Jaargang 4 | editie 40 | 15 november 2021
 

[Interview] Margriet de Kroon: HERC is eigenzinnig en biedt klanten een frisse blik

Margriet de Kroon is Managing Director van HERC. Haar creative ad agency ontwikkelt campagnes en is onderdeel van Ace. Margriet werkte hiervoor aan klantzijde bij Young Capital. Bij Nederlands MediaNetwerk TV vertelt ze over haar rol binnen het bedrijf.

Margriet de Kroon: “Hiervoor heb ik nog nooit in de bureauwereld gewerkt en het trok me ook niet per se. Maar ik kende de oprichters van HERC vanuit mijn werk voor Young Capital. Ik kreeg de kans om mee te bouwen aan HERC en het leek me leuk om van iets kleins iets groots te maken...

Lees Meer

 

[Marketing Report Radio - 16 november] Mette de Hoon | Valery Gresnigt | Barry van Ruiven | Jarno Stolk

Luister dinsdag 16 november om 18:30 uur naar de uitzending van Marketing Report op New Business Radio. Uw prettige gespreksleider is presentator Peter Wybenga, bijgestaan door zijn razendsnelle sidekick Bas Vlugt. Vaste studiogast om het nieuws te duiden is René Zeedijk, Directeur Business Development bij media en performance bureau ZIGT.

Onze gasten zijn;

  • Mette de Hoon | Marketing Manager e-bike-to-go
  • Valery Gresnigt | Head of Marketing & PR The Netherlands Polestar
  • Barry van Ruiven | Founder SEABASS...

Lees Meer

 

Candid neemt Brand Potential (UK) over

Candid maakt vandaag bekend dat het in de UK gevestigde merkconsultancybureau Brand Potential zich aansluit bij het Candid Platform.

De oprichters, Mary Say, Tom Lovett en Chris Molloy, treden toe als partners van Candid en blijven het management van Brand Potential vormen en blijven daarmee verantwoordelijk voor groei van Brand Potential. Met deze nieuwste uitbreiding zet Candid de eerste stap in de internationalisering van het platform. Brand Potential is in 2010 opgericht door Mary Say...

Lees Meer

 

MediaMonks neemt Italiaans creative content marketing agency Miyagi over

Miyagi is opgericht in 2013 door vijf partners: Francesco Bragonzi, Francesco Menichini, Tommaso Marucchi, Felice Arborea en Giuseppe Azzone. Het bureau, gevestigd in Milaan en met 70 experts, is gespecialiseerd in social media management en digital experience content strategie en werkt voor klanten zoals Campari Group, Danone, Luxottica, Red Bull en Xiaomi.

Met de Italiaanse visie en oog voor design, mode en luxe versterkt Media.Monks haar end-to-end offering in de Europese markt. Samen met de content, data en digitale...

Lees Meer

 
[Marketing Report Radio] Ard Bossema over Grolsch als speler in de biermarkt

Ard Bossema is Director Marketing & Strategy bij Royal Grolsch. Het is zijn taak inzichten te vergaren om consumenten ertoe te verleiden een van de merken van Grolsch te proberen en te proeven. Hij vertelt over de stand van zaken in de biermarkt.

Het gaat goed met Grolsch. We komen uit een wat lastiger tijd rondom corona waarin iedereen zijn best deed het hoofd boven water te houden in bijvoorbeeld de horeca. Er zijn ook leuke dingen gebeurd, speciaalbier is harder gegroeid dan we dachten...

Lees Meer

 

Ad Alliance en Dag Nacht Media gaan samenwerken met podcast advertising

Ad Alliance, het saleshuis van o.a. RTL Nederland, ViaCom, Disney en Discovery, en Nederlands’ grootste podcast-partij Dag & Nacht Media slaan de handen inéén om podcast advertising naar een hoger niveau te tillen.

Het partnership is een exclusieve samenwerking voor een periode van twee jaar op het gebied van pre- en post-roll verkoop. Hiermee voegt Ad Alliance inhoudelijke expertise en een gigantisch netwerk toe aan haar portfolio en verstevigt hiermee podcast advertising binnen het crossmediale...

Lees Meer

 

[DPG Grow] Feit of fabel? 5 stellingen over performance marketing

Performance marketing – het resultaatgericht inzetten van (online) media – groeit enorm in populariteit. Maar er bestaan ook een hoop vooroordelen en onduidelijkheden over.

Volgens Mike van der Peet, Manager Performance and Business Partnerships bij DPG Grow voor DPG Media is het daarom hoog tijd om een aantal stellingen voor te leggen aan Mark van Ek, Team Lead Campagne Management bij DPG Media...

Lees Meer

 

 
 

DeMedia100 | DeMarketing100 Diner | 8 december 2021

Het DeMedia100 | DeMarketing100 Diner is dé netwerkavond van het jaar voor de top van de Nederlandse media- en marketingcommunicatiewereld.

De elfde editie van dit exclusieve diner vindt plaats op 8 december 2021 in Amsterdam.

Tijdens het diner worden traditiegetrouw de nieuwe editie van DeMedia100 en DeMarketing100 bekendgemaakt...

Lees Meer

 

[Vacatures] Towel Media zoekt een Social Advertising Specialist

Heb je een passie voor advertising, video en online marketing, wil je graag meedenken en bouwen aan campagnes voor toffe merken en ben je toevallig ook op zoek naar een baan met veel verantwoordelijkheden? Perfect!

Bij The Pool (zusterbedrijf van Towel Media) zijn wij per direct op zoek naar een fulltime ervaren social advertising specialist. In deze functie werk je zelfstandig aan het opzetten, monitoren en optimaliseren van social-campagnes voor hele uiteenlopende klanten en denk je op strategisch niveau mee...

Lees Meer

 

[Vacatures] Talpa Network zoekt een Creative - het Bureau

Als creatief wil je natuurlijk met leuke mensen op uitdagende briefings en voor toffe merken werken, maar ook dat je werk gezien wordt. Bij ons heb je automatisch toegang tot een miljoenen publiek.

Het Bureau van Talpa Network werkt voor adverteerders (zoals bol.com, Coca-Cola, Albert Heijn, Netflix) én de eigen merken (zoals LINDA., Radio 538, SBS6 & STUK) – en het liefst een slimme combinatie van beiden. Met een groep ijzersterke makers, creatieven, designers en strategen ontwikkelen wij...

Lees Meer

 

[Vacatures] [M]media zoekt een (Junior) Advertising Technology Specialist

Ben jij bovenmatig geïnteresseerd in online technologie en advertising? En ben jij op zoek naar een baan bij een toonaangevende speler in de online media? Lees dan snel verder…

Functieomschrijving:

Als (Junior) Advertising Technology Specialist sta je met team Operations aan de basis van onze dienstverlening. Jij zorgt er samen met jouw team voor dat we websites en apps voorzien van technieken om, op een verantwoorde manier, zoveel mogelijk omzet uit online advertising te halen. Dit kan...

Lees Meer

 

Iemand nog een baan?

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

[Marketing Report Radio] Mette de Hoon (e-bike to go): Gorillas vroeg of we binnen 24 uur 500 elektrische fietsen konden leveren in Berlijn 05-12-2021 | 17:17:00
Mette de Hoon is sinds anderhalf jaar Marketing Manager bij e-bike-to-go. Het bedrijf groeide in die periode van 20 naar 70 werknemers


Kruidvat met kerscommercial: Merry eX-mas 03-12-2021 | 13:37:14
Kruidvat laat in haar kerstcommercial zien dat de mooiste dagen van het jaar niet duur hoeven te zijn. Zo slaagt de hoofdpersoon van de campagne, single moeder Lies, er met de hulp van Kruidvat in om zichzelf en haar kinderen een goede kerstlook te geven


De voordelen van het gebruik van een factuurprogramma 03-12-2021 | 12:25:00
Als bedrijfseigenaar weet je dat de facturatie een belangrijk onderdeel is binnen de dagelijkse bedrijfsvoering. Of het nu om klanten gaat die al een aankoop hebben gedaan of om klanten die op het punt staan een aankoop te doen


Patrick van Drongelen Managing Director bij Peek Creative Studios 03-12-2021 | 11:12:00
Patrick van Drongelen is per 1 december 2021 benoemd tot Managing Director bij Peek Creative Studios. Peek Creative Studios is onderdeel van de Wenneker Group


Anderzorg lanceert campagne Leef #Deleven 03-12-2021 | 10:48:06
Anderzorg heeft de campagne Leef #deleven gelanceerd. Met deze campagne richt Anderzorg zich op de milliennials als jongere doelgroep. De campagne is tot stand gekomen dankzij creative agency XXS Amsterdam en productiehuis Vigics


Lukkien produceert Domino’s tv-commercial 03-12-2021 | 09:32:00
Als productiepartner van Domino’s Nederland produceerde Lukkien een tv-commercial waarin Domino’s Choice & Variation-merkpijler centraal staat. De vrolijke spot is een eerste uiting van een bredere tv-campagne die voortvloeit uit een het brand fundament


Beeckestijn, Mediaflex en Inhousing.Agency richten Digiship op voor talentontwikkeling 03-12-2021 | 00:00:00
Beeckestijn Business School, Mediaflex en Inhousing.Agency gaan samenwerken om talent te werven, te toesten en op te leiden tot digital marketing specialisten via gespecialiseerde traineeships onder de naam Digiship


Sunweb Group kiest Dept 02-12-2021 | 15:16:00
Sunweb Group heeft digital agency Dept gekozen om het bedrijf te begeleiden op het vlak van media, technologie en data op strategisch en operationeel niveau. Het gaat daarbij om de zes vakantiemerken die onder Sunweg Group vallen


Viaplay kiest PHD 02-12-2021 | 12:55:39
Viaplay, de streamingdienst die onderdeel uitmaakt van de Nordic Entertainment Group (NENT) en vanaf maart 2022 actief gaat worden op de Nederlandse markt, brengt haar mediabelangen onder bij PHD


Mediapionier Evert Bronkhorst versterkt Abovo Maxlead 02-12-2021 | 09:35:00
Na een periode van ruim 24 jaar bij Medialand/Vizeum/dentsu stapt Evert Bronkhorst over naar Abovo Maxlead. Daar zal hij een centrale rol krijgen in het mediateam van Abovo Media in Hoorn


Ace agencies Born05 en Off The Record gaan Europese samenwerking aan met Steve Madden 02-12-2021 | 09:16:00
Digital Branding Agency Born05 is vanaf heden de lead agency voor Steve Madden. Het bureau gaat samen met growth agency Off The Record aan de slag met het creëren van de storyline van het lifestyle fashion merk voor de Europese markten


Lidl Nederland kiest opnieuw voor ZIGT 02-12-2021 | 00:00:00
Lidl Nederland heeft na een oriëntatie opnieuw gekozen voor ZIGT. Het mediabureau werkt sinds 2007 voor de discountsupermarkt


Logitech komt met Zone Wired Earbuds 01-12-2021 | 16:25:00
Logitech heeft de Zone Wired Earbuds  op de markt gebracht, bedrade earbuds voor de hybride werkomgeving. Deze bedrade earbuds beschikken over certificering voor Google Meet, Microsoft Teams en Zoom


CCV: stevige stijging van online transacties tijdens en voor Black Friday week 01-12-2021 | 10:41:00
CCV, leverancier van betaaloplossingen, heeft een stevige stijging gezien van het aantal online transacties in de twee weken voor en in het bijzonder in de Black Friday week. Dit komt door de coronacrisis, een vrees voor een tekort aan producten voor de feestdagen en de groei van e-commerce


[Marketing Report Radio] Barry van Ruiven (Seabass): Stop nóg meer geld in brand 01-12-2021 | 09:24:00
Barry van Ruiven is oprichter van SEABASS, een merk dat functional fashion op duurzame wijze creëert voor the next level kid en luxe kwaliteit toegankelijk maakt voor kids die zorgeloos plezier willen maken en geven om onze planeet



 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -