Jaargang 4 | editie 53 | 31 december 2021
 
[Column] Eva Hollander (Initiative): Dwars door alle mediumtypen heen denken

Deze vraag komt net op het moment dat we weer in lockdown gaan, precies aan de vooravond van de feestdagen. Bij Initiative werken veel mensen met jonge gezinnen, die wederom de scholen dicht zien gaan en een oplossing zoeken om door te werken én voor de kids te blijven zorgen.

Het is de tijdsgeest. Als het om mensen gaat heeft dit zeker zijn weerslag op dat wat Initiative voor 2022 op de agenda heeft staan...

Lees Meer

 
Media Info Groep vernieuwt portal, biedt meer inzicht in media exposure van klanten

In een continu wijzigend mediamonitoringslandschap is het voor bedrijven van groot belang om boven op het nieuws en de data te zitten en precies te weten in welke media hun diensten, producten of klanten werden vermeld. Om hieraan te voldoen, lanceert Media Info Groep een volledig vernieuwde portal.

Online portals zijn inmiddels niet meer weg te denken, maar het is nog niet eens zo lang geleden dat de ‘ouderwetse’ knipselkrant per post naar de klanten van Media Info Groep werd gestuurd...

Lees Meer

 
[Column] Willem-Albert Bol: Ik wens alle bedrijven een offensief marketing 2022 toe

We leven in bijzondere tijden, hoor je vaak zeggen. Door de corona onduidelijkheid gaan ook op zakelijk gebied de jaren anders dan normaal. Hoe je als bedrijf presteert vergelijk je normaliter met het jaar daarvoor. Je voorspelling voor komend jaar, doe je normaliter door de laatste paar jaar op een rij te zetten.

Nu goed inschatten hoe 2022 gaat verlopen is echt lastig. Ik weet enerzijds zeker dat wij als Abovo Maxlead gewoon (weer) een goed jaar gaan hebben...

Lees Meer

 
[Grow] Zo kom je op het boodschappenlijstje te staan

Vol trots sta je in de winkel met je verfrommelde lijstje, maar toch kom je thuis met allerlei spullen die hier niet op stonden. Je bent zeker niet de enige die dat overkomt.

Sterker nog: één op de twee boodschappers koopt wel eens een product onvoorzien of, met andere woorden, 50 procent van alle boodschappers doet aan impulsaankopen...

Lees Meer

 
[Column] Samantha Catsburg (STROOM): Hire character, train skills

We kijken enorm uit naar 2022! We ronden een positief 2021 met elkaar af. We hebben verschillende nieuwe mooie klanten mogen verwelkomen; van de Floriade Expo die in 2022 plaatsvindt in Almere tot Hero Benelux en van Yuki/Visma tot Bisolvon.

Daarnaast zijn we door onze klanten en relaties in zowel de Fonk100, als de MT1000 en het Adformatie Media Report gewaardeerd met een nummer-1-positie als het gaat om klanttevredenheid/NPS...

Lees Meer

 
[Column] Thijs Muller (Havas Media): Hoe Meaningful is de Metaverse?

Virtual, augmented en mixed reality komen nu gestaag uit de early adopter fase. De winnaars zijn zij met content, zoals streamingdiensten, game-publishers en storefronts, search en webshops, of zij die straks de integratietools leveren, zoals Microsoft, Apple en Shopify.

Met Web 3.0 komt dus er een extra laag straks op het bestaande internet. Ik spreek dan ook liever over Web 3.0 dan over een dertig jaar oude term...

Lees Meer

 

 
 
Marketing Report zoekt columnisten voor 2022
In 2021 mochten wij ons verheugen in de warme belangstelling van onze wakkere columnisten. Hier een selectie van de meest gelezen columns van het jaar...

Lees Meer

 

 
Marketing Report | Showreel 2022
Wil je alles weten over ons bereik, onze events, onze plannen en propositie voor 2022 en waarom je er goed aan doet om partner of sponsor bij Marketing Report te worden, kijk hier dan onze showreel...

Lees Meer

 

 
[Vacatures] MAGNA zoekt een Process & Support Manager – 32 uur per week
Binnen MAGNA zijn wij op zoek naar een Process & Support Manager. Als Process & Support Manager ben je verantwoordelijk de operationele ondersteuning; het zelfstandig managen en coördineren van ondersteunende werkzaamheden voor de Managing Director, deContracting Directors en de Buying Director van Magna Global Netherlands met het doel hen zo veel als mogelijk te ontlasten...

Lees Meer

 

 
[Vacancy] ViacomCBS is looking for a Content Coordinator

Sure, you will have challenging tasks, responsibilities, and freedom for your ideas, just like in other companies – but the difference is in the details.

At ViacomCBS you are not only bringing in your personal Know-How, but also your individual passion. Since we all share a love for great stories, we have gathered the best storytellers and committed ourselves to bringing the best possible stories to our audience all across the world...

Lees Meer

 

 
[Vacatures] Talpa Network zoekt een B2B Marketing & Billboarding Coördinator
Wil jij deel uit maken van het grootste écht Nederlandse mediabedrijf, het bedrijf achter grote merken zoals o.a. SBS, Radio 538, Veronica, Net5, StukTV en LINDA. En krijg je energie van marketing en het leveren van de allerbeste service? Dan ben je hier aan het juiste adres...

Lees Meer

 

 
Iemand nog een baan?

Lees Meer

 


 
 
Overig nieuws

Dept officieel partner van RefugeeForce en verdiept zijn Salesforce-programma 27-01-2022 | 15:59:00
RefugeeForce wil een wereldwijde beweging creëren om voormalig vluchtelingen te helpen hun carrière te starten in het Salesforce-ecosysteem. Dept is zich bewust van de achtergestelde positie van nieuwkomers in Nederland en ziet het talent van deze groep


DPG Grow-podcast Brandkast! 5: Femke Furnee (Fest): Een het kan wel-mentaliteit is essentieel 27-01-2022 | 15:58:00
Femke Furnée is de jonge, energieke oprichtster van interieurmerk FEST, een betaalbaar designmerk. In Brandkast gaan Dominique Henskens en Roger Verdurmen in gesprek met Femke over ondernemen, positioneren en doelgroepdenken


[Marketing Report Radio] Dorkas Koenen (Rabobank) over de marketinglessen die hij leerde op weg naar Rome 27-01-2022 | 10:47:00
Dorkas Koenen is Chief Marketing Officer bij de Rabobank Groep. Bij Marketing Report Radio spreken we hem onder meer over zijn aankomende boek Bergen liegen niet, dat ontstond uit de marketinglessen die hij trok na een fietstocht naar Rome in de zomer van 2021.


Mediaxplain verder onder de naam Mediaplus 27-01-2022 | 08:32:00
Marketing- & mediabureau Mediaxplain gaat, anderhalf jaar na de samensmelting met de Serviceplan Group, voor één merk voor de media-activiteiten en lanceert een verenigde propositie onder de naam Mediaplus


Frank Bitter Managing Director Media bij Candid 27-01-2022 | 08:19:00
Candid heeft Frank Bitter aangesteld als de nieuwe leider van de mediatak binnen de platformorganisatie. Met die stap laat Candid de groeiambitie zien dat het platform heeft in het mediaspecialisme


[Interview] Ard Bossema (Grolsch): Media-exploitanten maken mij in 2022 blij met creativiteit en impact 26-01-2022 | 22:08:00
In aanloop naar de bekendmaking van DeMarketing100 op 9 maart 2022, publiceert Marketing Report een serie interviews met genomineerde marketeers. Vandaag spreken wij met Ard Bossema, Director Marketing & Strategy bij Koninklijke Grolsch


Jordi van den Bussche (Kwebbelkop) lanceert LaunchMyNFT 25-01-2022 | 13:47:00
Jordi van den Bussche, als Kwebbelkop één van de grootste YouTubers van Nederland, heeft LaunchMyNFT gelanceerd. Samen met twee businesspartners, Suraj Patel en Christopher R. Dawe, lanceert hij een NFT-generator


Brand New Live en Creative Animal lanceren The Show Room voor digital brand & product display 25-01-2022 | 12:11:00
Met The Show Room is het de bedoeling merken tot leven te brengen in een 3D-wereld met high-quality content, interactieve brand experience en wereldwijde livestreaming


[Interview] Christiaan van Betuw over menselijke marketing bij Mediaplus 25-01-2022 | 07:00:00
Christiaan van Betuw is Strategic Managing Partner bij Mediaplus, het bedrijf dat ontstond na de fusie tussen Mediaxplain en Serviceplan Group Netherlands. Te gast bij Nederlands MediaNetwerk TV vertelt hij over zijn bedrijf en het belang van menselijkheid in de contactmomenten met klanten en duurzaamheid


Zestien jaar groei voor Incentro 25-01-2022 | 06:00:00
Voor het zestiende jaar op rij rapporteert Incentro groei. De voorlopige cijfers laten zien dat in 2021 de omzet van de IT-dienstverlener uitkwam op ruim 60 miljoen euro, een groei van 7,3 procent ten opzichte van 2020. Het verwachte resultaat komt uit op 3,2 miljoen euro voor belastingen


[Marketing Report Radio] Charlotte Zelders: In tijden van crisis hebben mensen behoefte aan zekerheid, en dat biedt de ANWB 24-01-2022 | 10:21:00
Charlotte Zelders is Chief Marketing Officer bij de ANWB, waar ze leiding geeft aan 80 mensen. Ze begon er in mei 2020, dus moest improviserend haar weg vinden tijdens de pandemie


[Marketing Report Radio] Marscha Krouwel over de transformatie van Hearst 24-01-2022 | 09:45:00
Marscha Krouwel is Country Manager van Hearst Netherlands. De afgelopen tijd loodste ze het crossmediale tijdschriftenbedrijf door een flinke reorganisatie, waardoor er nu een onderneming staat die klaar is voor de toekomst. Bij Marketing Report Radio vertelt ze over de veranderingen


Jurgen Verstegen (Abovo Media): The Voice Gate zorgt voor hoge kijkdichtheden op lineaire televisie 22-01-2022 | 10:11:00
De aanstaande onthullingen over de misstanden in The Voice in het online programma BOOS van Tim Hofman zorgden ervoor dat Nederland het massaal over iets anders dan corona had


[Interview] Ana Henriques (TUI): Impact maken wordt steeds ingewikkelder 21-01-2022 | 16:27:00
In aanloop naar de bekendmaking van DeMarketing100, publiceert Marketing Report een serie interviews met genomineerde marketeers. Vandaag spreken wij met Ana Henriques, manager marketing en reclame bij TUI


Rijksoverheid komt met Hackbattle 21-01-2022 | 12:50:00
Het Ministerie van Economische Zaken en Klimaat (EZK) lanceert een campagne met als doel de consument aan te zetten slimme apparaten te updaten. Is Nederland zich bewust van de mogelijke gevolgen wanneer updates niet automatisch worden uitgevoerd



 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -