Jaargang 14 | editie 26 | 13 oktober 2021
 
[Box Office] No Time to Die met stip aan kop | Week 41

Het is bijna absurd te noemen. In de tweede loopweek trok No Time to Die bijna acht keer zoveel weekendbezoekers naar de bioscopen als nummer twee, het epos Dune: 212.961 kijkers versus 30.422.

Verder deze week twee nieuwe films in de top tien, en allebei gericht op de jeugd. The Addams Family op Avontuur komt binnen op de derde plek, en in de aanloop naar 5 december deed ook De Grote Sinterklaasfilm: Trammelant in Spanje het al goed...


Lees Meer

 
Jeroen Verkroost: Squid Game is nog groter dan je al dacht, journalisten die het pand verlaten, wat deed de wereld toen Facebook down was?

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche.

Netflix’s Squid Game Literally Broke the Internet in South Korea

Mooi verhaal; Squid Game is dé hit op Netflix die werkelijk niemand had zien aankomen. De show, die maar uit negen afleveringen bestaat, kwam uit op 17 september en is, nog maar drie weken later, de nummer 1 Netflix show in 90 landen, waaronder waaronder Amerika, Engeland en Zuid-Korea, waar het zich afspeelt. Even om te illustreren hoe...


Lees Meer

 
DeMedia100 2022 | De Genomineerden

DeMedia100 2022 komt eraan. De lijst met de 100 meest invloedrijke mensen in de Nederlandse media wordt bekendgemaakt tijdens het DeMedia100 | DeMarketing100 Diner op 8 december 2021 in Amsterdam.

Deelname aan het DeMedia100 | DeMarketing100 Diner is alleen op uitnodiging. Alle genomineerden ontvangen een uitnodiging om een kaart voor het DeMedia100 Diner te kopen. Lees alles over het DeMedia100 Diner hier...


Lees Meer

 
[Value Zipper] Wat is de kracht van magazines?

Magazines hebben een andere impact op lezers dan andere media zoals televisie en radio. Waarin ligt volgens marketeers de belangrijkste kracht van tijdschriften?

We spreken met:

  • Steven Kraanen, Founding partner bij mBuy
  • Niels Bruinsma, strategisch directeur bij Abovo Media
  • Oliver van Daalen, eigenaar van Match My Brand
  • Daan van Kuijeren, Chief Strategy Officer van Publicis Groupe
  • Milan van Vugt, content en partnership manager bij Initiative...

Lees Meer

 
DePodcast50 2022 | De Genomineerden

DeMedia100 2022 komt eraan. De lijst met de 100 meest invloedrijke mensen in de Nederlandse media wordt bekendgemaakt tijdens het DeMedia100 | DeMarketing100 Diner op 8 december 2021 in Amsterdam.

Deelname aan het DeMedia100 | DeMarketing100 Diner is alleen op uitnodiging. Alle genomineerden ontvangen een uitnodiging om een kaart voor het DeMedia100 Diner te kopen. Lees alles over het DeMedia100 Diner hier...


Lees Meer

 
DeNieuwsmedia50 2022 | De Genomineerden

DeMedia100 2022 komt eraan. De lijst met de 100 meest invloedrijke mensen in de Nederlandse media wordt bekendgemaakt tijdens het DeMedia100 | DeMarketing100 Diner op 8 december 2021 in Amsterdam.

Deelname aan het DeMedia100 | DeMarketing100 Diner is alleen op uitnodiging. Alle genomineerden ontvangen een uitnodiging om een kaart voor het DeMedia100 Diner te kopen. Lees alles over het DeMedia100 Diner hier...


Lees Meer

 
DeTijdschriften50 2022 | De Genomineerden

DeMedia100 2022 komt eraan. De lijst met de 100 meest invloedrijke mensen in de Nederlandse media wordt bekendgemaakt tijdens het DeMedia100 | DeMarketing100 Diner op 8 december 2021 in Amsterdam.

Deelname aan het DeMedia100 | DeMarketing100 Diner is alleen op uitnodiging. Alle genomineerden ontvangen een uitnodiging om een kaart voor het DeMedia100 Diner te kopen. Lees alles over het DeMedia100 Diner hier...


Lees Meer

 
DeRadio50 2022 | De Genomineerden

DeMedia100 2022 komt eraan. De lijst met de 100 meest invloedrijke mensen in de Nederlandse media wordt bekendgemaakt tijdens het DeMedia100 | DeMarketing100 Diner op 8 december 2021 in Amsterdam.

Deelname aan het DeMedia100 | DeMarketing100 Diner is alleen op uitnodiging. Alle genomineerden ontvangen een uitnodiging om een kaart voor het DeMedia100 Diner te kopen. Lees alles over het DeMedia100 Diner hier...


Lees Meer

 

 

Nielson zingt titelsong Captain Nova

Levels van Avicii voert Dance 1000 van SLAM! aan

[ValueZipper] Natuurfilms inzetten om je merk te versterken

BESIX bouwt hoofdkantoor DPG Media in Amsterdam

Pathé Leeuwarden opent op donderdag 4 november


 

Logitech komt met draagbare uitzendstudio voor creators

Dept breidt uit en stelt managing directors NL aan 

DPG Grow podcast Data&: aflevering 3: Data& Shopper Marketing met Constant Berkhout

[DPG Media] Tips voor het creëren van een succesvolle advertentie

Logitech G en Riot Games introduceren officiële game-uitrusting League of Legends


 

WPP and Snap Inc. launch Augmented Reality partnership

GroupM adds Google Marketing cloud consulting firm Acceleration to its global offering

Estrella Media adopts Xandr Monetize

Publicis Groupe appoints Laurent Thevenet as Head of Creative Technology for APAC & MEA regions

[eMarketer] How shopping festivals are shaping commerce in Southeast Asia


 

[Startup Interview] Femi Apesin, OnePipe Growth & Marketing Lead, Nigeria

Berlin-based startup Made of Air raises €5m seed round to make thermoplastics for Audi, H&M Group and other companies

Israeli startup RepAir Carbon closes $1.5m seed round to develop cell for modular Direct Air Capture

Singapore gaming startup OP Games raises $8.6m to bridge game developers to Web 3.0

APX Platform announces oversubscribed seed round investments by 20% within 60 days


 
 

[Vacatures] Talpa Network zoekt een Audio Specialist

Wil jij deel uitmaken van een team dat zich dagelijks bezig houdt met de laatste trends en ontwikkelingen op het gebied van audio? En is werken voor het meest innovatieve mediabedrijf van Nederland, altijd al een droom voor jou geweest? Dat kan! Want bij Talpa Network zijn we op zoek naar een Audio Specialist!

The job

Je ademt audio en steekt je enthousiasme voor dit medium niet onder stoelen of banken. Je bent volledig op de hoogte van de laatste ontwikkelingen en trends uit de markt...


Lees Meer

 

[Vacatures] NRC Media zoekt een Journalistiek Talent

Voor ons traineeprogramma zijn wij op zoek naar slimme, nieuwsgierige journalisten van de toekomst (m/v , fulltime).

Wat je gaat doen:

Vier dagen per week werk je bij een onderdeel van de NRC-redactie. Je leert livebloggen bij de nieuwsdienst, schrijft mee aan nieuwsbrieven, maakt nieuwskeuzes voor nrc.nl, denkt na over interactie met en bereiken van lezers of steekt je energie in het ontwikkelen van spannende digitale vertelvormen. Als je audiomaker bent, draag je bij aan de...


Lees Meer

 

[Vacatures] DPG Media zoekt een Traffic & Planning Executive - Qmusic

Ga jij secuur te werk en houd je ervan zaken op orde te brengen? Ben je graag de spin in het web, werkzaam binnen een team maar geniet je er ook van zelfstandig aan de slag te kunnen?

Ben je daarnaast ook nog eens communicatief sterk en krijg je er energie van om met klanten in contact te staan? Dan kan de functie als Traffic & Planning Executive bij Qmusic zomaar dé baan voor jou zijn...


Lees Meer

 

Iemand nog een baan?

Lees Meer

 
 

Trendship
 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

Nederlands MediaNieuws is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
Het Nederlands MediaNieuws publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -