Jaargang 4 | editie 44 | 25 november 2021
 
Valéry Gresnigt: Polestar wil helpen om de transitie naar elektrisch rijden te versnellen

Valéry Gresnigt is Head of Marketing & PR bij Polestar in Nederland. Hij was er vanaf het eerste moment bij; Valéry betrok zijn functie toen auto's van Polestart in Nederland nog niet te koop waren.

Valéry Gresnigt: "Het idee achter de naam Polestar is dat van the guiding star. Wij willen helpen om de transitie naar elektrisch rijden te versnellen...

Lees Meer

 
Towel Media ontwikkelt zomercampagne jongerenreizen GOGO

Jongerenreizen aanbieder GOGO, onderdeel van Sunweb Group, lanceert zijn zomercampagne. Het concept start met de nieuwe payoff This is how we GOGO, en bevat diverse video’s die via diverse online-platformen te zien zijn en een abricampagne.

Het creatieve concept en de video’s zijn ontwikkeld door Towel. The Pool, onderdeel van Towel, voert de distributie uit...

Lees Meer

 
Mira de Mönnink en Terri Bos naar Havas Media

Mira de Mönnink en Terri Bos gaan aan de slag als Director Branded Content & Partnerships bij Havas Media. De komst van de Effie-winnaressen is een creatieve versterking voor het mediabureau dat zich positioneert op Meaningful Content.

Met een diep kritische consument neemt de behoefte aan bruikbare merkbetekenis toe voor zowel merken als publishers. Voor Terri en Mira is de Meaningful propositie van Havas Media daarom de belangrijkste reden geweest voor de transfer...

Lees Meer

 
[Marketing Report Radio] René Zeedijk over de stijgende prijzen op de televisiemarkt

Iedere maand bespreekt René Zeedijk, business development manager bij ZIGT media en performance bureau, in de uitzending van Marketing Report op New Business Radio actuele ontwikkelingen, vandaag onder meer over de stijgende prijzen op de televisiemarkt.

René Zeedijk: "Ieder jaar maken de grote televisie-exploitanten een tour langs alle mediabureaus en de grote adverteerders om hun commercieel beleid voor het jaar erna te presenteren...

Lees Meer

 
Niels Langereis CEO bij New Story

New Story heeft Niels Langereis aangesteld als CEO. New Story (tot voor kort beter bekend als Aan Zee) is een strategisch en creatief digital agency uit Noordwijk dat 26 jaar bestaat.

Niels Langereis was tot september 2021 nog CEO van de Nederlandse tak van Hogarth Worldwide alsmede teammember van WPP (Go One)...

Lees Meer

 
[DPG Grow] Het beslissingsproces van boodschappen
Onlangs heeft Panel Inzicht in opdracht van DPG Grow het beslis- en aankoopproces van dagelijkse aankopen onderzocht bij 500 mannen en vrouwen van 20 tot 70 jaar uit meerpersoonshuishoudens. Wat blijkt? Boodschappen doen verandert op veel vlakken, maar het traditionele rolpatroon blijft...

Lees Meer

 
UM wint wereldwijd account Just Eat Takeaway.com

UM, onderdeel van Mediabrands, heeft de wereldwijde pitch voor het account Just Eat Takeway.com gewonnen. De samenwerking heeft betrekking op alle offline media-activiteiten van strategie en planning tot en met de inkoop van media dat UM in 21 landen wereldwijd gaat verzorgen. 

In Nederland is het bedrijf bekend van Thuisbezorgs.nl...

Lees Meer

 

 
 
 
[Column] Karan Singh: Maximise your engagement and battle to the top this Black Friday

The Black Friday phenomenon is set to continue growing in 2021 with average budgets for consumers in the Netherlands expected to rise by 8% from last year according to research from Simon-Kuch & Partners.

After Pay’s market analysis also predicts that 45% of consumers in Northern Europe will shop during peak sales this winter, up by 8%. And with Black Friday conversion rates peaking at 56%, brands should rightfully prepare for a significant increase in sales...

Lees Meer

 
[eMarketer] Trends disrupting the UK retail landscape

Last year, there was a huge shakeout in the UK’s retail landscape. Long-established names disappeared, hobbled by pandemic pressures, while a swath of digital-first players gained new customers.

Though many digital (and some fast-adapting physical-first) players benefited hugely from the pandemic, it doesn’t necessarily mean they’ll remain relevant...

Lees Meer

 
[Vacatures] Born05 zoekt een Senior Creative | Campagnes

Jij bent uiteraard sterk in het bedenken van creatieve concepten. Van massamediale campagnes tot doelgroepgerichte contentcampagnes. Je bent inhoudelijk sterk, snapt merken en je bent geïnteresseerd in het publiek waarvoor je werkt.

Samenwerken is belangrijk voor je. Niet alleen met je collega’s, maar ook met je opdrachtgevers. Het allerbeste werk wordt samen gemaakt...

Lees Meer

 
[Vacatures] Born05 zoekt een Senior Creative | Content

Een ervaren verhalenmaker die ervoor zorgt dat de digitale content en campagnes die we ontwikkelen voor onze klanten aansluit bij de (lange termijn) strategieën die we samen met hen navolgen.

Je pen is scherp, maar je hebt ook een bovengemiddeld talent voor fotografie en film. Je bedenkt formats voor ieder platform en je maakt ze ook succesvol. Je snapt merken en je bent zeer geïnteresseerd in het publiek waarvoor je werkt...

Lees Meer

 
[Vacatures] Talpa Network zoekt een Client Lead/Accountmanager New Business

Talpa Media Solutions zet de doelstelling van de klant altijd centraal, want alleen op die manier kan het beste concept aangeboden worden. Effectiviteit en efficiëntie is daarbij een must. Onze sterke merken lenen zich voor 360 graden toepassingen, zodat de doelgroep overal en op elk moment bereikt kan worden met de juiste boodschap.

Pas dan neemt de relevantie en daarmee de impact toe, zowel voor consument als klant...

Lees Meer

 
[Vacatures] MPG. zoekt een Digital Content Specialist
Je bent medeverantwoordelijk voor het produceren, analyseren, optimaliseren en coördineren van digitale content voor Allerhande binnen de door de klant gewenste redactionele richtlijnen. Het doel? Hoge kwaliteit content continu optimaliseren en daarmee de verschillende kanalen laten groeien...

Lees Meer

 
Iemand nog een baan?

Lees Meer

 
 
Overig nieuws

Dept officieel partner van RefugeeForce en verdiept zijn Salesforce-programma 27-01-2022 | 15:59:00
RefugeeForce wil een wereldwijde beweging creëren om voormalig vluchtelingen te helpen hun carrière te starten in het Salesforce-ecosysteem. Dept is zich bewust van de achtergestelde positie van nieuwkomers in Nederland en ziet het talent van deze groep


DPG Grow-podcast Brandkast! 5: Femke Furnee (Fest): Een het kan wel-mentaliteit is essentieel 27-01-2022 | 15:58:00
Femke Furnée is de jonge, energieke oprichtster van interieurmerk FEST, een betaalbaar designmerk. In Brandkast gaan Dominique Henskens en Roger Verdurmen in gesprek met Femke over ondernemen, positioneren en doelgroepdenken


[Marketing Report Radio] Dorkas Koenen (Rabobank) over de marketinglessen die hij leerde op weg naar Rome 27-01-2022 | 10:47:00
Dorkas Koenen is Chief Marketing Officer bij de Rabobank Groep. Bij Marketing Report Radio spreken we hem onder meer over zijn aankomende boek Bergen liegen niet, dat ontstond uit de marketinglessen die hij trok na een fietstocht naar Rome in de zomer van 2021.


Mediaxplain verder onder de naam Mediaplus 27-01-2022 | 08:32:00
Marketing- & mediabureau Mediaxplain gaat, anderhalf jaar na de samensmelting met de Serviceplan Group, voor één merk voor de media-activiteiten en lanceert een verenigde propositie onder de naam Mediaplus


Frank Bitter Managing Director Media bij Candid 27-01-2022 | 08:19:00
Candid heeft Frank Bitter aangesteld als de nieuwe leider van de mediatak binnen de platformorganisatie. Met die stap laat Candid de groeiambitie zien dat het platform heeft in het mediaspecialisme


[Interview] Ard Bossema (Grolsch): Media-exploitanten maken mij in 2022 blij met creativiteit en impact 26-01-2022 | 22:08:00
In aanloop naar de bekendmaking van DeMarketing100 op 9 maart 2022, publiceert Marketing Report een serie interviews met genomineerde marketeers. Vandaag spreken wij met Ard Bossema, Director Marketing & Strategy bij Koninklijke Grolsch


Jordi van den Bussche (Kwebbelkop) lanceert LaunchMyNFT 25-01-2022 | 13:47:00
Jordi van den Bussche, als Kwebbelkop één van de grootste YouTubers van Nederland, heeft LaunchMyNFT gelanceerd. Samen met twee businesspartners, Suraj Patel en Christopher R. Dawe, lanceert hij een NFT-generator


Brand New Live en Creative Animal lanceren The Show Room voor digital brand & product display 25-01-2022 | 12:11:00
Met The Show Room is het de bedoeling merken tot leven te brengen in een 3D-wereld met high-quality content, interactieve brand experience en wereldwijde livestreaming


[Interview] Christiaan van Betuw over menselijke marketing bij Mediaplus 25-01-2022 | 07:00:00
Christiaan van Betuw is Strategic Managing Partner bij Mediaplus, het bedrijf dat ontstond na de fusie tussen Mediaxplain en Serviceplan Group Netherlands. Te gast bij Nederlands MediaNetwerk TV vertelt hij over zijn bedrijf en het belang van menselijkheid in de contactmomenten met klanten en duurzaamheid


Zestien jaar groei voor Incentro 25-01-2022 | 06:00:00
Voor het zestiende jaar op rij rapporteert Incentro groei. De voorlopige cijfers laten zien dat in 2021 de omzet van de IT-dienstverlener uitkwam op ruim 60 miljoen euro, een groei van 7,3 procent ten opzichte van 2020. Het verwachte resultaat komt uit op 3,2 miljoen euro voor belastingen


[Marketing Report Radio] Charlotte Zelders: In tijden van crisis hebben mensen behoefte aan zekerheid, en dat biedt de ANWB 24-01-2022 | 10:21:00
Charlotte Zelders is Chief Marketing Officer bij de ANWB, waar ze leiding geeft aan 80 mensen. Ze begon er in mei 2020, dus moest improviserend haar weg vinden tijdens de pandemie


[Marketing Report Radio] Marscha Krouwel over de transformatie van Hearst 24-01-2022 | 09:45:00
Marscha Krouwel is Country Manager van Hearst Netherlands. De afgelopen tijd loodste ze het crossmediale tijdschriftenbedrijf door een flinke reorganisatie, waardoor er nu een onderneming staat die klaar is voor de toekomst. Bij Marketing Report Radio vertelt ze over de veranderingen


Jurgen Verstegen (Abovo Media): The Voice Gate zorgt voor hoge kijkdichtheden op lineaire televisie 22-01-2022 | 10:11:00
De aanstaande onthullingen over de misstanden in The Voice in het online programma BOOS van Tim Hofman zorgden ervoor dat Nederland het massaal over iets anders dan corona had


[Interview] Ana Henriques (TUI): Impact maken wordt steeds ingewikkelder 21-01-2022 | 16:27:00
In aanloop naar de bekendmaking van DeMarketing100, publiceert Marketing Report een serie interviews met genomineerde marketeers. Vandaag spreken wij met Ana Henriques, manager marketing en reclame bij TUI


Rijksoverheid komt met Hackbattle 21-01-2022 | 12:50:00
Het Ministerie van Economische Zaken en Klimaat (EZK) lanceert een campagne met als doel de consument aan te zetten slimme apparaten te updaten. Is Nederland zich bewust van de mogelijke gevolgen wanneer updates niet automatisch worden uitgevoerd



 
 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -