Jaargang 4 | editie 38 | 11 november 2021
 

[Column] Thijs Muller (Havas Media NL): We maken échte, grote, betekenisvolle vooruitgang

Alles bij Havas staat in het teken van maar één vraag: wat geeft betekenis in het leven van de consument? We’re a single issue company: Meaningfulness.

Tussen de 70 en 80 procent van alle mensen uit ons Meaningful Brands-onderzoek (400.000 respondenten) eist van merken dat ze vooruitgang boeken op de grote issues en zijn ronduit cynisch over de progressie. Die betekenisvolle connectie met merken is dus cruciaal. En wij maken daarin nu een leap forward naar actiematige content én met een super...

Lees Meer

 

Abovo Maxlead organiseert Omnichannel Day

Abovo Maxlead organiseert op vrijdagmiddag 12 november samen met BNR Nieuwsradio de Omnichannel Day bij Zuidpool Amsterdam (bij Amsterdam RAI).

Het is een kleinschalig evenement, gericht op management en C-level van Omnichannel spelers - bedrijven met zowel digitale als fysieke vestigingen. Onder meer Tijs Rotmans (Pricing Company), Tom de Bruyne (SUE Amsterdam), Birgit Boing (Google) en Arjan ter Huurne (Abovo Maxlead) zullen...

Lees Meer

 

[Marketing Report Radio] Maarit van Zalk van Earforce en Podcast Factory over podcasts

Maarit van Zalk is eigenaar en Director van Earforce en Podcast Factory. Te gast bij Marketing Report op New Business Radio spreken we haar over de ontwikkelingen van podcasts en verdienmodellen. 

Maarit van Zalk: “40 procent van de Nederlanders luistert regelmatig naar podcasts. Het businessmodel is in Nederland nog geen model om geld mee te verdienen. Het is wel zo dat als je de onderzoeken leest, dat één derde van de luistereraars daar best voor wil betalen. Het is een model dat we aan het...

Lees Meer

 

Jeroen Disch wordt Design Director bij Bravoure

Jeroen Disch maakt na 8 jaar GRRR de overstap naar het Amsterdamse digital design agency Bravoure. Daar wordt hij Design Director. Jeroen Disch zal het designteam aansturen en een brug slaan tussen merkdenken en design. 

Jeroen Disch: "Wat Bravoure bijzonder maakt, is de strategische visie op business en brand. Dat zie je terug in de uiteindelijke designs en platformen voor merken als Change Inc. en Amsterdam Dance Event. Ik heb er veel zin in om hier een bijdrage aan te leveren." Kim Krauwel, managing...

Lees Meer

 

Dept lanceert open source platform om een NFT-marktplaats op te zetten

Dept heeft een open source, white-label oplossing gelanceerd voor het opzetten van een NFT-marktplaats, gebouwd op de Algorand blockchain. NFT staat voor non-fungible tokens oftewel een soort van unieke cryptomunt.

De marktplaats AlgoMart maakt het gemakkelijk voor merken om binnen een paar dagen hun eigen NFT’s op te bouwen en te lanceren dankzij open source software, flexibele tools, eenvoudige interacties met de blockchain en het geïntegreerde betaalsysteem van Circle. David Markley, director of...

Lees Meer

 

 
 
DeMedia100 | DeMarketing100 Diner | 8 december 2021

Het DeMedia100 | DeMarketing100 Diner is dé netwerkavond van het jaar voor de top van de Nederlandse media- en marketingcommunicatiewereld.

De elfde editie van dit exclusieve diner vindt plaats op 8 december 2021 in Amsterdam.

Tijdens het diner worden traditiegetrouw de nieuwe editie van DeMedia100 en DeMarketing100 bekendgemaakt...

Lees Meer

 

[Vacatures] Mediahuis zoekt een Accountmanager (Inside sales)

Met één landelijk dagblad, 9 regionale dagbladen, 44 lokale nieuwsbladen en huis-aan-huiskranten en meer dan 85 digitale platforms bieden wij onze adverteerders het grootste bereik door héél het land en recht in de regio.

Bij ons worden adverteerders gezien. Met o.a. de afdelingen Inside Sales, Field Sales en Digital & Agencies hebben we echt veel in huis. Ben jij klaar om jouw commerciële drive los te laten op het steeds veranderende medialandschap? Kom dan binnen want wij zoeken een accountmanager...

Lees Meer

 

[Vacatures] MPG. zoekt een Junior Traffic Manager

Met ijzersterke en creatieve content helpen wij merken de dialoog aan te gaan met consumenten of medewerkers. Relevante content voor het juiste moment, met het juiste middel en voor de juiste persoon. Maar altijd vanuit de belevingswereld van de consument.

Het liefst zo persoonlijk mogelijk om een sterke en duurzame verbinding te maken.  Wij werken voor de mooiste A-merken binnen meerdere sectoren, marktsegmenten, branches en niches. Van finance en zorg tot semioverheid, retail en food...

Lees Meer

 

[Vacatures] Talpa Network zoekt een (Senior) Marketing Manager Talpa TV

Voor de afdeling Marketing Talpa TV zijn wij op zoek naar een (SR) Marketing Manager die samen met ons verder bouwt aan onze mooie tv zenders. Heb jij interesse? Lees dan snel verder! 

Over Talpa TV:

Talpa TV is de organisatie achter de vier Nederlandse commerciële televisiezenders SBS6, Net5, Veronica en SBS9 en het VOD-platform KIJK. Talpa TV is één van de drie grote aanbieders van televisie in Nederland, telt ruim 400 medewerkers en is een van de onderdelen van het Nederlandse multimediabedrijf Talpa Network...

Lees Meer

 

Iemand nog een baan?

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

[Marketing Report Radio] Mette de Hoon (e-bike to go): Gorillas vroeg of we binnen 24 uur 500 elektrische fietsen konden leveren in Berlijn 05-12-2021 | 17:17:00
Mette de Hoon is sinds anderhalf jaar Marketing Manager bij e-bike-to-go. Het bedrijf groeide in die periode van 20 naar 70 werknemers


Kruidvat met kerscommercial: Merry eX-mas 03-12-2021 | 13:37:14
Kruidvat laat in haar kerstcommercial zien dat de mooiste dagen van het jaar niet duur hoeven te zijn. Zo slaagt de hoofdpersoon van de campagne, single moeder Lies, er met de hulp van Kruidvat in om zichzelf en haar kinderen een goede kerstlook te geven


De voordelen van het gebruik van een factuurprogramma 03-12-2021 | 12:25:00
Als bedrijfseigenaar weet je dat de facturatie een belangrijk onderdeel is binnen de dagelijkse bedrijfsvoering. Of het nu om klanten gaat die al een aankoop hebben gedaan of om klanten die op het punt staan een aankoop te doen


Patrick van Drongelen Managing Director bij Peek Creative Studios 03-12-2021 | 11:12:00
Patrick van Drongelen is per 1 december 2021 benoemd tot Managing Director bij Peek Creative Studios. Peek Creative Studios is onderdeel van de Wenneker Group


Anderzorg lanceert campagne Leef #Deleven 03-12-2021 | 10:48:06
Anderzorg heeft de campagne Leef #deleven gelanceerd. Met deze campagne richt Anderzorg zich op de milliennials als jongere doelgroep. De campagne is tot stand gekomen dankzij creative agency XXS Amsterdam en productiehuis Vigics


Lukkien produceert Domino’s tv-commercial 03-12-2021 | 09:32:00
Als productiepartner van Domino’s Nederland produceerde Lukkien een tv-commercial waarin Domino’s Choice & Variation-merkpijler centraal staat. De vrolijke spot is een eerste uiting van een bredere tv-campagne die voortvloeit uit een het brand fundament


Beeckestijn, Mediaflex en Inhousing.Agency richten Digiship op voor talentontwikkeling 03-12-2021 | 00:00:00
Beeckestijn Business School, Mediaflex en Inhousing.Agency gaan samenwerken om talent te werven, te toesten en op te leiden tot digital marketing specialisten via gespecialiseerde traineeships onder de naam Digiship


Sunweb Group kiest Dept 02-12-2021 | 15:16:00
Sunweb Group heeft digital agency Dept gekozen om het bedrijf te begeleiden op het vlak van media, technologie en data op strategisch en operationeel niveau. Het gaat daarbij om de zes vakantiemerken die onder Sunweg Group vallen


Viaplay kiest PHD 02-12-2021 | 12:55:39
Viaplay, de streamingdienst die onderdeel uitmaakt van de Nordic Entertainment Group (NENT) en vanaf maart 2022 actief gaat worden op de Nederlandse markt, brengt haar mediabelangen onder bij PHD


Mediapionier Evert Bronkhorst versterkt Abovo Maxlead 02-12-2021 | 09:35:00
Na een periode van ruim 24 jaar bij Medialand/Vizeum/dentsu stapt Evert Bronkhorst over naar Abovo Maxlead. Daar zal hij een centrale rol krijgen in het mediateam van Abovo Media in Hoorn


Ace agencies Born05 en Off The Record gaan Europese samenwerking aan met Steve Madden 02-12-2021 | 09:16:00
Digital Branding Agency Born05 is vanaf heden de lead agency voor Steve Madden. Het bureau gaat samen met growth agency Off The Record aan de slag met het creëren van de storyline van het lifestyle fashion merk voor de Europese markten


Lidl Nederland kiest opnieuw voor ZIGT 02-12-2021 | 00:00:00
Lidl Nederland heeft na een oriëntatie opnieuw gekozen voor ZIGT. Het mediabureau werkt sinds 2007 voor de discountsupermarkt


Logitech komt met Zone Wired Earbuds 01-12-2021 | 16:25:00
Logitech heeft de Zone Wired Earbuds  op de markt gebracht, bedrade earbuds voor de hybride werkomgeving. Deze bedrade earbuds beschikken over certificering voor Google Meet, Microsoft Teams en Zoom


CCV: stevige stijging van online transacties tijdens en voor Black Friday week 01-12-2021 | 10:41:00
CCV, leverancier van betaaloplossingen, heeft een stevige stijging gezien van het aantal online transacties in de twee weken voor en in het bijzonder in de Black Friday week. Dit komt door de coronacrisis, een vrees voor een tekort aan producten voor de feestdagen en de groei van e-commerce


[Marketing Report Radio] Barry van Ruiven (Seabass): Stop nóg meer geld in brand 01-12-2021 | 09:24:00
Barry van Ruiven is oprichter van SEABASS, een merk dat functional fashion op duurzame wijze creëert voor the next level kid en luxe kwaliteit toegankelijk maakt voor kids die zorgeloos plezier willen maken en geven om onze planeet



 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -