Jaargang 4 | editie 52 |23 december 2021
 

[Marketing Report Radio] Ton Rozestraten en Frank Volmer over adverteren op tv in 2022

In de speciale Eindejaarsuitzending van Marketing Report op New Business Radio blikten we in vier interviews vooruit op de advertentiemarkt van 2022. Ton Rozestraten, CCO van RTL Nederland en Frank Volmer, algemeen directeur van de Ster, geven hun visie op de ontwikkelingen.

Ton: “Terugkijkend op 2021 zien we een enorme groei die niemand had voorspeld. We komen uit op groei van 25 procent op jaarniveau. Dat was het niveau van 2011, dus pre-Facebook en YouTube. De groei kwam vooral door retailers...

Lees Meer

 

[Marketing Report Radio] Madelon Fortuin en Lauren van der Heijden over nieuwsmedia in 2022

Madelon Fortuin, commercieel directeur van NRC Media, en Lauren van der Heijden, CCO van DPG Media, spreken zich uit over de toekomst van nieuwsmedia.

Madelon: “Ik zie het positief in. Als ik kijk naar de advertentiemarkt vanuit NRC, is de kunst- en cultuurbranche belangrijk voor ons. Volgend jaar gaat die naar verwachting weer van het slot. Er is wel een grote behoefte aan goede...

Lees Meer

 

[Marketing Report Radio] Mariëlle Slenders en Bob Postma over marketing in 2022

Mariëlle Slenders van A.S. Watson en Bob Postma van Coca-Cola blikken terug en vooruit.

Bob: “Bij ons gaat het heel fluctuerend en flexibel en kunnen de omstandigheden per dag verschillen. Dat is boeiend maar maakt het ook lastig. De horeca dan weer open en dan weer dicht, maakt het toch moeilijk. We hebben altijd veel activaties rondom de klant en dat moeten we dan weer stopzetten bij...

Lees Meer

 

[Marketing Report Radio] Guy Grimmelt en Wierish Debipersad over outdoor advertising in 2022

Guy Grimmelt, Marketing en Sales Director bij  Exterion Media en Wierish Debipersad, commercieel directeur van Clear Channel, vertellen hoe zij tegen de markt aan kijken.

Guy: “We zijn zondag in lockdown gegaan, maar het valt allemaal wel mee. Ik verwacht dat het een goed jaar wordt en snel uit de lockdown komen. Mensen gaan snel terug naar...

Lees Meer

 

[Marketing Report Radio] Joris van der Pol en Rob Beijersbergen over audio in 2022

Joris van der Pol, algemeen directeur van OMS bij Talpa Network en voorzitter van Audify en Rob Beijersbergen, verkoopdirecteur bij Qmusic en bestuurslid van Audify, schijnen hun licht over wat gaat komen.

Rob: "We gaan met een nieuw mediaonderzoek beginnen, waarbij we van actief naar passief registreren gaan. De belangrijkste verandering is dat het een crossmediaal...

Lees Meer

 

[Marketing Report Radio] Mariëlle Krouwel en Angela Hordijk over creatie in 2022

Mariëlle Krouwel van NN Group en Angela Hordijk van Logitech bespreken de (feestelijke) verwachtingen voor 2022.

Mariëlle: “Laten we hopen op een feestelijk jaar, daar zijn we aan toe. De afgelopen twee jaar zijn we als mensen toch wel flexibel gebleken. Ik hoop dat we na de crisis toch weer gaan drijven op creativiteit en mooie dingen doen, niet alleen kleuren binnen de lijntjes en binnen de verwachtingen die...

Lees Meer

 

 
 

[Vacatures] DPG Media zoekt een Productmanager Retail

Als wij Donald Duck of vtwonen zeggen, heb jij dan al volop ideeën voor nieuwe productproposities? En heb jij ook nog een passie voor retail? Dan is dit jouw kans om te komen werken voor de mooiste mediamerken van Nederland!

Wat ga je doen

In deze veelzijdige functie werk je samen met redacties aan het totale magazine portfolio (bv: Donald Duck, Libelle & vtwonen). Je vertaalt uitkomsten van onderzoek, analyse en gezond ondernemerschap naar een optimale commerciële jaarplanning. Daarbij heb je specifieke aandacht voor het...

Lees Meer

 

[Vacancy] ViacomCBS is looking for a Content Coordinator

Sure, you will have challenging tasks, responsibilities, and freedom for your ideas, just like in other companies – but the difference is in the details.

At ViacomCBS you are not only bringing in your personal Know-How, but also your individual passion. Since we all share a love for great stories, we have gathered the best storytellers and committed ourselves to bringing the best possible stories to our audience all across the world. In the pursuit of telling all the new stories as well as the loved classics, we have grown...

Lees Meer

 

[Vacatures] Towel Media zoekt een Projectmanager FHM500 (For Him Magazine)

Vanaf februari start FHM 500 weer met de mooiste Nederlandse campagne van het jaar: de FHM500. De lijst der lijsten waarin de 500 mooiste vrouwen van Nederland worden opgenomen. We gaan niet alleen online keihard rocken, we organiseren ook een superdik event waar we ons magazine en de Mooiste Vrouw van Nederland gaan onthullen. Bij dit alles hebben we hulp nodig. Jouw hulp!

Wat ga je doen?

Als project manager ga je aan de slag met de FHM500 campagne; een van de grootste mediacampagnes van Nederland waarin print, online, video, event, marketing en...

Lees Meer

 

[Vacatures] Mediahuis zoekt een Senior Strateeg

Bij Wayne Parker Kent zoeken we een senior strateeg om ons team te versterken. 

Wat doet Wayne Parker Kent eigenlijk? 

Wij maken content voor merken. Geen content die je moet zien, maar content die je wilt zien. Content waar je op zit te wachten. Van (online) video’s en podcasts tot social content en platformen vol SEO-artikelen. En we helpen onze klanten met branding en advertising. Tv-commercials, socials ads, dat...

Lees Meer

 

[Vacatures] Talpa Network zoekt een B2B Marketing & Billboarding Coördinator

Wil jij deel uit maken van het grootste écht Nederlandse mediabedrijf, het bedrijf achter grote merken zoals o.a. SBS, Radio 538, Veronica, Net5, StukTV en LINDA. En krijg je energie van marketing en het leveren van de allerbeste service? Dan ben je hier aan het juiste adres!

Wie zijn wij? 

Talpa Media Solutions zet de doelstelling van de klant altijd centraal, want alleen op die manier kan het beste concept aangeboden worden. Effectiviteit en efficiëntie is daarbij een must. Onze sterke merken lenen zich voor 360 graden...

Lees Meer

 

Iemand nog een baan?

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

Dept officieel partner van RefugeeForce en verdiept zijn Salesforce-programma 27-01-2022 | 15:59:00
RefugeeForce wil een wereldwijde beweging creëren om voormalig vluchtelingen te helpen hun carrière te starten in het Salesforce-ecosysteem. Dept is zich bewust van de achtergestelde positie van nieuwkomers in Nederland en ziet het talent van deze groep


DPG Grow-podcast Brandkast! 5: Femke Furnee (Fest): Een het kan wel-mentaliteit is essentieel 27-01-2022 | 15:58:00
Femke Furnée is de jonge, energieke oprichtster van interieurmerk FEST, een betaalbaar designmerk. In Brandkast gaan Dominique Henskens en Roger Verdurmen in gesprek met Femke over ondernemen, positioneren en doelgroepdenken


[Marketing Report Radio] Dorkas Koenen (Rabobank) over de marketinglessen die hij leerde op weg naar Rome 27-01-2022 | 10:47:00
Dorkas Koenen is Chief Marketing Officer bij de Rabobank Groep. Bij Marketing Report Radio spreken we hem onder meer over zijn aankomende boek Bergen liegen niet, dat ontstond uit de marketinglessen die hij trok na een fietstocht naar Rome in de zomer van 2021.


Mediaxplain verder onder de naam Mediaplus 27-01-2022 | 08:32:00
Marketing- & mediabureau Mediaxplain gaat, anderhalf jaar na de samensmelting met de Serviceplan Group, voor één merk voor de media-activiteiten en lanceert een verenigde propositie onder de naam Mediaplus


Frank Bitter Managing Director Media bij Candid 27-01-2022 | 08:19:00
Candid heeft Frank Bitter aangesteld als de nieuwe leider van de mediatak binnen de platformorganisatie. Met die stap laat Candid de groeiambitie zien dat het platform heeft in het mediaspecialisme


[Interview] Ard Bossema (Grolsch): Media-exploitanten maken mij in 2022 blij met creativiteit en impact 26-01-2022 | 22:08:00
In aanloop naar de bekendmaking van DeMarketing100 op 9 maart 2022, publiceert Marketing Report een serie interviews met genomineerde marketeers. Vandaag spreken wij met Ard Bossema, Director Marketing & Strategy bij Koninklijke Grolsch


Jordi van den Bussche (Kwebbelkop) lanceert LaunchMyNFT 25-01-2022 | 13:47:00
Jordi van den Bussche, als Kwebbelkop één van de grootste YouTubers van Nederland, heeft LaunchMyNFT gelanceerd. Samen met twee businesspartners, Suraj Patel en Christopher R. Dawe, lanceert hij een NFT-generator


Brand New Live en Creative Animal lanceren The Show Room voor digital brand & product display 25-01-2022 | 12:11:00
Met The Show Room is het de bedoeling merken tot leven te brengen in een 3D-wereld met high-quality content, interactieve brand experience en wereldwijde livestreaming


[Interview] Christiaan van Betuw over menselijke marketing bij Mediaplus 25-01-2022 | 07:00:00
Christiaan van Betuw is Strategic Managing Partner bij Mediaplus, het bedrijf dat ontstond na de fusie tussen Mediaxplain en Serviceplan Group Netherlands. Te gast bij Nederlands MediaNetwerk TV vertelt hij over zijn bedrijf en het belang van menselijkheid in de contactmomenten met klanten en duurzaamheid


Zestien jaar groei voor Incentro 25-01-2022 | 06:00:00
Voor het zestiende jaar op rij rapporteert Incentro groei. De voorlopige cijfers laten zien dat in 2021 de omzet van de IT-dienstverlener uitkwam op ruim 60 miljoen euro, een groei van 7,3 procent ten opzichte van 2020. Het verwachte resultaat komt uit op 3,2 miljoen euro voor belastingen


[Marketing Report Radio] Charlotte Zelders: In tijden van crisis hebben mensen behoefte aan zekerheid, en dat biedt de ANWB 24-01-2022 | 10:21:00
Charlotte Zelders is Chief Marketing Officer bij de ANWB, waar ze leiding geeft aan 80 mensen. Ze begon er in mei 2020, dus moest improviserend haar weg vinden tijdens de pandemie


[Marketing Report Radio] Marscha Krouwel over de transformatie van Hearst 24-01-2022 | 09:45:00
Marscha Krouwel is Country Manager van Hearst Netherlands. De afgelopen tijd loodste ze het crossmediale tijdschriftenbedrijf door een flinke reorganisatie, waardoor er nu een onderneming staat die klaar is voor de toekomst. Bij Marketing Report Radio vertelt ze over de veranderingen


Jurgen Verstegen (Abovo Media): The Voice Gate zorgt voor hoge kijkdichtheden op lineaire televisie 22-01-2022 | 10:11:00
De aanstaande onthullingen over de misstanden in The Voice in het online programma BOOS van Tim Hofman zorgden ervoor dat Nederland het massaal over iets anders dan corona had


[Interview] Ana Henriques (TUI): Impact maken wordt steeds ingewikkelder 21-01-2022 | 16:27:00
In aanloop naar de bekendmaking van DeMarketing100, publiceert Marketing Report een serie interviews met genomineerde marketeers. Vandaag spreken wij met Ana Henriques, manager marketing en reclame bij TUI


Rijksoverheid komt met Hackbattle 21-01-2022 | 12:50:00
Het Ministerie van Economische Zaken en Klimaat (EZK) lanceert een campagne met als doel de consument aan te zetten slimme apparaten te updaten. Is Nederland zich bewust van de mogelijke gevolgen wanneer updates niet automatisch worden uitgevoerd



 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -