Jaargang 4 | editie 39 | 12 november 2021
 

[Interview] Willem-Albert Bol: Abovo en Maxlead bieden klanten eigenzinnigheid

Willem-Albert Bol is sinds kort CEO van Abovo Maxlead. Hij maakte de overstap van DPG Media naar het bedrijf en zit nu figuurlijk aan de andere kant van het bureau. Bij Nederlands MediaNetwerk TV spreken we hem over zijn bedrijf en het medium televisie.

Willem-Albert Bol: “Wij zijn het grootste onafhankelijke media- en marketingbureau van Nederland. Abovo Media is een generalistisch mediabureau en zit in Hoorn. Maxlead zit in Oegstgeest en is een gespecialiseerd performance marketing...

Lees Meer

 

ACM start consumentencampagne veilig online winkelen: Eerst checken, dan bestellen

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) start met de feestdagen in het zicht de campagne: Eerst checken, dan bestellen via social media en radio. Daarmee wil de ACM consumenten erop wijzen dat ze vooraf kunenn checken of een aanbieder wel betrouwbaar is.

De ACM ontvangt bij haar loket ACM ConsuWijzer dagelijks meldingen van consumenten over problemen met een online aankoop. Webwinkels die veel problemen veroorzaken omdat ze zich niet aan de regels houden, pakt de ACM aan...

Lees Meer

 

Incentro lanceert merkcampagne Ready for battle

Incentro heeft de merkcampagne Ready for battle gelanceerd. De herpositionering is ontwikkeld in samenwerking met creative agency 180 Amsterdam. Incentro wil met de boodschap onder andere laten zien dat digitalisering niet meer de toekomst is, maar nu plaatsvindt.

En dat de IT-dienstverlener volledig uitgerust is met alle kennis en middelen voor digitaliseringsvraagstukken. De merkcampagne is zowel online, op radio en in print te zien en te horen. Het mediaplan van de campagne is ontwikkeld...

Lees Meer

 

[Marketing Report Radio] Ard Bossema over Grolsch als speler in de biermarkt

Ard Bossema is Director Marketing & Strategy bij Royal Grolsch. Het is zijn taak inzichten te vergaren om consumenten ertoe te verleiden een van de merken van Grolsch te proberen en te proeven. Hij vertelt over de stand van zaken in de biermarkt.

Ard Bossema: “Het gaat goed met Grolsch. We komen uit een wat lastiger tijd rondom corona waarin iedereen zijn best deed het hoofd boven water te houden in bijvoorbeeld de horeca. Er zijn ook leuke dingen gebeurd, speciaalbier is harder...

Lees Meer

 

Talpa Network kiest voor MediaLab als mediamanagement-platform

Mediabedrijf Talpa Network en digitaal platform MediaLab gaan een overeenkomst aan voor het aanleveren, opslaan en managen van mediacontent van de organisatie. Voortaan wordt het mediamanagement-platform gebruikt voor veel van de nationale en internationale mediaflows van Talpa Network.

Ewoud Flameling, Manager Production Technology bij Talpa Network: “Wij werken sinds 2010 met MediaLab samen en dat werkt omdat het DNA van onze organisaties op elkaar lijkt...

Lees Meer

 
[Marketing Week] Bob Koigi: Reinventing advertising offerings

With corporate and brands committing more resources to advertising as the world gradually adapts to new normal post pandemic, advertising agencies are coming up with innovative offerings and getting into strategic partnerships to tap into the new ad opportunities.

The Interactive Advertising Bureau, IAB, Europe has launched #NoEasyWins campaign highlighting how a ban on targeted advertising would be an ‘own goal’ for digital Europe with negative consequences for consumers, small businesses and small publishers alike...

Lees Meer

 

 
 

DeMedia100 | DeMarketing100 Diner | 8 december 2021

Het DeMedia100 | DeMarketing100 Diner is dé netwerkavond van het jaar voor de top van de Nederlandse media- en marketingcommunicatiewereld.

De elfde editie van dit exclusieve diner vindt plaats op 8 december 2021 in Amsterdam.

Tijdens het diner worden traditiegetrouw de nieuwe editie van DeMedia100 en DeMarketing100 bekendgemaakt...

Lees Meer

 

[Vacatures] Counter Content zoekt een Communicatie en PR adviseur (junior/medior)

Wil je werken voor ambitieuze en innovatieve merken zoals Gorillas, ALD Automotive en Mourik? Zorgen dat scaleups zoals Hardt Hyperloop, Marvia, Studeersnel.nl en Zenjob zichtbaar zijn en zich kunnen profileren? Lees dan gauw verder.

Want Counter Content is op zoek naar een Junior én Medior PR-adviseur. Vanuit ons industriële clubhuis aan de Zaan in Zaandam, op een kwartiertje treinen van Amsterdam CS, werken we met een team van ervaren communicatieprofessionals aan interessante, leuke en soms...

Lees Meer

 

[Vacatures] MPG. zoekt een Junior Traffic Manager

Met ijzersterke en creatieve content helpen wij merken de dialoog aan te gaan met consumenten of medewerkers. Relevante content voor het juiste moment, met het juiste middel en voor de juiste persoon. Maar altijd vanuit de belevingswereld van de consument.

Het liefst zo persoonlijk mogelijk om een sterke en duurzame verbinding te maken.  Wij werken voor de mooiste A-merken binnen meerdere sectoren, marktsegmenten, branches en niches. Van finance en zorg tot semioverheid, retail en food...

Lees Meer

 

[Vacatures] Hearst Netherlands zoekt een Retail Marketeer (Off & Online)

Ben jij creatief, een aanpakker, flexibel ingesteld en kan jij snel schakelen tussen verschillende werkzaamheden, zonder het overzicht te verliezen?  En ben je toe aan een tweede of derde stap in jouw carrière, dan zijn wij op zoek naar jou!

Hearst is een internationaal mediabedrijf met topmerken als ELLE, Quote, Quest, JAN, National Geographic, Runner’s World, Men’s Health en Women’s Health. Hearst Netherlands heeft alle marketingactiviteiten voor zowel haar producten als tijdschriften centraal belegd bij de afdeling Consumer Sales...

Lees Meer

 

Iemand nog een baan?

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

Aad Kuijper vaste adviseur van Hotel L'Amour 28-03-2024 | 14:59:00
Aad Kuijper heeft zijn dienstverband bij Hotel L’Amour per 1 maart 2024 omgewisseld voor een vast adviseurschap. Peter van Rij heeft aangegeven dat de aandelen van Aad Kuijper in Hotel L’Amour zullen worden verkocht aan mede-oprichters Martijn van Marle en Peter van Rij


Dit zijn de genomineerden voor de AMMA Awards 2024 28-03-2024 | 13:08:00
Met een lijst van 39 genomineerden verspreid over 13 categorieën, belooft de uitreiking op 16 mei een onvergetelijke viering te worden


[The List] Vandevorm 28-03-2024 | 11:34:00
Wij zijn Vandevorm, jouw one-stop-shop voor visuele communicatie. Wat je verhaal ook is, wij visualiseren het voor je.


Dit zijn de 28 beste werkgevers voor vrouwen in Nederland 28-03-2024 | 11:26:00
Voor het eerst heeft Great Place To Work, naast de jaarlijkse lijst van beste werkgevers van Nederland, de Best Workplaces for Women bekend gemaakt


[The List] Springbok 28-03-2024 | 11:11:45
Springbok is een digitaal & creatief bureau voor positieve groei, met 6 kantoren verspreid over België en Nederland


Artemis Academie komt in handen van Danielle Robben en Martijn Feringa 28-03-2024 | 09:33:00
Martijn Feringa als Managing Director en Danielle Robben als Business Consultant. Samen hebben zij de koers van Artemis ontwikkeld en het plan opgevat om dit tot uitvoer te brengen


Somention: Gen Z heeft de marketing funnel totaal veranderd 28-03-2024 | 09:07:00
Gen Z kijkt anders naar consumentisme dan alle generaties hiervoor. Ze laten zich niet meer inspireren door advertenties, maar platforms zoals TikTok, Youtube en Instagram


CheapTickets.nl start eerste volledig AI-gestuurde vlucht 28-03-2024 | 08:45:00
AI(R)-vluchten maken tickets spotgoedkoop dankzij wegbezuinigen bemanning


[Vacatures] ZIGT zoekt een Backend Developer 28-03-2024 | 08:26:22
ZIGT is per direct op zoek naar Backend Developer – Hoofddorp


[Vacancies] Serviceplan has a position for a Customer Journey Director 28-03-2024 | 07:16:00
Serviceplan Group Netherlands on behalf of The Marcom Engine is looking for a Customer Journey Director -Fulltime


[Column] Niels Bruinsma (Abovo Maxlead): De kunst van Performance Marketing 27-03-2024 | 12:56:00
Performance marketing was, is en blijft hot en iedereen lijkt het te kunnen. Direct resultaat met minimale investeringen en dus een hoge ROI of ROAS. Zeggen ze...


Shortlist SAN New Kids on the Block 2023 bekend 27-03-2024 | 12:00:00
Aigency, Arfected, Happiness Amsterdam, Prosper & Bloom, Roots Network en Tonny Media zijn genomineerd voor de SAN New Kids on the Block 2023


Nespresso introduceert videoserie: Mandy tot op de bodem 27-03-2024 | 11:56:00
Met de serie wil Nespresso belangrijke, zij het soms minder openlijk besproken, thema’s die Nederlanders en bedrijven bezighouden aan het licht brengen. Met als doel om uiteindelijk samen een positieve impact voor onze wereld en samenleving te realiseren


Pim Kiffen Country Manager Nederland Circula 27-03-2024 | 11:26:00
Circula, aanbieder van employee benefits en onkostenbeheer, heeft Pim Kiffen aangesteld tot Country Manager Nederland


Sizzer ontwikkelt Typisch Deutsch-campagne voor Adidas EM 2024 27-03-2024 | 11:23:56
Voor de Adidas EM 2024 campagne Typisch Deutsch en A Fashion Piece haalde Sizzer de oude Duitse cult hit Major Tom van Peter Schilling onder het stof vandaan en maakte een nieuwe versie



 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -