Jaargang 4 | editie 53 | 31 december 2021
 
[Column] Eva Hollander (Initiative): Dwars door alle mediumtypen heen denken

Deze vraag komt net op het moment dat we weer in lockdown gaan, precies aan de vooravond van de feestdagen. Bij Initiative werken veel mensen met jonge gezinnen, die wederom de scholen dicht zien gaan en een oplossing zoeken om door te werken én voor de kids te blijven zorgen.

Het is de tijdsgeest. Als het om mensen gaat heeft dit zeker zijn weerslag op dat wat Initiative voor 2022 op de agenda heeft staan...

Lees Meer

 
Media Info Groep vernieuwt portal, biedt meer inzicht in media exposure van klanten

In een continu wijzigend mediamonitoringslandschap is het voor bedrijven van groot belang om boven op het nieuws en de data te zitten en precies te weten in welke media hun diensten, producten of klanten werden vermeld. Om hieraan te voldoen, lanceert Media Info Groep een volledig vernieuwde portal.

Online portals zijn inmiddels niet meer weg te denken, maar het is nog niet eens zo lang geleden dat de ‘ouderwetse’ knipselkrant per post naar de klanten van Media Info Groep werd gestuurd...

Lees Meer

 
[Column] Willem-Albert Bol: Ik wens alle bedrijven een offensief marketing 2022 toe

We leven in bijzondere tijden, hoor je vaak zeggen. Door de corona onduidelijkheid gaan ook op zakelijk gebied de jaren anders dan normaal. Hoe je als bedrijf presteert vergelijk je normaliter met het jaar daarvoor. Je voorspelling voor komend jaar, doe je normaliter door de laatste paar jaar op een rij te zetten.

Nu goed inschatten hoe 2022 gaat verlopen is echt lastig. Ik weet enerzijds zeker dat wij als Abovo Maxlead gewoon (weer) een goed jaar gaan hebben...

Lees Meer

 
[Grow] Zo kom je op het boodschappenlijstje te staan

Vol trots sta je in de winkel met je verfrommelde lijstje, maar toch kom je thuis met allerlei spullen die hier niet op stonden. Je bent zeker niet de enige die dat overkomt.

Sterker nog: één op de twee boodschappers koopt wel eens een product onvoorzien of, met andere woorden, 50 procent van alle boodschappers doet aan impulsaankopen...

Lees Meer

 
[Column] Samantha Catsburg (STROOM): Hire character, train skills

We kijken enorm uit naar 2022! We ronden een positief 2021 met elkaar af. We hebben verschillende nieuwe mooie klanten mogen verwelkomen; van de Floriade Expo die in 2022 plaatsvindt in Almere tot Hero Benelux en van Yuki/Visma tot Bisolvon.

Daarnaast zijn we door onze klanten en relaties in zowel de Fonk100, als de MT1000 en het Adformatie Media Report gewaardeerd met een nummer-1-positie als het gaat om klanttevredenheid/NPS...

Lees Meer

 
[Column] Thijs Muller (Havas Media): Hoe Meaningful is de Metaverse?

Virtual, augmented en mixed reality komen nu gestaag uit de early adopter fase. De winnaars zijn zij met content, zoals streamingdiensten, game-publishers en storefronts, search en webshops, of zij die straks de integratietools leveren, zoals Microsoft, Apple en Shopify.

Met Web 3.0 komt dus er een extra laag straks op het bestaande internet. Ik spreek dan ook liever over Web 3.0 dan over een dertig jaar oude term...

Lees Meer

 

 
 
Marketing Report zoekt columnisten voor 2022
In 2021 mochten wij ons verheugen in de warme belangstelling van onze wakkere columnisten. Hier een selectie van de meest gelezen columns van het jaar...

Lees Meer

 

 
Marketing Report | Showreel 2022
Wil je alles weten over ons bereik, onze events, onze plannen en propositie voor 2022 en waarom je er goed aan doet om partner of sponsor bij Marketing Report te worden, kijk hier dan onze showreel...

Lees Meer

 

 
[Vacatures] MAGNA zoekt een Process & Support Manager – 32 uur per week
Binnen MAGNA zijn wij op zoek naar een Process & Support Manager. Als Process & Support Manager ben je verantwoordelijk de operationele ondersteuning; het zelfstandig managen en coördineren van ondersteunende werkzaamheden voor de Managing Director, deContracting Directors en de Buying Director van Magna Global Netherlands met het doel hen zo veel als mogelijk te ontlasten...

Lees Meer

 

 
[Vacancy] ViacomCBS is looking for a Content Coordinator

Sure, you will have challenging tasks, responsibilities, and freedom for your ideas, just like in other companies – but the difference is in the details.

At ViacomCBS you are not only bringing in your personal Know-How, but also your individual passion. Since we all share a love for great stories, we have gathered the best storytellers and committed ourselves to bringing the best possible stories to our audience all across the world...

Lees Meer

 

 
[Vacatures] Talpa Network zoekt een B2B Marketing & Billboarding Coördinator
Wil jij deel uit maken van het grootste écht Nederlandse mediabedrijf, het bedrijf achter grote merken zoals o.a. SBS, Radio 538, Veronica, Net5, StukTV en LINDA. En krijg je energie van marketing en het leveren van de allerbeste service? Dan ben je hier aan het juiste adres...

Lees Meer

 

 
Iemand nog een baan?

Lees Meer

 


 
 
Overig nieuws

[Marketing Report Radio] Gabriela Nouws (SuperRebel) over Hotel SuperRebel: Een smeltkroes van creativiteit 19-04-2024 | 11:51:00
Te gast bij Marketing Report Radio op New Business Radio spreken we haar over de keuze voor een hotel als kantoor en hoe dat de creativiteit stimuleert


Lemon Scented Tea ontwikkelt campagne met pratende spiegelhangers voor Sunny Cars 19-04-2024 | 11:22:00
Met de introductie van deze merkassets maakt Sunny Cars de eerste stap van een functioneel, naar een emotioneel merk


[Grow by DPG Media] Hoe Intertoys een sterker imago bouwde met de inzet van Ouders van Nu en Reclamefolder.nl 19-04-2024 | 10:48:00
Van het bouwen van blokken tot aan het bouwen van een sterk merk: Intertoys kan het allebei


[Interview] Job Jan Altena en Joris de Bruin (CPNB): met weinig budget veel bereiken voor het boek 19-04-2024 | 10:30:00
Job Jan Altena is persvoorlichter en Joris de Bruin is analist bij de Stichting Collectieve Propaganda van het Nederlandse Boek (CPNB). We spreken beiden over hoe CPNB met marketing en pr omgaat ter promotie van boeken


Fama Volat en Randstad introduceren het Inzendbureau 19-04-2024 | 10:18:00
Ondanks aanhoudende krapte op de arbeidsmarkt worden statushouders nog steeds massaal over het hoofd gezien


[Vacatures] Fremantle zoekt een Project Controller 19-04-2024 | 08:35:00
Fremantle is per direct op zoek naar een Project Controller


[Vacatures] Fremantle zoekt een Senior Business Controller 19-04-2024 | 08:05:00
Fremantle is per direct op zoek naar een Senior Business Controller


[Interview] Nicky Levinschi (ZIGT): consolidatie is eigenlijk altijd slecht nieuws voor de klant 19-04-2024 | 00:54:00
Nicky Levinschi is per 1 april 2024 benoemd tot CEO van ZIGT Nederland. We spreken haar over het vertrek van een aantal mangementsleden, haar visie op ZIGT en de mediamarkt


Michiel Marsman & Dion Holla (Sizzer): Sonic Branding, maar dan sexy: jouw merk als muziekfestival 18-04-2024 | 13:10:00
Tegenwoordig hebben merken steeds meer moeite om hun doelgroep te bereiken en relevant te blijven. Muziek is hiervoor een buitengewoon krachtige tool, echter - hoe werkt dit dan? 


SuperRebel en Kaaps Film ontwikkelen merkfilm voor Aartsen 18-04-2024 | 12:48:57
Na een vernieuwde website, was de uitdaging voor SuperRebel Agency om samen met Kaaps Film de nonstopfresh-belofte van Aartsen te vertalen naar een eigenzinnige en moderne film


Fusie OrangeValley, MvH Media, AdResults, Increase en NewPort Capital 18-04-2024 | 12:02:00
De digital marketingbureaus OrangeValley, MvH Media, AdResults en Increase slaan de handen ineen. NewPort Capital treedt toe als investeerder


team5pm produceert Prime Video-serie B&B Bankzitters 18-04-2024 | 11:46:00
In de show runnen YouTube-sterren Raoul, Koen, Matthy, Robbie en Milo elke week op hun beurt een B&B


[Marketing Report Radio] Dorkas Koenen (Rabobank) over de kracht van sportieve meditatie en verbinding 18-04-2024 | 11:30:00
Te gast bij Marketing Report Radio spreken we Dorkas Koenen over zijn boek Bergen liegen niet, de reis naar verbinding én zijn nieuwe boek Klantonvriendelijkheid


[Interview] Inês Bernardo (Scrambled) over de makeover van de foodafdeling van HEMA 18-04-2024 | 11:25:00
Inês Bernardo is creatief directeur bij Scrambled. In een interview vertelt ze over de makeover van Hema en The Food Content Agency Scrambled


[Vacatures] DPG Media zoekt een Marketing Specialist 18-04-2024 | 11:05:00
DPG Media is per direct op zoek naar een Marketing Specialist (Marketplace vtwonen) -Amsterdam



 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -