Jaargang 4 | editie 49 |9 december 2021
 

[Marketing Report Radio] Mette de Hoon (e-bike to go): Gorillas vroeg of we binnen 24 uur 500 elektrische fietsen konden leveren in Berlijn

Mette de Hoon is sinds anderhalf jaar Marketing Manager bij e-bike-to-go. Het bedrijf groeide in die periode van 20 naar 70 werknemers. In 2015 begon oprichter Jelle Visser e-bike-to-go met tien elektrische fietsen en dat zijn er intussen 10.000. Hoog tijd voor een goed gesprek met Mette de Hoon.

Mette de Hoon: “In het begin lag de focus op groot-zakelijke klanten, zoals PwC en UWV, die nog steeds klant zijn. Later kwam daar ook de consumentenmarkt bij, met abonnementen. Vanaf toen is het heel snel gegaan. Sinds...

Lees Meer

 
[Column] Bas Vlugt: Veel vraagtekens bij de bruikbaarheid van NMO Print & Merken Monitor

Ik heb me laten vertellen dat de operatie van NOM een miljoen euro per jaar kost. Het precieze getal maakt verder niet uit. Ik denk dat we het er met elkaar over eens kunnen zijn dat mediabereiksonderzoek veel geld kost. Dan verwacht je ook een resultaat waar de markt iets mee kan. Maar wat overal geldt, geldt ook hier: garbage in is garbage out.

DPG Media stelt alleen gegevens van ADR Nieuwsmedia ter beschikking. Daar komt een gigantisch getal uit van een merkbereik van 10,4 miljoen...

Lees Meer

 

Towel ontwikkelt merkcampagne Kia met De Jeugd van Tegenwoordig

Towel heeft een merkcampagne ontwikkeld voor Kia met de rapformatie De Jeugd van Tegenwoordig. Pepijn Lanen (Faberyayo), Oliviér Locadia (Willie Wartaal) en Fred Tratlehner (Vjeze Fur) spelen de hoofdrol in nieuwe online videoserie De Jeugd heeft de toekomst.

De heren zijn daarnaast te zien in een OOH-campagne langs de snelwegen A2 en A12 en in een dynamische social campagne. Kia biedt testrijders van de volledig elektrische Kia EV6 een audiotour aan, waarin de hoofdrolspelers...

Lees Meer

 
[Column] Eric Visser: Ad-tech's Wild West sees companies consolidate at exponential rate

Dept start met Ada by Dept, een eigen marketingtechnologieplatform dat is ontworpen om merken te helpen om hun digitale activiteiten op te bouwen en te versnellen. Creativiteit, technologie, data en mensen zijn de basis van digitaal succes en Ada by Dept combineert deze vier met de beste technologie en integraties van derde partijen voor duizenden campagnes. 

Ada by Dept komt daarbij met oplossingen voor het stimuleren van betere prestaties op het gebied van media, data en privacy, SEO, marketplaces en dynamische content...

Lees Meer

 
Netherlands emerging as 'Hottest Tech Hub' in Europe, not reaching its full potential yet, report

Atomico, an international investment firm that focuses on helping disruptive technology companies scale globally, announced that the Netherlands is emerging as Europe's hottest tech hub in its annual State of European Tech 2021 report.

Techleap.nl, a non-profit organisation, funded by the Dutch Ministry of Economic Affairs and Climate Policy, helping to quantify and accelerate the tech ecosystem of the Netherlands, welcomes the report and recognises the prosperity and maturity of the ecosystem...

Lees Meer

 

[Column] Arno Peperkoorn: Mij niet bellen

We leven in een bijzondere tijd. Een tijd waarin de stem van de consument sterker is dan ooit. De tijd waarin merken moeten kiezen en de meeste CMO’s het er nu toch echt wel over eens zijn dat kleur bekennen en keuzes maken onvermijdelijk zijn.

De tijd van een leuke commercial maken en denken dat niemand door je waardes heen kijkt, als die waardes er überhaupt al waren, is echt voorbij. Echt zijn. Daar draait het om. Holle frasen als relevantie liggen achter ons. Echt zijn...

Lees Meer

 

Open Now maakt feestdagen campagne Eén tegen Eenzaamheid

De met een Zilveren Loeki bekroonde Eén tegen eenzaamheid campagne is uitgebreid met een feestdagen commercial. De commercial is ontwikkeld door Open Now, onderdeel van DOT - de samenwerking tussen D&B, Open Now en TBWA.

In deze uiting, die vorig jaar wegens aangescherpte coronamaatregelen werd stopgezet, laat het ministerie van VWS wederom zien wat er gebeurt als je iets kleins voor iemand doet. En tegelijkertijd wat er gebeurt als je niets...

Lees Meer

 

 
 

[Vacatures] Glasnost zoekt een Senior Consultant

Wij zijn Glasnost, een ACE agency. Een creatief pr bureau dat dingen net even iets anders doet. Waar impact het resultaat is van creatieve campagnes die disrupten en het hart van de doelgroep raken.

Om zo merken met mensen en culturen te verbinden. Creatief, met lef en altijd earned first. Omdat de beste aandacht, verdiende aandacht is. Wij zoeken een Senior Consultant die de Glasnost visie en strategie zowel naar onze klanten als naar het team uitdraagt. Heb jij minimaal 6 jaar ervaring in het...

Lees Meer

 

[Vacatures] DPG Media zoekt een Media Planner

Kan jij werken terwijl miljoenen mensen met je meekijken? Bij DPG Media werk je voor merken die samen maandelijks ruim 90 procent van de Nederlanders bereiken.

Binnen het mediateam zijn we per direct op zoek naar een Media Planner. Het mediateam is verantwoordelijk voor de mediastrategie en het mediabeleid voor alle merken van DPG Media. Jaarlijks worden meer dan 100 campagnes ontwikkeld, van advies tot executie en van eigen media tot betaalde inzet. Dus ben jij op zoek naar een leuke uitdaging in het...

Lees Meer

 

[Vacatures] Exterion Media zoekt een International Key Account Manager

Wij zijn Exterion Media. Trotste nummer 1 buitenreclame-exploitant van Nederland en onderdeel van Global (het grootste radiobedrijf van de UK). Buitenreclame, ook wel Out-of-Home genoemd, is het oudste massamedium ter wereld en groeit nog steeds.

Onderweg kom je meerdere keren per dag, bewust of onbewust, in aanraking met aansprekende creaties van adverteerders. Out-of-Home is hét middel om het verschil te maken: het is overal, 24/7 en heeft een enorme digitale...

Lees Meer

 

Iemand nog een baan?

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

Designstudio ShopTalk sluit zich aan bij DEPT 11-08-2022 | 13:25:10
Brand en experience designstudio ShopTalk heeft zich aangesloten bij DEPT. ShopTalk is gespecialiseerd in het creëren van impactvolle merkervaringen door het samenbrengen van talent en technologie, en doet dat voor klanten zoals Heinz en Innocent


Gorillas benoemt Anastasia Dellis tot General Manager Nederland 11-08-2022 | 11:00:27
Gorillas benoemt Anastasia Dellis tot General Manager Nederland. Anastasia Dellis is bijna anderhalf jaar werkzaam geweest als Commercieel Directeur, waarbij zij verantwoordelijk was voor de samenstelling van het Nederlandse assortiment en daarnaast de inkoopmarges heeft laten groeien


Alchemy.amsterdam ontwikkelt merkidentiteit voor taxi-app DEXTR in Nederland 11-08-2022 | 10:11:20
Taxi-app DEXTR is vanaf nu beschikbaar in Nederland in de App Store en Google Play Store. DEXTR verbindt op landelijke schaal vervoersbehoefte aan lokale taxibedrijven. Vraag en aanbod komen samen in één overzichtelijke app waar zowel de reiziger als de vervoerder van profiteert


[Interview] Robert van der Lans (Media.Monks): (digitale) overheidscommunicatie met inzet gedragswetenschap 10-08-2022 | 17:03:00
Media.Monks won samen met Roorda, DOT (TBWA), Havas Lemz en Noise de aanbesteding om de overheidscommunicatie te gaan doen voor DPC. Daarbij hebben ze een raamovereenkomst gekregen voor de campagne dienstverlening. We spraken met Robert van der Lans, Creative Director van Government.Monks bij Media.Monks


Deliveroo stopt in Nederland 10-08-2022 | 11:17:00
Deliveroo heeft aangekondigd dat het eind november 2022 zal stoppen met zijn Nederlandse operatie. Het in het Verenigd Koninkrijk gevestigde bedrijf stelt dat het altijd ernaar streeft om in markten actief te zijn waar er een duidelijk pad bestaat om een leidende positie te kunnen hebben


[Rumoer] Talpa Network | MPG.today | SuperRebel | DDB Unlimited | Corendon [M]media | GoSpooky 10-08-2022 | 10:01:00
Om een sfeerimpressie te geven van het onvergetelijke Talpa Network event vorige maand in Cannes deel ik graag deze aftermovie met jullie


Fiverr lanceert B2B-campagne Team Up 09-08-2022 | 14:00:00
Het freelance platform Fiverr richt zich met de lancering van de campagne Team Up voor het eerst op middelgrote en grote bedrijven. Team Up viert de verhoogde productiviteit en groei van bedrijven die steevast en herhaaldelijk werken met freelancers


DEPT legt de regie in de handen van de werknemer 09-08-2022 | 11:51:13
Een negen-tot-vijf baan met standaard vakantiegeldregeling en een vijfdaagse kantooraanwezigheid is niet langer de opzet waar het hart van iedere werknemer sneller van gaat kloppen. Flexibiliteit en vrijheid in je baan wordt steeds belangrijker


[Column] Thomas Mak: Vergeten we geen copywriters op te leiden? 09-08-2022 | 09:38:00
Je kent dat gevoel wel. Dat je alles al drie keer hebt gecheckt, maar toch blijft denken dat je iets vergeet. Waarschijnlijk had je het toen je laatst op vakantie ging. Ik heb de laatste tijd een werkgerelateerde variant. Kijk ik om me heen, op kantoor of op LinkedIn. Talent zat. Net afgestudeerd, klaar om te starten


[Column] Marc Stubbé (Bisbrick): Waar het uitgeefmodel nieuwe kansen biedt aan professionele dienstverleners 08-08-2022 | 13:58:00
Het bedrijfsmodel in de professionele dienstverlening heeft diepe wortels in het model van bestede tijd maal uurtarief. De consultant, jurist of expert schrijft haar tijd en het uurtarief is vervolgens bepalend voor de te betalen dienst


[DCVF Case] De beste merkintroductie van 2021 overtreffen? That’s a graze idea! 08-08-2022 | 07:18:00
Vorig jaar koos Unilever al voor De Combinatie van Factoren (DCVF) uit Amsterdam om ook Nederland kennis te laten maken met graze. En ook dit jaar ligt de campagne weer in handen van DCVF


[Column] Rolf van Oostrum (0930): Lastige tijden 05-08-2022 | 11:31:00
Het zijn lastige tijden in onze branche. En niet omdat we de nasleep van corona nog iedere dag ervaren. Ook niet omdat goed personeel op het moment moeilijk te vinden is


Ceci n’est pas un bureau ontwikkelt ledenwervingscampagne De Correspondent 05-08-2022 | 09:44:00
Om de ledenwerving een nieuwe impuls te geven heeft De Correspondent aan Ceci n’est pas un bureau gevraagd een campagne te ontwikkelen


DentsuACHTUNG! ontwikkelt vervolg campagne 'kom maar op met het leven’ Nationale-Nederlanden 04-08-2022 | 11:02:00
DentsuACHTUNG! ontwikkelt het vervolg op de campagne 'kom maar op met het leven’ van de Nationale-Nederlanden, waarin de financiële dienstverlener laat zien dat je - met de support van Nationale-Nederlanden - jouw ideale later zelf in de hand hebt


Media.Monks en vier andere bureaus verantwoordelijk voor creatieve campagnes Rijksoverheid 04-08-2022 | 10:12:28
Na een aanbesteding heeft de Dienst Publiek en Communicatie (DPC) van de Rijksoverheid Media.Monks, DOT (Open Now met TBWA\Neboko en D&B), Havas Lemz, Noise en reclamebureau Roorda gekozen als partners en sluit met hen een raamovereenkomst voor campagne dienstverlening



 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -