Jaargang 4 | editie 44 | 25 november 2021
 
Valéry Gresnigt: Polestar wil helpen om de transitie naar elektrisch rijden te versnellen

Valéry Gresnigt is Head of Marketing & PR bij Polestar in Nederland. Hij was er vanaf het eerste moment bij; Valéry betrok zijn functie toen auto's van Polestart in Nederland nog niet te koop waren.

Valéry Gresnigt: "Het idee achter de naam Polestar is dat van the guiding star. Wij willen helpen om de transitie naar elektrisch rijden te versnellen...

Lees Meer

 
Towel Media ontwikkelt zomercampagne jongerenreizen GOGO

Jongerenreizen aanbieder GOGO, onderdeel van Sunweb Group, lanceert zijn zomercampagne. Het concept start met de nieuwe payoff This is how we GOGO, en bevat diverse video’s die via diverse online-platformen te zien zijn en een abricampagne.

Het creatieve concept en de video’s zijn ontwikkeld door Towel. The Pool, onderdeel van Towel, voert de distributie uit...

Lees Meer

 
Mira de Mönnink en Terri Bos naar Havas Media

Mira de Mönnink en Terri Bos gaan aan de slag als Director Branded Content & Partnerships bij Havas Media. De komst van de Effie-winnaressen is een creatieve versterking voor het mediabureau dat zich positioneert op Meaningful Content.

Met een diep kritische consument neemt de behoefte aan bruikbare merkbetekenis toe voor zowel merken als publishers. Voor Terri en Mira is de Meaningful propositie van Havas Media daarom de belangrijkste reden geweest voor de transfer...

Lees Meer

 
[Marketing Report Radio] René Zeedijk over de stijgende prijzen op de televisiemarkt

Iedere maand bespreekt René Zeedijk, business development manager bij ZIGT media en performance bureau, in de uitzending van Marketing Report op New Business Radio actuele ontwikkelingen, vandaag onder meer over de stijgende prijzen op de televisiemarkt.

René Zeedijk: "Ieder jaar maken de grote televisie-exploitanten een tour langs alle mediabureaus en de grote adverteerders om hun commercieel beleid voor het jaar erna te presenteren...

Lees Meer

 
Niels Langereis CEO bij New Story

New Story heeft Niels Langereis aangesteld als CEO. New Story (tot voor kort beter bekend als Aan Zee) is een strategisch en creatief digital agency uit Noordwijk dat 26 jaar bestaat.

Niels Langereis was tot september 2021 nog CEO van de Nederlandse tak van Hogarth Worldwide alsmede teammember van WPP (Go One)...

Lees Meer

 
[DPG Grow] Het beslissingsproces van boodschappen
Onlangs heeft Panel Inzicht in opdracht van DPG Grow het beslis- en aankoopproces van dagelijkse aankopen onderzocht bij 500 mannen en vrouwen van 20 tot 70 jaar uit meerpersoonshuishoudens. Wat blijkt? Boodschappen doen verandert op veel vlakken, maar het traditionele rolpatroon blijft...

Lees Meer

 
UM wint wereldwijd account Just Eat Takeaway.com

UM, onderdeel van Mediabrands, heeft de wereldwijde pitch voor het account Just Eat Takeway.com gewonnen. De samenwerking heeft betrekking op alle offline media-activiteiten van strategie en planning tot en met de inkoop van media dat UM in 21 landen wereldwijd gaat verzorgen. 

In Nederland is het bedrijf bekend van Thuisbezorgs.nl...

Lees Meer

 

 
 
 
[Column] Karan Singh: Maximise your engagement and battle to the top this Black Friday

The Black Friday phenomenon is set to continue growing in 2021 with average budgets for consumers in the Netherlands expected to rise by 8% from last year according to research from Simon-Kuch & Partners.

After Pay’s market analysis also predicts that 45% of consumers in Northern Europe will shop during peak sales this winter, up by 8%. And with Black Friday conversion rates peaking at 56%, brands should rightfully prepare for a significant increase in sales...

Lees Meer

 
[eMarketer] Trends disrupting the UK retail landscape

Last year, there was a huge shakeout in the UK’s retail landscape. Long-established names disappeared, hobbled by pandemic pressures, while a swath of digital-first players gained new customers.

Though many digital (and some fast-adapting physical-first) players benefited hugely from the pandemic, it doesn’t necessarily mean they’ll remain relevant...

Lees Meer

 
[Vacatures] Born05 zoekt een Senior Creative | Campagnes

Jij bent uiteraard sterk in het bedenken van creatieve concepten. Van massamediale campagnes tot doelgroepgerichte contentcampagnes. Je bent inhoudelijk sterk, snapt merken en je bent geïnteresseerd in het publiek waarvoor je werkt.

Samenwerken is belangrijk voor je. Niet alleen met je collega’s, maar ook met je opdrachtgevers. Het allerbeste werk wordt samen gemaakt...

Lees Meer

 
[Vacatures] Born05 zoekt een Senior Creative | Content

Een ervaren verhalenmaker die ervoor zorgt dat de digitale content en campagnes die we ontwikkelen voor onze klanten aansluit bij de (lange termijn) strategieën die we samen met hen navolgen.

Je pen is scherp, maar je hebt ook een bovengemiddeld talent voor fotografie en film. Je bedenkt formats voor ieder platform en je maakt ze ook succesvol. Je snapt merken en je bent zeer geïnteresseerd in het publiek waarvoor je werkt...

Lees Meer

 
[Vacatures] Talpa Network zoekt een Client Lead/Accountmanager New Business

Talpa Media Solutions zet de doelstelling van de klant altijd centraal, want alleen op die manier kan het beste concept aangeboden worden. Effectiviteit en efficiëntie is daarbij een must. Onze sterke merken lenen zich voor 360 graden toepassingen, zodat de doelgroep overal en op elk moment bereikt kan worden met de juiste boodschap.

Pas dan neemt de relevantie en daarmee de impact toe, zowel voor consument als klant...

Lees Meer

 
[Vacatures] MPG. zoekt een Digital Content Specialist
Je bent medeverantwoordelijk voor het produceren, analyseren, optimaliseren en coördineren van digitale content voor Allerhande binnen de door de klant gewenste redactionele richtlijnen. Het doel? Hoge kwaliteit content continu optimaliseren en daarmee de verschillende kanalen laten groeien...

Lees Meer

 
Iemand nog een baan?

Lees Meer

 
 
Overig nieuws

[Marketing Report Radio] Gabriela Nouws (SuperRebel) over Hotel SuperRebel: Een smeltkroes van creativiteit 19-04-2024 | 11:51:00
Te gast bij Marketing Report Radio op New Business Radio spreken we haar over de keuze voor een hotel als kantoor en hoe dat de creativiteit stimuleert


Lemon Scented Tea ontwikkelt campagne met pratende spiegelhangers voor Sunny Cars 19-04-2024 | 11:22:00
Met de introductie van deze merkassets maakt Sunny Cars de eerste stap van een functioneel, naar een emotioneel merk


[Grow by DPG Media] Hoe Intertoys een sterker imago bouwde met de inzet van Ouders van Nu en Reclamefolder.nl 19-04-2024 | 10:48:00
Van het bouwen van blokken tot aan het bouwen van een sterk merk: Intertoys kan het allebei


[Interview] Job Jan Altena en Joris de Bruin (CPNB): met weinig budget veel bereiken voor het boek 19-04-2024 | 10:30:00
Job Jan Altena is persvoorlichter en Joris de Bruin is analist bij de Stichting Collectieve Propaganda van het Nederlandse Boek (CPNB). We spreken beiden over hoe CPNB met marketing en pr omgaat ter promotie van boeken


Fama Volat en Randstad introduceren het Inzendbureau 19-04-2024 | 10:18:00
Ondanks aanhoudende krapte op de arbeidsmarkt worden statushouders nog steeds massaal over het hoofd gezien


[Vacatures] Fremantle zoekt een Project Controller 19-04-2024 | 08:35:00
Fremantle is per direct op zoek naar een Project Controller


[Vacatures] Fremantle zoekt een Senior Business Controller 19-04-2024 | 08:05:00
Fremantle is per direct op zoek naar een Senior Business Controller


[Interview] Nicky Levinschi (ZIGT): consolidatie is eigenlijk altijd slecht nieuws voor de klant 19-04-2024 | 00:54:00
Nicky Levinschi is per 1 april 2024 benoemd tot CEO van ZIGT Nederland. We spreken haar over het vertrek van een aantal mangementsleden, haar visie op ZIGT en de mediamarkt


Michiel Marsman & Dion Holla (Sizzer): Sonic Branding, maar dan sexy: jouw merk als muziekfestival 18-04-2024 | 13:10:00
Tegenwoordig hebben merken steeds meer moeite om hun doelgroep te bereiken en relevant te blijven. Muziek is hiervoor een buitengewoon krachtige tool, echter - hoe werkt dit dan? 


SuperRebel en Kaaps Film ontwikkelen merkfilm voor Aartsen 18-04-2024 | 12:48:57
Na een vernieuwde website, was de uitdaging voor SuperRebel Agency om samen met Kaaps Film de nonstopfresh-belofte van Aartsen te vertalen naar een eigenzinnige en moderne film


Fusie OrangeValley, MvH Media, AdResults, Increase en NewPort Capital 18-04-2024 | 12:02:00
De digital marketingbureaus OrangeValley, MvH Media, AdResults en Increase slaan de handen ineen. NewPort Capital treedt toe als investeerder


team5pm produceert Prime Video-serie B&B Bankzitters 18-04-2024 | 11:46:00
In de show runnen YouTube-sterren Raoul, Koen, Matthy, Robbie en Milo elke week op hun beurt een B&B


[Marketing Report Radio] Dorkas Koenen (Rabobank) over de kracht van sportieve meditatie en verbinding 18-04-2024 | 11:30:00
Te gast bij Marketing Report Radio spreken we Dorkas Koenen over zijn boek Bergen liegen niet, de reis naar verbinding én zijn nieuwe boek Klantonvriendelijkheid


[Interview] Inês Bernardo (Scrambled) over de makeover van de foodafdeling van HEMA 18-04-2024 | 11:25:00
Inês Bernardo is creatief directeur bij Scrambled. In een interview vertelt ze over de makeover van Hema en The Food Content Agency Scrambled


[Vacatures] DPG Media zoekt een Marketing Specialist 18-04-2024 | 11:05:00
DPG Media is per direct op zoek naar een Marketing Specialist (Marketplace vtwonen) -Amsterdam



 
 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -