Jaargang 4 | editie 31 | 28 september 2021
 

DeMarketing100 2022 | De Genomineerden

DeMarketing100 2022 komt eraan. De lijst met de 100 meest invloedrijke mensen in de Nederlandse marketingwereld wordt bekendgemaakt tijdens het DeMedia100 Diner, begin december 2021 in de Kromhouthal Amsterdam.

Het DeMedia100 Diner wordt voorafgegaan door een speciaal, marketeers-only event - Whitepaper Sessions - waaraan genomineerde marketeers kosteloos kunnen deelnemen. Deelname aan het DeMedia100 Diner is alleen op uitnodiging. Alle genomineerden ontvangen een uitnodiging om een...

Lees Meer

 

[Marketing Report Radio] Chris Out over extreme omzetgroei met Growth Hacking

Chris Out helpt als Extreme Revenue Growth Expert ondernemers om extreme omzetgroei te genereren. Bij Marketing Report Radio spraken we hem over hoe hij bedrijven helpt om extreme omzetgroei te genereren. Ook vertelt hij over zijn boek Structuring for Extreme Revenue Growth, dat op 15 oktober 2021 verschijnt.

Chris Out: "Growth Hacking is oude wijn in nieuwe zakken. Vroeger waren bedrijven lang bezig om producten en diensten te ontwikkelen en het duurde ook lang voordat het in de markt werd gezet. Het duurde daarna ook lang voordat je de...

Lees Meer

 

DPG Grow lanceert videoreeks: Alles over data

DPG Grow heeft een videoreeks gelanceerd over data. In het werkveld wordt veel gesproken over data driven marketing. Veel merken hebben de inzet van data hoog op de agenda staan. Maar in de praktijk is het nog best lastig om het echt te doen.

Dan gaat het om praktische belemmeringen - geen systemen in huis, expertise of FTE’s die beperkt aanwezig zijn. Maar als dat er wel allemaal is, dan verzuipt men ook nog wel eens in de mogelijkheden en het concretiseren van use cases. Job...

Lees Meer

 

[Marketing Report Radio] Anneke Veenendaal (Matterz) over veranderprocessen bij mensen en organisaties

Anneke Veenendaal-de Kort is oprichter van Matterz. We spraken bij Marketing Report Radio met haar over haar bedrijf, dat helpt bij veranderprocessen gericht op de groei van mensen en organisatie.

Ook heeft ze het boek Verandering van Spijs geschreven over het creatieve proces en communicatie. Anneke Veenendaal-de Kort: "Ik maak communicatieprogramma's met teams en leer om creatief te denken. Bij organisaties waar ik voor gewerkt heb, zie ik dat ze dingen zijn gaan doen die ik hen geleerd...

Lees Meer

 

Ace neemt digital product agency Label A over

Product agency Label A treedt toe tot Ace. Met de overname bouwt de bureaugroep verder aan haar geïntegreerde propositie van Connected Brands. Met de komst van Label A telt Ace zo’n 300 medewerkers, met kantoren in Amsterdam, Rotterdam en Utrecht.

Rogier IJzermans, CEO bij Ace: “We geloven in de mix van merk, marketing en product. En met name die laatste is cruciaal om een rol van betekenis te kunnen spelen in de dagelijkse routine van mensen. Label A is een van de...

Lees Meer

 

Lukkien verzorgt productfotografie sfeerhaardenspecialist thermoCet

Lukkien heeft de fotografie van de productlijn Trimlines Fires van sfeerhaardenspecialist thermoCet gerealiseerd. Het in Woudenberg gevestigde thermoCet ontwikkelt sinds 1974 high-end haarden. Trimlines Fires komt na  de introductie elders in Europa, naar Nederland. 

Bart van de Vendel, Manager Marketing & Communicatie thermoCet: “Aanleiding voor de productfotografie was, naast uitbreiding naar de Nederlandse consumentenmarkt, de introductie van onze tunnelhaard van 1, 40 meter en de...

Lees Meer

 

 
 

[Vacatures] Glasnost zoekt een Director Strategy & Creative

Glasnost is op zoek naar een creatieve kapitein. Een onconventionele Creative & Strategy Director die ons revolutionaire werk naar een hoger niveau brengt

Glasnost (onderdeel van het ACE netwerk) is een creatief communicatiebureau, gespecialiseerd in spraakmakende campagnes en PR. Ons creatief gedachtegoed valt onder de noemer ‘earned concept thinking’ — campagnes die de aandacht trekken, mensen aan het denken zetten én diezelfde mensen aan het praten krijgen. Onze campagnes vliegen...

Lees Meer

 

[Vacatures] Blue Circle zoekt naar Castingredacteuren Holland's Got Talent

Voor een nieuw seizoen van ‘Holland's Got Talent’ zijn wij per direct opzoek naar (ervaren) castingredacteuren. Ben je stress bestendig, heb je gerelateerde casting ervaring en/of een breed netwerk in de wereld van dans/zang/variété? Dan zoeken wij jou! Wij ontvangen graag zo snel mogelijk jouw motivatie + CV.

Jouw taken zijn o.a. als volgt:

  • Uitzetten van potentiële deelnemers/acts
  • Ondersteunen bij pre auditie dagen
  • Werven en scouten van talent...

Lees Meer

 

[Vacancy] Logitech is looking for a Senior Key Account Manager E-Tail

Reporting to the Country Manager Benelux, the selected candidate will be responsible for developing and maintaining the relationship between Logitech and assigned E-tail customers.

Your Contribution:

Be Yourself. Be Open. Stay Hungry and Humble. Collaborate. Challenge. Decide and just Do. These are the behaviors you’ll need for success at Logitech. In this role you will:

  • Be accountable for the performance of E-tail Key Accounts, achieving assigned targets for strategic...

Lees Meer

 

[Vacatures] NRC Media zoekt een Category Manager Lifestyle

NRC Webwinkel is op zoek naar een ondernemende en resultaatgerichte Category Manager voor het Lifestyle kanaal. Herken jij jezelf in onderstaand profiel? Solliciteer dan direct en kom ons team versterken in hartje Amsterdam!

Als Category Manager Lifestyle ben je verantwoordelijk voor de strategie en inkoop binnen de Wonen & Stijl categorie van NRC Webwinkel. Andere clusters zijn boeken, elektronica, wijn, academie en reizen. Binnen jouw categorie ga je opzoek naar producten die passen bij de NRC doelgroep. De kwaliteit van...

Lees Meer

 
Iemand nog een baan?

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

Campagne van Bolsius toont magie en geur van kaars 22-10-2021 | 13:49:00
Onlangs ging de door KesselsKramer ontwikkelde campagne Het is niet alleen een kaars van Bolsius van start. In de campagne laat Bolsius zien dat – nu gezelligheid in huis belangrijker dan ooit is – het product al lang niet meer alleen de lichtbron is die het voorheen was


Dept verkrijgt titel gecertificeerde B Corporation 22-10-2021 | 13:26:00
Dept heeft de status van gecertificeerde B Corporation verkregen. B staat voor Benefit Corporation waarbij bedrijven die deze titel verkrijgen zich aantoonbaar inzetten voor een betere wereld. Daarbij gaat het om een gezonde bedrijfsvoering voor werknemers, klanten, maatschappij en milieu


ATL-campagne Film1 richt zich op gemak van lineaire tv 22-10-2021 | 11:06:00
Een groot deel van Nederlandse consumenten van videodiensten haakt af bij de zoektocht naar een film of serie. 21 procent ervaart keuzestress en 41 procent haakt regelmatig af. Superheroes heeft een ATL-1campagne voor Film1 ontwikkeld om het voordeel van het direct afstemmen op een goede film te benadrukken


ACM start marktverkenning naar de Platform-to-Business Verordening 22-10-2021 | 10:15:52
De Autoriteit Consument & Markt (ACM) gaat onderzoeken hoe online platformbedrijven omgaan met de regels uit de Platform-to-Business Verordening en tegen welke problemen ondernemers aanlopen die in deze markt actief zijn


[Marketing Report Radio] Maarit van Zalk van Earforce en Podcast Factory over podcasts 22-10-2021 | 10:04:00
Maarit van Zalk is eigenaar en Director van Earforce en Podcast Factory. Te gast bij Marketing Report Radio spreken we haar over de ontwikkelingen van podcasts en verdienmodellen


[Interview] Joost Jetten (Logitech) over het Nieuwe Werken 22-10-2021 | 09:31:00
Joost Jetten is Head of Enterprise Logitech Benelux bij Logitech. We spreken hem over hoe Logitech bijdraagt aan hybride werken en welke toepassingen daarbij komen kijken


DDMA: boycot advertentieplatforms is geen oplossing 21-10-2021 | 16:51:00
19 met name (centrum)linkse Europarlementariërs hebben in een brief Europa's grootste bedrijven opgeroepen om hun advertentie-uitgaven te heroverwegen als het gaat om digitale reclameactiviteiten die tracking gebruiken


[Marketing Report Radio] Nienke van de Streek over de marketing van Aldi 21-10-2021 | 12:42:00
Nienke van de Streek is Managing Director Marketing en Communicatie bij Aldi Nederland. Te gast bij Marketing Report Radio spreken we haar over het het opbouwen van een marketingafdeling bij Aldi Nederland en de campagnes die Aldi voert


[Marketing Report Radio] Ard Bossema over Grolsch als speler in de biermarkt 21-10-2021 | 12:19:25
Ard Bossema is Director Marketing & Strategy bij Royal Grolsch. Het is zijn taak inzichten te vergaren om consumenten ertoe te verleiden een van de merken van Grolsch te proberen en te proeven. Hij vertelt over de stand van zaken in de biermarkt


Grolsch komt met speciaalbier Liefde 21-10-2021 | 11:56:00
Grolsch heeft een speciaalbier op de markt gebracht onder de naam Liefde Eerder werden Geloof en Hoop gelanceerd, later dit jaar volgt Geluk. Met de vierdelige serie speciaalbieren wil Grolsch Nederlanders een hart onder de riem steken in een periode waarin het coronavirus nog steeds aanwezig is


[Marketing Report Radio] Brenda Smith over Kruidvat als crossmediaal merk 21-10-2021 | 11:26:00
Brenda Smith is Director Marketing & Customer Experience bij A.S. Watson, het moederbedrijf van onder meer Kruidvat en Trekpleister. Ze is ook Cross Media Vrouw van het jaar 2021. Te gast bij Marketing Report Radio spreken we haar over het crossmedial positioneren van haar merken


[Marketing Report Radio] René Zeedijk over het succes van Qmusic, de toekomst van FM en overname van Talpa 21-10-2021 | 10:24:00
Iedere maand bespreekt René Zeedijk, Directeur Business Development bij ZIGT media en performance bureau, in de uitzending van Marketing Report op New Business Radio actuele ontwikkelingen in de wereld van media en marketingcommunicatie


DDMA stelt Floris Slaghek aan als relatiemanager 21-10-2021 | 09:29:40
DDMA heeft Floris Slaghek, hiervoor werkzaam als Key Account Manager Mediabureaus bij DPG Media, aangesteld als relatiemanager


Jumbo komt met sinterklaas-editie BOZU 21-10-2021 | 00:15:00
BOZU Hard Seltzer heeft een Sinterklaas-editie op de markt gebracht in samenwerking met Jumbo, die het product exclusief verkoopt. De BOZU Pepernoot is verkrijgbaar in een gelimiteerde oplage bij geselecteerde filialen van Jumbo en op de website van Jumbo


Fitzroy komt met Zeitgeist in a box. Triggers for change 20-10-2021 | 13:58:00
Het creatief en strategisch bureau Fitzroy heeft een box ontwikkeld waarin 25 belangrijke shift voor marketeerst en 75 consumentenwaarden zijn verzameld. Met Zeitgeist in a box, Triggers for change wil Fitzroy klanten inzicht geven in de veranderingen in het gedrag van consumenten, media en technologie



 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -