Jaargang 5 | editie 1 | 18 januari 2021
 

[Interview] Marc Stubbé over Bisbrick

Marc Stubbé is directeur en mede-eigenaar van Bisbrick, het bedrijf dat met het low-codeplatform een toolkit biedt om krachtige online interacties met B2B klantente bouwen. Als campagne of product op zich, of ter ondersteuning van bedrijfs-, marketing- en salesprocessen. Bij Nederlands Media Netwerk TV spreken we hem over zijn bedrijf.

Marc Stubbé: “Bisbrick is een low code no code-platform, voor B2B-klantinteractie. Het komt erop neer dat iedereen kan programmeren met onze Bricks en daarmee slimme dingen maken Je kunt als deskundige of professional zelf applicaties...

Lees Meer

 

YouTube Agency Team5pm breidt verder uit naar Kaapstad met Stephanie Zee

Team5pm heeft een kantoor geopend in Zuid-Afrika. Het is het derde buitenlandse kantoor van YouTube agency Team5pm. Stephanie Zee is aangesteld als managing director van het kantoor in Kaapstad. Zij heeft de leiding over het aan te stellen team dat internationale merken en publishers gaat helpen met succes op YouTube.

Jelmer Wind, co-founder Team5pm: “We zijn al een poos actief met de internationalisering van ons bureau. Waar inmiddels een vierde kantoor uit is voortgekomen. Dit keer in het prachtige Kaapstad, dat veel creatief talent kent met een...

Lees Meer

 

[Case] GROHE werft 350 aanmeldingen in samenwerking met vtwonen

Sinds 2017 biedt GROHE een breed scala aan gekleurde kranen en accessoires aan. De positie van GROHE is sterk, maar de concurrentie in dit segment is groot. In samenwerking met DPG Media zorgde GROHE ervoor dat ze vaker worden meegenomen in de overweging- en oriëntatiefase.

Informeren en activeren

  • GROHE wil de Colors Collectie onder de aandacht brengen bij de doelgroep. Het doel is dat men:
  • Weet dat GROHE met haar Colors Collectie een breed scala gekleurde kranen en accessoires biedt...

Lees Meer

 

[Column] Monique Bergers (N=5): 2022 wordt het jaar waarin content het verschil gaat maken

Content is al een tijd het buzzword binnen marketing. Toch zijn er, naast portretten en kleine social formats, weinig cases in Nederland die echt het verschil maken. Terwijl het aanbod en de hoeveelheid content die we consumeren alleen maar toenement.

We leven in een content-economie waarbij iedereen strijd om aandacht. Elke dag zien we uren aan content voorbij komen, maar zelden kunnen we deze boodschappen nog reproduceren. Dus hoe komt het dat we de kern van een...

Lees Meer

 

[Interview] Martin van Velzen (Blokker): Duurzaamheid is geen trend maar een hygiënefactor

In aanloop naar de bekendmaking van DeMarketing100, publiceert Marketing Report een serie interviews met genomineerde marketeers. Vandaag spreken wij met Martin van Velzen, Director Marketing & e-Commerce bij Blokker

Wat voor jaar was 2021 voor het merk Blokker?

In een woord: uitdagend. Ruim een kwart van 2021 zijn onze winkels gesloten geweest als gevolg van Covid. Met ruim 400 winkels is dat een enorme financiële klap, ook omdat de grote winkelketens zoals Blokker geen tegemoetkoming in de...

Lees Meer

 

Nestle met Self-Serve-koffie met zelfbedieningsautomaat van Starbucks

Nestlé Professional introduceert een zelfbedieningsautomaat van Starbucks die warme en ijskoude dranken kan servern, met zuivelvrije melkalternatieven. Daarmee komt het bedrijf met het Self-Serve-koffieconcept van het We Proudly Serve Starbucks Coffee Programme.

Met deze automaat kan de gebruiker zijn eigen drankje naar smaak maken. Clive Brennan, hoofd marketing EMENA van Nestlé: "Vanaf het begin wilden we de consumentenervaring met zelfbedieningskoffie op een creatieve manier opnieuw...

Lees Meer

 

[Column] Jasper van Zandbeek: Laten we in 2022 eens ophouden met fragmenteren en versnipperen

De inflatie van het begrip contentmarketing zette het afgelopen jaar stevig door. Het wordt inmiddels gebruikt (en vooral misbruikt) voor zowat iedere vorm van commerciële communicatie. Een advertorial in je favoriete nieuwsmedium? Contentmarketing.

Influencercampagne voor een productlancering? Contentmarketing. Een video op YouTube? Yep. Contentmarketing is dan ook de veilige haven, een manier om impopulaire termen als reclame of corporate communicatie te vermijden. Voortkomend uit de nimmer aflatende drang van...

Lees Meer

 

[Interview] Cees van de Water (Beter Bed): Branding was, is en blijft cruciaal

In aanloop naar de bekendmaking van DeMarketing100, publiceert Marketing Report een serie interviews met genomineerde marketeers. Vandaag spreken wij Cees van de Water, marketingmanager bij Beter Bed.

Wat voor jaar was 2021 voor Beter Bed?

2021 hebben we als Beter Bed grote stappen kunnen zetten in onze herpositionering van slaapretailer naar beter slapen voor iedereen bereikbaar te maken. Zo hebben we in 2021 het Sleep as a Service-merk Leazzzy gelanceerd, waar je voor een vast bedrag per maand een boxspring kunt leasen. Met...

Lees Meer

 

 
 

[Marketing Report - 18 januari 2022] | Huseyin Yildiz | Charlotte Zelders | Marscha Krouwel | Jeroen de Bakker

Luister dinsdag 18 januari om 18:30 uur naar de uitzending van Marketing Report op New Business Radio. Uw prettige gespreksleider is presentator Peter Wybenga, bijgestaan door zijn razendsnelle sidekick Bas Vlugt.

Vaste studiogast om het nieuws te duiden is René Zeedijk, Directeur Business Development bij media en performance bureau ZIGT. Onze gasten zijn...

Lees Meer

 

In-game advertising market size to grow by $3.54 billion, Technavio report

According to the research report "In-Game Advertising - Forecast and Analysis Report 2020-2025", the market will witness a year-on-year growth rate of 9.34% in 2021 at a Compound annual growth rate, CAGR, of 16% during the forecast period.

The report is segmented by Platform (Mobiles, Computing Device and Consoles), and geography (North America, Europe, APAC, South America, and MEA). APAC is the largest market for in-game advertising. Factors such as the rise in the...

Lees Meer

 

[Marketing Week] Bob Koigi: How pandemic will impact ad spend in 2022

The global pandemic continues to impact ad spend and strategies on social media platforms among marketers and this will be more pronounced in 2022. 

This, combined with today’s consumers who uses an average of eight social media platforms is informing a multi-platform approach among advertisers and brands for long-term success. Advertisers have become cognizant of this. A new survey by social advertising automation platform for creative and performance marketers, Smartly.io, dubbed “State of...

Lees Meer

 

[Vacatures] Reprise zoekt een Project Manager

Het leukste digital marketingbureau van Nederland. Wij zijn een award winning agency en sinds 2014 onderdeel van IPG Mediabrands. Dit betekent dat wij goede partnerships hebben met onder andere Google en Facebook, met vele opleidingsmogelijkheden en het behalen van certificaten.

Al sinds de begindagen van online werken wij aan de beste digitale strategieën voor prachtige klanten als Nestle, Jumbo, Landal Greenparks, Rabobank en Wehkamp..

Lees Meer

 

[Vacatures] Born05 zoekt een Business Director

Born05 zoekt een business director die het bureau zakelijk leidt. Je bent inkomstenverantwoordelijk, leidt het bestaande team van business en accountmanagers en maakt onderdeel uit van het MT.

Je kunt zakelijk en inhoudelijk-strategisch richting geven aan onze opdrachtgevers en de teams binnen ons bureau. Je bouwt aan nieuwe proposities, draagt actief bij aan nog meer operational excellence, je werkt nauw samen met strategie en creatie en je wil met ons gezamenlijke werk impact maken...

Lees Meer

 

[Vacatures] Abovo Media zoekt een Campagne Manager

Als Campagne Manager zorg je dat aansprekende klanten als Auto.nl, Basic Fit en Primera hun verhaal kunnen vertellen aan de juiste doelgroep via het juiste kanaal.

Wie zijn wij?

Wij zijn Abovo Maxlead, een media adviesbureau gevestigd in Hoorn en Oegstgeest. Met behulp van media, data &tech en creatie helpen wij bedrijven groeien. Slim, effectief en origineel. Wij vertellen het verhaal op het juiste moment aan de juiste doelgroep via het juiste kanaal. Dit doen we met...

Lees Meer

 

Iemand nog een baan?

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

[Merken100] Maartje Bersi (SNS): Als merkmarketeer kijk ik vooral naar de factoren die de merkkracht bepalen 26-04-2024 | 08:45:39
SNS Bank is genomineerd voor de Merken100 2024. Wij spreken met Maartje Bersi, Brand & Communications Manager bij de SNS Bank.


Marketing Report lanceert reclamebureau database The List 25-04-2024 | 14:42:36
Marketing Report lanceert een reclamebureau-database. Alle bureaus in Nederland kunnen zich gratis registreren.


Sander Pluijm Director Content Strategy bij AM Beyond* 25-04-2024 | 14:31:28
Hiervoor vervulde hij de rol van Head of Creative Media & Innovation bij UM.


Titus Eikelboom partner bij DropOuts 25-04-2024 | 14:17:00
Samen met Antoinette de Ridder wordt hij verantwoordelijk voor de dagelijkse bedrijfsvoering waarbij hij zich onder meer zal richten op new business development en strategie.


Mattel en Heinz lanceren limited edition Classic Barbiecue-saus 25-04-2024 | 12:13:00
Mattel heeft samengewerkt met Heinz om de limited edition Heinz Classic Barbiecue-saus te lanceren, beschikbaar in het Verenigd Koninkrijk en Spanje.


BureauBranded ontwikkelt full-funnel campagne voor Microsoft 25-04-2024 | 11:54:00
BureauBranded nam interviews af, schreef alle scripts en begeleidde het productieproces van begin tot eind in nauwe samenwerking met producent Lukkien


Lemon Scented Tea en Cortina introduceren De Reflection Ride 25-04-2024 | 11:25:00
Cortina opent het fietsseizoen met een 10 meter lange spiegel, die als eerst te zien was op de eerste lentedag in Amsterdam


SuperRebel ontwikkelt duurzaamheidscampagne voor DCB Energy 25-04-2024 | 11:06:00
SuperRebel en DCB Energy lanceren een campagne die de voordelen van Vooruit Tanken benadrukt - het proactief kiezen voor duurzame mobiliteit


Auping kiest voor N=5 als lead agency 25-04-2024 | 10:38:53
Na een bureau-oriëntatie heeft Auping voor N=5 gekozen als partner op het gebied van merkcommunicatie en campagnes


[Vacatures] AudienceFirst part of ZUID Agency Group zoekt een PHP developer Laravel 25-04-2024 | 09:39:00
AudienceFirst part of ZUID Agency Group is per direct op zoek naar PHP developer Laravel -Full-time / Part-time · ZUID Agency Group HQ Tilburg


Natwerk ontwikkelt Koningsdag-campagne voor Nespresso 25-04-2024 | 09:32:45
Met de Travel Mug houd je niet alleen je cappuccino warm, maar ook je cocktails koud. Om Koningsdag door te komen met minder single-use bekers


Fitzroy ontwikkelt OOH-campagne Heinz: Helping reduce food waste since 1869 25-04-2024 | 09:19:00
In de AI-visuals van de campagne word je meegenomen door drie verschillende tijdsperioden waarin eten wordt geconsumeerd dat anders zou zijn weggegooid


[Vacatures] NPB Media zoekt een Accountmanager buitendienst (Regio Rotterdam) 25-04-2024 | 08:53:00
NPB Media is per direct op zoek naar een Accountmanager buitendienst (Regio Rotterdam)


[Vacatures] AudienceFirst part of ZUID Agency Group zoekt een Frontend developer Nextjs 25-04-2024 | 08:31:00
AudienceFirst (part of ZUID Agency Group) is per direct op zoek naar Frontend developer (Next.js) -Full-time / Part-time · ZUID Agency Group (HQ Tilburg)


[Vacancy] TBWA\X has a position for a Mid-Senior Digital Designer 25-04-2024 | 08:05:00
TBWA\X is directly looking for a Mid-Senior Digital Designer -Full-time  \  Amsterdam



 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -