Jaargang 4 | editie 37 | 3 november 2021
 

Born05 lanceert merkidentiteit Yummygums

The Digital Branding agency Born05 lanceert de merkstrategie en identiteit voor Yummygums. Yummygums is sinds 2017 het eerste vitamine-gummie-merk in Nederland.

Het merk wil aansluitend op zijn internationale groeiplannen de positionering en herkenbaarheid versterken, waarvoor Born05 in de arm is genomen. De uitwerking van de samenwerking is te vinden op alle digitale kanalen van Yummygums en deze week door heel Amsterdam met de bijbehorende OOH-campagne. Op termijn wordt de nieuwe...

Lees Meer

 

Advertentieplatform Media Futures Market gelanceerd

Het advertentieplatform Media Futures Market is gelanceerd. Meer dan 50 media-exploitanten en honderden geregistreerde adverteerders hebben zich aangesloten bij het platform.

Het advertentieplatform, wil functioneren als omgeving waar adverteerders en media-exploitanten direct met elkaar kunnen handelen, zonder tussenkomst van intermediairs. Daarbij wil Media Futures Market vertrouwen, transparantie, gemak en kosten-efficiëntie in het media-ecosysteem terugbrengen. Het gaat zowel om online als offline media binnen de kanalen...

Lees Meer

 

[Marketing Report Radio] Nienke van de Streek over de marketing van Aldi

Nienke van de Streek is Managing Director Marketing en Communicatie bij Aldi Nederland. Te gast bij Marketing Report op New Business Radio spreken we haar over het het opbouwen van een marketingafdeling bij Aldi Nederland en de campagnes die Aldi voert.

Nienke van de Streek: “We zijn anderhalf jaar geleden begonnen en gegroeid van een man of 12 naar nu 35 mensen en we zijn nog lang niet klaar. We hebben niet het mediabudget als een Coca-Cola, maar toch hebben we...

Lees Meer

 

[Column] Joyce Lopulalan: Dikke pret bij het digitaal gemeenteloket

De gemeente Haarlemmermeer is een vooruitstrevende gemeente. Naast de focus op sport hebben zij ook op het gebied van andere zaken een behoorlijk progressieve kijk op de aanpak van maatschappelijke onderwerpen en thema’s.

Zelf blijf ik graag ver van dergelijke instanties, omdat mijn beeldvorming bestaat uit immer negatieve ervaringen. Nu is het niet allemaal kommer en kwel, ik heb inmiddels ook wat positieve ervaringen. Maar daar maakt het verduurzamingsbeleid geen deel van uit...

Lees Meer

 

Vrouwenbureau Calamity Jane haalt Bruut Bier binnen

Calamity Jane, het reclamebureau dat zich hard maakt voor een andere rol van vrouwen in advertising, voegt Bruut Bier toe aan haar klantenbestand. Voor Calamity Jane, dat zich zegt specialiseert in unstereotyping, een kans om onstereotiep werk te maken.

Sander van Engelen, brouwer van Bruut Bier: "Van Bruut mag het allemaal wel wat meer brutaal, origineel en tegendraads. Als biermerk willen we ver wegblijven bij stereotiepe – vaak op mannen gerichte – bierreclame. Calamity Jane gaat voor...

Lees Meer

 

Fitzroy ontwikkelt internationale campagne voor Shimano's groepset DURA-ACE

Fitzroy heeft de internationale campagne ontwikkeld voor Shimano’s groupset DURA-ACE. Deze is in september 2021 wereldwijd gelanceerd. DURA-ACE wordt gezien als dé standaard in het pro peloton. Het merendeel van de renners rijdt met DURA-ACE.

Erik van Kooten, Category Marketing Manager bij Shimano Road: “De lancering is een belangrijke nieuwe stap in de science of speed de noemer waaronder Shimano haar meest innovatieve producten ontwikkelt. De groepset is speciaal...

Lees Meer

 

 
 

[Vacatures] Talpa Network zoekt een Community Manager Stuktv

Hebben YouTube en Instagram geen geheimen voor je? Druk je je beter uit in een gifje dan in volzinnen?

Spot jij social trends voordat alle A-merken/sterren erop duiken, draai je je hand niet om voor conceptontwikkeling en raak je ook een beetje opgewonden van statistieken? Dan zijn wij op zoek naar jou...

Lees Meer

 

[Vacatures] Mediahuis zoekt een Advertising Technology Specialist

Met één landelijk dagblad, 9 regionale dagbladen, 44 lokale nieuwsbladen en huis-aan-huiskranten en meer dan 85 digitale platforms bieden wij onze adverteerders het grootste bereik door héél het land en recht in de regio.

Bij ons word je gezien, laat dat maar over aan ons Adtech team waar een team van digital advertising specialisten nu de deuren open zet om een nieuwe collega te kunnen verwelkomen...

Lees Meer

 

[Vacatures] Maxlead zoekt een Junior Online Marketing Consultant - Academy 2022

Wil je graag als Junior Online Marketing Consultant aan de slag bij Abovo Maxlead? In het eerste kwartaal van 2022 gaat alweer de negende Abovo Maxlead Academy van start, een opleidingsprogramma voor talentvolle, jonge online marketeers.

Je wordt in een intensief opleidingstraject van 6 maanden on-the-job opgeleid tot volwaardig online marketing consultant. Het trainingsprogramma bestaat uit een breed aanbod van online trainingen en workshops gegeven door ervaren...

Lees Meer

 

Iemand nog een baan?

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

[Marketing Report Radio] Gabriela Nouws (SuperRebel) over Hotel SuperRebel: Een smeltkroes van creativiteit 19-04-2024 | 11:51:00
Te gast bij Marketing Report Radio op New Business Radio spreken we haar over de keuze voor een hotel als kantoor en hoe dat de creativiteit stimuleert


Lemon Scented Tea ontwikkelt campagne met pratende spiegelhangers voor Sunny Cars 19-04-2024 | 11:22:00
Met de introductie van deze merkassets maakt Sunny Cars de eerste stap van een functioneel, naar een emotioneel merk


[Grow by DPG Media] Hoe Intertoys een sterker imago bouwde met de inzet van Ouders van Nu en Reclamefolder.nl 19-04-2024 | 10:48:00
Van het bouwen van blokken tot aan het bouwen van een sterk merk: Intertoys kan het allebei


[Interview] Job Jan Altena en Joris de Bruin (CPNB): met weinig budget veel bereiken voor het boek 19-04-2024 | 10:30:00
Job Jan Altena is persvoorlichter en Joris de Bruin is analist bij de Stichting Collectieve Propaganda van het Nederlandse Boek (CPNB). We spreken beiden over hoe CPNB met marketing en pr omgaat ter promotie van boeken


Fama Volat en Randstad introduceren het Inzendbureau 19-04-2024 | 10:18:00
Ondanks aanhoudende krapte op de arbeidsmarkt worden statushouders nog steeds massaal over het hoofd gezien


[Vacatures] Fremantle zoekt een Project Controller 19-04-2024 | 08:35:00
Fremantle is per direct op zoek naar een Project Controller


[Vacatures] Fremantle zoekt een Senior Business Controller 19-04-2024 | 08:05:00
Fremantle is per direct op zoek naar een Senior Business Controller


[Interview] Nicky Levinschi (ZIGT): consolidatie is eigenlijk altijd slecht nieuws voor de klant 19-04-2024 | 00:54:00
Nicky Levinschi is per 1 april 2024 benoemd tot CEO van ZIGT Nederland. We spreken haar over het vertrek van een aantal mangementsleden, haar visie op ZIGT en de mediamarkt


Michiel Marsman & Dion Holla (Sizzer): Sonic Branding, maar dan sexy: jouw merk als muziekfestival 18-04-2024 | 13:10:00
Tegenwoordig hebben merken steeds meer moeite om hun doelgroep te bereiken en relevant te blijven. Muziek is hiervoor een buitengewoon krachtige tool, echter - hoe werkt dit dan? 


SuperRebel en Kaaps Film ontwikkelen merkfilm voor Aartsen 18-04-2024 | 12:48:57
Na een vernieuwde website, was de uitdaging voor SuperRebel Agency om samen met Kaaps Film de nonstopfresh-belofte van Aartsen te vertalen naar een eigenzinnige en moderne film


Fusie OrangeValley, MvH Media, AdResults, Increase en NewPort Capital 18-04-2024 | 12:02:00
De digital marketingbureaus OrangeValley, MvH Media, AdResults en Increase slaan de handen ineen. NewPort Capital treedt toe als investeerder


team5pm produceert Prime Video-serie B&B Bankzitters 18-04-2024 | 11:46:00
In de show runnen YouTube-sterren Raoul, Koen, Matthy, Robbie en Milo elke week op hun beurt een B&B


[Marketing Report Radio] Dorkas Koenen (Rabobank) over de kracht van sportieve meditatie en verbinding 18-04-2024 | 11:30:00
Te gast bij Marketing Report Radio spreken we Dorkas Koenen over zijn boek Bergen liegen niet, de reis naar verbinding én zijn nieuwe boek Klantonvriendelijkheid


[Interview] Inês Bernardo (Scrambled) over de makeover van de foodafdeling van HEMA 18-04-2024 | 11:25:00
Inês Bernardo is creatief directeur bij Scrambled. In een interview vertelt ze over de makeover van Hema en The Food Content Agency Scrambled


[Vacatures] DPG Media zoekt een Marketing Specialist 18-04-2024 | 11:05:00
DPG Media is per direct op zoek naar een Marketing Specialist (Marketplace vtwonen) -Amsterdam



 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -