Jaargang 15 | editie 1 | 21 januari 2022
 
[Interview] Josephine Kay: Cosmopolitan is voor adverteerders een gateway naar de doelgroep

Josephine Kay is hoofdredacteur van Cosmopolitan Nederland, een uitgave van Hearst. We spreken haar bij Nederlands MediaNetwerk TV over het platform voor young millennials, de relatie met het internationale merk en de rol van digitalisering.

Josephine Kay: “Cosmopolitan is een lifestyle- en modemerk, dat begonnen is in Amerika als tijdschrift. We richten ons op Generation Now, de generatie die voor ons het meest ertoe doet, dus de Gen Z en de jonge...


Lees Meer

 
Streamingdienst Viaplay komt met Dragons’ Den

Dragons’ Den wordt vanaf het voorjaar uitgezonden door streamingdienst Viaplay. Het programma waarin ondernemers de kans krijgen om hun bedrijfsideeën te pitchen aan een panel van gerenommeerde investeerders, is  de eerste Nederlandse productie van Viaplay.

Het format Dragons’ Den geeft ondernemers drie minuten de kans om voor vijf multimiljonairs (de Dragons) hun eigen bedrijf of idee te pitchen met als doel om investeringen binnen te halen in ruil voor een bedrijfsaandeel. Dit seizoen investeren restauranttycoon Won Yip, avocado-koningin...


Lees Meer

 
[Interview] Pauline van Aken: Be no talking head, but a talking heart!

Pauline van Aken is een soort duizendpoot. Ze is niet alleen trainer en auteur, maar ook stemacteur en inspiratie-spreker. Ze heeft allerlei televisieprogramma’s gepresenteerd en was 25 jaar lang de stem van Nickelodeon (voorheen Kindernet).

Haar laatste (luister)boek heet Wat wil je nou eigenlijk zeggen, je bent zoveel meer dan je hoofd alleen. En dat is natuurlijk niet voor niets. We spreken Pauline dan ook over haar leven van welvaart naar welzijn, zoals ze het zelf noemt en wat ze doet om uit de ratrace te blijven...


Lees Meer

 
ViacomCBS Networks International benoemt Mark Specht tot Executive Vice President Central & Northern Europe and Asia

ViacomCBS Networks International heeft de Duitser Mark Specht benoemd tot Executive Vice President Central & Northern Europe and Asia (CNA). Mark Specht was al General Manager bij ViacomCBS voor de gebieden Duitsland en Centraal Europa.

Met de uitbreiding van verantwoordelijkheden is Mark Specht ook verantwoordelijk voor de ëoperaties van ViacomCBS in Nederland, België, Luxemburg, Finnland, Denemarken, Zweden, Noorwegen, Rusland, en landen...


Lees Meer

 
Stichting KijkOnderzoek (SKO) heeft het Jaarrapport 2021 gepubliceerd: NPO blijft grootste

De Nederlander keek in 2021 gemiddeld 154 minuten per dag naar televisiezenders (2 uur en 34 minuten); dit is 6 minuten minder dan in 2020. Het percentage uitgesteld kijken binnen zes dagen na de uitzenddag steeg in 2021 naar 17,2 procent, wat overeenkomt met 27 minuten per dag.

In 2020 was dit nog 24 minuten per dag. De TV schermtijd ofwel de totale tijd die voor het televisiescherm werd doorgebracht was in 2021 200 minuten (3 uur en 20 minuten). Dit is 6 minuten minder dan in 2020. De in...


Lees Meer

 
[Value Zipper] Vooruitblik 2022: Trends op het gebied van branded content

Sociaal bewustzijn en activisme onder merken zal een toevlucht nemen; één van de trends die genoemd wordt voor 2022. Value Zipper vroeg een aantal experts welke trends op het gebied van branded content zij zien voor aankomend jaar

Gesproken is met:

  •  (CEO, Abovo Maxlead)Willem-Albert Bol
  • Terri Bos (Branded Content Director, Havas Media)
  • Luka Cappetti (Content & Partnerships Manager, Initiative)
  • Eline Akkermans (Media Consultant, Match My...

Lees Meer

 
Nick Schilder start persoonlijke podcast over duurzaam leven: Plan B

De Nationale Postcode Loterij maakt het mogelijk dat Nick Schilder een persoonlijke podcast maakt over duurzaam leven. Hij probeert als bewuste consument zoveel mogelijk duurzame keuzes te maken.

Maar zou hij niet méér kunnen doen? Leven op een manier die goed is voor onze planeet? In de podcast Plan B gaat Nick Schilder op zoek naar andere gewoontes. Vanuit zijn eigen afvalbak, kledingkast, fruitschaal onderzoekt hij hoe het anders kan. Een zoektocht die hem in contact...


Lees Meer

 
[Interview] Astrid de Jong (NPO Radio 1, Omroep Max) over nachtradio

Voor de vierde maal organiseert Spreekbuis de  Nachtradio Awards. Astrid de Jong won deze award in 2021 en organiseert mede de 2022-editie. De nacht is vooral het domein van vrijheid. Nederlands MediaNetwerk spreekt met haar over nachtradio anno 2022.

Astrid de Jong is sinds mei 2009 wekelijks actief met nachtradio op NPO Radio 1, tegenwoordig in de nacht van vrijdag op zaterdag. Eerst bij de AVRO met de Nachtdienst, waarna zij bij Omroep Max de kans heeft gekregen sinds...


Lees Meer

 
[Column] Erwin Fisser: Niemand heeft een miljoen nodig

Ik was op bezoek bij een oude schoolvriend. We zullen ergens midden twintig geweest zijn. Hij woonde bij de bossen in een groot vrijstaand huis met voor de deur twee glanzende dure auto's.

Als jongste manager bij een prestigieus internationaal consultancybureau kon hij dat prima betalen. We liepen door de bossen en ik vertelde hem dat ik bewondering had voor hoe goed hij het gedaan had. Hij staarde wat ongelukkig in de verte en zuchtte.  “Mwah...”. Ik moest...


Lees Meer

 
[Column] Bob Goulooze: Traineren en afhouden

In het FD verscheen zaterdag 15 januari een artikel van de zich profilerende Reputatiegroep Wie de aanval van Milieudefensie wil pareren moet de mediacratie begrijpen. Ik zei het hier al vaker: bij corporate communicatie gaat het om vertrouwen.

Vertrouwen creëer je door te zeggen wat je doet en te doen wat  je zegt. En dat is bij de door Milieudefensie gemaanden, onvoldoende gebeurd...


Lees Meer

 
[Interview] Mark Termeer (IEX Group): Wij helpen consumenten meer rendement uit hun beleggingen te halen

Nederlands MediaNetwerk publiceert een serie interviews over special interest websites. Vandaag spreken wij Mark Termeer, CEO van de IEX Group, sinds 1999 uitgegroeid tot het grootste onafhankelijke online platform met informatie voor beleggers.

Dag Mark, kun jij IEX introduceren?

IEX Group NV is een beursgenoteerde onderneming met de grootste beleggerscommunity van Nederland en Vlaanderen met meer dan twintig platforms, waaronder IEX.nl, Beurs.nl, Beleggen.nl, Belegger.nl, Beursduivel.be...


Lees Meer

 

 

[Interview] Ana Henriques (TUI): Impact maken wordt steeds ingewikkelder

[Interview] Greo Belgers (Triodos Bank): Innovatie komt van mensen, niet van technologie

[Interview] Roderik de Maar over Wajer Yachts

[Interview] Martin van Velzen (Blokker): Duurzaamheid is geen trend maar een hygiënefactor

[Interview] Marc Stubbé over Bisbrick



 

Havas Group grows footprint in Spain and Portugal with acquisition of PR agency Tinkle 

Mindshare appoints Mark Heap as new EMEA CEO

smart Europe picks Dept, Ketchum and Kolle Rebbe to be communication partners

Shopping on Social Media platforms to reach $1.2 trillion globally by 2025, Accenture study

Henkel materials improve reliability, safety and cost-effectiveness of electric vehicle chargers


 
 

DeMedia100 | DeMarketing100 Event | 9 maart 2022

Het DeMedia100 | DeMarketing100 Event is dé netwerkavond van het jaar voor de top van de Nederlandse media- en marketingcommunicatiewereld. De elfde editie van dit exclusieve event vindt plaats op 9 maart 2022 in Amsterdam.

Tijdens het event worden traditiegetrouw de nieuwe editie van DeMedia100 en DeMarketing100 bekendgemaakt. Iedereen heeft mensen mogen voordragen voor DeMedia100 en DeMarketing100. De lijsten worden...


Lees Meer

 

[Vacatures] Talpa Network zoekt een Social Marketeer

Jij bent een creatieve en resultaatgerichte social marketeer met een passie voor data en social media. Je scrolt gedurende de dag regelmatig door alle social feeds heen en slaat creatieve ideeën meteen op.

Zodra Meta een nieuwe update heeft, ga jij deze feature testen en analyseert aan de hand van de data of dit ook echt werkt voor een van onze merken. Daarnaast werk je graag in een team om gezamenlijk aan de targets voor de performance kanalen te werken. Je krijgt er een kick van...


Lees Meer

 

[Vacatures] Quadia zoekt een Content coördinator

Quadia is één van de meest toonaangevende video producenten in Nederland. Wij werken voor grote oraganisaties en de bekende merken, maar ook met de creatieve industrie (agencies) en uitgevers.

Hierbij ontwikkelen en vertalen we creatieve concepten naar de beste uitvoering, zorgen voor een efficiënte aanpak en de nodige innovatie in het hele productieproces. Tevens levert Quadia online oplossingen voor video content management en distributie. Daarbij hebben wij een eigen...


Lees Meer

 

[Vacatures] Lukkien zoekt een Logistiek medewerker/equipment handler

Als logistiek medewerker/equipment handler ben jij de spin in het web bij al onze AV-producties. Jij bent verantwoordelijk voor het beheer, onderhoud, uitgifte en inname van alle camera- en lichtapparatuur.

Je verzorgt de eventuele inhuur, controleert reserveringen op compleetheid en je zorgt dat de apparatuur volledig werkbaar en compleet met onze crews meegaan op locatie of in de studio. Wat we belangrijk vinden is dat jij als logistiek medewerker accuraat, zelfstandig en proactief...


Lees Meer

 

Iemand nog een baan?

Lees Meer

 

Trendship
 
 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

Nederlands MediaNieuws is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
Het Nederlands MediaNieuws publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -