Jaargang 4 | editie 39 | 12 november 2021
 

[Interview] Willem-Albert Bol: Abovo en Maxlead bieden klanten eigenzinnigheid

Willem-Albert Bol is sinds kort CEO van Abovo Maxlead. Hij maakte de overstap van DPG Media naar het bedrijf en zit nu figuurlijk aan de andere kant van het bureau. Bij Nederlands MediaNetwerk TV spreken we hem over zijn bedrijf en het medium televisie.

Willem-Albert Bol: “Wij zijn het grootste onafhankelijke media- en marketingbureau van Nederland. Abovo Media is een generalistisch mediabureau en zit in Hoorn. Maxlead zit in Oegstgeest en is een gespecialiseerd performance marketing...

Lees Meer

 

ACM start consumentencampagne veilig online winkelen: Eerst checken, dan bestellen

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) start met de feestdagen in het zicht de campagne: Eerst checken, dan bestellen via social media en radio. Daarmee wil de ACM consumenten erop wijzen dat ze vooraf kunenn checken of een aanbieder wel betrouwbaar is.

De ACM ontvangt bij haar loket ACM ConsuWijzer dagelijks meldingen van consumenten over problemen met een online aankoop. Webwinkels die veel problemen veroorzaken omdat ze zich niet aan de regels houden, pakt de ACM aan...

Lees Meer

 

Incentro lanceert merkcampagne Ready for battle

Incentro heeft de merkcampagne Ready for battle gelanceerd. De herpositionering is ontwikkeld in samenwerking met creative agency 180 Amsterdam. Incentro wil met de boodschap onder andere laten zien dat digitalisering niet meer de toekomst is, maar nu plaatsvindt.

En dat de IT-dienstverlener volledig uitgerust is met alle kennis en middelen voor digitaliseringsvraagstukken. De merkcampagne is zowel online, op radio en in print te zien en te horen. Het mediaplan van de campagne is ontwikkeld...

Lees Meer

 

[Marketing Report Radio] Ard Bossema over Grolsch als speler in de biermarkt

Ard Bossema is Director Marketing & Strategy bij Royal Grolsch. Het is zijn taak inzichten te vergaren om consumenten ertoe te verleiden een van de merken van Grolsch te proberen en te proeven. Hij vertelt over de stand van zaken in de biermarkt.

Ard Bossema: “Het gaat goed met Grolsch. We komen uit een wat lastiger tijd rondom corona waarin iedereen zijn best deed het hoofd boven water te houden in bijvoorbeeld de horeca. Er zijn ook leuke dingen gebeurd, speciaalbier is harder...

Lees Meer

 

Talpa Network kiest voor MediaLab als mediamanagement-platform

Mediabedrijf Talpa Network en digitaal platform MediaLab gaan een overeenkomst aan voor het aanleveren, opslaan en managen van mediacontent van de organisatie. Voortaan wordt het mediamanagement-platform gebruikt voor veel van de nationale en internationale mediaflows van Talpa Network.

Ewoud Flameling, Manager Production Technology bij Talpa Network: “Wij werken sinds 2010 met MediaLab samen en dat werkt omdat het DNA van onze organisaties op elkaar lijkt...

Lees Meer

 
[Marketing Week] Bob Koigi: Reinventing advertising offerings

With corporate and brands committing more resources to advertising as the world gradually adapts to new normal post pandemic, advertising agencies are coming up with innovative offerings and getting into strategic partnerships to tap into the new ad opportunities.

The Interactive Advertising Bureau, IAB, Europe has launched #NoEasyWins campaign highlighting how a ban on targeted advertising would be an ‘own goal’ for digital Europe with negative consequences for consumers, small businesses and small publishers alike...

Lees Meer

 

 
 

DeMedia100 | DeMarketing100 Diner | 8 december 2021

Het DeMedia100 | DeMarketing100 Diner is dé netwerkavond van het jaar voor de top van de Nederlandse media- en marketingcommunicatiewereld.

De elfde editie van dit exclusieve diner vindt plaats op 8 december 2021 in Amsterdam.

Tijdens het diner worden traditiegetrouw de nieuwe editie van DeMedia100 en DeMarketing100 bekendgemaakt...

Lees Meer

 

[Vacatures] Counter Content zoekt een Communicatie en PR adviseur (junior/medior)

Wil je werken voor ambitieuze en innovatieve merken zoals Gorillas, ALD Automotive en Mourik? Zorgen dat scaleups zoals Hardt Hyperloop, Marvia, Studeersnel.nl en Zenjob zichtbaar zijn en zich kunnen profileren? Lees dan gauw verder.

Want Counter Content is op zoek naar een Junior én Medior PR-adviseur. Vanuit ons industriële clubhuis aan de Zaan in Zaandam, op een kwartiertje treinen van Amsterdam CS, werken we met een team van ervaren communicatieprofessionals aan interessante, leuke en soms...

Lees Meer

 

[Vacatures] MPG. zoekt een Junior Traffic Manager

Met ijzersterke en creatieve content helpen wij merken de dialoog aan te gaan met consumenten of medewerkers. Relevante content voor het juiste moment, met het juiste middel en voor de juiste persoon. Maar altijd vanuit de belevingswereld van de consument.

Het liefst zo persoonlijk mogelijk om een sterke en duurzame verbinding te maken.  Wij werken voor de mooiste A-merken binnen meerdere sectoren, marktsegmenten, branches en niches. Van finance en zorg tot semioverheid, retail en food...

Lees Meer

 

[Vacatures] Hearst Netherlands zoekt een Retail Marketeer (Off & Online)

Ben jij creatief, een aanpakker, flexibel ingesteld en kan jij snel schakelen tussen verschillende werkzaamheden, zonder het overzicht te verliezen?  En ben je toe aan een tweede of derde stap in jouw carrière, dan zijn wij op zoek naar jou!

Hearst is een internationaal mediabedrijf met topmerken als ELLE, Quote, Quest, JAN, National Geographic, Runner’s World, Men’s Health en Women’s Health. Hearst Netherlands heeft alle marketingactiviteiten voor zowel haar producten als tijdschriften centraal belegd bij de afdeling Consumer Sales...

Lees Meer

 

Iemand nog een baan?

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

[Marketing Report Radio] Mette de Hoon (e-bike to go): Gorillas vroeg of we binnen 24 uur 500 elektrische fietsen konden leveren in Berlijn 05-12-2021 | 17:17:00
Mette de Hoon is sinds anderhalf jaar Marketing Manager bij e-bike-to-go. Het bedrijf groeide in die periode van 20 naar 70 werknemers


Kruidvat met kerscommercial: Merry eX-mas 03-12-2021 | 13:37:14
Kruidvat laat in haar kerstcommercial zien dat de mooiste dagen van het jaar niet duur hoeven te zijn. Zo slaagt de hoofdpersoon van de campagne, single moeder Lies, er met de hulp van Kruidvat in om zichzelf en haar kinderen een goede kerstlook te geven


De voordelen van het gebruik van een factuurprogramma 03-12-2021 | 12:25:00
Als bedrijfseigenaar weet je dat de facturatie een belangrijk onderdeel is binnen de dagelijkse bedrijfsvoering. Of het nu om klanten gaat die al een aankoop hebben gedaan of om klanten die op het punt staan een aankoop te doen


Patrick van Drongelen Managing Director bij Peek Creative Studios 03-12-2021 | 11:12:00
Patrick van Drongelen is per 1 december 2021 benoemd tot Managing Director bij Peek Creative Studios. Peek Creative Studios is onderdeel van de Wenneker Group


Anderzorg lanceert campagne Leef #Deleven 03-12-2021 | 10:48:06
Anderzorg heeft de campagne Leef #deleven gelanceerd. Met deze campagne richt Anderzorg zich op de milliennials als jongere doelgroep. De campagne is tot stand gekomen dankzij creative agency XXS Amsterdam en productiehuis Vigics


Lukkien produceert Domino’s tv-commercial 03-12-2021 | 09:32:00
Als productiepartner van Domino’s Nederland produceerde Lukkien een tv-commercial waarin Domino’s Choice & Variation-merkpijler centraal staat. De vrolijke spot is een eerste uiting van een bredere tv-campagne die voortvloeit uit een het brand fundament


Beeckestijn, Mediaflex en Inhousing.Agency richten Digiship op voor talentontwikkeling 03-12-2021 | 00:00:00
Beeckestijn Business School, Mediaflex en Inhousing.Agency gaan samenwerken om talent te werven, te toesten en op te leiden tot digital marketing specialisten via gespecialiseerde traineeships onder de naam Digiship


Sunweb Group kiest Dept 02-12-2021 | 15:16:00
Sunweb Group heeft digital agency Dept gekozen om het bedrijf te begeleiden op het vlak van media, technologie en data op strategisch en operationeel niveau. Het gaat daarbij om de zes vakantiemerken die onder Sunweg Group vallen


Viaplay kiest PHD 02-12-2021 | 12:55:39
Viaplay, de streamingdienst die onderdeel uitmaakt van de Nordic Entertainment Group (NENT) en vanaf maart 2022 actief gaat worden op de Nederlandse markt, brengt haar mediabelangen onder bij PHD


Mediapionier Evert Bronkhorst versterkt Abovo Maxlead 02-12-2021 | 09:35:00
Na een periode van ruim 24 jaar bij Medialand/Vizeum/dentsu stapt Evert Bronkhorst over naar Abovo Maxlead. Daar zal hij een centrale rol krijgen in het mediateam van Abovo Media in Hoorn


Ace agencies Born05 en Off The Record gaan Europese samenwerking aan met Steve Madden 02-12-2021 | 09:16:00
Digital Branding Agency Born05 is vanaf heden de lead agency voor Steve Madden. Het bureau gaat samen met growth agency Off The Record aan de slag met het creëren van de storyline van het lifestyle fashion merk voor de Europese markten


Lidl Nederland kiest opnieuw voor ZIGT 02-12-2021 | 00:00:00
Lidl Nederland heeft na een oriëntatie opnieuw gekozen voor ZIGT. Het mediabureau werkt sinds 2007 voor de discountsupermarkt


Logitech komt met Zone Wired Earbuds 01-12-2021 | 16:25:00
Logitech heeft de Zone Wired Earbuds  op de markt gebracht, bedrade earbuds voor de hybride werkomgeving. Deze bedrade earbuds beschikken over certificering voor Google Meet, Microsoft Teams en Zoom


CCV: stevige stijging van online transacties tijdens en voor Black Friday week 01-12-2021 | 10:41:00
CCV, leverancier van betaaloplossingen, heeft een stevige stijging gezien van het aantal online transacties in de twee weken voor en in het bijzonder in de Black Friday week. Dit komt door de coronacrisis, een vrees voor een tekort aan producten voor de feestdagen en de groei van e-commerce


[Marketing Report Radio] Barry van Ruiven (Seabass): Stop nóg meer geld in brand 01-12-2021 | 09:24:00
Barry van Ruiven is oprichter van SEABASS, een merk dat functional fashion op duurzame wijze creëert voor the next level kid en luxe kwaliteit toegankelijk maakt voor kids die zorgeloos plezier willen maken en geven om onze planeet



 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -