Jaargang 4 | editie 53 | 31 december 2021
 
[Column] Eva Hollander (Initiative): Dwars door alle mediumtypen heen denken

Deze vraag komt net op het moment dat we weer in lockdown gaan, precies aan de vooravond van de feestdagen. Bij Initiative werken veel mensen met jonge gezinnen, die wederom de scholen dicht zien gaan en een oplossing zoeken om door te werken én voor de kids te blijven zorgen.

Het is de tijdsgeest. Als het om mensen gaat heeft dit zeker zijn weerslag op dat wat Initiative voor 2022 op de agenda heeft staan...

Lees Meer

 
Media Info Groep vernieuwt portal, biedt meer inzicht in media exposure van klanten

In een continu wijzigend mediamonitoringslandschap is het voor bedrijven van groot belang om boven op het nieuws en de data te zitten en precies te weten in welke media hun diensten, producten of klanten werden vermeld. Om hieraan te voldoen, lanceert Media Info Groep een volledig vernieuwde portal.

Online portals zijn inmiddels niet meer weg te denken, maar het is nog niet eens zo lang geleden dat de ‘ouderwetse’ knipselkrant per post naar de klanten van Media Info Groep werd gestuurd...

Lees Meer

 
[Column] Willem-Albert Bol: Ik wens alle bedrijven een offensief marketing 2022 toe

We leven in bijzondere tijden, hoor je vaak zeggen. Door de corona onduidelijkheid gaan ook op zakelijk gebied de jaren anders dan normaal. Hoe je als bedrijf presteert vergelijk je normaliter met het jaar daarvoor. Je voorspelling voor komend jaar, doe je normaliter door de laatste paar jaar op een rij te zetten.

Nu goed inschatten hoe 2022 gaat verlopen is echt lastig. Ik weet enerzijds zeker dat wij als Abovo Maxlead gewoon (weer) een goed jaar gaan hebben...

Lees Meer

 
[Grow] Zo kom je op het boodschappenlijstje te staan

Vol trots sta je in de winkel met je verfrommelde lijstje, maar toch kom je thuis met allerlei spullen die hier niet op stonden. Je bent zeker niet de enige die dat overkomt.

Sterker nog: één op de twee boodschappers koopt wel eens een product onvoorzien of, met andere woorden, 50 procent van alle boodschappers doet aan impulsaankopen...

Lees Meer

 
[Column] Samantha Catsburg (STROOM): Hire character, train skills

We kijken enorm uit naar 2022! We ronden een positief 2021 met elkaar af. We hebben verschillende nieuwe mooie klanten mogen verwelkomen; van de Floriade Expo die in 2022 plaatsvindt in Almere tot Hero Benelux en van Yuki/Visma tot Bisolvon.

Daarnaast zijn we door onze klanten en relaties in zowel de Fonk100, als de MT1000 en het Adformatie Media Report gewaardeerd met een nummer-1-positie als het gaat om klanttevredenheid/NPS...

Lees Meer

 
[Column] Thijs Muller (Havas Media): Hoe Meaningful is de Metaverse?

Virtual, augmented en mixed reality komen nu gestaag uit de early adopter fase. De winnaars zijn zij met content, zoals streamingdiensten, game-publishers en storefronts, search en webshops, of zij die straks de integratietools leveren, zoals Microsoft, Apple en Shopify.

Met Web 3.0 komt dus er een extra laag straks op het bestaande internet. Ik spreek dan ook liever over Web 3.0 dan over een dertig jaar oude term...

Lees Meer

 

 
 
Marketing Report zoekt columnisten voor 2022
In 2021 mochten wij ons verheugen in de warme belangstelling van onze wakkere columnisten. Hier een selectie van de meest gelezen columns van het jaar...

Lees Meer

 

 
Marketing Report | Showreel 2022
Wil je alles weten over ons bereik, onze events, onze plannen en propositie voor 2022 en waarom je er goed aan doet om partner of sponsor bij Marketing Report te worden, kijk hier dan onze showreel...

Lees Meer

 

 
[Vacatures] MAGNA zoekt een Process & Support Manager – 32 uur per week
Binnen MAGNA zijn wij op zoek naar een Process & Support Manager. Als Process & Support Manager ben je verantwoordelijk de operationele ondersteuning; het zelfstandig managen en coördineren van ondersteunende werkzaamheden voor de Managing Director, deContracting Directors en de Buying Director van Magna Global Netherlands met het doel hen zo veel als mogelijk te ontlasten...

Lees Meer

 

 
[Vacancy] ViacomCBS is looking for a Content Coordinator

Sure, you will have challenging tasks, responsibilities, and freedom for your ideas, just like in other companies – but the difference is in the details.

At ViacomCBS you are not only bringing in your personal Know-How, but also your individual passion. Since we all share a love for great stories, we have gathered the best storytellers and committed ourselves to bringing the best possible stories to our audience all across the world...

Lees Meer

 

 
[Vacatures] Talpa Network zoekt een B2B Marketing & Billboarding Coördinator
Wil jij deel uit maken van het grootste écht Nederlandse mediabedrijf, het bedrijf achter grote merken zoals o.a. SBS, Radio 538, Veronica, Net5, StukTV en LINDA. En krijg je energie van marketing en het leveren van de allerbeste service? Dan ben je hier aan het juiste adres...

Lees Meer

 

 
Iemand nog een baan?

Lees Meer

 


 
 
Overig nieuws

Designstudio ShopTalk sluit zich aan bij DEPT 11-08-2022 | 13:25:10
Brand en experience designstudio ShopTalk heeft zich aangesloten bij DEPT. ShopTalk is gespecialiseerd in het creëren van impactvolle merkervaringen door het samenbrengen van talent en technologie, en doet dat voor klanten zoals Heinz en Innocent


Gorillas benoemt Anastasia Dellis tot General Manager Nederland 11-08-2022 | 11:00:27
Gorillas benoemt Anastasia Dellis tot General Manager Nederland. Anastasia Dellis is bijna anderhalf jaar werkzaam geweest als Commercieel Directeur, waarbij zij verantwoordelijk was voor de samenstelling van het Nederlandse assortiment en daarnaast de inkoopmarges heeft laten groeien


Alchemy.amsterdam ontwikkelt merkidentiteit voor taxi-app DEXTR in Nederland 11-08-2022 | 10:11:20
Taxi-app DEXTR is vanaf nu beschikbaar in Nederland in de App Store en Google Play Store. DEXTR verbindt op landelijke schaal vervoersbehoefte aan lokale taxibedrijven. Vraag en aanbod komen samen in één overzichtelijke app waar zowel de reiziger als de vervoerder van profiteert


[Interview] Robert van der Lans (Media.Monks): (digitale) overheidscommunicatie met inzet gedragswetenschap 10-08-2022 | 17:03:00
Media.Monks won samen met Roorda, DOT (TBWA), Havas Lemz en Noise de aanbesteding om de overheidscommunicatie te gaan doen voor DPC. Daarbij hebben ze een raamovereenkomst gekregen voor de campagne dienstverlening. We spraken met Robert van der Lans, Creative Director van Government.Monks bij Media.Monks


Deliveroo stopt in Nederland 10-08-2022 | 11:17:00
Deliveroo heeft aangekondigd dat het eind november 2022 zal stoppen met zijn Nederlandse operatie. Het in het Verenigd Koninkrijk gevestigde bedrijf stelt dat het altijd ernaar streeft om in markten actief te zijn waar er een duidelijk pad bestaat om een leidende positie te kunnen hebben


[Rumoer] Talpa Network | MPG.today | SuperRebel | DDB Unlimited | Corendon [M]media | GoSpooky 10-08-2022 | 10:01:00
Om een sfeerimpressie te geven van het onvergetelijke Talpa Network event vorige maand in Cannes deel ik graag deze aftermovie met jullie


Fiverr lanceert B2B-campagne Team Up 09-08-2022 | 14:00:00
Het freelance platform Fiverr richt zich met de lancering van de campagne Team Up voor het eerst op middelgrote en grote bedrijven. Team Up viert de verhoogde productiviteit en groei van bedrijven die steevast en herhaaldelijk werken met freelancers


DEPT legt de regie in de handen van de werknemer 09-08-2022 | 11:51:13
Een negen-tot-vijf baan met standaard vakantiegeldregeling en een vijfdaagse kantooraanwezigheid is niet langer de opzet waar het hart van iedere werknemer sneller van gaat kloppen. Flexibiliteit en vrijheid in je baan wordt steeds belangrijker


[Column] Thomas Mak: Vergeten we geen copywriters op te leiden? 09-08-2022 | 09:38:00
Je kent dat gevoel wel. Dat je alles al drie keer hebt gecheckt, maar toch blijft denken dat je iets vergeet. Waarschijnlijk had je het toen je laatst op vakantie ging. Ik heb de laatste tijd een werkgerelateerde variant. Kijk ik om me heen, op kantoor of op LinkedIn. Talent zat. Net afgestudeerd, klaar om te starten


[Column] Marc Stubbé (Bisbrick): Waar het uitgeefmodel nieuwe kansen biedt aan professionele dienstverleners 08-08-2022 | 13:58:00
Het bedrijfsmodel in de professionele dienstverlening heeft diepe wortels in het model van bestede tijd maal uurtarief. De consultant, jurist of expert schrijft haar tijd en het uurtarief is vervolgens bepalend voor de te betalen dienst


[DCVF Case] De beste merkintroductie van 2021 overtreffen? That’s a graze idea! 08-08-2022 | 07:18:00
Vorig jaar koos Unilever al voor De Combinatie van Factoren (DCVF) uit Amsterdam om ook Nederland kennis te laten maken met graze. En ook dit jaar ligt de campagne weer in handen van DCVF


[Column] Rolf van Oostrum (0930): Lastige tijden 05-08-2022 | 11:31:00
Het zijn lastige tijden in onze branche. En niet omdat we de nasleep van corona nog iedere dag ervaren. Ook niet omdat goed personeel op het moment moeilijk te vinden is


Ceci n’est pas un bureau ontwikkelt ledenwervingscampagne De Correspondent 05-08-2022 | 09:44:00
Om de ledenwerving een nieuwe impuls te geven heeft De Correspondent aan Ceci n’est pas un bureau gevraagd een campagne te ontwikkelen


DentsuACHTUNG! ontwikkelt vervolg campagne 'kom maar op met het leven’ Nationale-Nederlanden 04-08-2022 | 11:02:00
DentsuACHTUNG! ontwikkelt het vervolg op de campagne 'kom maar op met het leven’ van de Nationale-Nederlanden, waarin de financiële dienstverlener laat zien dat je - met de support van Nationale-Nederlanden - jouw ideale later zelf in de hand hebt


Media.Monks en vier andere bureaus verantwoordelijk voor creatieve campagnes Rijksoverheid 04-08-2022 | 10:12:28
Na een aanbesteding heeft de Dienst Publiek en Communicatie (DPC) van de Rijksoverheid Media.Monks, DOT (Open Now met TBWA\Neboko en D&B), Havas Lemz, Noise en reclamebureau Roorda gekozen als partners en sluit met hen een raamovereenkomst voor campagne dienstverlening



 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -