Jaargang 4 | editie 50 |10 december 2021
 

TBWA\NEBOKO lanceert Studio Neboko

TBWA\NEBOKO lanceert haar designstudio: Studio Neboko. De studio specialiseert zich in branding & advertising. De Studio heeft werkt voor TBWA-klanten zoals NS, McDonald's, Adidas, Philips, Albert Heijn, TOTO en T-Mobile maar heeft ook ruimte voor eigen klanten.

Joris Groot, Design Director bij TBWA\NEBOKO: “Van Studio Neboko willen we een van de sterkste designstudio’s van Nederland maken. Met onze huidige klanten is er al een sterke stroom van design-gedreven werk bij TBWA\NEBOKO. Met...

Lees Meer

 

AB InBev kondigt 2028 Net Zero-ambitie aan voor grootste Europese brouwerijen

AB InBev kondigt de CO2-ambitie aan om haar vijf grootste brouwerijen in Europa al in 2028 naar Net Zero te brengen. Dit zou een jaarlijkse reductie betekenen van 110.740 ton CO2, wat gelijk staat aan de uitstoot van bijna 35.000 personenauto’s.

Deze Europese aankondiging is onderdeel van de ambitie om wereldwijd in 2040 in de gehele waardeketen Net Zero te realiseren. De ambities passen in de purpose van de brouwer, die afgelopen vrijdag werd aangekondigd: We dream big to...

Lees Meer

 

Mediabrands wint account Dyson

Het van oorsprong Britse Dyson heeft Mediabrands gekozen als wereldwijd mediabureau voor zijn mediaplanning, inkoop en inkoop van betaalde zoekopdrachten. De gunning gaat op 1 april 2022 in zo bericht het Britse vakblad Campaign. In Nederland is het de verwachting dat het account naar UM zal gaan, dat onderdeel is van Mediabrands.

In het voorjaar van 2021 heeft Dyson een review uitgevoerd van de mediabureautaken die de afgelopen acht jaar aan Mindshare waren vergeven. Dyson’s media-uitgaven zijn in...

Lees Meer

 

[Column] Joyce Lopulalan: Goedkoop is duurkoop

De feestdagen staan weer voor de deur. En de gemiddelde Nederlander struint – zeker nu – online vele websites af om een stukje vreugde cadeau te doen aan zijn of haar naasten. Vorig jaar deden we maar liefst 23 procent méér online aankopen.

De stijging zat vooral in de online bestelling van producten, daar waar diensten juist een afname lieten zien (bron: Thuiswinkel.org). Met de almaar krapper wordende huishoudbudgetten ligt de zoektocht naar meer betaalbare cadeaus – en daarmee onbetrouwbare online aanbieders...

Lees Meer

 

[Onderzoek] Logitech: Versnelde implementatie digitaal onderwijs laat ruimte over tot verbetering

50 procent van de studenten is ontevreden over Video Collaboration-oplossing in digitaal onderwijs. Dit blijkt uit een onderzoek over de huidige stand van zaken in digitaal onderwijs dat in mei in opdracht van Logitech door DVJ Insights is uitgevoerd bij 80 docenten en 220 studenten van Nederlandse en Vlaamse universiteiten en hogescholen.

Daarbij is gevraagd naar hun ervaringen met het les krijgen of lesgeven in het digitale onderwijs voor en tijdens de...

Lees Meer

 

 
 

[Vacatures] Initiative zoekt een Strateeg DPC

Bij Initiative vinden we het welzijn van onze mensen erg belangrijk. Gaat het met onze mensen goed, dan gaat het met Initiative goed. Daarom stimuleren wij onze mensen om maandelijks een Mental Welness Day op te nemen.

Een dag waarbij je bijvoorbeeld geen of heel weinig meetings hebt, de tijd krijgt om een sportklasje extra te doen, iets langer te lunchen. En eindelijk die vak-artikelen te lezen waar je al maanden niet aan toekomt. En dit zonder dat het je een vakantiedag kost. Je (mentale) gezondheid is belangrijk voor...

Lees Meer

 

[Vacatures] Qmusic zoekt een Accountmanager Direct Clients

Ben jij bekend met de mediabranche, commercieel gedreven en een echte netwerker? Word jij enthousiast van het genereren van new business maar ook het beheren en uitbouwen van onze relaties? Dan zijn wij bij Qmusic op zoek naar jou!

Wat ga je doen

Als Accountmanager Direct Clients houd jij je bezig met het opbouwen, in stand houden en proactief bewerken van een (potentieel) adverteerders netwerk. Je bent van A tot Z verantwoordelijk voor jouw eigen business, een kleine...

Lees Meer

 

[Vacatures] Talpa Network zoekt een Head of International Content and Productions

Het ontwikkelen, produceren en distribueren van innovatieve content concepten behoort tot onze core business. Talpa Entertainment Productions heeft als televisieproductiebedrijf een grote nationale & internationale track record en ambitie.

Wij willen het Nederlandse publiek vermaken met onze concepten en producties om deze vervolgens internationaal te laten reizen. Als Head of International Content and Productions richt je je op de wereldwijde uitrol en...

Lees Meer

 

Iemand nog een baan?

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

Dept officieel partner van RefugeeForce en verdiept zijn Salesforce-programma 27-01-2022 | 15:59:00
RefugeeForce wil een wereldwijde beweging creëren om voormalig vluchtelingen te helpen hun carrière te starten in het Salesforce-ecosysteem. Dept is zich bewust van de achtergestelde positie van nieuwkomers in Nederland en ziet het talent van deze groep


DPG Grow-podcast Brandkast! 5: Femke Furnee (Fest): Een het kan wel-mentaliteit is essentieel 27-01-2022 | 15:58:00
Femke Furnée is de jonge, energieke oprichtster van interieurmerk FEST, een betaalbaar designmerk. In Brandkast gaan Dominique Henskens en Roger Verdurmen in gesprek met Femke over ondernemen, positioneren en doelgroepdenken


[Marketing Report Radio] Dorkas Koenen (Rabobank) over de marketinglessen die hij leerde op weg naar Rome 27-01-2022 | 10:47:00
Dorkas Koenen is Chief Marketing Officer bij de Rabobank Groep. Bij Marketing Report Radio spreken we hem onder meer over zijn aankomende boek Bergen liegen niet, dat ontstond uit de marketinglessen die hij trok na een fietstocht naar Rome in de zomer van 2021.


Mediaxplain verder onder de naam Mediaplus 27-01-2022 | 08:32:00
Marketing- & mediabureau Mediaxplain gaat, anderhalf jaar na de samensmelting met de Serviceplan Group, voor één merk voor de media-activiteiten en lanceert een verenigde propositie onder de naam Mediaplus


Frank Bitter Managing Director Media bij Candid 27-01-2022 | 08:19:00
Candid heeft Frank Bitter aangesteld als de nieuwe leider van de mediatak binnen de platformorganisatie. Met die stap laat Candid de groeiambitie zien dat het platform heeft in het mediaspecialisme


[Interview] Ard Bossema (Grolsch): Media-exploitanten maken mij in 2022 blij met creativiteit en impact 26-01-2022 | 22:08:00
In aanloop naar de bekendmaking van DeMarketing100 op 9 maart 2022, publiceert Marketing Report een serie interviews met genomineerde marketeers. Vandaag spreken wij met Ard Bossema, Director Marketing & Strategy bij Koninklijke Grolsch


Jordi van den Bussche (Kwebbelkop) lanceert LaunchMyNFT 25-01-2022 | 13:47:00
Jordi van den Bussche, als Kwebbelkop één van de grootste YouTubers van Nederland, heeft LaunchMyNFT gelanceerd. Samen met twee businesspartners, Suraj Patel en Christopher R. Dawe, lanceert hij een NFT-generator


Brand New Live en Creative Animal lanceren The Show Room voor digital brand & product display 25-01-2022 | 12:11:00
Met The Show Room is het de bedoeling merken tot leven te brengen in een 3D-wereld met high-quality content, interactieve brand experience en wereldwijde livestreaming


[Interview] Christiaan van Betuw over menselijke marketing bij Mediaplus 25-01-2022 | 07:00:00
Christiaan van Betuw is Strategic Managing Partner bij Mediaplus, het bedrijf dat ontstond na de fusie tussen Mediaxplain en Serviceplan Group Netherlands. Te gast bij Nederlands MediaNetwerk TV vertelt hij over zijn bedrijf en het belang van menselijkheid in de contactmomenten met klanten en duurzaamheid


Zestien jaar groei voor Incentro 25-01-2022 | 06:00:00
Voor het zestiende jaar op rij rapporteert Incentro groei. De voorlopige cijfers laten zien dat in 2021 de omzet van de IT-dienstverlener uitkwam op ruim 60 miljoen euro, een groei van 7,3 procent ten opzichte van 2020. Het verwachte resultaat komt uit op 3,2 miljoen euro voor belastingen


[Marketing Report Radio] Charlotte Zelders: In tijden van crisis hebben mensen behoefte aan zekerheid, en dat biedt de ANWB 24-01-2022 | 10:21:00
Charlotte Zelders is Chief Marketing Officer bij de ANWB, waar ze leiding geeft aan 80 mensen. Ze begon er in mei 2020, dus moest improviserend haar weg vinden tijdens de pandemie


[Marketing Report Radio] Marscha Krouwel over de transformatie van Hearst 24-01-2022 | 09:45:00
Marscha Krouwel is Country Manager van Hearst Netherlands. De afgelopen tijd loodste ze het crossmediale tijdschriftenbedrijf door een flinke reorganisatie, waardoor er nu een onderneming staat die klaar is voor de toekomst. Bij Marketing Report Radio vertelt ze over de veranderingen


Jurgen Verstegen (Abovo Media): The Voice Gate zorgt voor hoge kijkdichtheden op lineaire televisie 22-01-2022 | 10:11:00
De aanstaande onthullingen over de misstanden in The Voice in het online programma BOOS van Tim Hofman zorgden ervoor dat Nederland het massaal over iets anders dan corona had


[Interview] Ana Henriques (TUI): Impact maken wordt steeds ingewikkelder 21-01-2022 | 16:27:00
In aanloop naar de bekendmaking van DeMarketing100, publiceert Marketing Report een serie interviews met genomineerde marketeers. Vandaag spreken wij met Ana Henriques, manager marketing en reclame bij TUI


Rijksoverheid komt met Hackbattle 21-01-2022 | 12:50:00
Het Ministerie van Economische Zaken en Klimaat (EZK) lanceert een campagne met als doel de consument aan te zetten slimme apparaten te updaten. Is Nederland zich bewust van de mogelijke gevolgen wanneer updates niet automatisch worden uitgevoerd



 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -