Jaargang 4 | editie 42 | 18 november 2021
 
Consumenten willen geen ongerichte verspreiding reclamedrukwerk, gerichte reclame wel welkom

Ongevraagde, ongerichte verspreiding van folders kan worden verboden. Dat stelt 74 procent van de deelnemers aan een poll van het AVROTROS-programma Radar. Deze groep mensen vindt dat de invoering van een ja/ja-sticker een goed idee, waarmee de situatie ontstaat dat alleen als consumenten een ja/ja sticker op hun brievenbus plakken nog reclamedrukwerk wordt bezorgd.

Een meerderheid van de onderzochte personen wil wel graag folders ontvangen, maar dan als zij dat wensen. 40 procent zou dat doen met een ja/ja-sticker. 5 jaar geleden wilde nog 68 procent van de consumenten van een kleinere groep pollrespondenten het ongericht verspreiden van reclamedrukwerk verbieden...

Lees Meer

 
Sports Entertainment Group benoemt Rachel Gómez Y Maseland tot CEO

Sports Entertainment Group heeft Rachel Gómez Y Maseland per 1 november 2021 benoemd tot CEO. Daarmee is ze verantwoordelijk voor alle divisies binnen het bedrijf, voetbal, wielrennen, Esports en artiesten.

Ook zal zij alle andere afdelingen aansturen, inclusief The Media Nanny. Oprichter Kees Vos, die zich als voetbalagent weer gaat focussen op zijn passie heeft daarmee zijn directeurschap beëindigd...

Lees Meer

 

Fietsmerk Cortina gaat samenwerken met pr-bureau Fitgerald

Het fietsmerk Cortina gaat samenwerken met pr-bureau Fitzgerald, dat onderdeel is van Ace. Daartoe zijn beide partijen een samenwerkingsovereenkomst aangegaan voor minimaal één jaar. Partijen hebben de intentie een langere samenwerking aan te gaan.

Fitzgerald heeft een pitch gewonnen die Cortina had uitgezet. De samenwerking begint met de introductie van Cortina's elektrische stadsfiets, de E-Nite. Fitzgerald is ingeschakeld om deze elektrische uniseks stadsfiets te introduceren, om vervolgens structureel aan de slag gaan voor Cortina met...

Lees Meer

 

Dept bouwt NFT-gaming community platform voor play-to-earn organisatie Merit Circle

Play-to-earn organisatie Merit Circle haakt Dept aan als strategy & technology partner om een gaming community platform te creëren dat kapitaal, expertise en spelers bij elkaar brengt.

Play-to-earn verwijst naar blockchain games die hun spelers belonen met behulp van NFT's. Merit Circle helpt en voorziet gamers, ook wel scholars, van assets om het populaire spel Axie Infinity te kunnen spelen. De scholars verdienen hier in-game rewards waarvoor ze via scholarships met Merit Circle...

Lees Meer

 

DPG Grow-podcast Brandkast! 4 met Simone van Trojen van LaDress

In aflevering 4 van de podcast Brandkast is Simone van Trojen te gast van LaDress. Ze wordt geinterviewd door Dominique Henskens, Creative Director voor DPG Brand Studio en Roger Verdurmen, Strategy Director voor DPG Brand Studio bij DPG Media, die in elke aflevering op zoek gaan naar inzichten en verhalen op het gebied van branding en storytelling.

In 2006 begon Simone van Trojen een bedrijf met een simpele website en een perfect jurkje. Ruim tien jaar later is het merk LaDress haar boven het hoofd gegroeid. Te veel items en te...

Lees Meer

 

Bas Weiler Group Marketing Director bij Linehub

Bas Weiler is benoemd tot Group Marketing Director bij Linehub, een marketingcollectief van de labels Daisycon, Affiliprint, Sovendus BV, Conversive, Trendata en New-Media en gespecialiseerd in online en offline marketing en advertising.

Weiler richt zich, in deze functie binnen het collectief, op de verdere uitbouw van de internationale merkpositionering van Linehub en de onderliggende labels. Bas Weiler was hiervoor werkzaam bij PVH en Adidas, waar hij bij beide organisaties...

Lees Meer

 

 
 

DeMedia100 | DeMarketing100 Diner | 8 december 2021

Het DeMedia100 | DeMarketing100 Diner is dé netwerkavond van het jaar voor de top van de Nederlandse media- en marketingcommunicatiewereld.

De elfde editie van dit exclusieve diner vindt plaats op 8 december 2021 in Amsterdam.

Tijdens het diner worden traditiegetrouw de nieuwe editie van DeMedia100 en DeMarketing100 bekendgemaakt...

Lees Meer

 

[Vacatures] Born05 zoekt een Creative director

Je geeft leiding aan onze creatieve teams, bent direct betrokken bij een groot deel van onze opdrachtgevers, werkt nauw samen met account en strategie en je bouwt aan de creatieve doorontwikkeling van ons bureau.

Je bent niet alleen betrokken bij pitches en reviews, maar je werkt ook echt zelf op klanten en projecten. Je bent een inspiratiebron voor je talentvolle collega’s in alle disciplines en werkt nauw met hen samen. Je bent inhoudelijk sterk, snapt merken en je bent geïnteresseerd in het publiek waarvoor je...

Lees Meer

 

[Vacatures] Media Info Groep zoekt een Account Manager Binnendienst

Ga jij geen uitdaging uit de weg en moeten we je eerder afremmen dan stimuleren? Vind je het leuk om (met jouw commerciële talent) ons te helpen nog succesvoller te worden? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Wie ben jij?

Wie jij bent, wat jouw ervaring is en wat je specifieke capaciteiten zijn om onderstaande functie tot een succes te maken lezen wij graag in jouw motivatiebrief. Stuur deze per email naar personeelszaken@mediainfogroep.nl...

Lees Meer

 

[Vacatures] Mediahuis zoekt een Demand Manager

Met één landelijk dagblad, 9 regionale dagbladen, 44 lokale nieuwsbladen en huis-aan-huiskranten en meer dan 85 digitale platforms bieden wij onze adverteerders het grootste bereik door héél het land en recht in de regio. 

Ben jij thuis in de wereld van programmatic-advertising en klaar voor een plek waar commercie en ad technologie hand in hand gaan? Dan is dit jouw lead want onze deuren staan wagenwijd open voor een Demand Manager...

Lees Meer

 

Iemand nog een baan?

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

[Marketing Report Radio] Mette de Hoon (e-bike to go): Gorillas vroeg of we binnen 24 uur 500 elektrische fietsen konden leveren in Berlijn 05-12-2021 | 17:17:00
Mette de Hoon is sinds anderhalf jaar Marketing Manager bij e-bike-to-go. Het bedrijf groeide in die periode van 20 naar 70 werknemers


Kruidvat met kerscommercial: Merry eX-mas 03-12-2021 | 13:37:14
Kruidvat laat in haar kerstcommercial zien dat de mooiste dagen van het jaar niet duur hoeven te zijn. Zo slaagt de hoofdpersoon van de campagne, single moeder Lies, er met de hulp van Kruidvat in om zichzelf en haar kinderen een goede kerstlook te geven


De voordelen van het gebruik van een factuurprogramma 03-12-2021 | 12:25:00
Als bedrijfseigenaar weet je dat de facturatie een belangrijk onderdeel is binnen de dagelijkse bedrijfsvoering. Of het nu om klanten gaat die al een aankoop hebben gedaan of om klanten die op het punt staan een aankoop te doen


Patrick van Drongelen Managing Director bij Peek Creative Studios 03-12-2021 | 11:12:00
Patrick van Drongelen is per 1 december 2021 benoemd tot Managing Director bij Peek Creative Studios. Peek Creative Studios is onderdeel van de Wenneker Group


Anderzorg lanceert campagne Leef #Deleven 03-12-2021 | 10:48:06
Anderzorg heeft de campagne Leef #deleven gelanceerd. Met deze campagne richt Anderzorg zich op de milliennials als jongere doelgroep. De campagne is tot stand gekomen dankzij creative agency XXS Amsterdam en productiehuis Vigics


Lukkien produceert Domino’s tv-commercial 03-12-2021 | 09:32:00
Als productiepartner van Domino’s Nederland produceerde Lukkien een tv-commercial waarin Domino’s Choice & Variation-merkpijler centraal staat. De vrolijke spot is een eerste uiting van een bredere tv-campagne die voortvloeit uit een het brand fundament


Beeckestijn, Mediaflex en Inhousing.Agency richten Digiship op voor talentontwikkeling 03-12-2021 | 00:00:00
Beeckestijn Business School, Mediaflex en Inhousing.Agency gaan samenwerken om talent te werven, te toesten en op te leiden tot digital marketing specialisten via gespecialiseerde traineeships onder de naam Digiship


Sunweb Group kiest Dept 02-12-2021 | 15:16:00
Sunweb Group heeft digital agency Dept gekozen om het bedrijf te begeleiden op het vlak van media, technologie en data op strategisch en operationeel niveau. Het gaat daarbij om de zes vakantiemerken die onder Sunweg Group vallen


Viaplay kiest PHD 02-12-2021 | 12:55:39
Viaplay, de streamingdienst die onderdeel uitmaakt van de Nordic Entertainment Group (NENT) en vanaf maart 2022 actief gaat worden op de Nederlandse markt, brengt haar mediabelangen onder bij PHD


Mediapionier Evert Bronkhorst versterkt Abovo Maxlead 02-12-2021 | 09:35:00
Na een periode van ruim 24 jaar bij Medialand/Vizeum/dentsu stapt Evert Bronkhorst over naar Abovo Maxlead. Daar zal hij een centrale rol krijgen in het mediateam van Abovo Media in Hoorn


Ace agencies Born05 en Off The Record gaan Europese samenwerking aan met Steve Madden 02-12-2021 | 09:16:00
Digital Branding Agency Born05 is vanaf heden de lead agency voor Steve Madden. Het bureau gaat samen met growth agency Off The Record aan de slag met het creëren van de storyline van het lifestyle fashion merk voor de Europese markten


Lidl Nederland kiest opnieuw voor ZIGT 02-12-2021 | 00:00:00
Lidl Nederland heeft na een oriëntatie opnieuw gekozen voor ZIGT. Het mediabureau werkt sinds 2007 voor de discountsupermarkt


Logitech komt met Zone Wired Earbuds 01-12-2021 | 16:25:00
Logitech heeft de Zone Wired Earbuds  op de markt gebracht, bedrade earbuds voor de hybride werkomgeving. Deze bedrade earbuds beschikken over certificering voor Google Meet, Microsoft Teams en Zoom


CCV: stevige stijging van online transacties tijdens en voor Black Friday week 01-12-2021 | 10:41:00
CCV, leverancier van betaaloplossingen, heeft een stevige stijging gezien van het aantal online transacties in de twee weken voor en in het bijzonder in de Black Friday week. Dit komt door de coronacrisis, een vrees voor een tekort aan producten voor de feestdagen en de groei van e-commerce


[Marketing Report Radio] Barry van Ruiven (Seabass): Stop nóg meer geld in brand 01-12-2021 | 09:24:00
Barry van Ruiven is oprichter van SEABASS, een merk dat functional fashion op duurzame wijze creëert voor the next level kid en luxe kwaliteit toegankelijk maakt voor kids die zorgeloos plezier willen maken en geven om onze planeet



 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -