Jaargang 4 | editie 51 |16 december 2021
 

[Column] Jeroen Verkroost: Merken en The Metaverse: op zoek naar langdurige interacties

Ik ontkom er niet aan om eerst te proberen uit te leggen wat de metaverse überhaupt is. Dat is voor heel veel mensen namelijk absoluut nog niet duidelijk, terwijl je het woord ongeveer in elk stuk over innovatie, marketing en social media tegenkomt als de absolute toekomstdroom.

De metaverse is in feite de plaats waar je bent als je met (een deel van) je aandacht niet in de fysieke wereld bent. In die zin zijn we eigenlijk al in de metaverse op het moment dat we met ons hoofd bezig zijn een e-mail te componeren, een...

Lees Meer

 

Outbrain lanceert Native Advertising Header Bidding

Outbrain heeft Native Advertising Header Bidding gelanceerd. Deze zal Nederlandse mediapartners helpen bij het genereren van meer inkomsten door Outbrain in staat te stellen om advertenties te verspreiden op alle mogelijke advertentieplaatsen.

Native Header Bidding stelt de advertising engine van Outbrain in staat om programmatisch te bieden op display- en video-advertenties voor het presenteren van Outbrain Native Ads. Deze strategische stap is gezet om de mediapartners van...

Lees Meer

 

Dept breidt uit met digital marketing agency Feed

Met de komst van Feed breidt Dept zijn wereldwijde aanwezigheid uit naar Canada en Australië. Feed is gespecialiseerd in het leveren van hyper-gepersonaliseerde content op schaal voor vooruitstrevende internationale merken zoals eBay en Ancestry.com.

Met meer dan 200 experts in Londen, Manchester, San Francisco, Berlijn, Sydney, Parijs en Toronto versnelt Feed zijn wereldwijde executiekracht door zich aan te sluiten bij Dept, een van de snelst groeiende digital agencies ter wereld...

Lees Meer

 

Easytoys lanceert sexy e-book voor goed doel Dance4Life

De samenwerking tussen EasyToys en goede doelenorganisatie Dance4Life krijgt vanaf 15 december een extra boost met de lancering van een eigen erotisch e-book. Het boek behandelt onderwerpen waar ook Dance4Life zich voor inzet: plezier en gelijkheid in de slaapkamer met respect voor wensen en grenzen.

De totale opbrengst van het boek doneert EasyToys aan Dance4Life. Het e-book Genieten van Seks doe je zó is vanaf vandaag te bestellen via de erotische webshop voor het symbolische bedrag van 1 euro. Dit bedrag gaat direct naar...

Lees Meer

 

ICE announces Peter de Mönnink as new CEO

ICE, the world’s first integrated processing hub, has announced that Peter de Mönnink will take the helm as CEO, effective March 2022.

Peter brings a wealth of experience to the position from running several large media companies, with a proven track record of delivering new online products and services. For 3 years, Peter was CEO of the Dutch media company Talpa Network, overseeing a diverse range of audio, video, E-commerce and magazine services. Prior to this, he was CEO...

Lees Meer

 

[Marketing Report] Bob Koigi: The nexus between advertising and climate change

Advertising has a potential to play a significant role in combating climate change and can be used to educate customers about products and services with a low carbon footprint. 

This is according to a recent survey commissioned by the UK-based  Institute of Practitioners in Advertising, IPA , and carried out by Opinium among a sample of 2,000 UK adults aged 18 years and above. The survey further revealed that 59% of people like seeing what companies are doing to help...

Lees Meer

 

 
 

Facturatie uitbesteden via Debiteurnet, zo doe je dat!

Het debiteurenbeheer in eigen handen nemen vraagt veel tijd en energie. Vaak wordt het belang van het debiteurenbeheer over het hoofd gezien. Meestal is dit een gevolg van tijdgebrek, maar het kan simpelweg ook omdat er niet voldoende kennis over is of omdat het helemaal niet fijn is om alleen te doen. 

Debiteurnet.com praat je bij over de voordelen van uitbesteden. Je kunt dan een derde partij inschakelen en zo jouw debiteurenbeheer uitbesteden. Er bestaan echter meerdere manieren om jouw administratie door te geven...

Lees Meer

 

[Vacatures] Mediahuis zoekt een Creative Producer

ij Wayne Parker Kent zijn we op zoek naar een ervaren Creative Producer voor onze video en overige digitale producties.

Je produceert onze creatieve concepten voor alle mooie merken waarvoor we werken. Meestal zijn dit videoproducties, maar het kan ook om een foto, podcast of event productie gaan. Het is zaak dat jij het gehele project, van A tot Z, tot in de puntjes kan produceren. Je houdt van duidelijkheid, overzicht, precisie en neemt graag de lead. Daarbij denk je...

Lees Meer

 

[Vacatures] JCDecaux zoekt Account Manager Amsterdam

Wil jij de kans grijpen om in het leukste Sales team van JCDecaux te werken? Dan ben je op zoek naar ons!

Waar worden wij enthousiast van?

Een collega, onze nieuwe Account Manager (Lokaal Amsterdam) in dit geval, die keihard durft te onderhandelen, maar nooit het belang van een waardevolle relatie uit het oog verliest. Jij kunt lokale adverteerders, media- en reclamebureaus overtuigen van de kracht van de buitenreclame: (Digital) Out of Home én JCDecaux in het...

Lees Meer

 

[Vacatures] Rapport zoekt een Out of Home Consultant

Raak jij ook zo enthousiast van mooie reclamecampagnes op grote digitale schermen? Je bent de campagnes van onze klanten Coca-Cola, Vattenfall of Nespresso vast wel eens tegen gekomen in het straatbeeld.

Om de prachtige klanten uit ons portfolio te versterken in hun marketing, zijn we per direct op zoek naar een: Out of Home Consultant. Als Out of Home (OOH) consultant ben je verantwoordelijk voor het ontwikkelen van media-advies voor onze klanten. In het kort: Dat advies is een tactische...

Lees Meer

 

Iemand nog een baan?

Lees Meer

 
Vrolijk kerstfeest!

Wij wensen iedereen een vrolijk kerstfeest.

Het hoeft natuurlijk niet maar als je onze kerstwensvideo ook echt wilt bekijken, kan dat hier

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

Designstudio ShopTalk sluit zich aan bij DEPT 11-08-2022 | 13:25:10
Brand en experience designstudio ShopTalk heeft zich aangesloten bij DEPT. ShopTalk is gespecialiseerd in het creëren van impactvolle merkervaringen door het samenbrengen van talent en technologie, en doet dat voor klanten zoals Heinz en Innocent


Gorillas benoemt Anastasia Dellis tot General Manager Nederland 11-08-2022 | 11:00:27
Gorillas benoemt Anastasia Dellis tot General Manager Nederland. Anastasia Dellis is bijna anderhalf jaar werkzaam geweest als Commercieel Directeur, waarbij zij verantwoordelijk was voor de samenstelling van het Nederlandse assortiment en daarnaast de inkoopmarges heeft laten groeien


Alchemy.amsterdam ontwikkelt merkidentiteit voor taxi-app DEXTR in Nederland 11-08-2022 | 10:11:20
Taxi-app DEXTR is vanaf nu beschikbaar in Nederland in de App Store en Google Play Store. DEXTR verbindt op landelijke schaal vervoersbehoefte aan lokale taxibedrijven. Vraag en aanbod komen samen in één overzichtelijke app waar zowel de reiziger als de vervoerder van profiteert


[Interview] Robert van der Lans (Media.Monks): (digitale) overheidscommunicatie met inzet gedragswetenschap 10-08-2022 | 17:03:00
Media.Monks won samen met Roorda, DOT (TBWA), Havas Lemz en Noise de aanbesteding om de overheidscommunicatie te gaan doen voor DPC. Daarbij hebben ze een raamovereenkomst gekregen voor de campagne dienstverlening. We spraken met Robert van der Lans, Creative Director van Government.Monks bij Media.Monks


Deliveroo stopt in Nederland 10-08-2022 | 11:17:00
Deliveroo heeft aangekondigd dat het eind november 2022 zal stoppen met zijn Nederlandse operatie. Het in het Verenigd Koninkrijk gevestigde bedrijf stelt dat het altijd ernaar streeft om in markten actief te zijn waar er een duidelijk pad bestaat om een leidende positie te kunnen hebben


[Rumoer] Talpa Network | MPG.today | SuperRebel | DDB Unlimited | Corendon [M]media | GoSpooky 10-08-2022 | 10:01:00
Om een sfeerimpressie te geven van het onvergetelijke Talpa Network event vorige maand in Cannes deel ik graag deze aftermovie met jullie


Fiverr lanceert B2B-campagne Team Up 09-08-2022 | 14:00:00
Het freelance platform Fiverr richt zich met de lancering van de campagne Team Up voor het eerst op middelgrote en grote bedrijven. Team Up viert de verhoogde productiviteit en groei van bedrijven die steevast en herhaaldelijk werken met freelancers


DEPT legt de regie in de handen van de werknemer 09-08-2022 | 11:51:13
Een negen-tot-vijf baan met standaard vakantiegeldregeling en een vijfdaagse kantooraanwezigheid is niet langer de opzet waar het hart van iedere werknemer sneller van gaat kloppen. Flexibiliteit en vrijheid in je baan wordt steeds belangrijker


[Column] Thomas Mak: Vergeten we geen copywriters op te leiden? 09-08-2022 | 09:38:00
Je kent dat gevoel wel. Dat je alles al drie keer hebt gecheckt, maar toch blijft denken dat je iets vergeet. Waarschijnlijk had je het toen je laatst op vakantie ging. Ik heb de laatste tijd een werkgerelateerde variant. Kijk ik om me heen, op kantoor of op LinkedIn. Talent zat. Net afgestudeerd, klaar om te starten


[Column] Marc Stubbé (Bisbrick): Waar het uitgeefmodel nieuwe kansen biedt aan professionele dienstverleners 08-08-2022 | 13:58:00
Het bedrijfsmodel in de professionele dienstverlening heeft diepe wortels in het model van bestede tijd maal uurtarief. De consultant, jurist of expert schrijft haar tijd en het uurtarief is vervolgens bepalend voor de te betalen dienst


[DCVF Case] De beste merkintroductie van 2021 overtreffen? That’s a graze idea! 08-08-2022 | 07:18:00
Vorig jaar koos Unilever al voor De Combinatie van Factoren (DCVF) uit Amsterdam om ook Nederland kennis te laten maken met graze. En ook dit jaar ligt de campagne weer in handen van DCVF


[Column] Rolf van Oostrum (0930): Lastige tijden 05-08-2022 | 11:31:00
Het zijn lastige tijden in onze branche. En niet omdat we de nasleep van corona nog iedere dag ervaren. Ook niet omdat goed personeel op het moment moeilijk te vinden is


Ceci n’est pas un bureau ontwikkelt ledenwervingscampagne De Correspondent 05-08-2022 | 09:44:00
Om de ledenwerving een nieuwe impuls te geven heeft De Correspondent aan Ceci n’est pas un bureau gevraagd een campagne te ontwikkelen


DentsuACHTUNG! ontwikkelt vervolg campagne 'kom maar op met het leven’ Nationale-Nederlanden 04-08-2022 | 11:02:00
DentsuACHTUNG! ontwikkelt het vervolg op de campagne 'kom maar op met het leven’ van de Nationale-Nederlanden, waarin de financiële dienstverlener laat zien dat je - met de support van Nationale-Nederlanden - jouw ideale later zelf in de hand hebt


Media.Monks en vier andere bureaus verantwoordelijk voor creatieve campagnes Rijksoverheid 04-08-2022 | 10:12:28
Na een aanbesteding heeft de Dienst Publiek en Communicatie (DPC) van de Rijksoverheid Media.Monks, DOT (Open Now met TBWA\Neboko en D&B), Havas Lemz, Noise en reclamebureau Roorda gekozen als partners en sluit met hen een raamovereenkomst voor campagne dienstverlening



 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -