Jaargang 14 | editie 29 | 2 december 2021 |
|
Mascha Colmans-De Graaf is sales manager bij Jean Mineur Mediavision, al 20 jaar in Nederland actief in bioscoopreclames. Bij Nederlands MediaNetwerk TV spreken we haar over de impact van corona, de markt voor reclames op het witte doek nu er krapte is op de tv-markt en innovatie binnen haar bedrijf.
Mascha Colmans-De Graaf: “Wij werken voor alle grote ketens, maar ook voor zelfstandige bioscopen. Inmiddels zijn dat er 105. Dat beslaat niet alle filmhuizen in Nederland, maar we bereiken wel 85 procent van het...
|
|
|
|
Mediahuis wordt voor 50 procent mede-eigenaar van het podcastbedrijf De Stroom. Daarmee gaat Mediahuis-dochter NRC Media een samenwerking aan met Kees de Koning (ook bekend van het platenlabel TopNotch).
Samen gaan ze businessmodellen en strategieën ontwikkelen rond podcasting met de ambitie een autoriteit op dat gebied in Nederland te worden. NRC Media richtte in 2020 de productie-unit Audiohuis op die naast de eigen NRC-podcasts ook fungeert als uitgever van kwalitatief en...
|
|
|
|
Op vrijdag 17 december 2021 opent Go!Gaming haar eerste locatie in Pathé Schouwburgplein in Rotterdam. Van Minecraft tot Fortnite en van Rocket League tot Sim Racing; op de ruim 40 gameplekken kunnen liefhebbers zich helemaal onderdompelen in de wereld van games.
Go!Gaming is een samenwerkingsverband van Pathé en H20 Esports Campus. De locatie is gevestigd binnen de Pathé foyer en is bereikbaar via de ingang van de bioscoop. De Go!Gaming locatie opent met ruim 40 game plekken...
|
|
|
|
Geloof me: ik wilde echt niet nóg een column schrijven over de impact van Covid op ons leven. Ik had – net als de meerderheid van ons – totaal andere verwachtingen over de afsluiting van het jaar. Maar helaas, we moeten toch weer met de voortdurende effecten van Covid dealen.
We worden weer met onze neus op de feiten gedrukt; dat de dynamiek van onze samenleving door deze pandemie fundamenteel anders is geworden. We moeten accepteren dat we nog lang gaan jojoën tussen min of meer rigide...
|
|
|
|
Nederlands MediaNetwerk publiceert een serie interviews over special interest websites. Vandaag spreken wij Bart Nijman, eigenaar en redacteur bij GeenStijl.nl.
Dag Bart, iedereen kent GeenStijl.nl waarschijnlijk wel, maar waar staan jullie anno 2021 precies voor?
In 2021 lijkt de grootste uitdaging op internet om je gezonde verstand een beetje in balans te houden met je mentale veerkracht. Corona en de aanhoudende maatregelen zorgen voor veel mensen uiteraard voor spanning en zorgen, terwijl GeenStijl juist graag een...
|
|
|
|
Eerder werd al duidelijk uit onderzoek dat vertrouwen voor meer aandacht zorgt en uit een tweede onderzoek blijkt dat het vertrouwen in mediaplatforms een belangrijk factor is voor het succes van reclame. Nu blijkt uit recent onderzoek in opdracht van DPG Media, dat adverteren in vertrouwde context zorgt voor een grotere mate van merkherinnering én merkkoppeling.
Onderzoeksopzet
Context Lab van onderzoeksbureau Kantar onderzocht het effect van social media-advertenties op verschillende platformen. In het onderzoek zijn advertenties op...
|
|
|
|
De regionale dagbladen van Mediahuis zijn een nauwe samenwerking tussen vijf regionale titels: Noordhollands Dagblad, Haarlems Dagblad, Leidsch Dagblad, De Gooi- en Eemlander en IJmuider Courant. Gezamenlijk zijn zij goed voor 173.000 abonnees.
Dat aantal groeit. Met vijf websites en nieuwsapps worden wekelijks een miljoen nieuwsconsumenten bereikt. Dat doen we vanuit negen kantoren in Noord- en Zuid-Holland en met 180 journalisten, honderden freelancers en straks...
|
|
|
|
Quadia is één van de meest toonaangevende video producenten in Nederland. Wij werken voor grote corporate organisaties en bekende merken, maar ook samen met de creatieve industrie (agencies) en uitgevers.
Hierbij ontwikkelen en vertalen we creatieve concepten naar de beste uitvoering, zorgen voor een efficiënte aanpak en de nodige innovatie in het hele productieproces. Ter versterking van ons productie team zijn wij op zoek naar een Senior AV Specialist...
|
|
|
|
ViacomCBS Networks EMEAA is comprised of many of the world’s most iconic consumer brands. Its portfolio includes Paramount+, Pluto TV, ViacomCBS International Studios, MTV, Nickelodeon, Comedy Central, Paramount Network, BET, Game One and J One, and the cluster spans Africa, Asia, Middle East and all European countries except UK & Ireland.
In addition to offering innovative streaming services and digital video products, ViacomCBS Networks EMEAA provides powerful capabilities in production, distribution and advertising solutions for partners across more than 140...
|
|
|
|
|
|
|
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.
Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier |
Colofon:
Nederlands MediaNieuws is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl Het Nederlands MediaNieuws publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk
Hoofdredactie: Bas Vlugt www.twitter.com/basvlugt Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl
Hosting: 20NINE www.20nine.nl
In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden. |
|
|
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
|