Jaargang 14 | editie 27 | 11 november 2021
 
[Interview] Bert Jan ten Kate over Massarius

Bert Jan ten Kate is oprichter en CEO van publishing trader desk Massarius. Zijn bedrijf richt zich op programmatic advertising en vertelt bij Nederlands MediaNetwerk TV over het advertentielandschap in Nederland.

Bert Jan ten Kate: “Massarius bestaat bijna tien jaar en zorgt ervoor dat uitgevers van middelgrote websites hun advertenties goed kunnen verkopen. Programmatic is een veilingsysteem met aanbied- en biedsystemen. Partijen kunnen daarop bieden en de keten kan best lang worden...


Lees Meer

 
Talpa Network kiest voor MediaLab als mediamanagement-platform

Talpa Network en digitaal platform MediaLab gaan een overeenkomst aan voor het aanleveren, opslaan en managen van mediacontent van de organisatie.

Voortaan wordt het mediamanagement-platform gebruikt voor veel van de nationale en internationale mediaflows van Talpa Network...


Lees Meer

 
DPG Media verkoopt Kek Mama aan Kompas Publishing en Familyblend

Kek Mama, het (online) glossy magazine voor moeders wordt overgenomen door Kompas Publishing en Familyblend. Het blad en het online platform werden uitgegeven door DPG Media, dat betere kansen voor de voortzetting van het merk ziet bij een andere uitgever.

DPG Media, uitgever van onder andere nieuwsmedia en magazines blijft zich focussen op het informeren en adviseren van ouders met de titel Ouders van Nu. Familyblend, dat zich richt op het verbinden van merken...


Lees Meer

 
Willem-Albert Bol (Abovo): ACM moet met zuivere argumenten kijken naar RTL-overname Talpa Network

Willem-Albert Bol vindt dat er door de ACM met zuivere argumenten gekeken moet worden naar de voorgenomen overname van Talpa Network door RTL Group. Dat vertelde de CEO van Abovo Maxlead in een interview bij Nederlands MediaNetwerk TV.

Willem-Albert Bol: “Ik hoop dat de tv-markt gezond blijft. De overname van Talpa Network door RTL Group is weer zoiets waarbij een niet lekker lopende markt met structurele overvraag (versus aanbod) die nog ongezonder kan...


Lees Meer

 
&.agency werft Puma, Felyx, Parfumado, Rimmel en Zuivelhoeve

&.agency, een data driven storytelling agency, heeft Puma, Felyx, Parfumado, Rimmel en Zuivelhoeve aan haar klantenpakket toegevoegd. Ook worden activiteiten voor bestaande klanten, zoals Vinted en L'Oréal, verder uitgerold.

Het online digital marketingbureau gaat Puma versterken op zowel nationaal als internationaal niveau door middel van influencer marketing, branded content en paid advertising. Internationaal zet &.agency een influencer marketing...


Lees Meer

 
Pathé Leeuwarden opent deuren op 11 november 2021

Pathé opent op donderdag 11 november 2021 zijn bioscoop in Leeuwarden. De opening werd eerder op het laatste moment uitgesteld door onvoorziene leveringsproblemen van materialen door de coronacrisis.

Filmfans kunnen vanaf de openingsdag terecht voor een filmprogrammering met voor ieder wat wils, zoals No Time To Die, Dune, Eternals en The Addams Family op Avontuur. Het officiële openingsmoment van de bioscoop vindt op woensdag 8 december 2021 plaats in de aanwezigheid...


Lees Meer

 
[M]media met [M]media Monitor 2021

In samenwerking met Wavemaker heeft [M]media de [M]media Monitor 2021 uitgebracht. Daarin zijn onderwerpen als het coronavirus, het klimaat, duurzame energie, (elektrische) mobiliteit, sport, (online) magazines en leesgedrag van mannen en vrouwen onderzocht.

Dat is gebeurd via een online vragenlijst bij 925 mannen en 410 vrouwen van 18 tot 69 jaar in de periode van 21 tot 30 juni 2021. Conclusie is dat ten opzichte van de periode vlak voor de eerste lockdown in 2020 de verwachtingen...


Lees Meer

 
Commissariaat voor de Media wil dat RTL-zenders Nederlands worden

Het Commissariaat voor de Media wil dat RTL Nederland voor haar televisiezenders Nederlandse uitzendlicenties aanvraagt en zich aan de Nederlandse wet- en regelgeving houdt. Dit blijkt uit de Mediamonitor 2021.

Thans beoordeelt de mededingsautoriteit ACM de overname van Talpa Network door RTL Group die Talpa Network zal onderbrengen bij RTL Nederland. Sinds de oprichting van het toenmalige RTL Véronique in 1989 (sinds 1990 RTL4) gebruikt het bedrijf Luxemburgse uitzendlicenties. Talpa...


Lees Meer

 
Comedy Central met Roast of Hans Klok

Hans Klok zal op 21 december 2021 de Comedy Central Roastee van 2021 zijn. De illusionist mag zich gaan voorbereiden om liefdevol, doch flink, geroast te worden door een panel van bekende Nederlanders die zich zijn collega’s, friends & faux noemen Gordon Heuckeroth, Giel Beelen, Johnny de Mol en Ali Bouali gingen hem voor.

Wie er plaatsneemt in het Roast-panel, wordt nog bekendgemaakt. Comedy Central zendt de Roast op 21 december om 20:30 uur uit. Hans Klok is een polder...


Lees Meer

 
[Interview] Janneke van Heugten: VIDM helpt journalisten om buiten hun eigen kring deskundigen te vinden

Janneke van Heugten is oprichter van het platform VIDM, Vaker in de Media. Ze pleit voor meer diversiteit van deskundigen in de publiciteit, onder meer bij de omroepen, en organiseert samen met ZijSpreekt de Vrouw In De Media Awards. We spreken haar over diversiteit in de media.

Hallo Janneke, hoe gaat het met je?

De coronacrisis heeft ook bij mij gezorgd dat ik mijn werkprocessen anders moest gaan inrichten. Een vernieuwing van VIDM stond al in de planning. Corona...


Lees Meer

 
Jeroen Verkroost: Energie-eilanden, ben jij een robot? Coca-Cola faal, betere digitale meetings

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche.

The next clean-energy fight is in the ocean

Een fantastische innovatie. Ik zag het al helemaal voor me. Geen windmolenparken op beton meer, met knipperende lampjes vlak voor de kust, maar kuddes drijvende eilanden in zee, aan een lange kabel. Eilanden die energie genereren en naar land sturen. Beter dan conventionele windturbines. Die staan op reusachtige stalen cilinders die in de...


Lees Meer

 

 

Marc-Marie Huijbregts blikt terug op twee jaar Lang Leve de Liefde op SBS6

Martin Garrix op de vlucht in Het Jachtseizoen

Amazon Prime Video met vier Nederlandse titels 

&.agency werft Puma, Felyx, Parfumado, Rimmel en Zuivelhoeve

Mediamonitor 2021: Kantelpunt in digitalisering mediagebruik en mediaconcentratie


 

[Interview] Margriet de Kroon: HERC is eigenzinnig en biedt klanten een frisse blik

[Interview] Paul Alberts: BrandBase laat klanten terugkomen met innovatieve spaaracties

[Interview] Willem-Albert Bol: Abovo en Maxlead bieden klanten eigenzinnigheid

Jeroen Disch wordt Design Director bij Bravoure

BCC en Blokker bundelen zowel online als offline de krachten


 

[Marketing Week] Bob Koigi: Reinventing advertising offerings

MediaCom named The Coca-Cola Company’s global media agency

IKEA joins other global companies to only purchase zero emission fuels for ocean shipping by 2040

GameAnalytics launches HyperBid, a mediation platform for mobile games advertising

[eMarketer] Mastercard launches crypto cards in Asia to tap into demand for digital currencies


 

Home fashion startup Modern Matter raises $1.2m seed round to accelerate growth of its e-Commerce platform

Healthtech startup Sigrid Therapeutics raises $8.4m from US, Irish and Swedish investors for diabetes breakthrough

South African fleet-tech startup KeyTec and LocoNav enter Africa's video telematics market

South Korea-based Edtech startup Mathpresso secures strategic investment from Google

Private equity firm Evegreen acquires majority stake in edutech startup DreamBox Learning


 
 

DeMedia100 | DeMarketing100 Diner | 8 december 2021

Het DeMedia100 | DeMarketing100 Diner is dé netwerkavond van het jaar voor de top van de Nederlandse media- en marketingcommunicatiewereld.

De elfde editie van dit exclusieve diner vindt plaats op 8 december 2021 in Amsterdam. Tijdens het diner worden traditiegetrouw de nieuwe editie van DeMedia100 en DeMarketing100 bekendgemaakt...


Lees Meer

 

[Vacatures] Talpa Network zoekt een Allround Editor Hart van Nederland / Shownieuws

Wil je dat jouw werk door miljoenen mensen gezien wordt, maar werk je liever achter dan voor de schermen? Kan je nauwkeurig én zelfstandig werken en durf je de regie te nemen? Dan zijn wij op zoek naar jou kennis en kunde!

Bij SBS6 zijn wij namelijk opzoek naar een nieuwe collega die zowel voor Hart van Nederland als Shownieuws komt te werken. In deze veelzijdige functie zal je ingezet worden op diverse disciplines. Op de Mediadesk ben je verantwoordelijk voor het inladen en de opnames van alle...


Lees Meer

 

[Vacancy] ViacomCBS is looking for a Media Planning Manager

ViacomCBS Networks EMEAA is comprised of many of the world’s most iconic consumer brands. Its portfolio includes Paramount+, Pluto TV, ViacomCBS International Studios, MTV, Nickelodeon, Comedy Central, Paramount Network, BET, Game One and J One, and the cluster spans Africa, Asia, Middle East and all European countries except UK & Ireland.

In addition to offering innovative streaming services and digital video products, ViacomCBS Networks EMEAA provides powerful capabilities in production, distribution and advertising solutions for partners across more than 140...


Lees Meer

 

[Vacatures] MPG. zoekt een Webredacteur

Met ijzersterke en creatieve content helpen wij merken de dialoog aan te gaan met consumenten of medewerkers. Relevante content voor het juiste moment, met het juiste middel en voor de juiste persoon.

Maar altijd vanuit de belevingswereld van de consument. Het liefst zo persoonlijk mogelijk om een sterke en duurzame verbinding te maken. Wij werken voor de mooiste A-merken binnen meerdere sectoren, marktsegmenten, branches en niches. Van finance en...


Lees Meer

 

[Vacatures] Hearst Netherlands zoekt een Retail Marketeer (Off & Online)

Ben jij creatief, een aanpakker, flexibel ingesteld en kan jij snel schakelen tussen verschillende werkzaamheden, zonder het overzicht te verliezen?  En ben je toe aan een tweede of derde stap in jouw carrière, dan zijn wij op zoek naar jou!

Hearst is een internationaal mediabedrijf met topmerken als ELLE, Quote, Quest, JAN, National Geographic, Runner’s World, Men’s Health en Women’s Health. Hearst Netherlands heeft alle marketingactiviteiten voor zowel haar producten...


Lees Meer

 

Iemand nog een baan?

Lees Meer

 

Trendship
 
 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

Nederlands MediaNieuws is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
Het Nederlands MediaNieuws publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -