Jaargang 4 | editie 50 |10 december 2021
 

TBWA\NEBOKO lanceert Studio Neboko

TBWA\NEBOKO lanceert haar designstudio: Studio Neboko. De studio specialiseert zich in branding & advertising. De Studio heeft werkt voor TBWA-klanten zoals NS, McDonald's, Adidas, Philips, Albert Heijn, TOTO en T-Mobile maar heeft ook ruimte voor eigen klanten.

Joris Groot, Design Director bij TBWA\NEBOKO: “Van Studio Neboko willen we een van de sterkste designstudio’s van Nederland maken. Met onze huidige klanten is er al een sterke stroom van design-gedreven werk bij TBWA\NEBOKO. Met...

Lees Meer

 

AB InBev kondigt 2028 Net Zero-ambitie aan voor grootste Europese brouwerijen

AB InBev kondigt de CO2-ambitie aan om haar vijf grootste brouwerijen in Europa al in 2028 naar Net Zero te brengen. Dit zou een jaarlijkse reductie betekenen van 110.740 ton CO2, wat gelijk staat aan de uitstoot van bijna 35.000 personenauto’s.

Deze Europese aankondiging is onderdeel van de ambitie om wereldwijd in 2040 in de gehele waardeketen Net Zero te realiseren. De ambities passen in de purpose van de brouwer, die afgelopen vrijdag werd aangekondigd: We dream big to...

Lees Meer

 

Mediabrands wint account Dyson

Het van oorsprong Britse Dyson heeft Mediabrands gekozen als wereldwijd mediabureau voor zijn mediaplanning, inkoop en inkoop van betaalde zoekopdrachten. De gunning gaat op 1 april 2022 in zo bericht het Britse vakblad Campaign. In Nederland is het de verwachting dat het account naar UM zal gaan, dat onderdeel is van Mediabrands.

In het voorjaar van 2021 heeft Dyson een review uitgevoerd van de mediabureautaken die de afgelopen acht jaar aan Mindshare waren vergeven. Dyson’s media-uitgaven zijn in...

Lees Meer

 

[Column] Joyce Lopulalan: Goedkoop is duurkoop

De feestdagen staan weer voor de deur. En de gemiddelde Nederlander struint – zeker nu – online vele websites af om een stukje vreugde cadeau te doen aan zijn of haar naasten. Vorig jaar deden we maar liefst 23 procent méér online aankopen.

De stijging zat vooral in de online bestelling van producten, daar waar diensten juist een afname lieten zien (bron: Thuiswinkel.org). Met de almaar krapper wordende huishoudbudgetten ligt de zoektocht naar meer betaalbare cadeaus – en daarmee onbetrouwbare online aanbieders...

Lees Meer

 

[Onderzoek] Logitech: Versnelde implementatie digitaal onderwijs laat ruimte over tot verbetering

50 procent van de studenten is ontevreden over Video Collaboration-oplossing in digitaal onderwijs. Dit blijkt uit een onderzoek over de huidige stand van zaken in digitaal onderwijs dat in mei in opdracht van Logitech door DVJ Insights is uitgevoerd bij 80 docenten en 220 studenten van Nederlandse en Vlaamse universiteiten en hogescholen.

Daarbij is gevraagd naar hun ervaringen met het les krijgen of lesgeven in het digitale onderwijs voor en tijdens de...

Lees Meer

 

 
 

[Vacatures] Initiative zoekt een Strateeg DPC

Bij Initiative vinden we het welzijn van onze mensen erg belangrijk. Gaat het met onze mensen goed, dan gaat het met Initiative goed. Daarom stimuleren wij onze mensen om maandelijks een Mental Welness Day op te nemen.

Een dag waarbij je bijvoorbeeld geen of heel weinig meetings hebt, de tijd krijgt om een sportklasje extra te doen, iets langer te lunchen. En eindelijk die vak-artikelen te lezen waar je al maanden niet aan toekomt. En dit zonder dat het je een vakantiedag kost. Je (mentale) gezondheid is belangrijk voor...

Lees Meer

 

[Vacatures] Qmusic zoekt een Accountmanager Direct Clients

Ben jij bekend met de mediabranche, commercieel gedreven en een echte netwerker? Word jij enthousiast van het genereren van new business maar ook het beheren en uitbouwen van onze relaties? Dan zijn wij bij Qmusic op zoek naar jou!

Wat ga je doen

Als Accountmanager Direct Clients houd jij je bezig met het opbouwen, in stand houden en proactief bewerken van een (potentieel) adverteerders netwerk. Je bent van A tot Z verantwoordelijk voor jouw eigen business, een kleine...

Lees Meer

 

[Vacatures] Talpa Network zoekt een Head of International Content and Productions

Het ontwikkelen, produceren en distribueren van innovatieve content concepten behoort tot onze core business. Talpa Entertainment Productions heeft als televisieproductiebedrijf een grote nationale & internationale track record en ambitie.

Wij willen het Nederlandse publiek vermaken met onze concepten en producties om deze vervolgens internationaal te laten reizen. Als Head of International Content and Productions richt je je op de wereldwijde uitrol en...

Lees Meer

 

Iemand nog een baan?

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

De drie Shortlisten SAN ABC Accenten 2023 zijn bekend 23-04-2024 | 12:08:01
De ABC jury heeft na een tweede ronde in voorgaande weken de Shortlisten voor de drie SAN ABC Accenten 2023 vastgesteld


Happy Horizon start samenwerking met eyetracking AI-platform Neurons 23-04-2024 | 11:51:01
De samenwerking richt zich op het verfijnen van marketingcampagnes, het verbeteren van gebruikerservaringen en het optimaliseren van digitale content


Xelion kiest Fightclub voor branding en performance campagnes 23-04-2024 | 10:34:51
Fightclub heeft onlangs een hernieuwde merkpositionering ontwikkeld voor Xelion, en werkt nu aan een campagne die de creatieve visie van het bureau vertaalt naar een aansprekende en effectieve strategie


[The List] Fightclub 23-04-2024 | 09:51:59
Sommige mensen zien ons als een stel vechtersbazen en -bazinnen. En eerlijk gezegd, ze hebben gelijk


Shortlist SAN Next Merkenbouwer 2023 bekend 22-04-2024 | 17:01:50
Na de eerste juryrondes heeft de jury SAN Next Merkenbouwer uit alle kandidaten vijf kandidaten op de Shortlist 2023 geplaatst


Hr scale-up Alleo haalt 5 miljoen aan investeringen binnen 22-04-2024 | 16:57:31
Alleo (voormalig YourCampus), een platform gericht op het optimaliseren van werknemer compensatie, heeft vijf miljoen euro opgehaald bij investeerders


This Agency, Robot Kittens en The Good Roll lanceren The Shitlist 22-04-2024 | 16:49:42
Een ludieke actie waarmee het milieuvriendelijke toiletpapiermerk een statement maken voor onze planeet


Annika Drion, Milo Duyff, Kim Trap, Leila Popovych en Rico de Lange MT Boomerang 22-04-2024 | 16:25:00
Na 18 jaar doen de oprichters van Boomerang; Bo The, Alexander Veltman, Fikret Fetahovic en Eldin Fetahovic een stapje terug


Dentsu Creative ontwikkelt hardloop-campagne Nationale-Nederlanden 22-04-2024 | 16:08:29
Nationale-Nederlanden (NN) wil ook de beginnende hardloper in beweging brengen om zo bij te dragen aan het welzijn van een zo groot mogelijke groep mensen


Megawatt ontwikkelt campagne rondom erotische realityshow voor EasyToys 22-04-2024 | 16:05:00
EasyToys ondersteunt de recent gelanceerde realityshow The Clitoris Conquest met een uitgebreide campagne, ontwikkeld door Megawatt. De campagne bestaat uit onder meer een landingspagina en interactieve online game.  


The Others ontwikkelt vernieuwde visuele identiteit voor Eco-Movement 22-04-2024 | 15:45:00
Het doel van deze herpositionering is het verhogen van de waardeperceptie van Eco-Movement met opdrachtgevers zoals Uber, Tesla, Google en TomTom


UM, Alfred, Talpa Network & Praxis ontwikkelen reality-klusprogramma Het Blok 22-04-2024 | 15:19:00
UM ontwikkelde de contentstrategie van het reality-klusprogramma Het Blok, waarin Praxis zich positioneert als partner voor het verduurzamen van je woning


Crocodile Agency ontwikkelt campagne voor Bar-le-Duc 22-04-2024 | 12:50:00
Met onder andere een merkvideo, die de positioneringsstrategie Dorstig naar Meer zichtbaar maakt, inclusief een retail winactie


TBWA\NEBOKO introduceert samen met Odido Het Telefoonboekje 22-04-2024 | 12:08:00
Een verhaal geschreven in app-gesprekken door de kinderboekenschrijver Marjon Hoffman, onder andere bekend van de populaire reeks De Regels van Floor


[Vacatures] M2|OC zoekt een Communications Consultant 22-04-2024 | 07:32:00
M2|OC is per direct op zoek naar Communications Consultant -Full-time · Amsterdam



 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -