Jaargang 4 | editie 42 | 18 november 2021
 
Consumenten willen geen ongerichte verspreiding reclamedrukwerk, gerichte reclame wel welkom

Ongevraagde, ongerichte verspreiding van folders kan worden verboden. Dat stelt 74 procent van de deelnemers aan een poll van het AVROTROS-programma Radar. Deze groep mensen vindt dat de invoering van een ja/ja-sticker een goed idee, waarmee de situatie ontstaat dat alleen als consumenten een ja/ja sticker op hun brievenbus plakken nog reclamedrukwerk wordt bezorgd.

Een meerderheid van de onderzochte personen wil wel graag folders ontvangen, maar dan als zij dat wensen. 40 procent zou dat doen met een ja/ja-sticker. 5 jaar geleden wilde nog 68 procent van de consumenten van een kleinere groep pollrespondenten het ongericht verspreiden van reclamedrukwerk verbieden...

Lees Meer

 
Sports Entertainment Group benoemt Rachel Gómez Y Maseland tot CEO

Sports Entertainment Group heeft Rachel Gómez Y Maseland per 1 november 2021 benoemd tot CEO. Daarmee is ze verantwoordelijk voor alle divisies binnen het bedrijf, voetbal, wielrennen, Esports en artiesten.

Ook zal zij alle andere afdelingen aansturen, inclusief The Media Nanny. Oprichter Kees Vos, die zich als voetbalagent weer gaat focussen op zijn passie heeft daarmee zijn directeurschap beëindigd...

Lees Meer

 

Fietsmerk Cortina gaat samenwerken met pr-bureau Fitgerald

Het fietsmerk Cortina gaat samenwerken met pr-bureau Fitzgerald, dat onderdeel is van Ace. Daartoe zijn beide partijen een samenwerkingsovereenkomst aangegaan voor minimaal één jaar. Partijen hebben de intentie een langere samenwerking aan te gaan.

Fitzgerald heeft een pitch gewonnen die Cortina had uitgezet. De samenwerking begint met de introductie van Cortina's elektrische stadsfiets, de E-Nite. Fitzgerald is ingeschakeld om deze elektrische uniseks stadsfiets te introduceren, om vervolgens structureel aan de slag gaan voor Cortina met...

Lees Meer

 

Dept bouwt NFT-gaming community platform voor play-to-earn organisatie Merit Circle

Play-to-earn organisatie Merit Circle haakt Dept aan als strategy & technology partner om een gaming community platform te creëren dat kapitaal, expertise en spelers bij elkaar brengt.

Play-to-earn verwijst naar blockchain games die hun spelers belonen met behulp van NFT's. Merit Circle helpt en voorziet gamers, ook wel scholars, van assets om het populaire spel Axie Infinity te kunnen spelen. De scholars verdienen hier in-game rewards waarvoor ze via scholarships met Merit Circle...

Lees Meer

 

DPG Grow-podcast Brandkast! 4 met Simone van Trojen van LaDress

In aflevering 4 van de podcast Brandkast is Simone van Trojen te gast van LaDress. Ze wordt geinterviewd door Dominique Henskens, Creative Director voor DPG Brand Studio en Roger Verdurmen, Strategy Director voor DPG Brand Studio bij DPG Media, die in elke aflevering op zoek gaan naar inzichten en verhalen op het gebied van branding en storytelling.

In 2006 begon Simone van Trojen een bedrijf met een simpele website en een perfect jurkje. Ruim tien jaar later is het merk LaDress haar boven het hoofd gegroeid. Te veel items en te...

Lees Meer

 

Bas Weiler Group Marketing Director bij Linehub

Bas Weiler is benoemd tot Group Marketing Director bij Linehub, een marketingcollectief van de labels Daisycon, Affiliprint, Sovendus BV, Conversive, Trendata en New-Media en gespecialiseerd in online en offline marketing en advertising.

Weiler richt zich, in deze functie binnen het collectief, op de verdere uitbouw van de internationale merkpositionering van Linehub en de onderliggende labels. Bas Weiler was hiervoor werkzaam bij PVH en Adidas, waar hij bij beide organisaties...

Lees Meer

 

 
 

DeMedia100 | DeMarketing100 Diner | 8 december 2021

Het DeMedia100 | DeMarketing100 Diner is dé netwerkavond van het jaar voor de top van de Nederlandse media- en marketingcommunicatiewereld.

De elfde editie van dit exclusieve diner vindt plaats op 8 december 2021 in Amsterdam.

Tijdens het diner worden traditiegetrouw de nieuwe editie van DeMedia100 en DeMarketing100 bekendgemaakt...

Lees Meer

 

[Vacatures] Born05 zoekt een Creative director

Je geeft leiding aan onze creatieve teams, bent direct betrokken bij een groot deel van onze opdrachtgevers, werkt nauw samen met account en strategie en je bouwt aan de creatieve doorontwikkeling van ons bureau.

Je bent niet alleen betrokken bij pitches en reviews, maar je werkt ook echt zelf op klanten en projecten. Je bent een inspiratiebron voor je talentvolle collega’s in alle disciplines en werkt nauw met hen samen. Je bent inhoudelijk sterk, snapt merken en je bent geïnteresseerd in het publiek waarvoor je...

Lees Meer

 

[Vacatures] Media Info Groep zoekt een Account Manager Binnendienst

Ga jij geen uitdaging uit de weg en moeten we je eerder afremmen dan stimuleren? Vind je het leuk om (met jouw commerciële talent) ons te helpen nog succesvoller te worden? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Wie ben jij?

Wie jij bent, wat jouw ervaring is en wat je specifieke capaciteiten zijn om onderstaande functie tot een succes te maken lezen wij graag in jouw motivatiebrief. Stuur deze per email naar personeelszaken@mediainfogroep.nl...

Lees Meer

 

[Vacatures] Mediahuis zoekt een Demand Manager

Met één landelijk dagblad, 9 regionale dagbladen, 44 lokale nieuwsbladen en huis-aan-huiskranten en meer dan 85 digitale platforms bieden wij onze adverteerders het grootste bereik door héél het land en recht in de regio. 

Ben jij thuis in de wereld van programmatic-advertising en klaar voor een plek waar commercie en ad technologie hand in hand gaan? Dan is dit jouw lead want onze deuren staan wagenwijd open voor een Demand Manager...

Lees Meer

 

Iemand nog een baan?

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

[The List] The Invaders 23-04-2024 | 14:11:00
We are The Invaders. We help brands unlock the value of gaming


TBWA en NS inspireren mensen met merkcampagne om de trein te nemen 23-04-2024 | 14:04:00
De NS lanceert in samenwerking met TBWA\NEBOKO een campagne die het merk een richting geeft. Het doel is om meer Nederlanders te inspireren


De drie Shortlisten SAN ABC Accenten 2023 zijn bekend 23-04-2024 | 12:08:00
De ABC-jury heeft na een tweede ronde in voorgaande weken de Shortlisten voor de drie SAN ABC Accenten 2023 vastgesteld


Xelion kiest Fightclub voor branding en performance campagnes 23-04-2024 | 10:34:00
Fightclub heeft onlangs een hernieuwde merkpositionering ontwikkeld voor Xelion, en werkt nu aan een campagne die de creatieve visie van het bureau vertaalt naar een aansprekende en effectieve strategie


[The List] Fightclub 23-04-2024 | 09:51:00
Sommige mensen zien ons als een stel vechtersbazen en -bazinnen. En eerlijk gezegd, ze hebben gelijk


Shortlist SAN Next Merkenbouwer 2023 bekend 22-04-2024 | 17:01:00
Na de eerste juryrondes heeft de jury SAN Next Merkenbouwer uit alle kandidaten vijf kandidaten op de Shortlist 2023 geplaatst


HR-scale-up Alleo haalt 5 miljoen aan investeringen binnen 22-04-2024 | 16:57:00
Alleo (voormalig YourCampus), een platform gericht op het optimaliseren van werknemer compensatie, heeft vijf miljoen euro opgehaald bij investeerders


Annika Drion, Milo Duyff, Kim Trap, Leila Popovych en Rico de Lange MT Boomerang 22-04-2024 | 16:25:00
Na 18 jaar doen de oprichters van Boomerang; Bo The, Alexander Veltman, Fikret Fetahovic en Eldin Fetahovic een stapje terug


Dentsu Creative ontwikkelt hardloop-campagne Nationale-Nederlanden 22-04-2024 | 16:08:29
Nationale-Nederlanden (NN) wil ook de beginnende hardloper in beweging brengen om zo bij te dragen aan het welzijn van een zo groot mogelijke groep mensen


Megawatt ontwikkelt campagne rondom erotische realityshow voor EasyToys 22-04-2024 | 16:05:00
EasyToys ondersteunt de recent gelanceerde realityshow The Clitoris Conquest met een uitgebreide campagne, ontwikkeld door Megawatt. De campagne bestaat uit onder meer een landingspagina en interactieve online game.  


The Others ontwikkelt vernieuwde visuele identiteit voor Eco-Movement 22-04-2024 | 15:45:00
Het doel van deze herpositionering is het verhogen van de waardeperceptie van Eco-Movement met opdrachtgevers zoals Uber, Tesla, Google en TomTom


UM, Alfred, Talpa Network & Praxis ontwikkelen reality-klusprogramma Het Blok 22-04-2024 | 15:19:00
UM ontwikkelde de contentstrategie van het reality-klusprogramma Het Blok, waarin Praxis zich positioneert als partner voor het verduurzamen van je woning


Crocodile Agency ontwikkelt campagne voor Bar-le-Duc 22-04-2024 | 12:50:00
Met onder andere een merkvideo, die de positioneringsstrategie Dorstig naar Meer zichtbaar maakt, inclusief een retail winactie


TBWA\NEBOKO introduceert samen met Odido Het Telefoonboekje 22-04-2024 | 12:08:00
Een verhaal geschreven in app-gesprekken door de kinderboekenschrijver Marjon Hoffman, onder andere bekend van de populaire reeks De Regels van Floor


[Vacatures] M2|OC zoekt een Communications Consultant 22-04-2024 | 07:32:00
M2|OC is per direct op zoek naar Communications Consultant -Full-time · Amsterdam



 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -