Jaargang 4 | editie 51 |16 december 2021
 

[Column] Jeroen Verkroost: Merken en The Metaverse: op zoek naar langdurige interacties

Ik ontkom er niet aan om eerst te proberen uit te leggen wat de metaverse überhaupt is. Dat is voor heel veel mensen namelijk absoluut nog niet duidelijk, terwijl je het woord ongeveer in elk stuk over innovatie, marketing en social media tegenkomt als de absolute toekomstdroom.

De metaverse is in feite de plaats waar je bent als je met (een deel van) je aandacht niet in de fysieke wereld bent. In die zin zijn we eigenlijk al in de metaverse op het moment dat we met ons hoofd bezig zijn een e-mail te componeren, een...

Lees Meer

 

Outbrain lanceert Native Advertising Header Bidding

Outbrain heeft Native Advertising Header Bidding gelanceerd. Deze zal Nederlandse mediapartners helpen bij het genereren van meer inkomsten door Outbrain in staat te stellen om advertenties te verspreiden op alle mogelijke advertentieplaatsen.

Native Header Bidding stelt de advertising engine van Outbrain in staat om programmatisch te bieden op display- en video-advertenties voor het presenteren van Outbrain Native Ads. Deze strategische stap is gezet om de mediapartners van...

Lees Meer

 

Dept breidt uit met digital marketing agency Feed

Met de komst van Feed breidt Dept zijn wereldwijde aanwezigheid uit naar Canada en Australië. Feed is gespecialiseerd in het leveren van hyper-gepersonaliseerde content op schaal voor vooruitstrevende internationale merken zoals eBay en Ancestry.com.

Met meer dan 200 experts in Londen, Manchester, San Francisco, Berlijn, Sydney, Parijs en Toronto versnelt Feed zijn wereldwijde executiekracht door zich aan te sluiten bij Dept, een van de snelst groeiende digital agencies ter wereld...

Lees Meer

 

Easytoys lanceert sexy e-book voor goed doel Dance4Life

De samenwerking tussen EasyToys en goede doelenorganisatie Dance4Life krijgt vanaf 15 december een extra boost met de lancering van een eigen erotisch e-book. Het boek behandelt onderwerpen waar ook Dance4Life zich voor inzet: plezier en gelijkheid in de slaapkamer met respect voor wensen en grenzen.

De totale opbrengst van het boek doneert EasyToys aan Dance4Life. Het e-book Genieten van Seks doe je zó is vanaf vandaag te bestellen via de erotische webshop voor het symbolische bedrag van 1 euro. Dit bedrag gaat direct naar...

Lees Meer

 

ICE announces Peter de Mönnink as new CEO

ICE, the world’s first integrated processing hub, has announced that Peter de Mönnink will take the helm as CEO, effective March 2022.

Peter brings a wealth of experience to the position from running several large media companies, with a proven track record of delivering new online products and services. For 3 years, Peter was CEO of the Dutch media company Talpa Network, overseeing a diverse range of audio, video, E-commerce and magazine services. Prior to this, he was CEO...

Lees Meer

 

[Marketing Report] Bob Koigi: The nexus between advertising and climate change

Advertising has a potential to play a significant role in combating climate change and can be used to educate customers about products and services with a low carbon footprint. 

This is according to a recent survey commissioned by the UK-based  Institute of Practitioners in Advertising, IPA , and carried out by Opinium among a sample of 2,000 UK adults aged 18 years and above. The survey further revealed that 59% of people like seeing what companies are doing to help...

Lees Meer

 

 
 

Facturatie uitbesteden via Debiteurnet, zo doe je dat!

Het debiteurenbeheer in eigen handen nemen vraagt veel tijd en energie. Vaak wordt het belang van het debiteurenbeheer over het hoofd gezien. Meestal is dit een gevolg van tijdgebrek, maar het kan simpelweg ook omdat er niet voldoende kennis over is of omdat het helemaal niet fijn is om alleen te doen. 

Debiteurnet.com praat je bij over de voordelen van uitbesteden. Je kunt dan een derde partij inschakelen en zo jouw debiteurenbeheer uitbesteden. Er bestaan echter meerdere manieren om jouw administratie door te geven...

Lees Meer

 

[Vacatures] Mediahuis zoekt een Creative Producer

ij Wayne Parker Kent zijn we op zoek naar een ervaren Creative Producer voor onze video en overige digitale producties.

Je produceert onze creatieve concepten voor alle mooie merken waarvoor we werken. Meestal zijn dit videoproducties, maar het kan ook om een foto, podcast of event productie gaan. Het is zaak dat jij het gehele project, van A tot Z, tot in de puntjes kan produceren. Je houdt van duidelijkheid, overzicht, precisie en neemt graag de lead. Daarbij denk je...

Lees Meer

 

[Vacatures] JCDecaux zoekt Account Manager Amsterdam

Wil jij de kans grijpen om in het leukste Sales team van JCDecaux te werken? Dan ben je op zoek naar ons!

Waar worden wij enthousiast van?

Een collega, onze nieuwe Account Manager (Lokaal Amsterdam) in dit geval, die keihard durft te onderhandelen, maar nooit het belang van een waardevolle relatie uit het oog verliest. Jij kunt lokale adverteerders, media- en reclamebureaus overtuigen van de kracht van de buitenreclame: (Digital) Out of Home én JCDecaux in het...

Lees Meer

 

[Vacatures] Rapport zoekt een Out of Home Consultant

Raak jij ook zo enthousiast van mooie reclamecampagnes op grote digitale schermen? Je bent de campagnes van onze klanten Coca-Cola, Vattenfall of Nespresso vast wel eens tegen gekomen in het straatbeeld.

Om de prachtige klanten uit ons portfolio te versterken in hun marketing, zijn we per direct op zoek naar een: Out of Home Consultant. Als Out of Home (OOH) consultant ben je verantwoordelijk voor het ontwikkelen van media-advies voor onze klanten. In het kort: Dat advies is een tactische...

Lees Meer

 

Iemand nog een baan?

Lees Meer

 
Vrolijk kerstfeest!

Wij wensen iedereen een vrolijk kerstfeest.

Het hoeft natuurlijk niet maar als je onze kerstwensvideo ook echt wilt bekijken, kan dat hier

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

Dept officieel partner van RefugeeForce en verdiept zijn Salesforce-programma 27-01-2022 | 15:59:00
RefugeeForce wil een wereldwijde beweging creëren om voormalig vluchtelingen te helpen hun carrière te starten in het Salesforce-ecosysteem. Dept is zich bewust van de achtergestelde positie van nieuwkomers in Nederland en ziet het talent van deze groep


DPG Grow-podcast Brandkast! 5: Femke Furnee (Fest): Een het kan wel-mentaliteit is essentieel 27-01-2022 | 15:58:00
Femke Furnée is de jonge, energieke oprichtster van interieurmerk FEST, een betaalbaar designmerk. In Brandkast gaan Dominique Henskens en Roger Verdurmen in gesprek met Femke over ondernemen, positioneren en doelgroepdenken


[Marketing Report Radio] Dorkas Koenen (Rabobank) over de marketinglessen die hij leerde op weg naar Rome 27-01-2022 | 10:47:00
Dorkas Koenen is Chief Marketing Officer bij de Rabobank Groep. Bij Marketing Report Radio spreken we hem onder meer over zijn aankomende boek Bergen liegen niet, dat ontstond uit de marketinglessen die hij trok na een fietstocht naar Rome in de zomer van 2021.


Mediaxplain verder onder de naam Mediaplus 27-01-2022 | 08:32:00
Marketing- & mediabureau Mediaxplain gaat, anderhalf jaar na de samensmelting met de Serviceplan Group, voor één merk voor de media-activiteiten en lanceert een verenigde propositie onder de naam Mediaplus


Frank Bitter Managing Director Media bij Candid 27-01-2022 | 08:19:00
Candid heeft Frank Bitter aangesteld als de nieuwe leider van de mediatak binnen de platformorganisatie. Met die stap laat Candid de groeiambitie zien dat het platform heeft in het mediaspecialisme


[Interview] Ard Bossema (Grolsch): Media-exploitanten maken mij in 2022 blij met creativiteit en impact 26-01-2022 | 22:08:00
In aanloop naar de bekendmaking van DeMarketing100 op 9 maart 2022, publiceert Marketing Report een serie interviews met genomineerde marketeers. Vandaag spreken wij met Ard Bossema, Director Marketing & Strategy bij Koninklijke Grolsch


Jordi van den Bussche (Kwebbelkop) lanceert LaunchMyNFT 25-01-2022 | 13:47:00
Jordi van den Bussche, als Kwebbelkop één van de grootste YouTubers van Nederland, heeft LaunchMyNFT gelanceerd. Samen met twee businesspartners, Suraj Patel en Christopher R. Dawe, lanceert hij een NFT-generator


Brand New Live en Creative Animal lanceren The Show Room voor digital brand & product display 25-01-2022 | 12:11:00
Met The Show Room is het de bedoeling merken tot leven te brengen in een 3D-wereld met high-quality content, interactieve brand experience en wereldwijde livestreaming


[Interview] Christiaan van Betuw over menselijke marketing bij Mediaplus 25-01-2022 | 07:00:00
Christiaan van Betuw is Strategic Managing Partner bij Mediaplus, het bedrijf dat ontstond na de fusie tussen Mediaxplain en Serviceplan Group Netherlands. Te gast bij Nederlands MediaNetwerk TV vertelt hij over zijn bedrijf en het belang van menselijkheid in de contactmomenten met klanten en duurzaamheid


Zestien jaar groei voor Incentro 25-01-2022 | 06:00:00
Voor het zestiende jaar op rij rapporteert Incentro groei. De voorlopige cijfers laten zien dat in 2021 de omzet van de IT-dienstverlener uitkwam op ruim 60 miljoen euro, een groei van 7,3 procent ten opzichte van 2020. Het verwachte resultaat komt uit op 3,2 miljoen euro voor belastingen


[Marketing Report Radio] Charlotte Zelders: In tijden van crisis hebben mensen behoefte aan zekerheid, en dat biedt de ANWB 24-01-2022 | 10:21:00
Charlotte Zelders is Chief Marketing Officer bij de ANWB, waar ze leiding geeft aan 80 mensen. Ze begon er in mei 2020, dus moest improviserend haar weg vinden tijdens de pandemie


[Marketing Report Radio] Marscha Krouwel over de transformatie van Hearst 24-01-2022 | 09:45:00
Marscha Krouwel is Country Manager van Hearst Netherlands. De afgelopen tijd loodste ze het crossmediale tijdschriftenbedrijf door een flinke reorganisatie, waardoor er nu een onderneming staat die klaar is voor de toekomst. Bij Marketing Report Radio vertelt ze over de veranderingen


Jurgen Verstegen (Abovo Media): The Voice Gate zorgt voor hoge kijkdichtheden op lineaire televisie 22-01-2022 | 10:11:00
De aanstaande onthullingen over de misstanden in The Voice in het online programma BOOS van Tim Hofman zorgden ervoor dat Nederland het massaal over iets anders dan corona had


[Interview] Ana Henriques (TUI): Impact maken wordt steeds ingewikkelder 21-01-2022 | 16:27:00
In aanloop naar de bekendmaking van DeMarketing100, publiceert Marketing Report een serie interviews met genomineerde marketeers. Vandaag spreken wij met Ana Henriques, manager marketing en reclame bij TUI


Rijksoverheid komt met Hackbattle 21-01-2022 | 12:50:00
Het Ministerie van Economische Zaken en Klimaat (EZK) lanceert een campagne met als doel de consument aan te zetten slimme apparaten te updaten. Is Nederland zich bewust van de mogelijke gevolgen wanneer updates niet automatisch worden uitgevoerd



 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -