijft denken dat je iets vergeet. Waarschijnlijk had je het toen je laatst op vakantie ging. Ik heb de laatste tijd een werkgerelateerde variant. Kijk ik om me heen, op kantoor of op LinkedIn. Talent zat. Net afgestudeerd, klaar om te starten


[Column] Marc Stubbé (Bisbrick): Waar het uitgeefmodel nieuwe kansen biedt aan professionele dienstverleners 08-08-2022 | 13:58:00
Het bedrijfsmodel in de professionele dienstverlening heeft diepe wortels in het model van bestede tijd maal uurtarief. De consultant, jurist of expert schrijft haar tijd en het uurtarief is vervolgens bepalend voor de te betalen dienst


[DCVF Case] De beste merkintroductie van 2021 overtreffen? That’s a graze idea! 08-08-2022 | 07:18:00
Vorig jaar koos Unilever al voor De Combinatie van Factoren (DCVF) uit Amsterdam om ook Nederland kennis te laten maken met graze. En ook dit jaar ligt de campagne weer in handen van DCVF


[Column] Rolf van Oostrum (0930): Lastige tijden 05-08-2022 | 11:31:00
Het zijn lastige tijden in onze branche. En niet omdat we de nasleep van corona nog iedere dag ervaren. Ook niet omdat goed personeel op het moment moeilijk te vinden is


Ceci n’est pas un bureau ontwikkelt ledenwervingscampagne De Correspondent 05-08-2022 | 09:44:00
Om de ledenwerving een nieuwe impuls te geven heeft De Correspondent aan Ceci n’est pas un bureau gevraagd een campagne te ontwikkelen


DentsuACHTUNG! ontwikkelt vervolg campagne 'kom maar op met het leven’ Nationale-Nederlanden 04-08-2022 | 11:02:00
DentsuACHTUNG! ontwikkelt het vervolg op de campagne 'kom maar op met het leven’ van de Nationale-Nederlanden, waarin de financiële dienstverlener laat zien dat je - met de support van Nationale-Nederlanden - jouw ideale later zelf in de hand hebt


Media.Monks en vier andere bureaus verantwoordelijk voor creatieve campagnes Rijksoverheid 04-08-2022 | 10:12:28
Na een aanbesteding heeft de Dienst Publiek en Communicatie (DPC) van de Rijksoverheid Media.Monks, DOT (Open Now met TBWA\Neboko en D&B), Havas Lemz, Noise en reclamebureau Roorda gekozen als partners en sluit met hen een raamovereenkomst voor campagne dienstverlening



 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -