Jaargang 4 | editie 49 |9 december 2021
 

[Marketing Report Radio] Mette de Hoon (e-bike to go): Gorillas vroeg of we binnen 24 uur 500 elektrische fietsen konden leveren in Berlijn

Mette de Hoon is sinds anderhalf jaar Marketing Manager bij e-bike-to-go. Het bedrijf groeide in die periode van 20 naar 70 werknemers. In 2015 begon oprichter Jelle Visser e-bike-to-go met tien elektrische fietsen en dat zijn er intussen 10.000. Hoog tijd voor een goed gesprek met Mette de Hoon.

Mette de Hoon: “In het begin lag de focus op groot-zakelijke klanten, zoals PwC en UWV, die nog steeds klant zijn. Later kwam daar ook de consumentenmarkt bij, met abonnementen. Vanaf toen is het heel snel gegaan. Sinds...

Lees Meer

 
[Column] Bas Vlugt: Veel vraagtekens bij de bruikbaarheid van NMO Print & Merken Monitor

Ik heb me laten vertellen dat de operatie van NOM een miljoen euro per jaar kost. Het precieze getal maakt verder niet uit. Ik denk dat we het er met elkaar over eens kunnen zijn dat mediabereiksonderzoek veel geld kost. Dan verwacht je ook een resultaat waar de markt iets mee kan. Maar wat overal geldt, geldt ook hier: garbage in is garbage out.

DPG Media stelt alleen gegevens van ADR Nieuwsmedia ter beschikking. Daar komt een gigantisch getal uit van een merkbereik van 10,4 miljoen...

Lees Meer

 

Towel ontwikkelt merkcampagne Kia met De Jeugd van Tegenwoordig

Towel heeft een merkcampagne ontwikkeld voor Kia met de rapformatie De Jeugd van Tegenwoordig. Pepijn Lanen (Faberyayo), Oliviér Locadia (Willie Wartaal) en Fred Tratlehner (Vjeze Fur) spelen de hoofdrol in nieuwe online videoserie De Jeugd heeft de toekomst.

De heren zijn daarnaast te zien in een OOH-campagne langs de snelwegen A2 en A12 en in een dynamische social campagne. Kia biedt testrijders van de volledig elektrische Kia EV6 een audiotour aan, waarin de hoofdrolspelers...

Lees Meer

 
[Column] Eric Visser: Ad-tech's Wild West sees companies consolidate at exponential rate

Dept start met Ada by Dept, een eigen marketingtechnologieplatform dat is ontworpen om merken te helpen om hun digitale activiteiten op te bouwen en te versnellen. Creativiteit, technologie, data en mensen zijn de basis van digitaal succes en Ada by Dept combineert deze vier met de beste technologie en integraties van derde partijen voor duizenden campagnes. 

Ada by Dept komt daarbij met oplossingen voor het stimuleren van betere prestaties op het gebied van media, data en privacy, SEO, marketplaces en dynamische content...

Lees Meer

 
Netherlands emerging as 'Hottest Tech Hub' in Europe, not reaching its full potential yet, report

Atomico, an international investment firm that focuses on helping disruptive technology companies scale globally, announced that the Netherlands is emerging as Europe's hottest tech hub in its annual State of European Tech 2021 report.

Techleap.nl, a non-profit organisation, funded by the Dutch Ministry of Economic Affairs and Climate Policy, helping to quantify and accelerate the tech ecosystem of the Netherlands, welcomes the report and recognises the prosperity and maturity of the ecosystem...

Lees Meer

 

[Column] Arno Peperkoorn: Mij niet bellen

We leven in een bijzondere tijd. Een tijd waarin de stem van de consument sterker is dan ooit. De tijd waarin merken moeten kiezen en de meeste CMO’s het er nu toch echt wel over eens zijn dat kleur bekennen en keuzes maken onvermijdelijk zijn.

De tijd van een leuke commercial maken en denken dat niemand door je waardes heen kijkt, als die waardes er überhaupt al waren, is echt voorbij. Echt zijn. Daar draait het om. Holle frasen als relevantie liggen achter ons. Echt zijn...

Lees Meer

 

Open Now maakt feestdagen campagne Eén tegen Eenzaamheid

De met een Zilveren Loeki bekroonde Eén tegen eenzaamheid campagne is uitgebreid met een feestdagen commercial. De commercial is ontwikkeld door Open Now, onderdeel van DOT - de samenwerking tussen D&B, Open Now en TBWA.

In deze uiting, die vorig jaar wegens aangescherpte coronamaatregelen werd stopgezet, laat het ministerie van VWS wederom zien wat er gebeurt als je iets kleins voor iemand doet. En tegelijkertijd wat er gebeurt als je niets...

Lees Meer

 

 
 

[Vacatures] Glasnost zoekt een Senior Consultant

Wij zijn Glasnost, een ACE agency. Een creatief pr bureau dat dingen net even iets anders doet. Waar impact het resultaat is van creatieve campagnes die disrupten en het hart van de doelgroep raken.

Om zo merken met mensen en culturen te verbinden. Creatief, met lef en altijd earned first. Omdat de beste aandacht, verdiende aandacht is. Wij zoeken een Senior Consultant die de Glasnost visie en strategie zowel naar onze klanten als naar het team uitdraagt. Heb jij minimaal 6 jaar ervaring in het...

Lees Meer

 

[Vacatures] DPG Media zoekt een Media Planner

Kan jij werken terwijl miljoenen mensen met je meekijken? Bij DPG Media werk je voor merken die samen maandelijks ruim 90 procent van de Nederlanders bereiken.

Binnen het mediateam zijn we per direct op zoek naar een Media Planner. Het mediateam is verantwoordelijk voor de mediastrategie en het mediabeleid voor alle merken van DPG Media. Jaarlijks worden meer dan 100 campagnes ontwikkeld, van advies tot executie en van eigen media tot betaalde inzet. Dus ben jij op zoek naar een leuke uitdaging in het...

Lees Meer

 

[Vacatures] Exterion Media zoekt een International Key Account Manager

Wij zijn Exterion Media. Trotste nummer 1 buitenreclame-exploitant van Nederland en onderdeel van Global (het grootste radiobedrijf van de UK). Buitenreclame, ook wel Out-of-Home genoemd, is het oudste massamedium ter wereld en groeit nog steeds.

Onderweg kom je meerdere keren per dag, bewust of onbewust, in aanraking met aansprekende creaties van adverteerders. Out-of-Home is hét middel om het verschil te maken: het is overal, 24/7 en heeft een enorme digitale...

Lees Meer

 

Iemand nog een baan?

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

Dept officieel partner van RefugeeForce en verdiept zijn Salesforce-programma 27-01-2022 | 15:59:00
RefugeeForce wil een wereldwijde beweging creëren om voormalig vluchtelingen te helpen hun carrière te starten in het Salesforce-ecosysteem. Dept is zich bewust van de achtergestelde positie van nieuwkomers in Nederland en ziet het talent van deze groep


DPG Grow-podcast Brandkast! 5: Femke Furnee (Fest): Een het kan wel-mentaliteit is essentieel 27-01-2022 | 15:58:00
Femke Furnée is de jonge, energieke oprichtster van interieurmerk FEST, een betaalbaar designmerk. In Brandkast gaan Dominique Henskens en Roger Verdurmen in gesprek met Femke over ondernemen, positioneren en doelgroepdenken


[Marketing Report Radio] Dorkas Koenen (Rabobank) over de marketinglessen die hij leerde op weg naar Rome 27-01-2022 | 10:47:00
Dorkas Koenen is Chief Marketing Officer bij de Rabobank Groep. Bij Marketing Report Radio spreken we hem onder meer over zijn aankomende boek Bergen liegen niet, dat ontstond uit de marketinglessen die hij trok na een fietstocht naar Rome in de zomer van 2021.


Mediaxplain verder onder de naam Mediaplus 27-01-2022 | 08:32:00
Marketing- & mediabureau Mediaxplain gaat, anderhalf jaar na de samensmelting met de Serviceplan Group, voor één merk voor de media-activiteiten en lanceert een verenigde propositie onder de naam Mediaplus


Frank Bitter Managing Director Media bij Candid 27-01-2022 | 08:19:00
Candid heeft Frank Bitter aangesteld als de nieuwe leider van de mediatak binnen de platformorganisatie. Met die stap laat Candid de groeiambitie zien dat het platform heeft in het mediaspecialisme


[Interview] Ard Bossema (Grolsch): Media-exploitanten maken mij in 2022 blij met creativiteit en impact 26-01-2022 | 22:08:00
In aanloop naar de bekendmaking van DeMarketing100 op 9 maart 2022, publiceert Marketing Report een serie interviews met genomineerde marketeers. Vandaag spreken wij met Ard Bossema, Director Marketing & Strategy bij Koninklijke Grolsch


Jordi van den Bussche (Kwebbelkop) lanceert LaunchMyNFT 25-01-2022 | 13:47:00
Jordi van den Bussche, als Kwebbelkop één van de grootste YouTubers van Nederland, heeft LaunchMyNFT gelanceerd. Samen met twee businesspartners, Suraj Patel en Christopher R. Dawe, lanceert hij een NFT-generator


Brand New Live en Creative Animal lanceren The Show Room voor digital brand & product display 25-01-2022 | 12:11:00
Met The Show Room is het de bedoeling merken tot leven te brengen in een 3D-wereld met high-quality content, interactieve brand experience en wereldwijde livestreaming


[Interview] Christiaan van Betuw over menselijke marketing bij Mediaplus 25-01-2022 | 07:00:00
Christiaan van Betuw is Strategic Managing Partner bij Mediaplus, het bedrijf dat ontstond na de fusie tussen Mediaxplain en Serviceplan Group Netherlands. Te gast bij Nederlands MediaNetwerk TV vertelt hij over zijn bedrijf en het belang van menselijkheid in de contactmomenten met klanten en duurzaamheid


Zestien jaar groei voor Incentro 25-01-2022 | 06:00:00
Voor het zestiende jaar op rij rapporteert Incentro groei. De voorlopige cijfers laten zien dat in 2021 de omzet van de IT-dienstverlener uitkwam op ruim 60 miljoen euro, een groei van 7,3 procent ten opzichte van 2020. Het verwachte resultaat komt uit op 3,2 miljoen euro voor belastingen


[Marketing Report Radio] Charlotte Zelders: In tijden van crisis hebben mensen behoefte aan zekerheid, en dat biedt de ANWB 24-01-2022 | 10:21:00
Charlotte Zelders is Chief Marketing Officer bij de ANWB, waar ze leiding geeft aan 80 mensen. Ze begon er in mei 2020, dus moest improviserend haar weg vinden tijdens de pandemie


[Marketing Report Radio] Marscha Krouwel over de transformatie van Hearst 24-01-2022 | 09:45:00
Marscha Krouwel is Country Manager van Hearst Netherlands. De afgelopen tijd loodste ze het crossmediale tijdschriftenbedrijf door een flinke reorganisatie, waardoor er nu een onderneming staat die klaar is voor de toekomst. Bij Marketing Report Radio vertelt ze over de veranderingen


Jurgen Verstegen (Abovo Media): The Voice Gate zorgt voor hoge kijkdichtheden op lineaire televisie 22-01-2022 | 10:11:00
De aanstaande onthullingen over de misstanden in The Voice in het online programma BOOS van Tim Hofman zorgden ervoor dat Nederland het massaal over iets anders dan corona had


[Interview] Ana Henriques (TUI): Impact maken wordt steeds ingewikkelder 21-01-2022 | 16:27:00
In aanloop naar de bekendmaking van DeMarketing100, publiceert Marketing Report een serie interviews met genomineerde marketeers. Vandaag spreken wij met Ana Henriques, manager marketing en reclame bij TUI


Rijksoverheid komt met Hackbattle 21-01-2022 | 12:50:00
Het Ministerie van Economische Zaken en Klimaat (EZK) lanceert een campagne met als doel de consument aan te zetten slimme apparaten te updaten. Is Nederland zich bewust van de mogelijke gevolgen wanneer updates niet automatisch worden uitgevoerd



 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -