Jaargang 4 | editie 49 |9 december 2021
 

[Marketing Report Radio] Mette de Hoon (e-bike to go): Gorillas vroeg of we binnen 24 uur 500 elektrische fietsen konden leveren in Berlijn

Mette de Hoon is sinds anderhalf jaar Marketing Manager bij e-bike-to-go. Het bedrijf groeide in die periode van 20 naar 70 werknemers. In 2015 begon oprichter Jelle Visser e-bike-to-go met tien elektrische fietsen en dat zijn er intussen 10.000. Hoog tijd voor een goed gesprek met Mette de Hoon.

Mette de Hoon: “In het begin lag de focus op groot-zakelijke klanten, zoals PwC en UWV, die nog steeds klant zijn. Later kwam daar ook de consumentenmarkt bij, met abonnementen. Vanaf toen is het heel snel gegaan. Sinds...

Lees Meer

 
[Column] Bas Vlugt: Veel vraagtekens bij de bruikbaarheid van NMO Print & Merken Monitor

Ik heb me laten vertellen dat de operatie van NOM een miljoen euro per jaar kost. Het precieze getal maakt verder niet uit. Ik denk dat we het er met elkaar over eens kunnen zijn dat mediabereiksonderzoek veel geld kost. Dan verwacht je ook een resultaat waar de markt iets mee kan. Maar wat overal geldt, geldt ook hier: garbage in is garbage out.

DPG Media stelt alleen gegevens van ADR Nieuwsmedia ter beschikking. Daar komt een gigantisch getal uit van een merkbereik van 10,4 miljoen...

Lees Meer

 

Towel ontwikkelt merkcampagne Kia met De Jeugd van Tegenwoordig

Towel heeft een merkcampagne ontwikkeld voor Kia met de rapformatie De Jeugd van Tegenwoordig. Pepijn Lanen (Faberyayo), Oliviér Locadia (Willie Wartaal) en Fred Tratlehner (Vjeze Fur) spelen de hoofdrol in nieuwe online videoserie De Jeugd heeft de toekomst.

De heren zijn daarnaast te zien in een OOH-campagne langs de snelwegen A2 en A12 en in een dynamische social campagne. Kia biedt testrijders van de volledig elektrische Kia EV6 een audiotour aan, waarin de hoofdrolspelers...

Lees Meer

 
[Column] Eric Visser: Ad-tech's Wild West sees companies consolidate at exponential rate

Dept start met Ada by Dept, een eigen marketingtechnologieplatform dat is ontworpen om merken te helpen om hun digitale activiteiten op te bouwen en te versnellen. Creativiteit, technologie, data en mensen zijn de basis van digitaal succes en Ada by Dept combineert deze vier met de beste technologie en integraties van derde partijen voor duizenden campagnes. 

Ada by Dept komt daarbij met oplossingen voor het stimuleren van betere prestaties op het gebied van media, data en privacy, SEO, marketplaces en dynamische content...

Lees Meer

 
Netherlands emerging as 'Hottest Tech Hub' in Europe, not reaching its full potential yet, report

Atomico, an international investment firm that focuses on helping disruptive technology companies scale globally, announced that the Netherlands is emerging as Europe's hottest tech hub in its annual State of European Tech 2021 report.

Techleap.nl, a non-profit organisation, funded by the Dutch Ministry of Economic Affairs and Climate Policy, helping to quantify and accelerate the tech ecosystem of the Netherlands, welcomes the report and recognises the prosperity and maturity of the ecosystem...

Lees Meer

 

[Column] Arno Peperkoorn: Mij niet bellen

We leven in een bijzondere tijd. Een tijd waarin de stem van de consument sterker is dan ooit. De tijd waarin merken moeten kiezen en de meeste CMO’s het er nu toch echt wel over eens zijn dat kleur bekennen en keuzes maken onvermijdelijk zijn.

De tijd van een leuke commercial maken en denken dat niemand door je waardes heen kijkt, als die waardes er überhaupt al waren, is echt voorbij. Echt zijn. Daar draait het om. Holle frasen als relevantie liggen achter ons. Echt zijn...

Lees Meer

 

Open Now maakt feestdagen campagne Eén tegen Eenzaamheid

De met een Zilveren Loeki bekroonde Eén tegen eenzaamheid campagne is uitgebreid met een feestdagen commercial. De commercial is ontwikkeld door Open Now, onderdeel van DOT - de samenwerking tussen D&B, Open Now en TBWA.

In deze uiting, die vorig jaar wegens aangescherpte coronamaatregelen werd stopgezet, laat het ministerie van VWS wederom zien wat er gebeurt als je iets kleins voor iemand doet. En tegelijkertijd wat er gebeurt als je niets...

Lees Meer

 

 
 

[Vacatures] Glasnost zoekt een Senior Consultant

Wij zijn Glasnost, een ACE agency. Een creatief pr bureau dat dingen net even iets anders doet. Waar impact het resultaat is van creatieve campagnes die disrupten en het hart van de doelgroep raken.

Om zo merken met mensen en culturen te verbinden. Creatief, met lef en altijd earned first. Omdat de beste aandacht, verdiende aandacht is. Wij zoeken een Senior Consultant die de Glasnost visie en strategie zowel naar onze klanten als naar het team uitdraagt. Heb jij minimaal 6 jaar ervaring in het...

Lees Meer

 

[Vacatures] DPG Media zoekt een Media Planner

Kan jij werken terwijl miljoenen mensen met je meekijken? Bij DPG Media werk je voor merken die samen maandelijks ruim 90 procent van de Nederlanders bereiken.

Binnen het mediateam zijn we per direct op zoek naar een Media Planner. Het mediateam is verantwoordelijk voor de mediastrategie en het mediabeleid voor alle merken van DPG Media. Jaarlijks worden meer dan 100 campagnes ontwikkeld, van advies tot executie en van eigen media tot betaalde inzet. Dus ben jij op zoek naar een leuke uitdaging in het...

Lees Meer

 

[Vacatures] Exterion Media zoekt een International Key Account Manager

Wij zijn Exterion Media. Trotste nummer 1 buitenreclame-exploitant van Nederland en onderdeel van Global (het grootste radiobedrijf van de UK). Buitenreclame, ook wel Out-of-Home genoemd, is het oudste massamedium ter wereld en groeit nog steeds.

Onderweg kom je meerdere keren per dag, bewust of onbewust, in aanraking met aansprekende creaties van adverteerders. Out-of-Home is hét middel om het verschil te maken: het is overal, 24/7 en heeft een enorme digitale...

Lees Meer

 

Iemand nog een baan?

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

Michiel Marsman & Dion Holla (Sizzer): Sonic Branding, maar dan sexy: jouw merk als muziekfestival 18-04-2024 | 13:10:00
Tegenwoordig hebben merken steeds meer moeite om hun doelgroep te bereiken en relevant te blijven. Muziek is hiervoor een buitengewoon krachtige tool, echter - hoe werkt dit dan? 


SuperRebel en Kaaps Film ontwikkelen merkfilm voor Aartsen 18-04-2024 | 12:48:57
Na een vernieuwde website, was de uitdaging voor SuperRebel Agency om samen met Kaaps Film de nonstopfresh-belofte van Aartsen te vertalen naar een eigenzinnige en moderne film


Fusie OrangeValley, MvH Media, AdResults, Increase en NewPort Capital 18-04-2024 | 12:02:00
De digital marketingbureaus OrangeValley, MvH Media, AdResults en Increase slaan de handen ineen. NewPort Capital treedt toe als investeerder


team5pm produceert Prime Video-serie B&B Bankzitters 18-04-2024 | 11:46:00
In de show runnen YouTube-sterren Raoul, Koen, Matthy, Robbie en Milo elke week op hun beurt een B&B


[Marketing Report Radio] Dorkas Koenen (Rabobank) over de kracht van sportieve meditatie en verbinding 18-04-2024 | 11:30:00
Te gast bij Marketing Report Radio spreken we Dorkas Koenen over zijn boek Bergen liegen niet, de reis naar verbinding én zijn nieuwe boek Klantonvriendelijkheid


[Interview] Inês Bernardo (Scrambled) over de makeover van de foodafdeling van HEMA 18-04-2024 | 11:25:00
Inês Bernardo is creatief directeur bij Scrambled. In een interview vertelt ze over de makeover van Hema en The Food Content Agency Scrambled


[Vacatures] DPG Media zoekt een Marketing Specialist 18-04-2024 | 11:05:00
DPG Media is per direct op zoek naar een Marketing Specialist (Marketplace vtwonen) -Amsterdam


Scrambled onthult een frisse look voor de foodafdeling van HEMA 18-04-2024 | 10:55:00
Het doel? De take-away producten van HEMA laten opvallen en een breder publiek aanspreken, terwijl het authentieke HEMA-gevoel behouden blijft


[Vacatures] DPG Media zoekt een Seller Support Specialist 18-04-2024 | 10:42:00
DPG Media is per direct op zoek naar een Seller Support Specialist (Marketplace vtwonen) -Amsterdam


[Vacatures] DPG Media zoekt een Chef Nieuwsredactie AD & Regiotitels 18-04-2024 | 10:17:00
DPG Media is per direct op zoek naar een Chef Nieuwsredactie AD & Regiotitels -Rotterdam


fritz-kola introduceert vernieuwd design en is verkrijgbaar bij Albert Heijn 18-04-2024 | 10:16:00
Het Duitse indie-kola merk fritz-kola introduceert een gemoderniseerd ontwerp voor de glazen flessen


[Vacatures] De Combinatie van Factoren zoekt een Allround-DTP’ER 18-04-2024 | 09:58:00
De Combinatie van Factoren (DCVF) is per direct op zoek naar een Allround-DTP’ER


DPG Media ontwikkelt contentcampagne voor PLUS en Stichting Thuisgekookt 18-04-2024 | 09:18:00
PLUS kenmerkt zich al jaren door een sterke maatschappelijke verantwoordelijkheid en betrokkenheid in de buurten waarin ze gevestigd zijn


Embassy of Dutch Creativity opent bar tijdens Cannes-festival 17-04-2024 | 16:17:00
Van 17 tot 21 juni zal de bar van de Embassy of Dutch Creativity fungeren als een tijdelijk hoofdkwartier van verschillende Nederlandse creatieve partijen


[Marketing Report Radio] Christiaan van Dijk (ZIGT) over de transformatie van SBS9 naar Viaplay TV 17-04-2024 | 14:35:46
Te gast bij Marketing Report Radio op New Business Radio spreken we Christiaan van Dijk over de recente veranderingen omtrent SBS9 en Viaplay TV



 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -