Jaargang 4 | editie 31 | 28 september 2021
 

DeMarketing100 2022 | De Genomineerden

DeMarketing100 2022 komt eraan. De lijst met de 100 meest invloedrijke mensen in de Nederlandse marketingwereld wordt bekendgemaakt tijdens het DeMedia100 Diner, begin december 2021 in de Kromhouthal Amsterdam.

Het DeMedia100 Diner wordt voorafgegaan door een speciaal, marketeers-only event - Whitepaper Sessions - waaraan genomineerde marketeers kosteloos kunnen deelnemen. Deelname aan het DeMedia100 Diner is alleen op uitnodiging. Alle genomineerden ontvangen een uitnodiging om een...

Lees Meer

 

[Marketing Report Radio] Chris Out over extreme omzetgroei met Growth Hacking

Chris Out helpt als Extreme Revenue Growth Expert ondernemers om extreme omzetgroei te genereren. Bij Marketing Report Radio spraken we hem over hoe hij bedrijven helpt om extreme omzetgroei te genereren. Ook vertelt hij over zijn boek Structuring for Extreme Revenue Growth, dat op 15 oktober 2021 verschijnt.

Chris Out: "Growth Hacking is oude wijn in nieuwe zakken. Vroeger waren bedrijven lang bezig om producten en diensten te ontwikkelen en het duurde ook lang voordat het in de markt werd gezet. Het duurde daarna ook lang voordat je de...

Lees Meer

 

DPG Grow lanceert videoreeks: Alles over data

DPG Grow heeft een videoreeks gelanceerd over data. In het werkveld wordt veel gesproken over data driven marketing. Veel merken hebben de inzet van data hoog op de agenda staan. Maar in de praktijk is het nog best lastig om het echt te doen.

Dan gaat het om praktische belemmeringen - geen systemen in huis, expertise of FTE’s die beperkt aanwezig zijn. Maar als dat er wel allemaal is, dan verzuipt men ook nog wel eens in de mogelijkheden en het concretiseren van use cases. Job...

Lees Meer

 

[Marketing Report Radio] Anneke Veenendaal (Matterz) over veranderprocessen bij mensen en organisaties

Anneke Veenendaal-de Kort is oprichter van Matterz. We spraken bij Marketing Report Radio met haar over haar bedrijf, dat helpt bij veranderprocessen gericht op de groei van mensen en organisatie.

Ook heeft ze het boek Verandering van Spijs geschreven over het creatieve proces en communicatie. Anneke Veenendaal-de Kort: "Ik maak communicatieprogramma's met teams en leer om creatief te denken. Bij organisaties waar ik voor gewerkt heb, zie ik dat ze dingen zijn gaan doen die ik hen geleerd...

Lees Meer

 

Ace neemt digital product agency Label A over

Product agency Label A treedt toe tot Ace. Met de overname bouwt de bureaugroep verder aan haar geïntegreerde propositie van Connected Brands. Met de komst van Label A telt Ace zo’n 300 medewerkers, met kantoren in Amsterdam, Rotterdam en Utrecht.

Rogier IJzermans, CEO bij Ace: “We geloven in de mix van merk, marketing en product. En met name die laatste is cruciaal om een rol van betekenis te kunnen spelen in de dagelijkse routine van mensen. Label A is een van de...

Lees Meer

 

Lukkien verzorgt productfotografie sfeerhaardenspecialist thermoCet

Lukkien heeft de fotografie van de productlijn Trimlines Fires van sfeerhaardenspecialist thermoCet gerealiseerd. Het in Woudenberg gevestigde thermoCet ontwikkelt sinds 1974 high-end haarden. Trimlines Fires komt na  de introductie elders in Europa, naar Nederland. 

Bart van de Vendel, Manager Marketing & Communicatie thermoCet: “Aanleiding voor de productfotografie was, naast uitbreiding naar de Nederlandse consumentenmarkt, de introductie van onze tunnelhaard van 1, 40 meter en de...

Lees Meer

 

 
 

[Vacatures] Glasnost zoekt een Director Strategy & Creative

Glasnost is op zoek naar een creatieve kapitein. Een onconventionele Creative & Strategy Director die ons revolutionaire werk naar een hoger niveau brengt

Glasnost (onderdeel van het ACE netwerk) is een creatief communicatiebureau, gespecialiseerd in spraakmakende campagnes en PR. Ons creatief gedachtegoed valt onder de noemer ‘earned concept thinking’ — campagnes die de aandacht trekken, mensen aan het denken zetten én diezelfde mensen aan het praten krijgen. Onze campagnes vliegen...

Lees Meer

 

[Vacatures] Blue Circle zoekt naar Castingredacteuren Holland's Got Talent

Voor een nieuw seizoen van ‘Holland's Got Talent’ zijn wij per direct opzoek naar (ervaren) castingredacteuren. Ben je stress bestendig, heb je gerelateerde casting ervaring en/of een breed netwerk in de wereld van dans/zang/variété? Dan zoeken wij jou! Wij ontvangen graag zo snel mogelijk jouw motivatie + CV.

Jouw taken zijn o.a. als volgt:

  • Uitzetten van potentiële deelnemers/acts
  • Ondersteunen bij pre auditie dagen
  • Werven en scouten van talent...

Lees Meer

 

[Vacancy] Logitech is looking for a Senior Key Account Manager E-Tail

Reporting to the Country Manager Benelux, the selected candidate will be responsible for developing and maintaining the relationship between Logitech and assigned E-tail customers.

Your Contribution:

Be Yourself. Be Open. Stay Hungry and Humble. Collaborate. Challenge. Decide and just Do. These are the behaviors you’ll need for success at Logitech. In this role you will:

  • Be accountable for the performance of E-tail Key Accounts, achieving assigned targets for strategic...

Lees Meer

 

[Vacatures] NRC Media zoekt een Category Manager Lifestyle

NRC Webwinkel is op zoek naar een ondernemende en resultaatgerichte Category Manager voor het Lifestyle kanaal. Herken jij jezelf in onderstaand profiel? Solliciteer dan direct en kom ons team versterken in hartje Amsterdam!

Als Category Manager Lifestyle ben je verantwoordelijk voor de strategie en inkoop binnen de Wonen & Stijl categorie van NRC Webwinkel. Andere clusters zijn boeken, elektronica, wijn, academie en reizen. Binnen jouw categorie ga je opzoek naar producten die passen bij de NRC doelgroep. De kwaliteit van...

Lees Meer

 
Iemand nog een baan?

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

Designstudio ShopTalk sluit zich aan bij DEPT 11-08-2022 | 13:25:10
Brand en experience designstudio ShopTalk heeft zich aangesloten bij DEPT. ShopTalk is gespecialiseerd in het creëren van impactvolle merkervaringen door het samenbrengen van talent en technologie, en doet dat voor klanten zoals Heinz en Innocent


Gorillas benoemt Anastasia Dellis tot General Manager Nederland 11-08-2022 | 11:00:27
Gorillas benoemt Anastasia Dellis tot General Manager Nederland. Anastasia Dellis is bijna anderhalf jaar werkzaam geweest als Commercieel Directeur, waarbij zij verantwoordelijk was voor de samenstelling van het Nederlandse assortiment en daarnaast de inkoopmarges heeft laten groeien


Alchemy.amsterdam ontwikkelt merkidentiteit voor taxi-app DEXTR in Nederland 11-08-2022 | 10:11:20
Taxi-app DEXTR is vanaf nu beschikbaar in Nederland in de App Store en Google Play Store. DEXTR verbindt op landelijke schaal vervoersbehoefte aan lokale taxibedrijven. Vraag en aanbod komen samen in één overzichtelijke app waar zowel de reiziger als de vervoerder van profiteert


[Interview] Robert van der Lans (Media.Monks): (digitale) overheidscommunicatie met inzet gedragswetenschap 10-08-2022 | 17:03:00
Media.Monks won samen met Roorda, DOT (TBWA), Havas Lemz en Noise de aanbesteding om de overheidscommunicatie te gaan doen voor DPC. Daarbij hebben ze een raamovereenkomst gekregen voor de campagne dienstverlening. We spraken met Robert van der Lans, Creative Director van Government.Monks bij Media.Monks


Deliveroo stopt in Nederland 10-08-2022 | 11:17:00
Deliveroo heeft aangekondigd dat het eind november 2022 zal stoppen met zijn Nederlandse operatie. Het in het Verenigd Koninkrijk gevestigde bedrijf stelt dat het altijd ernaar streeft om in markten actief te zijn waar er een duidelijk pad bestaat om een leidende positie te kunnen hebben


[Rumoer] Talpa Network | MPG.today | SuperRebel | DDB Unlimited | Corendon [M]media | GoSpooky 10-08-2022 | 10:01:00
Om een sfeerimpressie te geven van het onvergetelijke Talpa Network event vorige maand in Cannes deel ik graag deze aftermovie met jullie


Fiverr lanceert B2B-campagne Team Up 09-08-2022 | 14:00:00
Het freelance platform Fiverr richt zich met de lancering van de campagne Team Up voor het eerst op middelgrote en grote bedrijven. Team Up viert de verhoogde productiviteit en groei van bedrijven die steevast en herhaaldelijk werken met freelancers


DEPT legt de regie in de handen van de werknemer 09-08-2022 | 11:51:13
Een negen-tot-vijf baan met standaard vakantiegeldregeling en een vijfdaagse kantooraanwezigheid is niet langer de opzet waar het hart van iedere werknemer sneller van gaat kloppen. Flexibiliteit en vrijheid in je baan wordt steeds belangrijker


[Column] Thomas Mak: Vergeten we geen copywriters op te leiden? 09-08-2022 | 09:38:00
Je kent dat gevoel wel. Dat je alles al drie keer hebt gecheckt, maar toch blijft denken dat je iets vergeet. Waarschijnlijk had je het toen je laatst op vakantie ging. Ik heb de laatste tijd een werkgerelateerde variant. Kijk ik om me heen, op kantoor of op LinkedIn. Talent zat. Net afgestudeerd, klaar om te starten


[Column] Marc Stubbé (Bisbrick): Waar het uitgeefmodel nieuwe kansen biedt aan professionele dienstverleners 08-08-2022 | 13:58:00
Het bedrijfsmodel in de professionele dienstverlening heeft diepe wortels in het model van bestede tijd maal uurtarief. De consultant, jurist of expert schrijft haar tijd en het uurtarief is vervolgens bepalend voor de te betalen dienst


[DCVF Case] De beste merkintroductie van 2021 overtreffen? That’s a graze idea! 08-08-2022 | 07:18:00
Vorig jaar koos Unilever al voor De Combinatie van Factoren (DCVF) uit Amsterdam om ook Nederland kennis te laten maken met graze. En ook dit jaar ligt de campagne weer in handen van DCVF


[Column] Rolf van Oostrum (0930): Lastige tijden 05-08-2022 | 11:31:00
Het zijn lastige tijden in onze branche. En niet omdat we de nasleep van corona nog iedere dag ervaren. Ook niet omdat goed personeel op het moment moeilijk te vinden is


Ceci n’est pas un bureau ontwikkelt ledenwervingscampagne De Correspondent 05-08-2022 | 09:44:00
Om de ledenwerving een nieuwe impuls te geven heeft De Correspondent aan Ceci n’est pas un bureau gevraagd een campagne te ontwikkelen


DentsuACHTUNG! ontwikkelt vervolg campagne 'kom maar op met het leven’ Nationale-Nederlanden 04-08-2022 | 11:02:00
DentsuACHTUNG! ontwikkelt het vervolg op de campagne 'kom maar op met het leven’ van de Nationale-Nederlanden, waarin de financiële dienstverlener laat zien dat je - met de support van Nationale-Nederlanden - jouw ideale later zelf in de hand hebt


Media.Monks en vier andere bureaus verantwoordelijk voor creatieve campagnes Rijksoverheid 04-08-2022 | 10:12:28
Na een aanbesteding heeft de Dienst Publiek en Communicatie (DPC) van de Rijksoverheid Media.Monks, DOT (Open Now met TBWA\Neboko en D&B), Havas Lemz, Noise en reclamebureau Roorda gekozen als partners en sluit met hen een raamovereenkomst voor campagne dienstverlening



 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -