Jaargang 14 | editie 30 | 7 december 2021
 
Mandy Woelkens hoofdredacteur LINDA.meiden

LINDA. benoemt Mandy Woelkens tot hoofdredacteur van LINDA.meiden. Mandy is presentatrice, podcastmaker, schrijfster en op dit moment adjunct-hoofdredacteur van Cosmopolitan.

Mandy staat voor inclusiviteit, wil graag mensen inspireren om zichzelf te zijn en maatschappelijke thema’s bespreekbaar maken. Zij gaat eerst met zwangerschapsverlof en zal in april 2022 starten bij LINDA.meiden. Jildou van der Bijl, creatief directeur LINDA.: “We zijn enorm trots dat we zo’n talent als Mandy...


Lees Meer

 
[Interview] Jeroen Dontje (MPG): De magie zit in de kleine geheimpjes onder water

Jeroen Dontje is Creative Director bij MPG. Voor hem stopt creativiteit niet bij een concept, maar moet het bovenaan staan tijdens het hele proces. We spreken hem over zijn visie op het belang van inzichten en creativiteit.

Dag Jeroen, wat houdt jouw werk als Creative Director bij MPG in?

Binnen MPG (en de andere bedrijven binnen de MMMatter groep) hebben we de luxe van heel veel verschillende soorten makers aan de ene kant (van redacteuren en culinaire experts tot aan videoproducers en motion...


Lees Meer

 
Spreekbuis verschijnt opnieuw als printuitgave

Spreekbuis verschijnt opnieuw als printuitgave. Uitgever Richard Otto van Tens Media die de uitgave in 2014 overnam van de NPO wist het mediamerk te transformeren tot online platform met vaknieuws voor broadcastprofessionals.

In 2013 verscheen de laatste printeditie van Spreekbuis Magazine. De printuitgave is in een oplage van 750 exemplaren verspreid bij mediabedrijven, facilitaire bedrijven en  aanverwante organisaties en instellingen. Ook is de uitgave in Hilversum bij de lokale boekhandels te...


Lees Meer

 
Milad Hosseingholikhan naar NewBe

Milad Hosseingholikhan is als Creative Producer gestart bij film en tv-productiemaatschappij NewBe.

In zijn rol zal hij vanuit NewBe’s Talent First aanpak, zowel nationaal als internationaal talenten scouten, om daar producties rondom te ontwikkelen en tot realisatie te brengen en daarnaast zelf ideeën te initiëren. Hij maakt in deze rol onderdeel uit van het ontwikkelingsteam waar ook Laura Veenema, Tarik Traidia en Maurits Spijkerman onderdeel van zijn. Sinds 2007 is Milad actief geweest in...


Lees Meer

 
[Interview] René Mioch: Na 35 jaar in het wereldje zit ik vol verhalen over Hollywoodsterren

René Mioch is filmdeskundige, presentator en theatermaker. Te gast bij Nederlands MediaNetwerk TV spreken we hem onder meer over 100 jaar Tuschinski en zijn eigen theatershow.

René Mioch: “In de theaterwereld was er behoefte aan om eens andere voorstellingen te programmeren dan alleen theater en cabaret. Er zijn vaak van die lege avonden met ruimte om wat anders te organiseren. Denk aan André Kuipers die over sterren praat, Fred van Leer over mode...


Lees Meer

 
[Interview] Fenno van der Velden over media-exposure bijhouden via de portal van Media Info Groep

Fenno van der Velden is projectmanager van de Media Info Groep. Het bedrijf evolueerde van een knipseldienst tot een full service bureau dat voor klanten precies bijhoudt hoe vaak, wanneer en hoe ze in de media aan bod zijn gekomen. Media Info Groep lanceerde onlangs een vernieuwde portal. We spreken Fenno over deze ontwikkeling.

Hallo Fenno, gefeliciteerd met jullie vernieuwde portal. Wat moet ik me erbij voorstellen?

Ons nieuwe portal biedt klanten de mogelijkheid om inzage te krijgen in hun media monitoring door hiervoor dashboards in te richten aan de hand van widgets. Dit is dan ook wat nieuw is ten aanzien van ons vorige portal...


Lees Meer

 
Jeroen Verkroost: De waarde van digitale dingen in games en online

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche.

MAGIC: THE GATHERING - Online trading card game

Over waarde van digitale dingen. Ik ben dus een nerd. En nerds spelen graag ingewikkelde spelletjes. In de jaren 90 verschenen voor het eerst trading card games; spellen waarbij je een verzameling kaartjes aanlegt waarmee je een duel aangaat met tegenstanders. De strategie bestaat eruit een deck samen te stellen van goed op elkaar...


Lees Meer

 

 

Tweakers lanceert BestGetest

SBS6 met kerstspecial Onmogelijke Duetten

Pathé met vroege ochtendvoorstellingen

Marielle Arts versterkt Kidsproof.nl

OneWorld Magazine viert 10-jarig jubileum


 

Dept launches proprietary marketing technology platform

WPP acquires majority stake in branding and design agency Made Thought

VICE News unveils first ever global desk to cover extremism

Companies worldwide could face customer backlash if they fail to take action on climate change, study

Dept launches proprietary marketing technology platform


 

Towel ontwikkelt merkcampagne Kia met De Jeugd van Tegenwoordig

Selmore maakt eindejaarsfilm voor KNGF over belang zien van wereld zonder knalvuurwerk

Open Now maakt feestdagen campagne Eén tegen Eenzaamheid\

[Campagnes] Jumbo's Gouden Kerst

[Column] Arno Peperkoorn: Mij niet bellen


 
 

DeMedia100 | DeMarketing100 Event | 2 februari 2022

Het DeMedia100 | DeMarketing100 Event is dé netwerkavond van het jaar voor de top van de Nederlandse media- en marketingcommunicatiewereld. De elfde editie van dit exclusieve event vindt plaats op 2 februari 2022 in Amsterdam.

Tijdens het event worden traditiegetrouw de nieuwe editie van DeMedia100 en DeMarketing100 bekendgemaakt. Voor het vijfde jaar geven wij het DeMedia100 Magazine uit. Iedereen heeft mensen mogen voordragen voor DeMedia100 en DeMarketing100. De lijsten worden...


Lees Meer

 

[Vacatures] DPG Media zoekt een Media Planner

Kan jij werken terwijl miljoenen mensen met je meekijken? Bij DPG Media werk je voor merken die samen maandelijks ruim 90 procent van de Nederlanders bereiken.

Binnen het mediateam zijn we per direct op zoek naar een Media Planner. Het mediateam is verantwoordelijk voor de mediastrategie en het mediabeleid voor alle merken van DPG Media. Jaarlijks worden meer dan 100 campagnes ontwikkeld, van advies tot executie en van eigen media tot betaalde inzet. Dus ben jij op zoek naar een leuke...


Lees Meer

 

[Vacatures] Glasnost zoekt een Senior Consultant

Wij zijn Glasnost, een ACE agency. Een creatief pr bureau dat dingen net even iets anders doet. Waar impact het resultaat is van creatieve campagnes die disrupten en het hart van de doelgroep raken.

Om zo merken met mensen en culturen te verbinden. Creatief, met lef en altijd earned first. Omdat de beste aandacht, verdiende aandacht is. Wij zoeken een Senior Consultant die de Glasnost visie en strategie zowel naar onze klanten als naar het team uitdraagt. Heb jij...


Lees Meer

 

[Vacatures] Blauw Gras zoekt een Video Producer (medior)

Blauw Gras is op zoek naar een Video Producer! De regelaar der regelaars die meeloopt in het complete proces van briefing, budgettering, planning, pre-productie, tot oplevering.

Denk aan het voorbereiden van shoots, crew samenstellen, research doen, castings uitzetten, locaties scouten, etc. Jij vindt het heerlijk om in de telefoon te klimmen en allerlei zaken te regelen. Je krijgt een kick als het lukt zaken geregeld krijgt. You get shit done! Een kritische blik en...


Lees Meer

 

[Vacatures] Abovo Media zoekt een Programmatic Specialist

Wij zijn Abovo Media / Maxlead, een media adviesbureau gevestigd in Hoorn en Oegstgeest. Met behulp van media, data & tech en creatie helpen wij bedrijven groeien. Slim, effectief en origineel. Wij vertellen het verhaal op het juiste moment aan de juiste doelgroep via het juiste kanaal.

Dit doen we met meer dan 230 vakspecialisten. Onze cultuur is no-nonsense, ondernemend, betrokken én er worden veel leuke dingen georganiseerd zoals bedrijfsuitjes, borrels en evenementen. Past dit bij jou? Lees dan snel...


Lees Meer

 

Iemand nog een baan?

Lees Meer

 

Trendship
 
 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

Nederlands MediaNieuws is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
Het Nederlands MediaNieuws publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -