Jaargang 4 | editie 37 | 3 november 2021
 

Born05 lanceert merkidentiteit Yummygums

The Digital Branding agency Born05 lanceert de merkstrategie en identiteit voor Yummygums. Yummygums is sinds 2017 het eerste vitamine-gummie-merk in Nederland.

Het merk wil aansluitend op zijn internationale groeiplannen de positionering en herkenbaarheid versterken, waarvoor Born05 in de arm is genomen. De uitwerking van de samenwerking is te vinden op alle digitale kanalen van Yummygums en deze week door heel Amsterdam met de bijbehorende OOH-campagne. Op termijn wordt de nieuwe...

Lees Meer

 

Advertentieplatform Media Futures Market gelanceerd

Het advertentieplatform Media Futures Market is gelanceerd. Meer dan 50 media-exploitanten en honderden geregistreerde adverteerders hebben zich aangesloten bij het platform.

Het advertentieplatform, wil functioneren als omgeving waar adverteerders en media-exploitanten direct met elkaar kunnen handelen, zonder tussenkomst van intermediairs. Daarbij wil Media Futures Market vertrouwen, transparantie, gemak en kosten-efficiëntie in het media-ecosysteem terugbrengen. Het gaat zowel om online als offline media binnen de kanalen...

Lees Meer

 

[Marketing Report Radio] Nienke van de Streek over de marketing van Aldi

Nienke van de Streek is Managing Director Marketing en Communicatie bij Aldi Nederland. Te gast bij Marketing Report op New Business Radio spreken we haar over het het opbouwen van een marketingafdeling bij Aldi Nederland en de campagnes die Aldi voert.

Nienke van de Streek: “We zijn anderhalf jaar geleden begonnen en gegroeid van een man of 12 naar nu 35 mensen en we zijn nog lang niet klaar. We hebben niet het mediabudget als een Coca-Cola, maar toch hebben we...

Lees Meer

 

[Column] Joyce Lopulalan: Dikke pret bij het digitaal gemeenteloket

De gemeente Haarlemmermeer is een vooruitstrevende gemeente. Naast de focus op sport hebben zij ook op het gebied van andere zaken een behoorlijk progressieve kijk op de aanpak van maatschappelijke onderwerpen en thema’s.

Zelf blijf ik graag ver van dergelijke instanties, omdat mijn beeldvorming bestaat uit immer negatieve ervaringen. Nu is het niet allemaal kommer en kwel, ik heb inmiddels ook wat positieve ervaringen. Maar daar maakt het verduurzamingsbeleid geen deel van uit...

Lees Meer

 

Vrouwenbureau Calamity Jane haalt Bruut Bier binnen

Calamity Jane, het reclamebureau dat zich hard maakt voor een andere rol van vrouwen in advertising, voegt Bruut Bier toe aan haar klantenbestand. Voor Calamity Jane, dat zich zegt specialiseert in unstereotyping, een kans om onstereotiep werk te maken.

Sander van Engelen, brouwer van Bruut Bier: "Van Bruut mag het allemaal wel wat meer brutaal, origineel en tegendraads. Als biermerk willen we ver wegblijven bij stereotiepe – vaak op mannen gerichte – bierreclame. Calamity Jane gaat voor...

Lees Meer

 

Fitzroy ontwikkelt internationale campagne voor Shimano's groepset DURA-ACE

Fitzroy heeft de internationale campagne ontwikkeld voor Shimano’s groupset DURA-ACE. Deze is in september 2021 wereldwijd gelanceerd. DURA-ACE wordt gezien als dé standaard in het pro peloton. Het merendeel van de renners rijdt met DURA-ACE.

Erik van Kooten, Category Marketing Manager bij Shimano Road: “De lancering is een belangrijke nieuwe stap in de science of speed de noemer waaronder Shimano haar meest innovatieve producten ontwikkelt. De groepset is speciaal...

Lees Meer

 

 
 

[Vacatures] Talpa Network zoekt een Community Manager Stuktv

Hebben YouTube en Instagram geen geheimen voor je? Druk je je beter uit in een gifje dan in volzinnen?

Spot jij social trends voordat alle A-merken/sterren erop duiken, draai je je hand niet om voor conceptontwikkeling en raak je ook een beetje opgewonden van statistieken? Dan zijn wij op zoek naar jou...

Lees Meer

 

[Vacatures] Mediahuis zoekt een Advertising Technology Specialist

Met één landelijk dagblad, 9 regionale dagbladen, 44 lokale nieuwsbladen en huis-aan-huiskranten en meer dan 85 digitale platforms bieden wij onze adverteerders het grootste bereik door héél het land en recht in de regio.

Bij ons word je gezien, laat dat maar over aan ons Adtech team waar een team van digital advertising specialisten nu de deuren open zet om een nieuwe collega te kunnen verwelkomen...

Lees Meer

 

[Vacatures] Maxlead zoekt een Junior Online Marketing Consultant - Academy 2022

Wil je graag als Junior Online Marketing Consultant aan de slag bij Abovo Maxlead? In het eerste kwartaal van 2022 gaat alweer de negende Abovo Maxlead Academy van start, een opleidingsprogramma voor talentvolle, jonge online marketeers.

Je wordt in een intensief opleidingstraject van 6 maanden on-the-job opgeleid tot volwaardig online marketing consultant. Het trainingsprogramma bestaat uit een breed aanbod van online trainingen en workshops gegeven door ervaren...

Lees Meer

 

Iemand nog een baan?

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

[Marketing Report Radio] Mette de Hoon (e-bike to go): Gorillas vroeg of we binnen 24 uur 500 elektrische fietsen konden leveren in Berlijn 05-12-2021 | 17:17:00
Mette de Hoon is sinds anderhalf jaar Marketing Manager bij e-bike-to-go. Het bedrijf groeide in die periode van 20 naar 70 werknemers


Kruidvat met kerscommercial: Merry eX-mas 03-12-2021 | 13:37:14
Kruidvat laat in haar kerstcommercial zien dat de mooiste dagen van het jaar niet duur hoeven te zijn. Zo slaagt de hoofdpersoon van de campagne, single moeder Lies, er met de hulp van Kruidvat in om zichzelf en haar kinderen een goede kerstlook te geven


De voordelen van het gebruik van een factuurprogramma 03-12-2021 | 12:25:00
Als bedrijfseigenaar weet je dat de facturatie een belangrijk onderdeel is binnen de dagelijkse bedrijfsvoering. Of het nu om klanten gaat die al een aankoop hebben gedaan of om klanten die op het punt staan een aankoop te doen


Patrick van Drongelen Managing Director bij Peek Creative Studios 03-12-2021 | 11:12:00
Patrick van Drongelen is per 1 december 2021 benoemd tot Managing Director bij Peek Creative Studios. Peek Creative Studios is onderdeel van de Wenneker Group


Anderzorg lanceert campagne Leef #Deleven 03-12-2021 | 10:48:06
Anderzorg heeft de campagne Leef #deleven gelanceerd. Met deze campagne richt Anderzorg zich op de milliennials als jongere doelgroep. De campagne is tot stand gekomen dankzij creative agency XXS Amsterdam en productiehuis Vigics


Lukkien produceert Domino’s tv-commercial 03-12-2021 | 09:32:00
Als productiepartner van Domino’s Nederland produceerde Lukkien een tv-commercial waarin Domino’s Choice & Variation-merkpijler centraal staat. De vrolijke spot is een eerste uiting van een bredere tv-campagne die voortvloeit uit een het brand fundament


Beeckestijn, Mediaflex en Inhousing.Agency richten Digiship op voor talentontwikkeling 03-12-2021 | 00:00:00
Beeckestijn Business School, Mediaflex en Inhousing.Agency gaan samenwerken om talent te werven, te toesten en op te leiden tot digital marketing specialisten via gespecialiseerde traineeships onder de naam Digiship


Sunweb Group kiest Dept 02-12-2021 | 15:16:00
Sunweb Group heeft digital agency Dept gekozen om het bedrijf te begeleiden op het vlak van media, technologie en data op strategisch en operationeel niveau. Het gaat daarbij om de zes vakantiemerken die onder Sunweg Group vallen


Viaplay kiest PHD 02-12-2021 | 12:55:39
Viaplay, de streamingdienst die onderdeel uitmaakt van de Nordic Entertainment Group (NENT) en vanaf maart 2022 actief gaat worden op de Nederlandse markt, brengt haar mediabelangen onder bij PHD


Mediapionier Evert Bronkhorst versterkt Abovo Maxlead 02-12-2021 | 09:35:00
Na een periode van ruim 24 jaar bij Medialand/Vizeum/dentsu stapt Evert Bronkhorst over naar Abovo Maxlead. Daar zal hij een centrale rol krijgen in het mediateam van Abovo Media in Hoorn


Ace agencies Born05 en Off The Record gaan Europese samenwerking aan met Steve Madden 02-12-2021 | 09:16:00
Digital Branding Agency Born05 is vanaf heden de lead agency voor Steve Madden. Het bureau gaat samen met growth agency Off The Record aan de slag met het creëren van de storyline van het lifestyle fashion merk voor de Europese markten


Lidl Nederland kiest opnieuw voor ZIGT 02-12-2021 | 00:00:00
Lidl Nederland heeft na een oriëntatie opnieuw gekozen voor ZIGT. Het mediabureau werkt sinds 2007 voor de discountsupermarkt


Logitech komt met Zone Wired Earbuds 01-12-2021 | 16:25:00
Logitech heeft de Zone Wired Earbuds  op de markt gebracht, bedrade earbuds voor de hybride werkomgeving. Deze bedrade earbuds beschikken over certificering voor Google Meet, Microsoft Teams en Zoom


CCV: stevige stijging van online transacties tijdens en voor Black Friday week 01-12-2021 | 10:41:00
CCV, leverancier van betaaloplossingen, heeft een stevige stijging gezien van het aantal online transacties in de twee weken voor en in het bijzonder in de Black Friday week. Dit komt door de coronacrisis, een vrees voor een tekort aan producten voor de feestdagen en de groei van e-commerce


[Marketing Report Radio] Barry van Ruiven (Seabass): Stop nóg meer geld in brand 01-12-2021 | 09:24:00
Barry van Ruiven is oprichter van SEABASS, een merk dat functional fashion op duurzame wijze creëert voor the next level kid en luxe kwaliteit toegankelijk maakt voor kids die zorgeloos plezier willen maken en geven om onze planeet



 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -