Jaargang 14 | editie 32 | 20 december 2021 |
|
De Tweede Kamer wil in grote meerderheid dat er een verbod komt op ongerichte reclame voor online kansspelen. Dit blijkt uit een aangenomen motie die de SP samen met de PvdA, ChristnUnie, GroenLinks, CDA, Bij1, Partij voor de Dieren, SGP, Denk en Volt hebben ingediend.
D66, VVD, BoerenBurgerBeweging, Forum voor Democratie en Groep Van Haga stemden tegen een verbod. Demissionair minister Sander Dekker (VVD) was tegen de motie en gaf aan dat het te vroeg is daarvoor...
|
|
|
|
Luister dinsdag 21 december om 18:00 uur naar de speciale Eindejaarsuitzending van Marketing Report op New Business Radio. Uw prettige gespreksleider is presentator Peter Wybenga, bijgestaan door zijn razendsnelle sidekick Bas Vlugt. Vaste studiogast om het nieuws te duiden is René Zeedijk, Directeur Business Development bij media en performance bureau ZIGT.
In deze speciale Eindejaarsuitzending blikken we in vier interviews vooruit op de advertentiemarkt van 2022. In het vijfde interview komen 4 marketeers aan het woord...
|
|
|
|
Demissionair VVD-minister Stef Blok weigert de op 14 december 2021 door de Tweede Kamer aangenomen motie van ChristenUnie en CDA uit te voeren.
Daarin vroegen ze om lagere tarieven voor de verlening van de uitzendlicenties van de radiostations van Talpa Network (Radio 538, Sky Radio en Radio 10) en DPG Media (Qmusic)...
|
|
|
|
De filmzender FilmBox heeft Bionic Media aangesteld als saleshouse voor de spotverkoop en content- en brandpartnerships. Bionic Media is al salespartner van kleinere zenders zoals Cartoon Network, Boomerang, Stingray Classica, ONS en Insight TV.
Jacqueline Heemskerk Managing Partner Bionic Media: “We zijn verheugd dat FilmBox zich heeft aangesloten bij Bionic Media. Het is een mooie aanwinst en past goed in ons portfolio met kwalitatieve thematische zenders met een...
|
|
|
|
Irene Eijs is benoemd als Director Data & Analytics bij MPG en MMMatter. Daarbij gaat ze met haar team merken helpen om de ROI op content inzichtelijk te maken en te verbeteren.
Dolly van den Akker, CEO van MPG & MMMatter: “Binnen MMMatter en MPG zijn wij overtuigd dat content het verschil maakt zodra het echt iets bijdraagt aan het dagelijks leven van consumenten of aan de problemen die zij op willen lossen. Om die juiste content te kunnen ontwikkelen...
|
|
|
|
Het afgelopen jaar stond werderom in het teken van de coronacrisis. Welke rol speelde dit op het vlak van branded content? Value Zipper sprak met belangrijke spelers op de markt. Wat viel hen op?
We spreken met:
- (CEO, Abovo Maxlead)Willem-Albert Bol
- Terri Bos (Branded Content Director, Havas Media)
- Luka Cappetti (Content & Partnerships Manager, Initiative)
- Eline Akkermans (Media Consultant, Match My...
|
|
|
|
De Nederlandse online publishers, die aangesloten zijn bij Screenforce, doen een oproep aan adverteerders en producenten van commercials om de luidheidsnorm voor online commercials te omarmen.
De introductie van de door de European Broadcast Union (EBU) ontwikkelde norm vormt de oplossing voor de grote verschillen in luidheid, die aanwezig kunnen zijn tussen online content en online commercials. De online kijkers hebben profijt van deze introductie: zij zullen geen...
|
|
|
|
De aankomende regering Rutte IV gaat de mededingingswet moderniseren. Daarmee wil de coalitie van VVD, CDA, ChristenUnie en D66 dominantie van grote en veelal buitenlandse commerciële media-ondernemingen voorkomen.
Ook noemt de coalitie dat de onafhankelijke en pluriforme informatievoorziening onder druk staat. De coalitie onderstreept dat de publieke omroep van belang is daarbij als herkenbare, onafhankelijke en betrouwbare bron van...
|
|
|
|
Ik heb, op aandringen van mijn vrouw, een abonnement genomen op de Volkskrant. Nu heb ik spijt, want ik erger me steeds meer aan de onzin en prietpraat die daarin de boventoon voert. Dat heeft niets met mijn politieke voorkeur of afkeer te maken, die niet zou matchen met die van deze krant.
De enige die geen quatsch verkoopt is Sheila Sitalsing, maar zij heeft dan ook een historie bij andere media, ik noem Elsevier omdat ik toevallig nog een oud visitekaartje van haar vond. Vooral de nieuwe lichting columnisten, als...
|
|
|
|
Peter en Bas wensen iedereen een vrolijke kerst...
|
|
|
|
Als Operations Manager bij ZIGT ben jij degene die ervoor zorgt dat wij onze klanten zo efficiënt mogelijk kunnen bedienen en werkprocessen goed verlopen.
Je houdt er van orde aan te brengen in zaken waar de structuur nog in ontbreekt en je deinst niet terug wanneer hier wat IT-vraagstukken bij komen kijken. Omdat juist jij degene bent die goed planmatig kan werken en ervan houdt deadlines te stellen én deze te bewaken, begeleid je ook grotere pitches en aanbestedingen. Bij deze trajecten...
|
|
|
|
Wil jij deel uitmaken van het grootste écht Nederlandse mediabedrijf, het bedrijf achter grote merken zoals o.a. SBS, Radio 538, Veronica, Net5, StukTV en LINDA. En krijg je energie van het leveren van de allerbeste service? Dan ben je hier aan het juiste adres!
Wie zijn wij?
Talpa Media Solutions zet de doelstelling van de klant altijd centraal, want alleen op die manier kan het beste concept aangeboden worden. Effectiviteit en efficiëntie is daarbij een must. Onze sterke merken lenen zich voor 360 graden...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.
Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier |
Colofon:
Nederlands MediaNieuws is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl Het Nederlands MediaNieuws publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk
Hoofdredactie: Bas Vlugt www.twitter.com/basvlugt Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl
Hosting: 20NINE www.20nine.nl
In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden. |
|
|
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
|