Jaargang 4 | editie 52 |23 december 2021
 

[Marketing Report Radio] Ton Rozestraten en Frank Volmer over adverteren op tv in 2022

In de speciale Eindejaarsuitzending van Marketing Report op New Business Radio blikten we in vier interviews vooruit op de advertentiemarkt van 2022. Ton Rozestraten, CCO van RTL Nederland en Frank Volmer, algemeen directeur van de Ster, geven hun visie op de ontwikkelingen.

Ton: “Terugkijkend op 2021 zien we een enorme groei die niemand had voorspeld. We komen uit op groei van 25 procent op jaarniveau. Dat was het niveau van 2011, dus pre-Facebook en YouTube. De groei kwam vooral door retailers...

Lees Meer

 

[Marketing Report Radio] Madelon Fortuin en Lauren van der Heijden over nieuwsmedia in 2022

Madelon Fortuin, commercieel directeur van NRC Media, en Lauren van der Heijden, CCO van DPG Media, spreken zich uit over de toekomst van nieuwsmedia.

Madelon: “Ik zie het positief in. Als ik kijk naar de advertentiemarkt vanuit NRC, is de kunst- en cultuurbranche belangrijk voor ons. Volgend jaar gaat die naar verwachting weer van het slot. Er is wel een grote behoefte aan goede...

Lees Meer

 

[Marketing Report Radio] Mariëlle Slenders en Bob Postma over marketing in 2022

Mariëlle Slenders van A.S. Watson en Bob Postma van Coca-Cola blikken terug en vooruit.

Bob: “Bij ons gaat het heel fluctuerend en flexibel en kunnen de omstandigheden per dag verschillen. Dat is boeiend maar maakt het ook lastig. De horeca dan weer open en dan weer dicht, maakt het toch moeilijk. We hebben altijd veel activaties rondom de klant en dat moeten we dan weer stopzetten bij...

Lees Meer

 

[Marketing Report Radio] Guy Grimmelt en Wierish Debipersad over outdoor advertising in 2022

Guy Grimmelt, Marketing en Sales Director bij  Exterion Media en Wierish Debipersad, commercieel directeur van Clear Channel, vertellen hoe zij tegen de markt aan kijken.

Guy: “We zijn zondag in lockdown gegaan, maar het valt allemaal wel mee. Ik verwacht dat het een goed jaar wordt en snel uit de lockdown komen. Mensen gaan snel terug naar...

Lees Meer

 

[Marketing Report Radio] Joris van der Pol en Rob Beijersbergen over audio in 2022

Joris van der Pol, algemeen directeur van OMS bij Talpa Network en voorzitter van Audify en Rob Beijersbergen, verkoopdirecteur bij Qmusic en bestuurslid van Audify, schijnen hun licht over wat gaat komen.

Rob: "We gaan met een nieuw mediaonderzoek beginnen, waarbij we van actief naar passief registreren gaan. De belangrijkste verandering is dat het een crossmediaal...

Lees Meer

 

[Marketing Report Radio] Mariëlle Krouwel en Angela Hordijk over creatie in 2022

Mariëlle Krouwel van NN Group en Angela Hordijk van Logitech bespreken de (feestelijke) verwachtingen voor 2022.

Mariëlle: “Laten we hopen op een feestelijk jaar, daar zijn we aan toe. De afgelopen twee jaar zijn we als mensen toch wel flexibel gebleken. Ik hoop dat we na de crisis toch weer gaan drijven op creativiteit en mooie dingen doen, niet alleen kleuren binnen de lijntjes en binnen de verwachtingen die...

Lees Meer

 

 
 

[Vacatures] DPG Media zoekt een Productmanager Retail

Als wij Donald Duck of vtwonen zeggen, heb jij dan al volop ideeën voor nieuwe productproposities? En heb jij ook nog een passie voor retail? Dan is dit jouw kans om te komen werken voor de mooiste mediamerken van Nederland!

Wat ga je doen

In deze veelzijdige functie werk je samen met redacties aan het totale magazine portfolio (bv: Donald Duck, Libelle & vtwonen). Je vertaalt uitkomsten van onderzoek, analyse en gezond ondernemerschap naar een optimale commerciële jaarplanning. Daarbij heb je specifieke aandacht voor het...

Lees Meer

 

[Vacancy] ViacomCBS is looking for a Content Coordinator

Sure, you will have challenging tasks, responsibilities, and freedom for your ideas, just like in other companies – but the difference is in the details.

At ViacomCBS you are not only bringing in your personal Know-How, but also your individual passion. Since we all share a love for great stories, we have gathered the best storytellers and committed ourselves to bringing the best possible stories to our audience all across the world. In the pursuit of telling all the new stories as well as the loved classics, we have grown...

Lees Meer

 

[Vacatures] Towel Media zoekt een Projectmanager FHM500 (For Him Magazine)

Vanaf februari start FHM 500 weer met de mooiste Nederlandse campagne van het jaar: de FHM500. De lijst der lijsten waarin de 500 mooiste vrouwen van Nederland worden opgenomen. We gaan niet alleen online keihard rocken, we organiseren ook een superdik event waar we ons magazine en de Mooiste Vrouw van Nederland gaan onthullen. Bij dit alles hebben we hulp nodig. Jouw hulp!

Wat ga je doen?

Als project manager ga je aan de slag met de FHM500 campagne; een van de grootste mediacampagnes van Nederland waarin print, online, video, event, marketing en...

Lees Meer

 

[Vacatures] Mediahuis zoekt een Senior Strateeg

Bij Wayne Parker Kent zoeken we een senior strateeg om ons team te versterken. 

Wat doet Wayne Parker Kent eigenlijk? 

Wij maken content voor merken. Geen content die je moet zien, maar content die je wilt zien. Content waar je op zit te wachten. Van (online) video’s en podcasts tot social content en platformen vol SEO-artikelen. En we helpen onze klanten met branding en advertising. Tv-commercials, socials ads, dat...

Lees Meer

 

[Vacatures] Talpa Network zoekt een B2B Marketing & Billboarding Coördinator

Wil jij deel uit maken van het grootste écht Nederlandse mediabedrijf, het bedrijf achter grote merken zoals o.a. SBS, Radio 538, Veronica, Net5, StukTV en LINDA. En krijg je energie van marketing en het leveren van de allerbeste service? Dan ben je hier aan het juiste adres!

Wie zijn wij? 

Talpa Media Solutions zet de doelstelling van de klant altijd centraal, want alleen op die manier kan het beste concept aangeboden worden. Effectiviteit en efficiëntie is daarbij een must. Onze sterke merken lenen zich voor 360 graden...

Lees Meer

 

Iemand nog een baan?

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

[The List] The Invaders 23-04-2024 | 14:11:00
We are The Invaders. We help brands unlock the value of gaming


TBWA en NS inspireren mensen met merkcampagne om de trein te nemen 23-04-2024 | 14:04:00
De NS lanceert in samenwerking met TBWA\NEBOKO een campagne die het merk een richting geeft. Het doel is om meer Nederlanders te inspireren


De drie Shortlisten SAN ABC Accenten 2023 zijn bekend 23-04-2024 | 12:08:00
De ABC-jury heeft na een tweede ronde in voorgaande weken de Shortlisten voor de drie SAN ABC Accenten 2023 vastgesteld


Xelion kiest Fightclub voor branding en performance campagnes 23-04-2024 | 10:34:00
Fightclub heeft onlangs een hernieuwde merkpositionering ontwikkeld voor Xelion, en werkt nu aan een campagne die de creatieve visie van het bureau vertaalt naar een aansprekende en effectieve strategie


[The List] Fightclub 23-04-2024 | 09:51:00
Sommige mensen zien ons als een stel vechtersbazen en -bazinnen. En eerlijk gezegd, ze hebben gelijk


Shortlist SAN Next Merkenbouwer 2023 bekend 22-04-2024 | 17:01:00
Na de eerste juryrondes heeft de jury SAN Next Merkenbouwer uit alle kandidaten vijf kandidaten op de Shortlist 2023 geplaatst


HR-scale-up Alleo haalt 5 miljoen aan investeringen binnen 22-04-2024 | 16:57:00
Alleo (voormalig YourCampus), een platform gericht op het optimaliseren van werknemer compensatie, heeft vijf miljoen euro opgehaald bij investeerders


Annika Drion, Milo Duyff, Kim Trap, Leila Popovych en Rico de Lange MT Boomerang 22-04-2024 | 16:25:00
Na 18 jaar doen de oprichters van Boomerang; Bo The, Alexander Veltman, Fikret Fetahovic en Eldin Fetahovic een stapje terug


Dentsu Creative ontwikkelt hardloop-campagne Nationale-Nederlanden 22-04-2024 | 16:08:29
Nationale-Nederlanden (NN) wil ook de beginnende hardloper in beweging brengen om zo bij te dragen aan het welzijn van een zo groot mogelijke groep mensen


Megawatt ontwikkelt campagne rondom erotische realityshow voor EasyToys 22-04-2024 | 16:05:00
EasyToys ondersteunt de recent gelanceerde realityshow The Clitoris Conquest met een uitgebreide campagne, ontwikkeld door Megawatt. De campagne bestaat uit onder meer een landingspagina en interactieve online game.  


The Others ontwikkelt vernieuwde visuele identiteit voor Eco-Movement 22-04-2024 | 15:45:00
Het doel van deze herpositionering is het verhogen van de waardeperceptie van Eco-Movement met opdrachtgevers zoals Uber, Tesla, Google en TomTom


UM, Alfred, Talpa Network & Praxis ontwikkelen reality-klusprogramma Het Blok 22-04-2024 | 15:19:00
UM ontwikkelde de contentstrategie van het reality-klusprogramma Het Blok, waarin Praxis zich positioneert als partner voor het verduurzamen van je woning


Crocodile Agency ontwikkelt campagne voor Bar-le-Duc 22-04-2024 | 12:50:00
Met onder andere een merkvideo, die de positioneringsstrategie Dorstig naar Meer zichtbaar maakt, inclusief een retail winactie


TBWA\NEBOKO introduceert samen met Odido Het Telefoonboekje 22-04-2024 | 12:08:00
Een verhaal geschreven in app-gesprekken door de kinderboekenschrijver Marjon Hoffman, onder andere bekend van de populaire reeks De Regels van Floor


[Vacatures] M2|OC zoekt een Communications Consultant 22-04-2024 | 07:32:00
M2|OC is per direct op zoek naar Communications Consultant -Full-time · Amsterdam



 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -